Een noodremming door ingreep van de ATB?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:13 schreef ghizzer het volgende:
wtf is een ATB'tje?
Ben erg benieuwd hoe ze aan binnenkant uit zien en de trappen zo breed zijn geworden dat je iemand goed passeren.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe VIRM is ook in het land, de 9548. Zag op Somda een link naar een filmpje:
Op 30 juni worden de eerste 2 nieuwe stellen officieel afgeleverd.
En voor de liefhebbers nog even een screencap van het stel:
[ afbeelding ]
Ze staan momenteel 300 stemmen achter dusquote:Beste museumstoomliefhebbers,
Bij deze wil ik jullie allemaal oproepen om te stemmen voor de VSM. We hebben alle stemmen nodig die we kunnen krijgen om de Louise de Brauwprijs van de gemeente Apeldoorn te winnen.
Deze prijs bedraagt ¤ 2500,=. De VSM heeft al jaren geen bijdragen gehad, we kunnen een extraatje goed gebruiken.
Om te stemmen klik je op de volgende link: http://www.apeldoorn.nl/verschilmakers Klik vervolgens op stem mee, en klik dan natuurlijk op de VSM!
Je kunt per computer maar 1 x stemmen.
dus zo veel mogelijk pc stemmen,
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn geen cijfers over het aantal ATB-remmingen per jaar. Alleen de keren dat het gevaar oplevert, zoals het passeren van een rood sein na een remming worden genoteerd.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:29 schreef Dammie het volgende:
Hebben jullie de EK trein, de oranje ICE van de NS al gezien? op treinennieuws.nl staat de neus afgebeeld.
EDIT:
hierbij ook de foto, van Wietze Boersma, hier afgebeeld:
[ link | afbeelding ]
"grofweg 96"?quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:26 schreef UncleSam het volgende:
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.
Dat zijn de geregistreerde ja. Het echte aantal ATB remmingen is er een veelvoud van. Alleen zorgen de meeste remmingen er niet voor dat of de dienstregeling verstoord wordt of dat er gevaar is.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:26 schreef UncleSam het volgende:
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.
Intressant dubbele 3 assige onderstelquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:07 schreef sander89 het volgende:
Zag laatste loc rijden die ik nog niet kende, dus effe gezocht en gevonden wat het is.
Is de Voith Maxima 40 CC een dieselhydraulisch loc, volgens mij nog aardig onbekend in NL.
[ afbeelding ]
Weet niet wat ik er van moet vinden, mooi is die niet maar echt lelijk ook weer niet.
Ooow werk jij bij Prorailquote:
Ik vind het wel een vette locquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Intressant dubbele 3 assige onderstel, wel Diesel. Dat vind ik een erg punt met de komst van de betuweroute had ik toch wel 25 / 15 / 1,5 kV locs verwacht voor het werk.
En bij Winterswijk, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Almelo, Zwolle, Rotterdam, Breda en Schipholquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
En waarom de treinen bij Eindhoven bijna altijd vertraging oplopen?![]()
Hele spoor net van NL bedoel jequote:Op donderdag 22 mei 2008 19:18 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En bij Winterswijk, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Almelo, Zwolle, Rotterdam, Breda en Schiphol
Dat had-ie nou niet moeten zeggen iddquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:12 schreef Willy84 het volgende:
Ooow werk jij bij Prorail![]()
Weet je dan toevallig ook waarom je voor Amersfoort altijd moet wachten voor een rood sein?
Waarom de stroomstoringen bij Utrecht zijn iederen keer?
Waarom ze goederentreinen eerder laten vertrekken zodat ik in de intercity met stoptreinsnelheid ga?
Waarom ze de wissels op zomertijd hebben gezet?![]()
Ik heb nog veel meer vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |