abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2008 @ 19:58:56 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58631972
Eindelijk! Sinds ongeveer oktober ben ik samen met Orbeatle op zoek gegaan naar een huisje in Eindhoven. We kwamen erachter dat dat allemaal niet zo makkelijk ging, vooral omdat we nog niet zo lang ingeschreven stonden, ook niet zoveel hypotheek kregen en toch wel wat eisjes hadden.

Maar toen was daar "Kansrijkhuren"! Niet dat we daar over te spreken waren, hoe is het mogelijk dat je uit honderden reacties ingeloot wordt en een huisje toegwezen krijgt? We weten het nog steeds niet, maar toch waren wij de gelukkigen, en de andere 979 niet!

Het is een middelgrote portiekflat, op de 2e verdieping van de 4 en helemaal aan de buitenzijde. We hebben een fikse woonkamer (ongeveer 30m²), 2 kleine slaapkamers (ieder krap 8m²), badkamertje en WC, keuken, balkon en een fikse berging. Met de fiets is het zo'n 10 minuutjes naar het centrum.

Er moet nog het nodige gebeuren:
* 1x plafond wordt afgestoken door de woningbouw, maar alles behalve de badkamer, keuken en WC moet gebeuren. Er zit zoveel latex etc. op de plafonds dat alles bladdert en loslaat.1x plafond is afgestoken en gestuct, en bij navraag bij de Wooninc. blijkt ook de rest hersteld te mogen worden!
* De vloer moet verwijderd worden. De vorige bewoner had zich helaas niet aan de afspraak gehouden de vloer te verwijderen, en dus is het wachten op de woningbouw. We werken momenteel op de kale vloer .
* De woonkamer moet behangen en geverfd.
* Dat ook voor de slaapkamer. De slaapkamer heeft mooie petrolblauwe en witte muren!
* In de computer/garderobekamer hoeft alleen geverfd.
* De keuken en de WC (die al een knalgroen verfje hebben) moeten nog een keer geverfd worden. De WC is klaar, de keuken moet voor de helft nog een keer geschilderd worden.
* Alle deuren en kozijnen (de originele houten kozijnen zitten nog om de aluminium kozijnen heen) moeten geverfd. Er zij al best veel kozijnen geverfd.
* Daarna wordt er overal een nieuwe laminaatvloer gelegd.

We hebben al een muur in de woonkamer en slaapkamer laten stucen door mijn vader, zodat we daar kunnen behangen.
Ook de WC en keuken (gedeeltelijk dan) zijn al een keer geverfd, en de badkamer is ook al gewit.

Dan, foto's!

Stukje woonkamer met balkon. De muur rechts op de foto is al gestuct, daar komt dus behang. Deze muur loopt over de volle lengte en is totaal zo´n 9m lang.

De WC. Mét nieuwe bril, nog zonder verfje.

En toen ineens met verfje!

De slaapkamer. Het bed past precies, buitenmaat is 197x231 . Linksvoor komt een ladekastje te staan, daar kunnen dan de TV en XboX op, en wat beddengoed in het kastje. De linkermuur is ondertussen al gestuct, en krijgt een petrolkleurig behangetje.

Hier komen ze dus, de TV en XboX

Een stukje keuken, bestaande uit 3 onderkastjes, 2 bovenkastjes, losstaande hoge kast, ruimte voor gasfornuis, afzuigkap en balkondeur.

Stukje van de muur tegenover het keukenblok, geverfd en al.. Op het witte stuk komt de koelkast/vriezer te staan, en links daarnaast de wasmachine en droger.

De badkamer. Ondertussen is het niet betegelde gedeelte al gewit.

De douche zelf. Erg klein, maar ach, we worden er vast schoon onder!

Het uitzicht vanaf het zitgedeelte in de woonkamer.

En het uitzicht vanaf de balkonzijde.

Doei voor nu!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 24-06-2008 21:41:50 ]
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 12 mei 2008 @ 20:05:48 #2
18774 861675
wel nummer, geen kloon
pi_58632065
Gefeliciteerd!

Jullie zijn al lekker bezig geweest, succes met de rest!!
Leuker kan ik het niet maken...
  maandag 12 mei 2008 @ 21:43:19 #3
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58633772
quote:
Op maandag 12 mei 2008 20:05 schreef 861675 het volgende:
Gefeliciteerd!

Jullie zijn al lekker bezig geweest, succes met de rest!!
Dank je wel!

Ja, nu er een kleurtje op wat muren zit neemt het ook al een beetje een vorm aan. Toch kan ik me voorlopig nog niet voorstellen dat we er dan straks ook echt wonen enzo..

Iemand trouwens nog ideeen voor een leuke behangwinkel in/rond Eindhoven?
pi_58634003
Van Doorn in de Kruisstraat . Leuk appartementje! Succes met klussen!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 13 mei 2008 @ 04:38:28 #5
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58638221
TVP!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_58639932
Ik ben nu al verliefd op je toilet, die kleuren!

Succes met klussen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:51:06 #7
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58651300
Vandaag de binnenkant van de WCdeur in de magneetverf gezet . Morgen donkergroen eroverheen, past 't mooi bij de muurtjes!
pi_58651572
Leuk die kleurtjes!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_58652091
ben kei benieuwd!! ff kleine TVP om het te volgen!! succes er mee!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:10:20 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58652824
Gefeliciteerd!

Heel veel succes met klussen en daarna veel woonplezier!
... ♥ ik mis je ♥
pi_58653591
Debsterr! Wat een leuk huis! Ik vind je toilet ook helemaal goed Lekker wilde kleuren, ik vind het wel wat. En wat een enorm stoer uitzicht
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:49:09 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58654727
Oeh, zojuist had ik een creatieve ingeving . Natuurlijk is het wel handig om een ladekastje op de WC te hebben voor wat rommeltjes.. dus men neme:

Voeg hier dit aan toe:

Daarna knip/snij je dit uit op stevig karton:

En dat maak je erop met dit:
pi_58654939
En dan plaats je een foto van het resultaat? Toch?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:09:27 #14
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58655160
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:59 schreef TimberWolf het volgende:
En dan plaats je een foto van het resultaat? Toch?
Ligt eraan wat het resultaat is . Ik vind het goed bedacht, maar geen ideeeee of het ook zo makkelijk in de uitvoer is. Die tubetjes hebben een sponsje aan het uiteinde, daar breng je het mee aan.. Lijkt me wel makkelijk!!

Oh, en het kastje is maar ¤8,99 (nog -15% personeelskorting) dus kan best een tweede poging wagen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:22:15 #15
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58670337
Het is niet slim een deur te verven, je roller uit te willen wassen en er dan achter te komen dat de verf op oliebasis i.p.v. waterbasis is . M'n handen waren helemaal groen!!
pi_58670786
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:22 schreef Debsterr het volgende:
Het is niet slim een deur te verven, je roller uit te willen wassen en er dan achter te komen dat de verf op oliebasis i.p.v. waterbasis is . M'n handen waren helemaal groen!!
Waren ze groen of zijn ze nog steeds een beetje groen?

Maar wel weer aan het klussen geweest dus, leuk.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:45:37 #17
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58670862
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:42 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Waren ze groen of zijn ze nog steeds een beetje groen?

Maar wel weer aan het klussen geweest dus, leuk.
Nou, er zitten nog wel wat restjes . Maar goed, ik was zo slim om de roller uit te willen knijpen onder de kraan. Met 2 handen. Toen pas had ik door dat het geen waterbasis was .
pi_58671613
Dat is mij al zo vaak overkomen dat ik rollers tegenwoordig gewoon weg gooi
  maandag 19 mei 2008 @ 20:20:09 #19
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58767515
Geen foto's, wel wat gedaan de laatste dagen.

Vooral veel geregel van mensen die dingen moeten komen fiksen. Tevens vandaag verf en behang gekocht voor eigenlijk alles wel.

Ook de lamp die we boven de eettafel willen hebben we uitgezocht . En de meubels zijn al bepaald!

Deze week veel kozijnen en deuren schilderen.. weinig zin in (gepriegel allemaal) maar we kunnen helaas nog niet aan de muren beginnen. Het moet maar!
  zondag 25 mei 2008 @ 20:41:34 #20
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58905677
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:58 schreef Debsterr het volgende:

* 1x plafond wordt afgestoken door de woningbouw, maar alles behalve de badkamer, keuken en WC moet gebeuren. Er zit zoveel latex etc. op de plafonds dat alles bladdert en loslaat.1x plafond is afgestoken en gestuct, en bij navraag bij de Wooninc. blijkt ook de rest hersteld te mogen worden!
* De vloer moet verwijderd worden. De vorige bewoner had zich helaas niet aan de afspraak gehouden de vloer te verwijderen, en dus is het wachten op de woningbouw. We werken momenteel op de kale vloer .
* Dat ook voor de slaapkamer. De slaapkamer heeft mooie petrolblauwe en witte muren!
* De keuken en de WC (die al een knalgroen verfje hebben) moeten nog een keer geverfd worden. De WC is klaar, de keuken moet voor de helft nog een keer geschilderd worden.
* Alle deuren en kozijnen (de originele houten kozijnen zitten nog om de aluminium kozijnen heen) moeten geverfd. Er zij al best veel kozijnen geverfd.
Nou, we hebben dus al behoorlijk wat gedaan. Dit weekend ook weer flink vooruit gekomen, met hierbij: foto's!!

Het raamkozijn van de keuken. Stuk leidingen al goed groen, en het raamkozijn is helemaal af. Die vlekken op het plafond zijn vandaag trouwens weggewerkt en is dus weer mooi wit!

Dit stuk is gister voor het eerst groen geverfd en moet nog wel een keer.. Maar eerst wordt de afzuigkap nog vervangen door de woningbouw.

5 grote deuren, staan op een rij ♫. Alle deuren zijn al 2x geschilderd, van de week omdraaien en de andere kant doen! De 2 kleurige deuren hebben we gelukkig al gedaan..

De slaapkamer! Het is in 't eggie minder blauw dan het zo lijkt.. de deurpost is aan de slaapkamer kant tevens petrolblauw, aan de voorkant is 'ie hopjesbruin. Hopjesbruin is dan ook de algemene deurposten en raamkozijnen kleur.

Dit geeft de kleur iets beter weer

De WC! De deur is helemaal klaar..

En de binnenkant ook!!

Inclusief mooie nieuwe tegels. Zijn over de oude heengeplaatst

De magnetische deur

Deurpost van de badkamer. Handdoekenrek hangt ook al

Net als het planchetje.

Mede mogelijk gemaakt door

Debsterrs papa! Kijkt wat boos en heeft niet de meest charmante kleren aan, maar keilief is 'ie wel

En door

Debsterrs mama! Kijkt wat moeilijk, maar moet dan ook alle zooi opruimen die wij Debsterrs papa, en ik elke keer achterlaten

Dat was het voor nu!
pi_58910640
helaas doen je fotos het niet meer in het begin...
  maandag 26 mei 2008 @ 10:55:15 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58914610
quote:
Op maandag 26 mei 2008 00:24 schreef Charisma het volgende:
helaas doen je fotos het niet meer in het begin...
Ben bang dat de rest er weer af gedonderd heeft . Zal 'm vanavond 'ns op z'n flikker geven dan .
pi_58924784
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:55 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ben bang dat de rest er weer af gedonderd heeft . Zal 'm vanavond 'ns op z'n flikker geven dan .
Whoops!

Effe fiksen .

Zo dan!

[ Bericht 1% gewijzigd door Orbeatle op 26-05-2008 19:24:38 ]
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:34:25 #24
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_59347230
ZO!
TOF!

en kleurig

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_59358099
Leuke flat, gefeliciteerd! Net achter de Karel de Grotelaan of niet?
Ben wel benieuwd naar nieuwe foto's
  vrijdag 13 juni 2008 @ 19:37:55 #26
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59371400
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:50 schreef Susanne81 het volgende:
Leuke flat, gefeliciteerd! Net achter de Karel de Grotelaan of niet?
Ben wel benieuwd naar nieuwe foto's
Parallel daaraan ja .

Zal zondag weer eens foto's maken ja, er is al veel veranderd!!
pi_59397232
Leuk om te volgen.
Opmerkelijk: wij hebben ook die kleuren groen en oranje in ons huis, en op onze wcdeur zit ook magneetverf
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 15 juni 2008 @ 14:34:48 #28
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_59406067
zeg, deb.
kan jij je ellebogen misschien niet meer buigen?
lijkt me behoorlijk lastig

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 15 juni 2008 @ 20:03:30 #29
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59412070
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:34 schreef timbob het volgende:
zeg, deb.
kan jij je ellebogen misschien niet meer buigen?
lijkt me behoorlijk lastig
Ach jonge, je weet al van dat die opmerking nergens op slaat .

Ik heb gewoon flexibele armen!
  zondag 15 juni 2008 @ 20:11:12 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59412181
Wilde ik vandaag foto's maken, zat de geheugenkaart er niet in. En dat ding doet het niet zonder kaartje.. Morgen maak ik foto's, beloofd!

Vandaag ging er wat mis in de woonkamer.. We hadden een 2e emmer latex gehaald voor de muren. Precies hetzelfde merk, soort en RAL nummer. Smeren het erop, beetje grijzig maar goed, dat droogt vast wel goed op.. Niet dus. Het is lichtgrijs i.p.v. helderwit!! Morgen proberen er foto's van te maken en dan terug naar de Praxis. Is wel zwaar kut, want nou moet over dat stuk nog weer een nieuwe laag.
  PR/Manusje van alles zondag 15 juni 2008 @ 20:51:15 #31
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_59413137
Leuke kleuren
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 23 juni 2008 @ 22:59:46 #32
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59639025
* Edit *
* Toegevoegd aan OP*

[ Bericht 98% gewijzigd door Vonkenboer op 24-06-2008 21:41:05 ]
  maandag 23 juni 2008 @ 23:17:47 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59639577
Does die plaatjes resizen naar 480 bij 600 ofzo .
  maandag 23 juni 2008 @ 23:20:22 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59639665
Maareh, ziet er goed uit!
Het is toch dat appartementje/ flatje in de buurt van de NBlaan geworden toch?
pi_59645772
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:20 schreef bleiblei het volgende:
Maareh, ziet er goed uit!
Het is toch dat appartementje/ flatje in de buurt van de NBlaan geworden toch?
Nee, karel de grote laan.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:04:50 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59660478
MODJEEE.. wil je dit over de andere fotoloze post plakken?
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:58 schreef Debsterr het volgende:

Nou, we hebben dus al behoorlijk wat gedaan. Dit weekend ook weer flink vooruit gekomen, met hierbij: foto's!!

Het raamkozijn van de keuken. Stuk leidingen al goed groen, en het raamkozijn is helemaal af. Die vlekken op het plafond zijn vandaag trouwens weggewerkt en is dus weer mooi wit!

Dit stuk is gister voor het eerst groen geverfd en moet nog wel een keer.. Maar eerst wordt de afzuigkap nog vervangen door de woningbouw.

5 grote deuren, staan op een rij ♫. Alle deuren zijn al 2x geschilderd, van de week omdraaien en de andere kant doen! De 2 kleurige deuren hebben we gelukkig al gedaan..

De slaapkamer! Het is in 't eggie minder blauw dan het zo lijkt.. de deurpost is aan de slaapkamer kant tevens petrolblauw, aan de voorkant is 'ie hopjesbruin. Hopjesbruin is dan ook de algemene deurposten en raamkozijnen kleur.

Dit geeft de kleur iets beter weer

De WC! De deur is helemaal klaar..

En de binnenkant ook!!

Inclusief mooie nieuwe tegels. Zijn over de oude heengeplaatst

De magnetische deur

Deurpost van de badkamer. Handdoekenrek hangt ook al

Net als het planchetje.

Mede mogelijk gemaakt door

Debsterrs papa! Kijkt wat boos en heeft niet de meest charmante kleren aan, maar keilief is 'ie wel

En door

Debsterrs mama! Kijkt wat moeilijk, maar moet dan ook alle zooi opruimen die wij Debsterrs papa, en ik elke keer achterlaten

Dat was het voor nu!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:22:42 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59661026
UPDATE! UPDATE! UPDATE!

Ik ga een flink stuk overslaan, en alleen de meest recente foto's posten. Als je het tussenwerk wilt zien, kijk dan maar hier

Geverfde plinten voor in de slaapkamer

Stucloper in de gang omdat de vloer daar al ligt

De slaapkamer met vloer, veel zooi en vensterbank. Het bed komt daar tegenaan met het hoofdeinde, zodat we achter het bed onze zooi kwijt kunnen

Nieuwe keukenkasthandgreepjes

De vloer in de computerkamer en rechts een element van de garderobekast

Het ladeblok voor onder het bureau

Meer heb ik nu even niet, maar morgen weer nieuwe foto's erbij!!
pi_59960081
Hoe krijg je een deur magnetisch
pi_59961150
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:47 schreef Hanneke1983 het volgende:
Hoe krijg je een deur magnetisch
Euhm... magnetische verf?

Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_59967512
Stoer Wist niet dat dat bestond
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:22:36 #41
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_59979316
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:27 schreef Hanneke1983 het volgende:
Stoer Wist niet dat dat bestond
Haha, het idee is heel cool ja . Aleen jammer dat de uitvoering hier niet zo geslaagd is.. magneetjes (kleintjes) blijven wel plakken, maar meer ook niet. Geloof wel dat je bij de Praxis tegenwoordig ook magnetische verf kunt laten mengen op kleur, dan heb je al minder snel dat als je het kleurtje eroverheen doet, het dan minder mangetisch wordt.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:58:45 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_60735065
Ha, wat een leuk topic! Ff bijhouden .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:23:48 #43
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_60743944
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:58 schreef SEMTEX het volgende:
Ha, wat een leuk topic! Ff bijhouden .
En hoe sarcastisch is dat bedoeld ?

Helaas geen camera meer in het bezit dus kan geen eindresultaat showen.. het is wel heel mooi geworden kan ik je vertellen .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 06:43:33 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_60752822
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:23 schreef Debsterr het volgende:

[..]

En hoe sarcastisch is dat bedoeld ?

Helaas geen camera meer in het bezit dus kan geen eindresultaat showen.. het is wel heel mooi geworden kan ik je vertellen .
Fotooo's
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')