quote:Jos Kortekaas ziet kansen bij Ajax
Arnhemmer (34) wordt bij topclub een van de drie fysiotherapeuten.
Een gevoelig verlies voor Vitesse: fysiotherapeut Jos Kortekaas is afgelopen weekeinde tot overeenstemming gekomen met Ajax. Hij zal de Arnhemse club per 1 juli verlaten.
"Ik heb het gevoel dat ik bij Ajax mijn ambities beter kan waarmaken", zo legt Kortekaas zijn opvallende transfer uit. "Ik hoefde niet weg bij Vitesse, maar heb er zelf voor gekozen. Ajax speelt op een hoger plan, heeft betere medische faciliteiten en de sportieve ambities zijn natuurlijk hoger. Daaraan gekoppeld is het ook financieel aantrekkelijk, maar het belangrijkste vind ik dat de faciliteiten om mijn beroep uit te oefenen er beter zijn."
In Amsterdam zal Kortekaas een van de drie fysiotherapeuten zijn, die de hoofdmacht als werkterrein hebben. Frank van Deursen en oud- speler Pim van Dord zijn de andere twee. Kortekaas: "Ik ga het eerste elftal van Ajax doen, alle trainingen en wedstrijden. Bij Vitesse heb ik de zware jaren meegemaakt. Daarin was ik ook veel bezig met randzaken om de boel draaiende te houden. Bij Ajax zal ik me meer op mijn eigen beroep kunnen concentreren."
Kortekaas tekent bij Ajax een verbintenis voor onbepaalde tijd, zoals hij die ook had bij Vitesse. "We hebben uitgesproken dat het de bedoeling is dat we voor langere termijn gaan samenwerken. Anders was ik ook niet weggegaan bij de club waar ik tien jaar lang met plezier heb gewerkt."
De gewezen amateurdoelman belandde in 1998 bij Vitesse, op voorspraak van de spelers John van den Brom, Carlos Fortes en Patrick Ax. " Ik werkte met hen op de revalidatieafdeling van de KNVB, waar ik ook de jeugdselecties begeleidde", zegt Kortekaas, die na zijn studie fysiotherapie nog een vervolgstudie sportfysiotherapie heeft afgerond.
Na tien bewogen jaren vertrekt de 34-jarige medicus met een gemengd gevoel bij Vitesse. " Ik vind het jammer dat ik de opbouw van Marc (doelt op technisch directeur Van Hintum, red.) niet mee zal maken. Ik heb het gevoel dat hij de boel op de rails krijgt, al weet ik niet hoeveel tijd dat zal vergen", aldus Kortekaas. "Ik ga nu naar een topclub, die eens in de twee jaar kampioen moet worden. Het spreekt me aan die druk eens mee te maken. Bij Ajax loopt nog meer ervaring rond dan bij Vitesse. Ik verwacht dat ik daar van ga leren en dat ik me zo verder kan ontwikkelen."
Jos Kortekaas: " Bij Ajax loopt nog meer ervaring rond dan bij Vitesse. Ik verwacht dat ik daar van ga leren en dat ik me zo verder kan ontwikkelen."
De Gelderlander 13-05-08
Die komt dus nietquote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:11 schreef versteegrob het volgende: "Matthieu heeft ambitie en wil Champions League spelen. Op dit moment liggen die kansen hoger bij Ajax",
Ach, ach. 2 - 1 uit is ook weer niet zo'n dramatische uitgangspositie. En mochten we winnen van FC Twente, dan zijn we natuurlijk zeker van de Champions League. Die voorrondes zijn nooit een probleem, immers.quote:
Ja ik doel ook meer op de voorronde. Die verloopt probleemloos uiteraard.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:34 schreef Blight het volgende:
[..]
Ach, ach. 2 - 1 uit is ook weer niet zo'n dramatische uitgangspositie. En mochten we winnen van FC Twente, dan zijn we natuurlijk zeker van de Champions League. Die voorrondes zijn nooit een probleem, immers.
We hebben dit seizoen driemaal tegen FCT gespeeld en geen één keer gewonnen, totaal zelfs maar één puntje verdiend. Waarom zouden we dan als favoriet de wedstrijd ingaan?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:34 schreef Blight het volgende:
[..]
Ach, ach. 2 - 1 uit is ook weer niet zo'n dramatische uitgangspositie. En mochten we winnen van FC Twente, dan zijn we natuurlijk zeker van de Champions League. Die voorrondes zijn nooit een probleem, immers.
Maar weer een aanvallend ingestelde spelerquote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:11 schreef versteegrob het volgende:
'Ajax aast op Gourcuff en Delpierre' | Transfers
....
Positief? Teminste niet uit de eredivisie
Ik zie ons ook niet als de favoriet, maar het is zeker niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
We hebben dit seizoen driemaal tegen FCT gespeeld en geen één keer gewonnen, totaal zelfs maar één puntje verdiend. Waarom zouden we dan als favoriet de wedstrijd ingaan?
FCT geef ik een grotere kans, ik zie Ajax niet winnen zondag.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:55 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik zie ons ook niet als de favoriet, maar het is zeker niet onmogelijk.
Precies. Vooral als je bekijkt dat we twee zeer belangrijke verdedigers gaan missen. We gaan dit gewoon niet redden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
We hebben dit seizoen driemaal tegen FCT gespeeld en geen één keer gewonnen, totaal zelfs maar één puntje verdiend. Waarom zouden we dan als favoriet de wedstrijd ingaan?
Beter zo:quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:58 schreef toma het volgende:
[..]
Precies. Vooral als je bekijkt dat we twee zeer belangrijke verdedigers gaan missen. We gaan dit gewoon niet redden.
Ik zou het zo aanpakken:
------------------------------Stekelenburg------------------------------
----Silva-----------------------Heitinga---------------Emanuelson----
-------------------Gabri-------Lindgren------Davids-------------------
------Suarez------------------De Jong------------------Perez---------
--------------------------------Huntelaar---------------------------------
Ik hoop dat ze niet te ver achteruit gaan lopen zoals uit bij Twente want dan word je weggetikt en komen de kansen vanzelf voor Twente. We moeten pressie spelen en Twente geen tijd geven om op te bouwen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter zo:
----Silva-------------Heitinga-----------Lindgren----Emanuelson----
-------------------Gabri----------------------Davids--------------------
--------------------------------Huntelaar---------------------------------
Anders is defensie te kwetsbaar.
Medische staf transfersquote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:45 schreef vitessezuid113 het volgende:
En weer een transfer , Ajax heeft er weer een nieuwe man bij![]()
[..]
Ajax haalde in 2005/2006 de voorronde CL terwijl het als vijfde eindigde. Zou dus eigenlijk gewoon gerechtigheid zijn. Vanmiddag kaartje halen voor 418quote:Op dinsdag 13 mei 2008 07:01 schreef Aanvoerder het volgende:
Toch belachelijk om je nummer 4 de CL in te sturen. Dus Ajax moet gewoon winnen.
Dat zou het moeten doen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter zo:
----Silva-------------Heitinga-----------Lindgren----Emanuelson----
-------------------Gabri----------------------Davids--------------------
--------------------------------Urzaiz---------------------------------
Anders is defensie te kwetsbaar.
Dat besef was er ook niet bij Twente uit in de reguliere competitie, of bij Excelsior uit. Of in de voorronde CL.. Toen MOEST het ook allemaal gebeuren...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:38 schreef Wooldoor het volgende:
Ik zie zeker nog wel kansen thuis, we moeten er gewoon vol opklappen. Elke speler weet nu dat het binnen 90 minuten MOET gebeuren nu. Ook spelen we nu thuis en twente dus uit en dat is inderdaad een aardig verschil. Ik ga voor 3-1 zondag, hopen op een beetje lekker weer en dan donderdag kaarten halen.
Klopt maar we hadden tegen twente niet hoeven verliezen op basis van de eerste helft, maar na die penalty sloeg het echt compleet nergens op. Mischien hadden we op basis van de kansen die we hebben gehad de wedstrijd al op slot kunnen gooien. We zijn zeker niet kansloos.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:40 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat besef was er ook niet bij Twente uit in de reguliere competitie, of bij Excelsior uit. Of in de voorronde CL.. Toen MOEST het ook allemaal gebeuren...
Omzet psv was dit jaar +- 90 miljoen. Begroting zat wel zo rond de 60 mln. Winst was zo'n 7 mln dacht ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:07 schreef De_Ananas het volgende:
Dan zou dus 40 miljoen van de omzet van PSV uit CL komen? Dan blijft er nog 20 over ofzo
Verhaal rammelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |