Erg moedig, of het slim is betwijfel ik.quote:China gaat eigen jumbojets ontwikkelen
nieuws
(Novum/AP) - China wil zijn eigen jumbojets gaan maken om in de toekomst niet langer afhankelijk te zijn van Boeing of Airbus. Om die reden is in Shanghai een bedrijf in het leven geroepen, China Commercial Aircraft, met een startkapitaal van omgerekend 1,75 miljard euro. Dat heeft het Chinese staatspersbureau Xinhua gemeld.
Volgens het Europese concern Airbus, dat samen met Boeing marktleider is in de productie van toestellen met een capaciteit van meer dan honderd passagiers, kan China voor 2026 een vervijfvoudiging van het binnenlandse luchtverkeer tegemoet zien.
Xinhua meldde dat het onlangs opgestarte bedrijf zich gaat richten op de productie van vliegtuigen met een capaciteit van boven de 150. Behalve de centrale en regionale overheid, horen ook twee Chinese vliegtuigbouwers tot de grootste aandeelhouders van het nieuwe bedrijf. Een van deze fabrikanten moest vorige maand de proefvlucht van zijn eerste passagiersvliegtuig, met een capaciteit van 85, wegens technische problemen uitstellen.
[Copyright 2008, Novum]
Koekje, links en rechts is genoeg weg te jatten. Je hebt er alleen de doekoes en de wil voor nodig.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:11 schreef Drugshond het volgende:
Zo'n operatie doe je niet zomaar ff. Dat zijn telefoonboeken vol aan data.
Als ze daarmee gaan samenwerken, zal het technisch wel slim/vernuft zijn. Maar op het gebied van onderhoud en afwerking heb ik mijn vraagtekens. Kijk maar eens voor de grap naar de japanners hoelang zij in het donky-toy tijdperk zijn blijven hangen. Daar gaat decenia over heen.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:16 schreef NorthernStar het volgende:
Rusland heeft uitstekende technologie plus ervaring. Als ze knowhow in gaan kopen zullen ze het daar wel doen. Net zoals ze dat met hun ruimtevaartprogramma doen. Wat overigens een indicatie is van dat ze wel degelijk succesvol kunnen zijn.
En de ontwikkeling van een jumbojet heeft net als dat ruimteprogramma ook een militair aspect natuurlijk. Iets wat een opkomende supermacht nodig heeft.
Dat soort problemen zie je eigenlijk bij bijna elk niet westers of japans bedrijf.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:39 schreef Basp1 het volgende:
Een zeer vooruitstrevende beslissing van de chinese leiders.
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren vorodat de eerste echt de lucht in gaat, en dan nog meer naar hoe lang het duurt voordat de eerste weer uit de lucht komt vallen. Ik kan me niet voorstellen dat ze de kwaliteit en het onderhoud goed kunnen borgen.
Huh de laatste decenia staan de Japanners hier op eenzame hoogte.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat soort problemen zie je eigenlijk bij bijna elk niet westers of japans bedrijf.
Maar voordat er een vliegtuig uit die fabriek komt rollen zijn we 10 jaaar verder.
Als hun kisten echt als bakstenen uit de lucht pleuren mogen ze toch niet landen hier in Europa, dus ik denk dat ze wel wat tijd en moeite in veiligheid steken.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:51 schreef BaraCuda het volgende:
Als ze net zo veilig zijn als al die copyen van auto's dan reis ik liever met een boeing of airbus
dat zeg ik, overigens komt de duitse kwaliteit er dicht bij in de buurtquote:Op maandag 12 mei 2008 13:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Huh de laatste decenia staan de Japanners hier op eenzame hoogte.
Betrouwbaarheid en afwerking van de auto's is in Japan toppie.
Ze hebben het woordje kwaliteit zelfs op eenzame hoogte gebracht, door verfijning van de industrialisatie en productietechnieken.
China heeft de strategie te investeren waar het meeste geld te verdienen valt, de binnenlandse luchtvaart is volop in ontwikkeling en daarom is er een grote behoefte aan nieuwe vliegtuigen, vliegtuigbouwers kunnen daarom een flink groeiende omzet verwachten in China en daar wil China zelf nu een graantje van meepikkenquote:Op maandag 12 mei 2008 12:11 schreef TubewayDigital het volgende:
zal airbus leuk vinden. Wat is er trouwens mis mee om voor grote vliegtuigen afhankelijk te zijn van buitenlandse bedrijven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |