Ik heb mij dus niet eens uitgeschreven bij de verzekering, alleen bij de gemeente. Maar ze waren er als de kippen bij om mij uit te schrijven per 18-12 (ben 17-12 hierheen gekomen). Dikke pech ook dus. Nu heb ik mij nu voor 3 maanden bij Ooms verzekerd, om me daarmee te registreren en een verblijfsvergunning aan te vragen, en zodra ik die heb kan ik mij daar weer uitschrijven en ook het overige premiegeld terug krijgen. Dan ben ik dus met terugwerkende kracht vanaf 17-12 mee in de folketrygden. De verzekering heb ik dus alleen als papiertje nodig, niet om verzekerd te zijn dus. Vaaaaag, maargoed, het gaat goedkomen, en hoef dus niet accuut te trouwenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:03 schreef andreasje het volgende:
@pyttpytt Ik wist van te voren dat ziektekostenverzekering een probleem zou vormen, dus ik heb simpelweg mijn ziektekosten verzekering niet afgesloten toen ik naar Noorwegen verhuisde, in plaats daarvan liet ik CZ er zelf achter komen dat ik niet meer in NL woon.. prima mijn premie doorbetaald totdat ze zelf mijn ziektekosten verzekering afsloten 3 maanden na ik vertrokken was.. toen had ik mezelf echter al weten te registreren in noorwegen en was ik automatisch verzekerd in het noorse systeem. Ik begrijp je probleem nu, en ik weet precies wat je bedoeld met ik word van hort naar her gestuurd. Ik had hetzelfde probleem voor ik een baan vond, niemand weet precies waar je heen moet of ze sturen je gewoon willekeurig naar een ander om zo van je af te zijn. Ik wens je heel veel succes in ieder geval, en welkom in Noorwegen!
Dankjewelquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef Fogel het volgende:
Als ik jou was zou ik contact opnemen met een hogeschool voor kunst. (bv http://www.khio.no/ )
Het goedkoopste bier in de (vaak pauper) kroeg betaal je ca 30NOK per halve liter voor, normale prijs ligt tussen de 50-60NOK. Voor speciaalbier (denk aan Westmalle triple en dergelijke) zit je al snel aan de 80-120 NOK.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:50 schreef AMDB het volgende:
Trouwens een vraagje aan jullie, die waarschijnlijk al door veel mensen gevraagd is maar die voor mij als student natuurlijk van levensbelang is: Wat kost het bier?
En dan wil ik natuurlijk kroegprijzen, winkelprijzen en eenheid weten. En of er ook veel prijsverschil bestaat tussen A/B-merken.
Alvast bedankt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon niet direct in Bergen, maar in Eidsvåg, Åsane. Sinds afgelopen juni :-) Maar ik werk dagelijks in Bergen Kino dus kom er met regelmaatquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
@ Andreasje
Hoe lang woon je al in Bergen en waar ongeveer? Ik mis de skillingsboller van Baker Bruns, thuis nooit echt gelukt om ze te maken.
Mensen uit Bergen zijn altijd wel een beetje frapant, die komen ook uit Bergen en dat Bergen toevallig in Noorwegen ligt, daar kunnen zij ook niets aan doen
Om hier nog even op terug te komen: ik mocht niet eens tax-free winkelen op Flesland toen ik naar Oslo vloogquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Mensen uit Bergen zijn altijd wel een beetje frapant, die komen ook uit Bergen en dat Bergen toevallig in Noorwegen ligt, daar kunnen zij ook niets aan doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |