Ja gozer omdat jij ook keihard zuigtquote:Ik ben al dolgelukkig als ik straks überhaupt bij de definitieve selectie van de bondscoach zit. Mijn toernooi is al geslaagd als ik een paar speelminuten krijg", aldus de verdediger van Ajax op de officiële website van de KNVB.
De woorden van Urby voor alle duidelijkheid mensen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:15 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ja gozer omdat jij ook keihard zuigt
Hij heeft zichzelf wel hervonden als het type spits dat hij moet zijn, en hij is regelmatig gaan scoren, ipv in de makkelijke wedstrijden aan je statistiekje werken, 3-0's intikken en wachten op het presenteerblaadje. Maar afmaken is natuurlijk ook gewoon zijn werk, voor de rest doet hij en kan hij niet zoveel. Als je dan 9 galacticos achter je hebt spelen en je daar volledig op mag richten en dan ook nog de penalties mag nemen (en ook vaak missen) dan moet je ook echt wel een hoog moyenne hebben. En zo hoog is dat niet, een speler als Eto'o haalde dat ook terwijl die veel meer doet in het veld. En als het niveau stijgt en de verschillen klein worden, staat hij er structureel niet. In maart ligt Van Nistelrooij uit de CL, jaar in jaar uit.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:42 schreef DemonCleaner het volgende:
Hij schopte er nog wel een behoorlijk aantal in, niet onbelangrijk voor een spits. Wel minder waardevol als het geen titels oplevert. Maar zoals je zelf al aangaf, hij doet het bij Madrid goed, dus hij kan het wel![]()
Het was een club die vrij duurzaam de competitie domineerde en structureel Europees heel ver kwam. Toen brak de periode Van Nistelrooij aan en begon het in de CL te stokken en haalden andere Engelse clubs veel meer prijzen. Toen ging hij weg en begonnen de vette jaren meteen weer. Dat is toch een merkwaardige ontwikkeling voor een speler die succesvol en belangrijk heette te zijnquote:Een club die tweede en derde wordt noem ik geen club in de marge, zeker niet achter een ongeslagen kampioen (Arsenal) of een club met onbeperkt geld (Chelsea). Man Utd was voor Van Nistelrooy kwam dominanter in de competitie, maar de beste ploeg van de wereld vind ik wat ver gaan, dan hadden ze wel meer dan één CL gewonnen.
Ronaldo was op zijn 18e ook al vaak sensationeel. Hij is nog beter geworden maar hij was al goed, het team draaide alleen niet. Nu speelt Man U one touch voetbal met altijd een creatieve speler voorin. En ze verspelen de bal een keer of 15 per wedstrijd minder, dat maakt het voor de verdediging ook makkelijker. Het was dan ook niet toevallig dat juist Ronaldo en Van Nistelrooij ruzie hadden, Van Nistelrooij zat hem in de weg.quote:En er hebben sinds het vertrek van Van Nistelrooy wel degelijk andere belangrijke personele veranderingen plaatsgevonden. Vidic en Evra speelden pas nadat Van Nistelrooy weg was hun eerste volledige seizoen, Carrick en Tevez kwamen erbij en Ronaldo heeft zich natuurlijk enorm positief ontwikkeld de laatste twee jaar.
Seedorf is een dominante voetballer en een dominante persoonlijkheid. Je moet hem dominant laten voetballen, of of de bank zetten. Zet hem maar wissel achter Van der Vaart, maar niet als verdedigende middenvelder of linksbuiten. En dan kun je hem rustig dominant als persoonlijkheid laten zijn, hij heeft immers al eerder aangetoond dat hij de combinatie tussen bankzitten en dominant in de groep zijn aankan. Van Basten wilde iedereen zelf zien trainen, tot en met Bobson aan toe. Dan moet je niet doen alsof Seedorf gewoon niet in beeld komt door zijn prestaties alsof het een jonkie is, dat is denigrerend. Dan moet ie zeggen dat hij uitdrukkelijk niet voor Seedorf kiest, bijvoorbeeld omdat hij die dominante rol niet beschikbaar heeft, maar doen alsof Seedorf eerst maar eens moet laten zien dat hij beter is dan Landzaat, is grof.quote:Eens, maar hier blijkt in het Nederlands elftal keer op keer niks van. Dan kan ik me wel voorstellen dat Van Basten (niet als eerste bondscoach) voor anderen kiest.
Hij had hem al een tiental keer eerder gewoon fatsoenlijk moeten behandelen.quote:In de omgang met Van Bommel had Van Basten slimmer moeten zijn, en niet hem specifiek eruit moeten pikken na een enigszins teleurstellend WK, waar bijna iedereen matig presteerde.
Makaay heeft praktisch nooit in de spits gestaan, en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een completere spits die het combineren ook goed beheerst. Het bankzitten was voor hem nooit een probleem, als rechtsbuiten spelen ook niet. Hij heeft echter bedankt, alleen is hij zo bescheiden dat zelfs dat geen probleem is, Makaay maakt namelijk nooit problemen.quote:Makaay en Oranje is nooit een gelukkige combinatie geweest, hij had altijd sterke concurrentie en zijn counterspel past gewoon niet bij het Nederlands elftal. Dat hij het bankzitten dan beu is dat kan dan, maar hij zat wel terecht op de bank en zit nu natuurlijk volkomen terecht niet in de voorselectie.
Van Nistelrooij na een perscampagne en grote druk.quote:Er zijn ook speler die kritiek uitten en nog steeds geselecteerd worden (Van der Sar, De Zeeuw, Van Nistelrooy) of spelers die nooit wat gezegd hebben en toch vrij plotseling niet meer opgesteld of zelfs niet meer geselecteerd worden (Landzaat, Opdam).
Hij heeft nooit een vaste kern laten ontstaan. Iedereen moest vrezen voor zijn positie, en met name de jongens met een mening. Zo krijg je een groep gehoorzaam, als het met inhoudelijk overwicht niet lukt.quote:Daarin is Van Basten veel te grillig en hij schiet kwa inlevingsvermogen wel tekort. Omdat hij misschien geen behoefte heeft aan een telefoontje met uitleg betekend nog niet dat zijn spelers dat niet hebben.
Een team rond hem bouwen gaat me te ver. Want, wat als hij geblesseerd raakt of geschorst is? Wel zou hij een passende rol moeten hebben, en minimaal had Bassie respect moeten tonen. Maar ja, onze clown is contactgestoord!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:35 schreef M0NTANA het volgende:
Eigenlijk heeft hij gelijk ook, hij is genoeg vernederd. Marco van Basten moet blij zijn met een wereldtopper als Clarence Seedorf, hij had - bij wijze van spreken - een team om hem heen moeten bouwen.
Ja, ik spuw mijn gal.quote:
Dus jij begrijpt niet dat iemand ambitieus is. Goed dat jij niet meedoet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:09 schreef qonmann het volgende:
Dus het EGO van Seedorff was te groot, dat was de reden.
Goed dat hij niet meedoet
Op basis van welke wedstrijd in Oranje, verdiend Seedorf een basisplaats?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Dus jij begrijpt niet dat iemand ambitieus is. Goed dat jij niet meedoet.
Hij is 32 intussen, meer dan 10 jaar de tijd gehad om iets te laten zien in het Ned. Elftalquote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:36 schreef Barca het volgende:
Dus jij begrijpt niet dat iemand ambitieus is. Goed dat jij niet meedoet.
Ik zeg niet dat hij er een verdiend. Ik begrijp alleen dat hij ambities heeft. Zo is hij altijd geweest. Typisch Nederlands om te vinden dat iemand geen ambities mag hebben. Als je goed speelt bij je club mag je niet de ambitie hebben om goed te spelen voor je land.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Op basis van welke wedstrijd in Oranje, verdiend Seedorf een basisplaats?
Zin had hij wel, maar coaches wilden hem niet selecteren. Gezien zijn prestaties in oranje begrijpelijk. Al hebben ze hem niet goed gebruikt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:52 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hij is 32 intussen, meer dan 10 jaar de tijd gehad om iets te laten zien in het Ned. Elftal
Meneer had er bijna nooit zin in, nou dan niet.
Wat een bullshit. Ambitie hebben is iets anders dan een basisplaats op eisen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij er een verdiend. Ik begrijp alleen dat hij ambities heeft. Zo is hij altijd geweest. Typisch Nederlands om te vinden dat iemand geen ambities mag hebben. Als je goed speelt bij je club mag je niet de ambitie hebben om goed te spelen voor je land.
Ja, en waar zie jij dat ik zeg dat hij er een eist?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Ambitie hebben is iets anders dan een basisplaats op eisen.
Ik krijg het idee dat Van Nistelrooy niet veel goed kan doen in jouw ogen. Dat hij in drie verschillende competities kampioen en topscorer is geworden, en één van de meest scorende spelers in de CL is, zegt toch wel wat. Het is mij wat te makkelijk dat de mindere resultaten van Man Utd aan Van Nistelrooy lagen terwijl hij er in Madrid, waar het wel goed gaat, alleen maar balletjes in pist die hij perfect op maat krijgt van wereldsterren.quote:
Eerst wil je hem niet als verdedigende middenvelder zien (waar ik het overigens mee eens ben), vervolgens haal je een verdedigende middenvelder als concurrent aan. We hebben genoeg spelers van een minder niveau dan Seedorf in de selectie. Helaas voor Seedorf hebben we op zijn positie echter wel veel kwaliteit. Dat hij niet achter een Van der Vaart op de bank wil zitten blijkt nu wel, als we er even van uitgaan dat de uitspraken van Emanuelson kloppen.quote:Seedorf is een dominante voetballer en een dominante persoonlijkheid. Je moet hem dominant laten voetballen, of of de bank zetten. Zet hem maar wissel achter Van der Vaart, maar niet als verdedigende middenvelder of linksbuiten. En dan kun je hem rustig dominant als persoonlijkheid laten zijn, hij heeft immers al eerder aangetoond dat hij de combinatie tussen bankzitten en dominant in de groep zijn aankan. Van Basten wilde iedereen zelf zien trainen, tot en met Bobson aan toe. Dan moet je niet doen alsof Seedorf gewoon niet in beeld komt door zijn prestaties alsof het een jonkie is, dat is denigrerend. Dan moet ie zeggen dat hij uitdrukkelijk niet voor Seedorf kiest, bijvoorbeeld omdat hij die dominante rol niet beschikbaar heeft, maar doen alsof Seedorf eerst maar eens moet laten zien dat hij beter is dan Landzaat, is grof.
Dat laatste is nu natuurlijk wel erg makkelijk. Nederland mist de kwaliteiten om voor de titel te gaan, en gezien de belachelijke loting mogen we zelfs erg blij zijn als we de poule doorkomen. Heeft verder weinig met Van Basten of Seedorf te maken, meer met de wereldkampioen, de vice-wereldkampioen en onze eigen beschikbare spelers.quote:Als je als volk de kwaliteiten waardeert waarmee je een goed toernooi kunt spelen, zoals teamgeest, techniek en mentaliteit, dan krijg je ook spelers met die kwaliteiten op dat toernooi en is de kans dat het wat wordt al een stuk groter. En als je vakmanschap en prestaties waardeert krijg je ook een trainer die die kwaliteiten heeft. Nederland heeft een voorkeur voor de trainer en de spelers met de beste pr en de leukste uitstraling. Ik verwacht dan ook een toernooi waarbij de pr van Nederland uistekend is, maar dat er geen positieve draai aan de resultaten te geven is.
Vind dat Seedorf het lang heeft volgehouden met die kneus!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:09 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat Van Nistelrooy niet veel goed kan doen in jouw ogen. Dat hij in drie verschillende competities kampioen en topscorer is geworden, en één van de meest scorende spelers in de CL is, zegt toch wel wat. Het is mij wat te makkelijk dat de mindere resultaten van Man Utd aan Van Nistelrooy lagen terwijl hij er in Madrid, waar het wel goed gaat, alleen maar balletjes in pist die hij perfect op maat krijgt van wereldsterren.
[..]
Eerst wil je hem niet als verdedigende middenvelder zien (waar ik het overigens mee eens ben), vervolgens haal je een verdedigende middenvelder als concurrent aan. We hebben genoeg spelers van een minder niveau dan Seedorf in de selectie. Helaas voor Seedorf hebben we op zijn positie echter wel veel kwaliteit. Dat hij niet achter een Van der Vaart op de bank wil zitten blijkt nu wel, als we er even van uitgaan dat de uitspraken van Emanuelson kloppen.
[..]
Dat laatste is nu natuurlijk wel erg makkelijk. Nederland mist de kwaliteiten om voor de titel te gaan, en gezien de belachelijke loting mogen we zelfs erg blij zijn als we de poule doorkomen. Heeft verder weinig met Van Basten of Seedorf te maken, meer met de wereldkampioen, de vice-wereldkampioen en onze eigen beschikbare spelers.
Even voor de duidelijkheid, complimenten voor Seedorf dat hij dit nu doet en niet over 3-4 weken. Maar ik vind dat hij, voor iemand die anderhalf jaar geleden nog zo graag voor zijn land wilde spelen, wel erg snel opgeeft.
Even ter herinnering Demon, dit is die azijnpisser die Huntelaar ook al niet veel soeps vond. Ik bedoel hoe kan je hem nu nog serieus nemen?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:09 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat Van Nistelrooy niet veel goed kan doen in jouw ogen.
Dat onthoud ik allemaal niet johquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:19 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Even ter herinnering Demon, dit is die azijnpisser die Huntelaar ook al niet veel soeps vond. Ik bedoel hoe kan je hem nu nog serieus nemen?
1. Je kan nog altijd zeggen of je het jammer vindt of niet. Het is niet nodig om een bericht te plaatsen waarin je iets zegt over de rol van Bassie.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:06 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat Egbers in feite zei is dat een speler van zijn status niet genoegen neemt met een reserverol. In dat geval heeft Van Basten dus niks misdaan. Wat Seedorf in principe doet is zijn belang boven die van het teambelang zitten. En dat kan niet natuurlijk.
Oftewel slotje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |