Ondertussen ben ik veilig en wel aangekomen. Wel een pokke-eind rijden, maar ook veel mooie dingen gezien onderweg.
Ondertussen heb ik de hele ikea leeggekocht en al m'n dozen uitgepakt, en een stukje van Uppsala bekeken. Van dat laatste heb ik geen foto's, van het eerste en tweede wel. Uppsala is een leuke stad, m'n universiteit zit midden in het centrum, en er gebeurt geloof ik veel!
De supermarkten zijn gigantisch, althans, die ik tot nu toe gevonden heb. Heerlijk, om in een supermarkt rond te snuffelen, en kijken hoe de producten daar zijn. Er zijn hele schappen vol met knackebrod, geweldig! Dat is het eerste stereotype dat blijkt te kloppen. Het volgende, de blonde vrouwen, klopt ook, veel vrouwen zijn hoogblond. Ik pas er precies in! En, veel Zweden rijden inderdaad in een Volvo of een Saab, ook erg grappig om te zien!
Morgen ga ik proberen bij het Sakkateverket oid mijn persoonsnummer aan te vragen, zodat ik een bankrekening kan openen, en een telefoonnummer kan krijgen. Morgenavond ga ik ook al voor het eerst volleyballen, dat is best spannend!
Hier de foto's van m'n huisje: (ik heb m'n eigen wc, en de keuken en badkamer deel ik met nog 5 anderen. Van die 5 anderen 1tje ontmoet, erg sympathiek meisje, die daar samen woont met haar Nederlandse vriend. Gister met z'n 3'en gegeten, was erg leuk, en zo heb ik gelijk wat aanspraak)
boekenkast en tafel/bureau
![]()
nog een keer boekenkast en bed/bank
![]()
In de hoek waar ik sta staat ook nog een stoel, maar dat is ook zo saai, alleen op de foto.
Inbouwkast, met mijn (veel

) kleding en rotzooi:
![]()
ERg handige kapstok, met extra bergruimte:
![]()
WC met kastje en wastafel:
![]()
Toen ik binnenkwam schrok ik even,want het leek erg klein, en vooral erg geel. Nu valt het flink mee, ik ben er geloof ik wel heel blij mee! Binnen 10 minuten sta ik in het centrum, supermarkt tegenover, best ideaal.
Ik zit in een soort studenten flat complex, we delen bijvoorbeeld met z'n allen een was-ruimte, die ik nog niet gezien heb. Verder schijnt er een fitnesruimte te zijn, er zit een beachvolleybal veld, en nog veel meer wat ik nog niet bekeken heb, en wat wel in een boekje staat, maar waar ik de vertaling niet van weet.
Al met al denk ik dat ik me hier prima ga vermaken de komende tijd!
(sorry voor de lap tekst!)