abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:48:07 #126
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61274372
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:19 schreef Esses het volgende:
Mijn ouders of vrienden hebben in principe niets met mijn keuze voor defensie te maken, de enige die ik daarover verantwoording af te leggen heb is mijn relatie. En ja, met mijn relatie heb ik daar genoeg over gepraat. Dood gaan tijdens een missie, ja hoor, ze weten dat die kans er is. Karakterverandering, ja weet ze ook van af.

Het is mijn werk, en ik moet 't men hele leven blijven doen. Als ze het daar niet mee eens is, ben ik dan gelijk verplicht iets anders te kiezen? We zien wel hoe dat gaat. Dat kan je niet van tevoren weten.

En ja ik weet wat voor werk ik ga doen.
Vrienden kan ik nog inkomen. Ouders is alweer een ander verhaal alleen doelde ik niet op "je keuze voor defensie". Ik doelde eigenlijk op de mening van de mensen om je heen en of je voordat je de selectie in ging daar ook met bijvoorbeeld je ouders, broers, zusters, vrienden etc. over gesproken hebt.

Tis niet hetzelfde als boodschappen bij de AH i.p.v. de Super de Boer.
Neerkomen wel!
pi_61278944
Ik zou het weigeren.
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:18:18 #128
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61279137
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 20:48 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Vrienden kan ik nog inkomen. Ouders is alweer een ander verhaal alleen doelde ik niet op "je keuze voor defensie". Ik doelde eigenlijk op de mening van de mensen om je heen en of je voordat je de selectie in ging daar ook met bijvoorbeeld je ouders, broers, zusters, vrienden etc. over gesproken hebt.

Tis niet hetzelfde als boodschappen bij de AH i.p.v. de Super de Boer.
Ja ik heb he ze verteld. En ja dan krijg je als reactie, zoals het hoort, 't is jouw leven. Je moet doen wat jij wilt doen. Of had je liever gehoord dat ze nee zeiden?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 1 september 2008 @ 10:43:16 #129
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61286052
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:18 schreef Esses het volgende:

[..]

Ja ik heb he ze verteld. En ja dan krijg je als reactie, zoals het hoort, 't is jouw leven. Je moet doen wat jij wilt doen. Of had je liever gehoord dat ze nee zeiden?
Wat zijn we aanvallend in die laatste reacties
Vertellen iets niet hetzelfde als erover praten.
Neerkomen wel!
  maandag 1 september 2008 @ 12:25:19 #130
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61288552
Ik geef gewoon heel duidelijk mijn standpunt erover, en probeer nu al 2 posts uit jouw te trekken dat je liever had gezien dat ze nee zeiden en dat als ik militair werd ze me niet meer zouden willen kennen. Die houding heb jij hier immers, zwaar anti militair. Kees Koning is er niets bij. Als je dan ipv. zeggen dat ik aanvallend reageer is zou zeggen wat je dan liever had gehad dat ze zeiden...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  maandag 1 september 2008 @ 16:56:35 #131
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61295903
Ik vraag of je er over gesproken hebt meer niet.
Jij zegt dat je het vertelt hebt, waarop ik reageer dat vertellen niet hetzelfde is als erover spreken.

Conclusie is dat je er dus niet over gesproken hebt. Daarmee heb je een antwoord gegeven op mijn vraag.

Mij vergelijken met Kees Koning slaat weer helemaal nergens op, dat ik tegen dienstplicht ben is niet hetzelfde als anti militair zijn, want dat ben ik n.l. niet.
Neerkomen wel!
  maandag 1 september 2008 @ 17:13:55 #132
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61296335
Maar Freeflyer, in je trend van verteld is iets anders dan gesproken. Nadat je iemand iets verteld volgen er wel gesprekken. Ook dat is dus WEL gebeurd. Maar wat is er dan? Waarom je er zo op tegen bent? Tegenwoordig kan je gewoon niet om het punt vechten heen, en ook tijdens bv. je keuringen en sollicitaties word daar de nadruk op gelegd.
  maandag 1 september 2008 @ 17:47:58 #133
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61297172
Daar was ik nieuwsgierig naar, meer niet. Het is niet aan mij om aan die gesprekken een conclusie te verbinden. Ik wou alleen weten of je erover gesproken had.

Waarom ik tegen dienstplicht ben heb ik hierboven al uitgelegd.
Zou jij dienstplicht weigeren # 2
Neerkomen wel!
  maandag 1 september 2008 @ 18:06:13 #134
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61297625
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:47 schreef Freeflyer het volgende:
Daar was ik nieuwsgierig naar, meer niet. Het is niet aan mij om aan die gesprekken een conclusie te verbinden. Ik wou alleen weten of je erover gesproken had.

Waarom ik tegen dienstplicht ben heb ik hierboven al uitgelegd.
Zou jij dienstplicht weigeren # 2
En wat over dienstplicht mbt landsverdediging, daar was je op tegen. Hoezo was je daar zo op tegen? Behalve beschikking over jouw lijf
  maandag 1 september 2008 @ 23:56:27 #135
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61310174
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:06 schreef Esses het volgende:

[..]

En wat over dienstplicht mbt landsverdediging, daar was je op tegen. Hoezo was je daar zo op tegen? Behalve beschikking over jouw lijf
Dat en dat het maar zo kan zijn dat de reden waarom er een oorlog ontstaat misschien wel een reden is waar ik persoonlijk niet achter sta. De politiek blinkt nu niet echt uit in weloverwogen beslissingen nemen de laatste jaren. En dan zijn er nog tientallen andere redenen maar dat is teveel offtopic. Hou het er maar op dat ik geen vertrouwen heb in de politiek an sich.
Neerkomen wel!
  dinsdag 2 september 2008 @ 01:28:06 #136
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61311780
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:56 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dat en dat het maar zo kan zijn dat de reden waarom er een oorlog ontstaat misschien wel een reden is waar ik persoonlijk niet achter sta. De politiek blinkt nu niet echt uit in weloverwogen beslissingen nemen de laatste jaren. En dan zijn er nog tientallen andere redenen maar dat is teveel offtopic. Hou het er maar op dat ik geen vertrouwen heb in de politiek an sich.
En wat als we binnen gevallen worden? En je leven constant bedreigt kan gaan worden? Is die slechte politiek je dan nog heilig om te zeggen, ik ga niet vechten?

Niet lullig bedoelt, maar ook puur interesse.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:00:43 #137
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61318769
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:28 schreef Esses het volgende:

[..]

En wat als we binnen gevallen worden? En je leven constant bedreigt kan gaan worden? Is die slechte politiek je dan nog heilig om te zeggen, ik ga niet vechten?

Niet lullig bedoelt, maar ook puur interesse.
Een land wordt niet zomaar binnen gevallen. In de maanden ervoor is er dan al genoeg "writing on the wall". Concreet betekent dat voor mij dat ik zorg dat ik weg ga uit zo'n land voor het niet meer kan.
Neerkomen wel!
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:54:05 #138
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61319872
En je familie/vrienden? Neem je mee?
pi_61326483
Mensen die nog in bloed en bodem geloven...
Je leven geven voor volk en vaderland..
Die is gek!
Make my day!
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:40:20 #140
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61326579
volk en vaderland? Nee, wel de vrijheid waar we in leven en eenieder waar ik trouw aan ga zweren.
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:43:25 #141
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_61326643
Pff, nooit.

Zeker niet met Balkenende aan de leiding.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:50:53 #142
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_61326829
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:36 schreef agter het volgende:
Mensen die nog in bloed en bodem geloven...
Je leven geven voor volk en vaderland..
Die is gek!

Je leven geven je leven geven.....

Ik vind de vrijheid waar ik en mijn naasten in leven waard om voor te vechten.
En ik vind het land waar ik in leef de moeite waard om te beschermen.

En dat ik daarbij mijn leven zou moeten geven wanneer dit niet anders kan, dan is dat zo.

weloverwogen beslissing hoor..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_61326871
Ik zou NIET weigeren, absoluut niet!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_61328666
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Je leven geven je leven geven.....

Ik vind de vrijheid waar ik en mijn naasten in leven waard om voor te vechten.
En ik vind het land waar ik in leef de moeite waard om te beschermen.

En dat ik daarbij mijn leven zou moeten geven wanneer dit niet anders kan, dan is dat zo.

weloverwogen beslissing hoor..
TT = "Zou je dienstplicht weigeren?"
Het woord plicht en vrijheid vind ik al op gespannen voet staan. Die plicht volgt dus waar de vrijheid eindigt...geen haar op mijn hoofd die daar achter zou staan.
Make my day!
pi_61328690
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:40 schreef Esses het volgende:
volk en vaderland? Nee, wel de vrijheid waar we in leven en eenieder waar ik trouw aan ga zweren.
Das een vrije keus. En dus niet een plicht...waar dit topic over ging.
Niemand zou een ander mogen dwingen zijn leven te geven voor iets waar hij/zij niet achter staat.
Make my day!
pi_61328836
Natuurlijk zou ik dienstplicht niet weigeren, mooi op Afghaanse kinderen schieten
I feel kinda Locrian today
pi_61328935
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 19:53 schreef agter het volgende:

[..]

TT = "Zou je dienstplicht weigeren?"
Het woord plicht en vrijheid vind ik al op gespannen voet staan. Die plicht volgt dus waar de vrijheid eindigt...geen haar op mijn hoofd die daar achter zou staan.
De vrijheid waar jij overspreekt is niet vanzelfsprekend. De Nederlandse samenleving is niet de standaard van de wereld. Uiteraard gaan 'vrijheid' en 'plicht' niet helemaal samen, maar voor wat hoort wat. Deze vrijheid die we hebben is niet opeens ontstaan. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om de vrijheid te krijgen en behouden. Als onze vrijheid dreigt te verdwijnen vind ik dat daar een plicht tegenover mag staan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61329226
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 20:02 schreef waht het volgende:

[..]

De vrijheid waar jij overspreekt is niet vanzelfsprekend. De Nederlandse samenleving is niet de standaard van de wereld. Uiteraard gaan 'vrijheid' en 'plicht' niet helemaal samen, maar voor wat hoort wat. Deze vrijheid die we hebben is niet opeens ontstaan. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om de vrijheid te krijgen en behouden. Als onze vrijheid dreigt te verdwijnen vind ik dat daar een plicht tegenover mag staan.
Wat is volgens jou dan de "standaard van de wereld"?
En wie bepaalt dat dan, dat "onze vrijheid dreigt te verdwijnen"?
Allemaal subjectieve argumenten die je ethisch en filosofisch gezien nooit hard kunt maken.
Make my day!
pi_61329880
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 20:12 schreef agter het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan de "standaard van de wereld"?
En wie bepaalt dat dan, dat "onze vrijheid dreigt te verdwijnen"?
Allemaal subjectieve argumenten die je ethisch en filosofisch gezien nooit hard kunt maken.
De standaard is wetteloosheid. De afwezigheid van een maatschappij. Die standaard vloeit voort uit het gedrag van de mens. In den beginne was er geen regering, waren er geen regels, normen en waarden. Er was geen welvaart en geen structuur. Nu geef ik toe dat je dat nergens ziet aangezien de wereld is opgedeeld in naties, maar op lokaal niveau zul je vast (tijdelijk) dergelijke omstandigheden zien.

De vrijheid die wij kennen, die trouwens niet oneindig is, blijft wat deze wereld betreft het ultieme wat er mogelijk is (wat in de toekomst vast zal veranderen). En zoals ik al zei, het is niet vanzelfsprekend. We steken ver boven het gemiddelde van de wereld uit wat betreft vrijheid van handelen, welvaart etc. Zonder inspanning en wil van de bevolking zal het weer kunnen veranderen. Zoals bijvoorbeeld het negeren van een potentieel gevaar. Potentieel gevaar.

Wie het bepaald? De burgers natuurlijk. De burgers moeten het uiteindelijk doen. Te weinig politici om de grenzen te bewaken. Gelukkig maar.

Maar je hebt gelijk, dit is mijn kijk op de wereld (die kan veranderen, als je me weet over te halen ).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61330024
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je iemand in naam van "de vrijheid" kunt dwingen zijn leven te geven...dat is wel wat dienstplicht inhoudt.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')