Oh ja, hoe kan ik "Zondagmiddag Buitenveldert" vergeten!!!!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:16 schreef Noodly het volgende:
Ik vind deze:
heel mooi. Verliefdheid is precies zoals hij zegt.
Ik vind van Armand:quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:31 schreef veldmuis het volgende:
Armand - Ben ik te min
Armand - Blommenkinders
Het goede doel - België
Stef Ekkel - De woonboot
Er zitten aardig wat bij die ik ken.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:41 schreef RobDrop het volgende:
Ik zal je een beetje op weg helpen met wat van mijn persoonlijke favorieten:
Ramses Shaffy - Sammy
Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale![]()
Abel - Onderweg
Van Dik Hout - De Stilte Valt Zo Hard
Van Dik Hout - Meer Dan Een Ander
Wim Sonneveld - Het Dorp
Klein Orkest - Over De Muur
Klein Orkest - Laat Mij Maar Alleen
Hero - Toen Ik Je Zag
Het Goede Doel - Hou Van Mij
Het Goede Doel - Zwijgen
Frank Boeijen - Kronenburg Park
Frank Boeijen - Zeg Me Dat Het Niet Zo Is
Normaal - Oerend Hard.
Kan je er wat mee???
BRONquote:1. Marco Borsato - Wat Is Mijn Hart - 2. De Dijk - Niemand In De Stad - 3. Paul de Leeuw - De Steen - 4. Acda en de Munnik - Lopen Tot De Zon Komt - 5. Kasper Van Kooten - Mooie Blouse - 6. I.O.S. - Uit De Schaduw - 7. Spinvis - De Zevende Nacht - 8. De Jazzpolitie - Ze Zijn Terug - 9. Zijlstra - Durgerdam Slaapt - 10. Ramses Shaffy & Liesbeth List – Pastorale - 11. Raymond van het Groenewoud - Je Veux L'Amour - 12. Circus Custers – Monica - 13. De Kast - Woorden Zonder Woorden - 14. De Poema's - Laat Me Niet Staan - 15. Frank Boeijen - De Verzoening - 16. Het Goede Doel - Vriendschap - 17. Robert Long - Heeft Een Kind Een Toekomst - 18. Volumia! – Afscheid - 19. Tröckener Kecks - Met Hart En Ziel
CD 2:
1. Trijntje Oosterhuis - Vlieg Met Me Mee - 2. Guus Meeuwis - Toen Ik Je Zag - 3. Clouseau – Passie - 4. Mathilde Santing - De Appels Op De Tafelsprei - 5. Simplisties Verbond - Zoek Jezelf - 6. Van Dik Hout - Meer Dan Een Ander - 7. Martine Bijl, Simone Kleinsma, Robert Paul & Robert Long - Vanmorgen Vloog Ze Nog - 8. Herman van Veen - Liefde Van Later - 9. Lichter Laaie - Zo'n Mooie Planeet - 10. Ramses Shaffy - 'T Is Stil In Amsterdam - 11. Klein Orkest - Over De Muur - 12. Volumia! - Hou Me Vast - 13. Dolf Jansen – Begin - 14. Paul Van Vliet - Meisjes Van 13 - 15. Bert Heerink - Julie, July - 16. Rob de Nijs - Tegen Beter Weten In - 17. Henk Westbroek - Waar Ze Loopt Te Wandelen - 18. Willem Nijholt - Sorry Dat Ik Besta - 19. Adčle Bloemendaal - Afscheidsbrief Van Een Lelijk Meisje - 20. Skik - Dankjewel Voor De Zon
CD 3:
1. De Dijk - Zevende Hemel - 2. Veldhuis - Oud Geboren - 3. Jacques Brel - Mijn Vlakke Land - 4. Liesbeth List - Meisjes Van Dertig - 5. De Kast - Hart Van Mijn Gevoel - 6. Frans Mulder - Zeilen Op De Wind - 7. Marcel de Groot - De Wals - 8. Frans Halsema & Jenny Arean - Vluchten Kan Niet Meer - 9. Arthur Umbgrove - Mooie Dag - 10. Ruth Jacott – Vrede - 11. Van Dik Hout - De Stilte Valt Zo Hard - 12. The Scene – Rigoreus - 13. Herman van Veen – Fiets - 14. Theo Nijland - Glooiende Heuvels - 15. Jan Tekstra - Neem Me Mee - 16. Is Ook Schitterend! - Ze Speelt Met Mij - 17. Erik Mesie - Zonder Jou - 18. Raymond van het Groenewoud - Liefde Voor Muziek - 19. Jules De Corte - Het Feest Dat Nooit Gevierd Werd - 20. Armand - Ben Ik Te Min - 21. Klein Orkest - Mijn Vader
CD 4:
1. Frank Boeijen - De Piano Van Beethoven - 2. Karin Bloemen - Pas Toen Ik - 3. Paul de Leeuw - 'k Heb Je Lief - 4. Splitsing - Wind En Zeilen - 5. Ruth Jacott - Leun Op Mij - 6. Ernst Jansz - Huiswaarts - 7. Frederique Spigt - Mijn Hart Kan Dat Niet Aan - 8. Jan Rot - Rocker In Holland - 9. Maggie MacNeal - Terug Naar De Kust - 10. Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg - 11. Liesbeth List - Laat Me Niet Alleen - 12. Henk Westbroek - Zelfs Je Naam Is Mooi - 13. De Poema's - Dat Was Het Dan - 14. Rita Hovink - Laat Me Alleen - 15. De Jazzpolitie – Liefdesliedjes - 16. Ramses Shaffy - 5 Uur - 17. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd - 18. Frans Halsema - Voor Haar - 19. Peter Koelewijn - Kl 204 (Als Ik God Was) - 20. Willeke Alberti - Telkens Weer
CD 5:
1. Karin Bloemen - Geen Kind Meer - 2. Acda en de Munnik - Als Je Bij Me Weggaat - 3. Huub van der Lubbe - Tegen De Tijd - 4. Jenny Arean - Het Is Over - 5. Paul de Leeuw & Ruth Jacott - Blijf Bij Mij - 6. Thé Lau – Draai - 7. Maarten Van Roozendaal – Tranen - 8. Skik - Op Fietse - 9. Bram Vermeulen - Doodlopende Straat - 10. Boudewijn de Groot - De Kinderballade - 11. Astrid Nijgh - Ik Doe Wat Ik Doe - 12. Willem Nijholt – Spijt - 13. I.O.S. - Hoe Het Voelt - 14. Frederique Spigt - Ga Maar Vast Vooruit - 15. Marcel de Groot - Kringen In De Rivier - 16. Peter Koelewijn - De Sprong In Het Duister - 17. Kadanz - In Het Donker - 18. Ramses Shaffy & Liesbeth List - Aan De Andere Kant Van De Heuvels - 19. Wim Sonneveld - Het
1) Het is Munnik.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:21 schreef xalo het volgende:
Acda & de Munnick - 15 miljoen mensen
En dan dat pompende harmonium. Zelden kwam een Nederlander dichter bij Tom Waits in de buurt.quote:De kraaien op het land
Zwart als de raven
Zullen schateren op de dag
Dat deze jongen wordt begraven
De stoet vanuit de kerk
Tegen al mijn wensen in
Een laatste avond in de kroeg
Maar de familie had geen zin
'T zijn zulke brave burgermensen
Grijze mussen berelaf
Ik kan sputteren wat ik wil
Ze dragen me naar mijn graf
Alwaar de goegemeente rouwend
Luistert naar de dominee
In zijn hart een goeie jongen
En de schare knikt gedwee
Terwijl ik de kist graag had gezien
Op de bar de deksel open
Een joint gaat in het rond
En jullie allemaal bezopen
Lul de oren van mijn kop
En dan de laatste drank besteld
Waarop een heldere geestverwant
Een taxibusje belt
Zet deze jongen bij het raam
Neem brood en koffie mee
En rij dan in het holst
Met z'n allen naar de zee
Zet me rechtop in het zand
Veeg het vuil van mijn gezicht
Zing de maan nog eenmaal toe
Tot aan het eerste ochtendlicht
Ga wandelen in de duinen
Leg wat schelpen in m'n schoot
Verzamel al het spoelhout
En bouw een kleine boot
En als dan 's avonds heel de zon
In die bak met water dooft
Duw me dan de zee op
Zoals me is beloofd
Maak allemaal een fakkel
Steek het bootje in de brand
Ik zal mijn lied nog eenmaal zingen
Jullie dansen op het strand
Als indianen
Die grauwe rauw, pessimistische stem doet het hem.quote:
Vind deze nummers ook super:quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:37 schreef Quannum het volgende:
'Nederlandstalig' is hier soms discutabel, maar fuck it. Memories!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |