Ik post dit onder een kloontje want ik wil niet dat mensen die ik ken dit te weten komen.
Oke wat ik hier ga vertellen is een beetje een absurd en lang verhaal:
Ik zal maar met de deur in huis vallen: Ik ben verslaafd aan online poker. Ik speel zo'n circa 2 uur op een dag op verschillende poker sites. In het weekend zo'n kleine 5 uur.
Een half jaar geleden heb ik 50 dollar gestort en die had ik binnen een week weg gespeeld.

Twee dagen later had ik weer 50 dollar gestort. Langzaam aan ben ik beter geworden en nu heb ik veel meer dan 50 dollar .
Ik heb nooit iemand verteld hierover en niemand merkt ook iets aan me. Een paar maanden terug heb ik mijn ouders eens een hintje proberen te geven zo van: "stel nou dat je heel goed bent in poker, en je kan er heul veel geld mee verdienen, dat zou toch vet zijn!" mijn ouders sloegen metteen op tilt met "je bent toch niet aan het gokken he jongen?! en blabla bla

" Ik zo: nee tuurlijk niet het was maar retorisch. "
Ik zal even uitleggen hoe het bij mij thuis zit: Ik ben 18 jaar, ik zit op 5 VWO (voor de tweede keer, ben niet blijven zitten door het pokeren maar door luiheid

), nu doe ik het prima op school, ik kan prima met mijn ouders opschieten, ze interesseren zich voor mij. Het is dus niet alsof poker mijn leven heeeeel erg beheerst, en dat ik daardoor slecht leef. Ja af en toe zit ik wel eens in het weekend tot een uur of 3 door te spelen maar dat doe ik ook niet altijd.
Er is dus 1 groot ding dat ze niet weten en dat is dat ik veel online poker. Het afgelopen jaar heb ik bijna 31 duizend dollar verdiend en dat staat online op verschillende poker clients en neteller.
Ik heb het nog nooit uitlopen cashen uit angst dat mijn ouders vragen plotseling aan geld kom, godzijdank zijn ze er ook nooit achter gekomen dat ik geld naar neteller heb geshipt. Uitcashen zij problemen kunnen geven ik heb namelijk geen baantje, enige inkomstenbron is zakgeld/kleedgeld. En dan hebben mij ouders zoiets van "wtf? hoe kom je aan dat geld?

"
Om nog even duidelijk te maken: Ik maak geen verliezen, dus het is niet zo van dat ik de hele tijd geld moet lenen bij iedereen ofzo. Ik beheers het spelletje op een dergelijke manier dat ik er structurele winsten mee draai.
Omdat ik zo goed met mijn ouders kan opschieten heb ik wel het gevoel dat ik het ze moet vertellen. Maar ik ben echt bang dat ze heel pissig worden.
Hoe moet ik het aanpakken?

Ik heb zelf wel een paar dingetjes bedacht:
1: Grafieken en tabellen uitprinten die ik bijhoud waaruit blijkt dat het een spel is waarmee ik een half jaar lang al geld mee verdien en ze uitelggen dat het, als je het goed aanpakt, een inkomstenbron kan zijn. En ze heel duidelijk uitleggen dat het een spel van skills is en niet dom gokwerk.
2: heel langzaam tot ze door laten dringen dat ik ermee bezig ben.
Dus zoiets van: "He ik heb laatst een tientje gestort en ik heb er 15 euro van gemaakt goed he!

"
En dan de volgende dag: "haha al 30 euro!

geloof me pa, ik heb het spel door!"
En dan na twee weken ofzo: Oke, ik heb 31K verdiend het afgelopen halfjaar.
3: ze op vakantie sturen naar Rome oid en uitleggen dat het geld waarvan ik dat doe pokerwinnings zijn.
4: Combinatie van 1 en 3?
5: Niet vertellen. Volgend jaar ga ik op kamers, krijgen zij mijn post en rekening afschriften niet meer dus geen problemen. (behalve dan dat ik het gevoel heb dat ik het wel moet vertellen.)
Even voor de duidelijkheid:Ik hoef geen reactie van: "stop met gokken" want dat doe ik toch niet. Het is een hele fijne ontspannende hobby van me.

Ik zoek alleen de handigste manier om het mijn omgeven te vertellen.
Ik snap best als iemand dit verhaal niet gelooft, als iemand me het zou vertellen zou ik ook iets hebben van: bullshit. Maar het is dus echt waar en voel me er een beetje klote over tegenover mijn ouders en dat ik tegen ze heb gelogen.
Iemand ideeen?