http://www.gearfuse.com/tag/tank/quote:The Church Tank is the brainchild of Russian artist Kris Kuksi, and you probably already guessed that it makes a statement about war in the name of religion. It’s not an actual tank, only a model measuring 8″ h 4″ w x 10″ d, but I have a feeling that a full-size version would generate a little too much drag to be practical in battle.
Wow, wat is dat voor ding dan. Nog nooit gezien. Dubbele rupsbanden? Heb je wat meer informatie erover?quote:Op maandag 12 mei 2008 18:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind deze wel erg stoerSchijnt een T-28 te zijn
[ afbeelding ]
Gaaf ding. Alleen een "vast" kanon erop. Is een nadeel lijkt me.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind deze wel erg stoerSchijnt een T-28 te zijn
[ afbeelding ]
Zou wel wat wezen als ie wél ingezet zou worden.. Live op CNN e.d.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:03 schreef Copycat het volgende:
Ik vind deze wel mooi als statement:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.gearfuse.com/tag/tank/
Nou niet echt. Als het erop aankomt ligt het aan snelheid, bewegenlijkheid en de afstand dat geschoten kan worden.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:41 schreef SolDat het volgende:
Heb de Hetzer altijd wel mooi gevonden:
[ link | afbeelding ]
Als het erop neerkomt ligt het eigenlijk toch aan het camouflage.
Mooie tank ja. De vroegere Duitse tanks in de oorlog hadden ook aardig wat moeite om het pantser van de T-34 te doorboren. Sommige tanks kwamen er zelfs helemaal niet doorheen volgens mij.quote:Op maandag 12 mei 2008 19:15 schreef HPoi het volgende:
O, dat weet ik zeker wel!!
[ afbeelding ]
T-34-76
[ afbeelding ]
T-34-85
de T-34!(Russische Tank)
Is dat een Duitse adelaar op de tank op de eerste foto? Ik heb wel eens gelezen dat de Duitsers buitgemaakte Russische tanks soms overnamen en er dan een Duits kruis op plakte en dan was het gewoon een Duitse tank geworden.quote:Op maandag 12 mei 2008 19:15 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
T-34-76
[ afbeelding ]
T-34-85
de T-34!(Russische Tank)
Dit is de T-28 Super heavy tank gemaakt in Amerika tijdens de 2de wereld oorlog. De bedoeling was om deze tank te gebruiken om Duitse verdedigings positie's te vernietigen maar hiervoor is hij nooit gebruikt. Later wilde men hem misschien nog gebruiken voor een Invasie op Japan. Er zijn er 2 van gemaakt maar ze zijn beide nooit ingezet.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:06 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wow, wat is dat voor ding dan. Nog nooit gezien. Dubbele rupsbanden? Heb je wat meer informatie erover?
Het is een tank die door de Polen is gebruikt. Dus 1 of ander Pools teken?quote:Op maandag 12 mei 2008 19:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Is dat een Duitse adelaar op de tank op de eerste foto? Ik heb wel eens gelezen dat de Duitsers buitgemaakte Russische tanks soms overnamen en er dan een Duits kruis op plakte en dan was het gewoon een Duitse tank geworden.
Klopt ja. Komt doordat de Russen schuine zijkanten gebruikten, hiermee word het staal dikker om te doorboren. De Tigers van de Duitsers waren gewoon blokken, dus daar schiet je sneller doorheen. (al waren de Tigers wel extreem sterk)quote:Op maandag 12 mei 2008 19:21 schreef Gewas het volgende:
[..]
Mooie tank ja. De vroegere Duitse tanks in de oorlog hadden ook aardig wat moeite om het pantser van de T-34 te doorboren. Sommige tanks kwamen er zelfs helemaal niet doorheen volgens mij.
Oh natuurlijk dat is het.quote:Op maandag 12 mei 2008 19:39 schreef HPoi het volgende:
[..]
Het is een tank die door de Polen is gebruikt. Dus 1 of ander Pools teken?
M109 is geen tank. 155mm howitzer, zelf rijdend geschut.quote:Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef nagel72 het volgende:
dit is een mooie ... zelf een jaar op gezeten in seedorf
m109 <-klik
quote:Op maandag 12 mei 2008 19:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
M109 is geen tank. 155mm howitzer, zelf rijdend geschut.
Je zal dus een apart topic moeten openen voor het mooiste zelfrijdende geschutquote:
quote:Op maandag 12 mei 2008 19:54 schreef RaptoR-X het volgende:
http://russianarmor.info/Tanks/MBT/n_tagil.html
Dit schijnt de nieuwe russische tank te worden de T-95. Staat al sinds 1999 stof te happen.
quote:Op maandag 12 mei 2008 18:50 schreef Diemux het volgende:
[..]
Nou niet echt. Als het erop aankomt ligt het aan snelheid, bewegenlijkheid en de afstand dat geschoten kan worden.
Niet:quote:Wat vinden jullie de mooiste tank?
quote:Wat vinden jullie de beste/praktische tank?
Hier een beetje een wazige foto van eentje die als Monument voor '56 staat in Helsinki (!) voor het Hongaars Centrum;quote:Op maandag 12 mei 2008 19:15 schreef HPoi het volgende:
de T-34!(Russische Tank)
oh, bij mij niet hoor.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:06 schreef HPoi het volgende:
[..]
Das een rood kruisje Speklap ............ eh Rosbief.
Ja, komt door de motor.quote:Op maandag 12 mei 2008 20:44 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb het idee dat de tanks van de Westerse Geallieerden vrij lang vrij hoog zijn geweest trouwens.
Dat lijkt me ook ja, maar dat is nog geen reden om het te wijzigen.quote:
Die van mij ook, en veruit superieur aan de Sherman. Later kwam daar o.a. de Amerikaanse Pershing voor die goed tegenstand kon bieden.quote:
Op het moment dat de Sherman in Afrika op het toneel verscheen, was het een tijdje de beste tank beschikbaar (gelezen in een boek van Rommel), beter dan de PZ III en IV die de duitsers toen hadden.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Die van mij ook, en veruit superieur aan de Sherman. Later kwam daar o.a. de Amerikaanse Pershing voor die goed tegenstand kon bieden.
Maar dat Duitse spul was toen zoveel beter. Het grote probleem met de Tiger series waren dat ze langzaam te produceren waren en erg kostbaar qua materiaal.
Da's dan dus de T34, want daar is de Panther op gebaseerd.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:29 schreef franske19 het volgende:
Panther voor mij. Toch een beetje de voorvader van de moderne Main Battle Tank.
dude..quote:Op maandag 12 mei 2008 19:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Is dat een Duitse adelaar op de tank op de eerste foto? Ik heb wel eens gelezen dat de Duitsers buitgemaakte Russische tanks soms overnamen en er dan een Duits kruis op plakte en dan was het gewoon een Duitse tank geworden.
En geef ze eens ongelijk; gratis!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 02:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dude..
Onze Nederlandse Tanks/pantservoertuigen ingezet in de Meidagen zijn teruggevonden aan het Russische front..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |