quote:Dubstep is een muziekgenre dat ongeveer 5 jaar geleden is ontstaan in Engeland. Kenmerkend voor Dubstep zijn de grimmige baslijnen en het lage tempo.
Dubstep is nauw verwant aan Grime. Dubstep is een vrij jonge, elektronische muziek stroming die in Engeland sinds enkele jaren langzaam maar zeker aan het uitgroeien is tot een gestabiliseerd genre. Later begon de populariteit in Nederland ook te groeien. In Brussel is dubstep populair in de underground.
Deze eerder genoemde baslijnen zijn sterk geïnspireerd door de veelgebruikte typerende baslijnen van Drum & Bass. Onder kenners ook wel bekend als de Reese Bass/Wobble Bass.
Dubstep wordt voornamelijk in eigen huis door Londense artiesten op een PC, dan wel verbonden met synthesizers gemaakt.
De namen komen laterquote:Zal de OP wel n keer onder handen nemen.
a divine mix btw!quote:2562 - Exclusive Dubplate Mix 74:08:03
01 - Pinch - Emo [Dub]
02 - 2562 - Moog Dub [Tectonic]
03 - 2562 - resistance dub [dub]
04 - Martin Buttrich - Well Done (Headhunter Mix) [Four Twenty]
05 - Headhunter - Grounded [Dub]
06 - SMD - I Believe (Pinch Remix) [White]
07 - Peverelist - On & On [Dub]
08 - 2562 - Enforcers [Tectonic]
09 - s.u.a.d. - Epileptic (Martyn Remix) [Dub]
10 - 2562 - Techno Dread [Tectonic]
11 - TRG - 2084 [Dub]
12 - Shed - Masque (A Made Up Sound refix) [Soloaction]
Niet voor niets in de OP gezetquote:
als ik in agga ben ga ik dat ook zeker doen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:56 schreef Da_Ripper het volgende:
Misschien de 26ste naar Spuiplein om hem eens live te checken.
zekahquote:Op donderdag 10 juli 2008 01:32 schreef augurkenkoning het volgende:
ik vind in sommige dubstep de galm op de snare ook zo dik.
http://www.triplevision.nl/release/DSTEP+002/quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:26 schreef Banzaiaap het volgende:
The Synthesist - Dyin Time is echt een ziek nummer.. Kan hem alleen nergens vinden. Niet als downloaden en ook niet op vinyl.
Zelfde geld voor Droid - Scotty. Kan iemand helpen deze te vinden?
Kick, Benga op pukkelpopquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:25 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Weer zo'n lekkere, MarsX.
Tis dat je je pm niet aan hebt gezet... kom anders hier 's n keer langs Dubstep & Grime #3
dikke platen (Y)quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:31 schreef MarsX het volgende:
24 oktober: Caspa, Rusko, Cotti, Caspa & Rusko, Osiris, Cluekid, Hatcha and Gomes @ paradiso
Valve soundsystem, dat is pas bruut.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:37 schreef augurkenkoning het volgende:
wooh (: Dat feest is in de grote zaal zie ik! Dik! Daar is't geluid echt bruut. Mooi, misschien kan ik weer wat niet dubstep liefhebbers meenemen en overtuigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |