daarom is het juist extra goed als mensen uit dat keurslijf kunnen springen en inzien dat religie alleen maar een vorm van humaan ongeduld, haat en nijd is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou het lijkt me juist het omgekeerde
hulde dat hij het idee van ' de waarheid' laat varen
religie pretenteerd immers de waarheid te zijn
het niet geloven, is voor mij het omgekeerde.. accepteren om met onzekerheid te leven
en dat de waarheid niet bestaat, alleen aannames
het liefst aannames gestoelt op wetenschappelijke principes, maar wetende dat die wetenschapelijke inzichten elk moment weer kunnen veranderen op grond van nieuwe theorieen en bewijzen
Ik wist dat die opmerking zou komen over die hoofdletterquote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar godsdiensten zijn gebaseerd op persoonlijk "gods-ervaringen" van mensen, zonder dat zou geloof niet bestaan en zonder geloof geen godsdienst....wat jij zegt te ervaren klinkt verdacht veel op wat gelovigen wel eens claimen.
En ja...tuurlijk het is allemaal te bewijzen, maar je moet het wel eerst ervaren.![]()
Man, je hangt wellicht geen regulieren godsdienst aan, maar je bent zo als veel andere gelovigen, die beweren de "absolute waarheid" te kennen, enkel heb je gewoon "God" in geruilt voor "het Nu". Je schrijft het nota bene met een Hoofdletter!
Jij bent de eerste, en vooralsnog de enige hier die het onderwerp vrouwen&seks de discussie binnensleept? Hoe rein zijn jouw gedachten eigenlijk, meneer de straathoekheilige?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:00 schreef Super7fighter het volgende:
Wat de lekkere wijven betreft. Ik heb menig Moslim zijn geloof zien afzweren voor een mooie partner, voor een mokkeltje van het aardse leven. Ik geef volmondig toe, in het Oceanië van Nederland zwemmen mooie visjes in de zee, het vlees in de Hollandse kuip is niet te versmaden, maar een lekker wijfje is geen reden om je van het ware geloof af te zweren, terwijl God duidelijk in de Koran zegt dat dit leven een test is, en ook menig mooie vrouwen (of the counterparts) je pad zullen kruisen in dit leven:
De Koran bestaat uit de Woorden van God. Daar is geen enkele twijfel mee gemoeid.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tsja, wie tot de kudde wil behoren, moet schaap durven heten. Zolang mensen hun heilige boeken als absolute, onbetwistbare waarheden beschouwen, zijn het intellectueel onvolwaardige geesten.
Ik ken Triggershot langer dan vandaag. Vrouwen zijn voor hem het meest kwetsbare punt. Met reden natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij bent de eerste, en vooralsnog de enige hier die het onderwerp vrouwen&seks de discussie binnensleept? Hoe rein zijn jouw gedachten eigenlijk, meneer de straathoekheilige?
Juist ja, "alleen maar". Nuance ftw!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarom is het juist extra goed als mensen uit dat keurslijf kunnen springen en inzien dat religie alleen maar een vorm van humaan ongeduld, haat en nijd is.
Newsflash: religie is nog altijd hard groeiende.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:01 schreef zoalshetis het volgende:
2012, maya kalender, de laatse paus én natuurlijk dan ook de enfant terrible islam, die er als een inteeltbroertje achte aan kwijlt, openbaart zich als de tijd dat mensen niet meer in religie hóeven te geloven.
wordt nog een flinke dobber voor de niet gelovigen.
daar is dus geen wetenschappelijk bewijs voorquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De Koran bestaat uit de Woorden van God. Daar is geen enkele twijfel mee gemoeid.
Zwak om het dan in een discussie tegen hem te gebruiken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:08 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik ken Triggershot langer dan vandaag. Vrouwen zijn voor hem het meest kwetsbare punt. Met reden natuurlijk.
lol.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De Koran bestaat uit de Woorden van God. Daar is geen enkele twijfel mee gemoeid.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Blind geloven wordt niet aanvaard.
Ik vind het vreemd omdat Triggershot erg belezen is in de Islam, dat hij in het verleden de Islam met hart en ziel heeft verdedigd in discussies. Hij heeft menigeen veel dingen geleerd over de Islam en daarom zal ik nogal ontgoocheld zijn, mocht de OP waar is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij zeg ik dat niet. maar ik kan me voorstellen dat als je gelovig bent je het zo opvat. daar zal ik geen spotprenten over maken ok? deal?
Daar gaat het mij niet om. Hij mag doen wat hij wil, maar ik verbaas me hoe iemand als Triggershot zo'n ommekeer van 180o kan maken.quote:ik wil juist dat trigger in alle simpelheid afscheid kan nemen van de islam. het christendom of judisme.
niet in ontwikkelde/welvarende landenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:08 schreef koningdavid het volgende:
Newsflash: religie is nog altijd hard groeiende.
En dus is het geheel logisch dat hij zijn geloof liet vallen om een erectie en niet dat hij er lang over na heeft gedacht, wellicht dagen of weken met hevige twijfels in zijn kop rondliep, maar dat hij uit eindelijk een rationeel besluit heeft genomen, dat hij niet meer in een/de God gelooft.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:08 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik ken Triggershot langer dan vandaag. Vrouwen zijn voor hem het meest kwetsbare punt. Met reden natuurlijk.
Kardes,quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef TheMagnificent het volgende:
En kazakx, Triggershot is niet zo onbelezen als je denkt hoor. Ik meen mij te herinneren dat hij vertelde dat hij zelfs een opleiding heeft mogen genieten aan Al-Azhar.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol.
en voor triggershot, als ie echt is, de koran bestaat uit de woorden, daden en handelingen van een infantiele soldaat, die kinderen jong huwde en die epileptische aanvallen had en toen iets zag wat hij in ziijn tijd bij de christenen al had gezien. islam is gewoon een agressieve, achterlijk vertaalde, door imbecielen opgeschreven godsdienst die denkt dat de wereld naar hun idioterie gaat dansen. maar gelukkig is niet iedereen uit neef en nicht voortgekomen.
ik heb triggershot heel anders gelezen dan jij. maar ja. misschien is trigger wel de nieuwe fok!zahi op gebied van poker.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd omdat Triggershot erg belezen is in de Islam, dat hij in het verleden de Islam met hart en ziel heeft verdedigd in discussies. Hij heeft menigeen veel dingen geleerd over de Islam en daarom zal ik nogal ontgoocheld zijn als de OP waar is.
[..]
Daar gaat het mij niet om. Hij mag doen wat hij wil, maar ik verbaas me hoe iemand als Triggershot zo'n ommekeer van 180o kan maken.
wat niet snappen? weet jij wel wat je zegt eigenlijk en kan je mijn teksten lezen met je beperkte geestelijke vermogens?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:14 schreef Flashwin het volgende:
[..]
nog zo een voorbeeld van een persoontje dat het nooit zal snappen
Dat zei ik natuurlijk gekscherend.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:10 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zwak om het dan in een discussie tegen hem te gebruiken.
NIet in West-Europese landen nee. Althans, daar neemt 'georganiseerde religie' af, maar mensen worden niet direct minder religieus/spiritueel.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
niet in ontwikkelde/welvarende landen
Nee hoor. Vrijwel overal op West-Europa na, groeit religie nog.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
religie groeit alleen in derde wereld landen, om duidelijke redenen
Ik geloof eerder dat Triggershot hier taqiyaah pleegt, omdat hij een pistool tegen zijn slaap gedrukt krijgt dan dat hij daadwerkelijk de Ware God, de Bezitter van Alle Goede Eigenschappen, de rug toekeert.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:13 schreef Semisane het volgende:
[..]
En dus is het geheel logisch dat hij zijn geloof liet vallen om een erectie en niet dat hij er lang over na heeft gedacht, wellicht dagen of weken met hevige twijfels in zijn kop rondliep, maar dat hij uit eindelijk een rationeel besluit heeft genomen, dat hij niet meer in een/de God gelooft.
Nee...dat kan natuurlijk niet...het moet iets simpels als een vrouw zijn.
Geloofwaardiger wordt je er niet op hoor.
Dit zijn precies de ongefundeerde aantijgingen die o.a. Triggershot met kennis en inzicht van de Islam weerlegde. Bedankt dat je mijn punt wilde toelichten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol.
en voor triggershot, als ie echt is, de koran bestaat uit de woorden, daden en handelingen van een infantiele soldaat, die kinderen jong huwde en die epileptische aanvallen had en toen iets zag wat hij in ziijn tijd bij de christenen al had gezien. islam is gewoon een agressieve, achterlijk vertaalde, door imbecielen opgeschreven godsdienst die denkt dat de wereld naar hun idioterie gaat dansen. maar gelukkig is niet iedereen uit neef en nicht voortgekomen.
overal waar armoede, slecht onderwijs en slechte sociale voorzieningen zijn. groeit religiequote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:15 schreef koningdavid het volgende:
Nee hoor. Vrijwel overal op West-Europa na, groeit religie nog.
Geloof jij dan dat er geen 1 absolute waarheid is? Besef jezelf wel dat de wetenschap juist die onderneming is om die absolute waarheid te achterhalen?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Dit dus.
Niet vreemd ook eigenlijk. Vaak zie je dat juist die mensen die de meeste afkeer voor religie tonen (zie zijn taalgebruik ook in eerdere posts betreffende religie en religieuzen) juist in essentie opvallend veel overeenkomsten met fanatieke gelovigen vertonen. In die zin dat ze hun waarheid als absoluut bestempelen en alle andere denkbeelden als fout beschouwen.
Zulke mensen zullen het nooit snappen.
je kan allah het laatste moment in je hart laten. de koran is zo mutiinterpretabel als een boek dat geschreven is door een schizofreen. niks klopt, maar met veel inteeltgelul, inteeltgeschreeuw en inteeltagressie kan je het toch laten kloppen, zodat je je goed voelt als onschuldige/ongelovige mensen de dood in gaanquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:15 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dat zei ik natuurlijk gekscherend.
Ik geloof namelijk de OP niet bepaald.
Als het in het onwaarschijnlijk geval toch waar is, zelfs het beste paard struikelt wel eens, maar als hij Allah weer in zijn hart laat, dan is hij Vergevend en de meest Genadevolle.
Heb je wel eens iets gelezen over de secularisatiethese?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
overal waar armoede, slecht onderwijs en slechte sociale voorzieningen zijn. groeit religie
in sommige landen zoals de VS worden helaas aan deze voorwaarden voldaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |