Dat zou kunnen ja, maar dan moet je het gemeen slim aanpakken. En dat gaat eigenlijk tegen m'n principes in. voor elke beurs moet je een begroting inleveren, en ook moet je vertellen of je bij andere beurzen verzoeken hebt ingediend.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:49 schreef ASroma het volgende:
zou het zo kunnen zijn dat je als je het slim aanpakt je meerdere beurzen kan krijgen![]()
per maand 1600 euro aan beurzen ofzo lalalalaen dan gewoon blijven roepen dat je een arme student
Daarom gaat een beetje handige student ook niet in Stockholm studeren maar in Lund of Uppsala. Daar is bier 'maar' 3 Eurie... en het zijn de studentensteden va nZweden. Bovendien vindt nagenoeg iedere Zweed die ik hier spreek Stockholm een saai hol en gaan ze liever keten in Göteborg. Leukere mensen jeweets...quote:Op zondag 25 mei 2008 20:07 schreef PackardHell het volgende:
Niet eerlijk! Ik wil over een jaar ook voor een half jaar in Zweden verblijven, het liefst in Stockholm. Ben er afgelopen zomer geweest en kan niet wachten om deze zomer weer te gaan! Leuke mensen, levendig land en iedereen lijkt 3/4 van de tijd vrolijk. Het enige nadeel vond ik de absúrd hoge prijs van alcohol, verwacht maar gerust een euro of 5 voor een normaal biertje of wijntje. Ook kun je er pas op stap als je een jaar of 22/23 bent, de meeste uitgaansgelegenheden zijn namelijk nogal fanatiek als het op leeftijd checken aankomt. Als je 21 bent is het dus al moeilijk om op stap te kunnen gaan. Het leuke vond ik wel dat als gevolg daarvan, de Zweedse jeugd heel veel zelf organiseert, de nodige feestjes afgegaan de vorige keer dat ik er was, Zweedse studenten zijn geweldig
.
K heb nu een kamer aangeboden gekregen in Kantorsgatan. Neem hem in ieder geval aan, dan heb ik wat. Kan daarna altijd nog verhuizen als het nodig is.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Regelt UU geen woonruimte voor je? Hoe dan ook, volgens mij heb je buiten Studentstaden ook nog Heimstaden. Dat is iig de corporatie die een groot deel van alle studentenhuisvesting regelt. Kijk anders of je daar terecht kan. Als het goed is kun je daar via UU naar toe verwezen worden en anders kun je altijd contact opnemen neem ik aan. Je bent immers student en zodoende kunnen ze jou denk ik ook wel helpen.
Ik heb een ontzettend goede tijd gehad met Zweedse studenten, maar wij zaten dan ook met elkaar opgescheept in Macau (toen nog een stadstaat nabij Hong Kong). Bijna jaarlijks zie ik er nog wel een paar.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:33 schreef Stepho het volgende:
Ach, je hoort zoveel verschillende dingen over Stockholm en zweden. Ik hoor dat studenten saai zijn maar er worden wel veel feestjes georganiseerd etc. Mensen zijn vrolijk en depressief, en nog meer tegenstrijdige dingen.
Goedzo Nynkequote:Op woensdag 11 juni 2008 12:37 schreef AKnynke het volgende:
[..]
K heb nu een kamer aangeboden gekregen in Kantorsgatan. Neem hem in ieder geval aan, dan heb ik wat. Kan daarna altijd nog verhuizen als het nodig is.
K heb maps.live.com al gebruikt. In de birdseye view kun je echt goed zien. Verder kreeg ik dit weekend een info folder van de woningbouwvereniging. Er schijnt een sauna bij te zitten, een beachvolleybalveld, muziek en studieruimtes, klinkt best okay!quote:Op maandag 16 juni 2008 00:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Kantorsgatan.....Das niet ver van het centrum...heb je al foto's gezien?
Even op www.hitta.se het adres intypen en je ziet gelijk hoe de straat eruit ziet...
en een washok hoogstwaarschijnlijkquote:Op maandag 16 juni 2008 09:31 schreef AKnynke het volgende:
[..]
K heb maps.live.com al gebruikt. In de birdseye view kun je echt goed zien. Verder kreeg ik dit weekend een info folder van de woningbouwvereniging. Er schijnt een sauna bij te zitten, een beachvolleybalveld, muziek en studieruimtes, klinkt best okay!
K-gatan zuigt... Kleine kamers, kleine gang en alles delen. Flogsta FTW!quote:Op maandag 16 juni 2008 00:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Kantorsgatan.....Das niet ver van het centrum...heb je al foto's gezien?
Even op www.hitta.se het adres intypen en je ziet gelijk hoe de straat eruit ziet...
Maar als je niks hebt, dan zou ik blij zijn met K-gatan...ik begreep dat voor haar de tijd begint te dringen. Kan ze daarna altijd nog verder kijken lijkt me...quote:Op maandag 23 juni 2008 19:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
K-gatan zuigt... Kleine kamers, kleine gang en alles delen. Flogsta FTW!
Dat is inderdaad zo. Ik ben erg blij dat ik nu in ieder geval wat heb. K zag het niet zitten om daar aan te komen, en dan nog te moeten zoeken.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar als je niks hebt, dan zou ik blij zijn met K-gatan...ik begreep dat voor haar de tijd begint te dringen. Kan ze daarna altijd nog verder kijken lijkt me...
quote:Op maandag 30 juni 2008 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
terugvindpost!
wil je ook wel volgen natuurlijk, én wil misschien volgend jaar met de motor richting noorden..
2 jaar vakantie zal wel meevallen, ik geloof wel dat ik hard aan de bak moet.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:34 schreef ASroma het volgende:
men 2 jaar is wel weer een behoorlijke tijd hoorLekker 2 jaar vakantie
zweden is zo lekker laidback
elke dag een zondagsgevoel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |