abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58650559
Ik heb er volgend seizoen vertrouwen in mits:
- Huntelaar blijft
- Sulejmani komt
- De Zeeuw komt
- Een goede verdediger komt (Douglas)
We gaan spelen in een 4-2-3-1 of 4-4-2 systeem
pi_58650801
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:17 schreef Wooldoor het volgende:
- Huntelaar blijft
- Sulejmani komt
- De Zeeuw komt
Oke bedankt Marco. Hebben we weer wat stof om over te discussieren!
pi_58651214
Waarom Ajax zondag wint, aldus Davids op AT5: ,,Wij zijn Ajax, punt."
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:05:41 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58651557
Davids nog een keer vlammen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_58651595
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:17 schreef Wooldoor het volgende:
- Huntelaar blijft
- Sulejmani komt
- De Zeeuw komt
Een 20 jarige die één seizoen in Nederland speelt moet onze verdediging redden?
pi_58651682
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:27 schreef BliksemSchigt het volgende:

Hij heeft nog geen clubervaring, maar hij heeft ondertussen na 4 jaar Oranje echt wel heel veel geleerd over het vak, over spelers, over het benaderen van spelers, over het omgaan met de pers, met kritiek, etc. Het is niet dat hij 4 jaar lang uit zijn neus heeft gevreten en af en toe eens 11 Nederlandse spelers opstelde.
Dat zeg jij, als dan hoort dat Robben gewoon compleet wordt genegeerd als hij niet speelt dan denk ik toch wat anders. Kun je wel zeggen Robben speelt niet/is gebleseerd maar ook reserve spelers moet je tevreden houden anders krijg je weer dat gezeik in de media. En als je ziet hoe hij met Nederlands succesvolste speler omgaat dan baart me dat ook zorgen. en omgaan met pers en kritiek is leuk voor hem maar ik zie liever gewoon resultaten ipv kritiek en spelers die reglmatig spelen en er dan een keer niet bijzitten kun je toch wel even een belletje geven al laat je het kees Jansma doen.
quote:
Je laatste zin is ook nonsens, aangezien hij in december, in samenspraak met de spelers het systeem heeft verandert in een ander systeem waarin het team beter zou renderen. Ook het structureel misbruiken van spelers is geen argument, want wanneer Babel en Kuijt bij Liverpool op de vleugels op het middenveld staan is het briljant en wanneer Van Basten het bij Oranje doet is het schandalig en zwak en slecht.
Ik vind het mooi dat hij naar de spelers luisterde daarvoor hield hij wel 3,5 jaar vast aan een systeem ook al had hij daar de spelers niet voor. Plus dat zie en merk je toch ook zelf daar hoef je toch niet naar 3,5 jaar met de spelers te gaan overleggen.
Babel is gewoon een speler die het beste op de vleugel kan. en Kuyt op rechts vind ik niets bij Nederland niet en bij Liverpool niet. ik doelde ook meer op vd Vaart op de vleugel. Sneijder verdedigende middevelder.
quote:
Ook over macht valt te twisten natuurlijk. We weten nooit echt wie er in de laatste jaren de macht had bij het aantrekken van spelers en staf en in hoeverre de invloed van wie was. Nu is het tenminste transparant en heb je sowieso een iemand die je verantwoordelijk kan stellen voor alles. Geen vinger-gewijs naar de een of de ander. Of het een goed iets is dat Van Basten bijna alles met een veto kan beslissen, moet nog blijken. Maar het zoveel qua machtspositie verschilt van een andere TD of trainer, waag ik te betwijfelen.
Ja als 1 man de macht heeft kan dat iets goeds zijn. Er kan snel gehandeld worden.
Maar als het fout gaat is er wel niemand om hem te stoppen en laat hij een grote puinhoop achter. Dan trek je blind aan, maar was zijn bijnaam niet scholletje omdat hij met ieder wind meewaait?
quote:
Geruchten, geruchten. Het enige wat echt concreet lijkt en al een paar weken speelt is Sulejmani; en dat is gekomen uit de koker van de zaakwaarnemer van Sulejmani. Niet uit Ajax-kant. Volgens mij weet Van Basten dingen heel erg prima onder de radar te regelen, want de komst van Bergkamp was uit het niets. De komst van Blind was uit het niets. Cvitanich kwam helemaal uit het niets. Had helemaal niemand op gerekend. Al die geruchten worden allemaal op basis van eerdere uitspraken of zelfbedachte linkjes gedaan. Helemaal niets concreet. Ik zou eerder verwachten dat er uit het niets een verdediger gepresenteerd gaat worden, dan een Gourcouff oid die nu allemaal genoemd worden.
Blind was dat niet een paar weken geleden al door Jack gemeld bij studio voetbal, ik weet het wel bijna zeker eigenlijjk. ook van die Argentijn waren de geruchten al enkele weken gaande.
Verder weet ik ook wel het zijn maar geruchten, maar vooralsnog heb ik er weinig vertouwen in, maar dat kan over een paar weken anders zijn. als er 2 of 3 goede verdedigers komen en een vervanger voor Davids, dan kan het zomaar weer anders zijn zo werkt dat in de voetbalerij. Maar ook al komen er nog een aantal goede speler dan blijf ik mijn twijfels houden over van Basten, maar ik zal hem net als Blind en net als Ten Cate zeker een kans geven. Hij is aangenomen, dan moet hij ook een kans krijgen om er wat van te maken
quote:
Dan zou je het toch nog maar eens moeten heroverwegen, misschien alleen al om het minste dat je een nieuwe coach allicht met enige vertrouwen moet laten beginnen en niet 3 maanden van te voren al compleet afschieten en de hoop hebben opgegeven. Het is notabene een clubiccon, hij heeft twee oude Ajacieden teruggehaald in de staf, neemt er nog een mee en met Frank de Boer loopt er nog iemand rond met een echt Ajax-hart.

Daarnaast heeft hij echt wel een voetbalvisie en gedachtegang, en is die beter over te brengen bij een club waar je dagelijks met spelers in de weer bent dan bij een land waar je amper met een selectie kan trainen die ook nog wisselende vormen aanneemt.

Het is ook niet zo dat we de laatste 5 jaar toonaangevend voetbal hebben gespeeld, prijzen hebben gepakt en wekelijks van het elftal hebben genoten - dus slechter kan het amper gaan.
Een kans zal ik hem zeker geven zoals ik al heb gezegd. Maar vertrouwen heb ik er nog niet in.
En oud voetballer keer zo vaak terug om iets bij Ajax te doen of dat nou aan van Basten ligt vraag ik me af, neemt niet weg dat het mooi is.

Wat is zijn visie eigenlijk. eerst werkt hij 2 jaar aan een team en dan vlak voor het Wk gooit hij het om en speelt Sneijder opeens verdeigend middevelder. Altijd houdt hij vast aan 4-3-3 of hij daar nou de spelers voor heeft of niet maar na een gesprek met de spelers opeens niet meer.

Slechter kan amper maar ik betwijfel of het veel beter word, maar we zullen zien vooralsnog heb ik er weinig vertrouwen in.

[ Bericht 1% gewijzigd door TornadoDK op 13-05-2008 20:17:41 ]
Graag verwijderen
pi_58651858
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:11 schreef TornadoDK het volgende:

Blind was dat niet een paar weken geleden al door Jack gemeld bij studio voetbal, ik weet het wel bijna zeker eigenlijjk. ook van die Argentijn waren de geruchten al enkele weken gaande.
Ik volg regelmatig de Ajax-geruchtensites, maar ik was de naam Cvitanich niet eerder tegengekomen dan dat bericht uit de Argentijnse media dat het al helemaal rond was. Dat was een paar dagen voordat Ajax het officieel meldde.
pi_58651868
De Zeeuw komt toch niet?
pi_58651970
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:21 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik volg regelmatig de Ajax-geruchtensites, maar ik was de naam Cvitanich niet eerder tegengekomen dan dat bericht uit de Argentijnse media dat het al helemaal rond was. Dat was een paar dagen voordat Ajax het officieel meldde.
volgens mij was het toch al een paar weken bezig voordat het rond was en nog een week of 2 voordat het op Ajax.nl stond.
dat ze aan het onderhandelen waren is iets anders dan dat het al rond is.
Graag verwijderen
pi_58652073
Veel Ajacieden spelen nu bij Oranje onder de 17 tegen SPanje op eurosport.
AFC AJAX
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:39:37 #161
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_58652197
Sneijder met de 1 - 0!
pi_58652232
Rodney Sneijder scoort de 1-0 voor Nederland tegen Spanje (EK -17).
pi_58652941
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Maatregelen die destijds voor Juanfran zijn genomen.

Wie heeft die foto toevallig nog?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_58653045
pi_58653056
quote:
Ajax sparringpartner Sunderland op jubileumfeest

Ajax oefent zondag 3 augustus tegen Sunderland. De wedstrijd is de culminatie van een reeks festiviteiten waarmee The Black Cats de winst van de FA Cup in 1973 vieren. Sunderland besloot de Premier League als vijftiende. Manager is Roy Keane (foto).

‘Het team uit 1973 schonk Sunderland een van de mooiste successen uit onze historie, dus zijn we verheugd dat we het jubileum met deze wedstrijd kunnen vieren,’ zegt voorzitter Niall Quinn op het digitale thuis van Sunderland. ‘Ajax is een van de grootste clubs ter wereld. Haar nationale en internationale prestaties verdienen bewondering.’ (MA)
Deze al langs gekomen?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_58653100
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:18 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Wie heeft die foto toevallig nog?
Zal em er vanavond ff opzetten, staat op m'n gewone pc

die burnett (nl u17)is ajacied en verdedigd een hele goeie wedstrijd moeten we hem niet gewoon inzetten tegen fct?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:31:25 #167
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58653160
Gaat moeilijk als hij nog in Turkije zit

Weet niet of dit al gepost is.
quote:
Haverkort wilde slechts kort reageren. „Laat ik vooropstellen dat ik de beelden niet heb teruggezien. Maar op het moment suprème waren mijn assistent en ik ervan overtuigd dat er sprake was van opzet bij Vertonghen Bij het hands van Edson Braafheid in de eerste helft bij een 0-0 stand beriep Haverkort zich volgens Davids op de onoverzichtelijkheid van de situatie. Toen Braafheid even later binnen de beruchte lijnen Luis Suarez neerlegde oordeelde de geboren Amsterdammer en in Exloo woonachtige Haverkort dat sprake was van een reglementaire tackle.
Haverkort
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58653228
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:25 schreef vliegende_olifant het volgende:
[ afbeelding ]
Geniaal

Hij speelt nu bij Zaragoza was het niet?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:37:43 #169
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58653257
quote:
Gregory van der Wiel heeft dinsdag voor het eerst in lange tijd weer deelgenomen aan de groepstraining bij Ajax. De jonge verdediger raakte in de Klassieker uit bij Feyenoord afgelopen november zwaar geblesseerd. In april werkte hij voor het eerst weer een individuele training af.

Het duel met FC Twente zal niet haalbaar zijn voor Van der Wiel. Ajax moet komende zondag tegen de Tukkers een 2-1 achterstand goedmaken in de eigen Amsterdam Arena.

Van der Wiel sukkelde lange tijd met zijn knie. De medische staf van de Amsterdammers schatte de situatie rondom de speler enkele malen volledig verkeerd in.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_58653287
Wat een cultfiguur was dat die Juanfran. Ook weer bizar staaltje management van Van Geel. Heeft hij eigenlijk nog veel gespeeld? Ik kan me er weinig meer van herinneren
pi_58653299
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:31 schreef _Mike_ het volgende:
Gaat moeilijk als hij nog in Turkije zit

Weet niet of dit al gepost is.
[..]

Haverkort
Ik begreep uit Davids' commentaar dat Haverkort ook gezegd zou hebben dat het tempo voor hem te hoog lag.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:40:09 #172
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58653316
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:38 schreef Urquhart het volgende:
Wat een cultfiguur was dat die Juanfran. Ook weer bizar staaltje management van Van Geel. Heeft hij eigenlijk nog veel gespeeld? Ik kan me er weinig meer van herinneren
Hij heeft iig niet meer dan 10 wedstrijden in het veld gestaan geloof
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58653345
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:39 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Ik begreep uit Davids' commentaar dat Haverkort ook gezegd zou hebben dat het tempo voor hem te hoog lag.

Heb je daar toevallig nog een link van?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:42:41 #174
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58653363
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:39 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Dan moet hij lekker terug naar het Amateur voetbal, kom op zeg.
pi_58653380
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:36 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Geniaal

Hij speelt nu bij Zaragoza was het niet?
Ja.

Maar er is nog een betere foto, heb jij die Noshiba?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')