quote:Vanmorgen om 06.00 uur is het sein 'brandmeester' gegeven voor de brandbij de faculteit Bouwkunde. Inmiddels is de brandweer in het gebouwgeweest en zijn een aantal spullen, waaronder maquettes en stoelen vande stoelencollectie, veiliggesteld.
Vanmorgen om 09.00 uur hebben grote aantallen medewerkers en studentenvan Bouwkunde een bijeenkomst in de aula bezocht. Daar is het verloopvan de brand geschetst en is aangegeven hoe de rest van het collegejaarzal worden georganiseerd. Ook zijn medewerkers en studenten vanBouwkunde persoonlijk via de mail op de hoogte gebracht. De komende tijdblijft de iTU-balie in de hal van de aula het informatiepunt waar directbetrokkenen hun vragen kunnen stellen.
Het onderwijs van Bouwkunde zal vanaf volgende week zoveel mogelijkdoorgang vinden. Tot aan de zomer worden peilingen, colleges, tentamensen het ontwerponderwijs opnieuw ingeroosterd. Studenten Bouwkunde kunnenvoor informatie hierover terecht in het "Communication ArchitectureCentre", een community in Blackboard. Daarnaast wordt medewerkers enstudenten van Bouwkunde geadviseerd de website www.bk.tudelft.nlnauwlettend in de gaten te houden. Voor medewerkers wordt hard gewerktaan vervangende werkplekken.
Vanmiddag heeft minister Plasterk een bezoek gebracht aan de TU Delft.Hij betuigde zijn medeleven. De minister verklaarde zich verheugd overde positieve inzet van medewerkers en studenten om deze grote ramp teboven te komen.
D.J. van den Berg, Voorzitter CvB
W. Patijn, decaan Faculteit Bouwkunde
English translation follows asap
bron: http://www.delft.nl/content.jsp?objectid=44966quote:Sloopplan
Afgebrande universiteitsgebouw (foto: Remco Suiker) De TU Delft, de brandweer en gemeente hebben woensdag 14 mei een globaal plan opgesteld voor de sloop van het verwoeste deel van het gebouw. Donderdag wordt dit plan verder uitgewerkt en aan de burgemeester voorgelegd. Naar verwachting kan vrijdag 16 mei met de sloop begonnen worden. Voor de sloop geldt een asbestprotocol. Dat betekent dat er extra zorgvuldig omgegaan wordt met onder meer de afzettingen rondom het gebouw en de verwijdering van asbestbevattende deeltjes. Over de exacte sloopmethode bestaat nog enige onduidelijkheid, vanwege de instabiele situatie van het gebouw. Er is namelijk nog steeds sprake van een gering instortingsgevaar en dat bemoeilijkt de sloopwerkzaamheden. Sloopbedrijf Oranje uit Spijkernisse zal de sloop uitvoeren.
Tijdens een reddingsoperatie woensdagmiddag heeft de brandweer 50 maquettes gered en de verzameling historische stoelen. Naar verwachting zal vrijdag 16 mei met de sloop begonnen worden.
Misschien willen ze voorkomen dat andere delen ongecontroleerd instorten. Als je gelijk gaat slopen hou je daar wat meer controle over.quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:57 schreef zquing het volgende:
morgen al..... Dat is wel heel erg snel toch?
dat mogen ze niet eens is want doormiddel van dat asbest moeten ze het wel gecontroleerd slopen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:53 schreef Loveless85 het volgende:
Is het niet 't makkelijkst nu alles waardevol eruit is gewoon even 2/3 dagen er hard tegen aan te gaan (implosie, sloopkogel e.d.) en dan gelijk klaar te zijn?
Ik heb er niet zoveel verstand van maar zo'n instabiel gebouw lijkt me nou niet makkelijk en gecontroleerd meer te slopen
Ik kijk vanaf een laptop scherm maar elke foto heeft andere kleuren; hoe lang heb je zitten soepen?quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:18 schreef freud het volgende:
Nieuw setje pics van vanmiddag:
Ze zijn vanaf verschillende hoeken genomen en dus ook met andere instellingen. Ik werk niet met die fijne automatische standen op de cam, dus kan er verschil zittenquote:Op woensdag 14 mei 2008 22:03 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik kijk vanaf een laptop scherm maar elke foto heeft andere kleuren; hoe lang heb je zitten soepen?
Ze zijn naar de aula verscheept...quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:59 schreef jeoren het volgende:
Kunnen de fietsen naast het Blobgebouw al worden weggehaald?
ik zie hiervandaan idd een mast boven het gebouw uitsteken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:14 schreef zjroentje het volgende:
Kraan voor de sloopkogel staat al voor het gebouw.
Misschien steekt hij er nog wat van opquote:Op donderdag 15 mei 2008 15:30 schreef shameete het volgende:
ik zag trouwerns gisteravond bij hart van nederland een boer die allemaal papier van z'n land aan het afrapen was, vol met aantekeningen uit de TU. dit was zo'n 2 km verderop...
dit zal denk ik blaadjes zijn wat de mensen op hun bureau hadden liggen, lijtk me niet dat dit papier is wat uit de archiefkasten komen.
Er wordt morgen begonnen, maar als er de mogelijk bestaat dat er asbest vrijkomt, dan kan het net zo snel weer stil liggen. Pas volgende week zal duidelijk worden of de omliggende gebouwen bewoonbaar zullen worden en blijven tijdens de sloop.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:56 schreef freud het volgende:
Is er al bekend hoe laat men ongeveer begint met slopen? Mijn sluitervinger jeukt
Hmm, kijk wel eventjes morgen. Even kijken of ze bij de gemeente wat weten morgen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er wordt morgen begonnen, maar als er de mogelijk bestaat dat er asbest vrijkomt, dan kan het net zo snel weer stil liggen. Pas volgende week zal duidelijk worden of de omliggende gebouwen bewoonbaar zullen worden en blijven tijdens de sloop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |