En ook dat als er iets kapot gaat of wat dan ook, dat daar afspraken over zijn dat het weer hersteld wordt.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:22 schreef Lexie het volgende:
Te lastig? Veel te makkelijk. Ik zou er geen probleem van maken als de buren op mijn terrein moeten om wat te knutselen, maar dan zou ik wel een plan verwachten waarin ruim van tevoren beschreven staat wat wanneer gaat gebeuren.
Exact lijkt me normaal toch?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En ook dat als er iets kapot gaat of wat dan ook, dat daar afspraken over zijn dat het weer hersteld wordt.
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En ook dat als er iets kapot gaat of wat dan ook, dat daar afspraken over zijn dat het weer hersteld wordt.
Deze twee dusquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:21 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
1. Alles in goed overleg.
2. Respect voor de spullen van een ander.
3. Buurman verbouwt, jij niet. Dus klussen aan hem overlaten, anders regeltje 1.
Volledig normaal, maar daar lijkt het bij TS in de verste verte niet op.quote:
Ja en nee...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:21 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
1. Alles in goed overleg.
2. Respect voor de spullen van een ander.
3. Buurman verbouwt, jij niet. Dus klussen aan hem overlaten, anders regeltje 1.
Hebben jullie een goede verstandhouding met de buren? Ik vind dit erg vreemd...
Zo kom je hier iig niet over. Je laat gewoon je erfafscheiding slopen zonder enig overleg!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:44 schreef pestertje het volgende:
. En ik denk ook dat hij, of bang voor me is (ik kan woest overkomen als ik kwaad ben), of dat hij inschatte dat ik nee zou zeggen.
Ik heb geen bericht van een bouwvergunning aanvraag gezien (opgezocht op de site van de gemeente). Maar ik zie wel vaker bouwwerken in de buurt verschijnen en achteraf past het bericht over de vergunning in de krant. Ik weet wel zeker dat hij het niet aangevraagd heeft, want hij wil ook een dakkapel laten zetten, en hij vroeg mij van de week hoe het aanvragen van de vergunning in zijn werk ging. Daar maak ik uit op dat hij niet vertrouwd is met de procedure.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:44 schreef The_End het volgende:
Ik snap er niks van? Je buurman is aan het verbouwen en jij moet het grint van je dak af scheppen? En daar stem je dan ook mee in? Heeft hij uberhaupt wel een bouwvergunning aangevraagd? Zeker omdat hij op de erfgrens aan het bouwen is, moet hij volgens mij toestemming hebben van jullie?
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:44 schreef pestertje het volgende:
En ik denk ook dat hij, of bang voor me is (ik kan woest overkomen als ik kwaad ben), of dat hij inschatte dat ik nee zou zeggen. En dat hij de eerste keer ook bewust mijn vriendin heeft opgewacht daarom. Tja, en nu lopen ze natuurlijk over van vriendelijkheid.
ALS ik kwaad ben. Ik ben van het type waar het een poos suddert voordat het er uit komt.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Zo kom je hier iig niet over. Je laat gewoon je erfafscheiding slopen zonder enig overleg!
En als TS het helemaal gehad heeft met z'n buurman:quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:07 schreef Cothen het volgende:
idd schaderapport op laten maken en bij de buurman neerleggen en eens goed om te tafel gaan zitten.
Wat doet hij in godsnaam bij jouw dakleer?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:12 schreef pestertje het volgende:
Verder hou ik me nog koest omdat ik zie gebeuren dat hij het nieuwe lakleer bij mij slordiger zal leggen als ik bonje maak, met alle gevolgen van dien.
Hij heeft helemaal niks met jouw dak te maken. Laat hem nou niet van zijn probleem jouw probleem makenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:12 schreef pestertje het volgende:
[..]
ALS ik kwaad ben. Ik ben van het type waar het een poos suddert voordat het er uit komt.
Voordat ik de politie langsstuurde heb ik bijvoorbeeld eerst nog flink met een hamer op de muur staan rammen.
Verder hou ik me nog koest omdat ik zie gebeuren dat hij het nieuwe lakleer bij mij slordiger zal leggen als ik bonje maak, met alle gevolgen van dien.
Zijn en mijn (platte) dak zijn een geheel. Er zit geen opstaande rand tussen. De leren banen lopen zeg maar in de breedte. Ze beginnen bij mij aan de zijkant en eindigen bij hem aan de zijkant.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat doet hij in godsnaam bij jouw dakleer?
Heeft hij daarvoor toestemming gevraagd?
Zo nee, dan moet ie er met z'n klauwen van afblijven.
Dat zijn dak dan kan gaan lekken, is niet jouw probleem.
Ja, ooit stonden bij hem en bij mij een hokje om rommel in te doen. Dat hokje was bij mij allang weg. Alleen dat muurtje was blijven staan omdat het een gezamenlijk muurtje was/is en bij hem tot nu toe dat hele hokje nog stond.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:26 schreef Kriebbel het volgende:
hoe zit het met die erfscheiding? Staat die daadwerkelijk -op- de scheiding? Zoja, dan is het gezamelijk bezit, en mag hij die niet eens weghalen zonder jou toestemming.
En inderdaad, laat de gemeente eens bij hem langskomen
En DAT lijkt me dus het gesprek om aan te gaan.quote:Maar ik baal wel dat ik dat soort dingen steeds 's avonds hoor en dat het morgen af moet zijn
Ik denk dat dat de beste optie is om voor te gaan. (voor de andere vrager) ik heb hem nog niet gesproken, dat kan op zijn vroegst vanavond.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:08 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
En DAT lijkt me dus het gesprek om aan te gaan.
Vraag gewoon om een planning. Heel normaal.
En nu je elkaardan toch spreekt (en hij jouw medewerking dus nodig heeft), is het een uitstekend moment om -zonder woede of irritatie- ook bijvoorbeeld die geluidsoverlast eens aan te halen.
Dit is momenteel je enige voordeel: hij heeft jou nu NODIG, dus hij zal niet weer geen gehoor geven!
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:22 schreef Karammel het volgende:
Laat even weten wanneer dit bij de rijdende rechter wordt uitgezonden
Volgens mij mag 'ie ook niet zonder jouw toestemming je erf betreden om zijn woning te verbouwen en al helemaal niet je tuin vernielen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:45 schreef pestertje het volgende:
Hij mag niet zonder toestemming van de mede eigenaar een erfscheiding verwijderen. Maar dat is geen zaak waar de gemeente zich mee bemoeit.
Inderdaad. TS je laat over je lopen door die mafkees.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:40 schreef Scorpie het volgende:
Hij zou door mij al lang rauw opgevreten zijn, weet je dat.
'En jij durft nog te denken dat hij misschien bang van jou zou zijn?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:04 schreef pestertje het volgende:
[..]
Maar ik baal wel dat ik dat soort dingen steeds 's avonds hoor en dat het morgen af moet zijn.
Precies, er moet helemaal niets, laat die vent even fijn kapot vallenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:06 schreef Flashwin het volgende:
[..]
'En jij durft nog te denken dat hij misschien bang van jou zou zijn?Je bent zijn verbouwingsbitch man...
Welke muur?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ik zelf zijn voegen strak zou moeten maken, stak mijn hilti wel dóór de muur heen
Denk het ook ja.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:00 schreef Knipoogje het volgende:
kunnen we al een wedje leggen dat TS het uiteindelijk maar allemaal op zijn beloop laat, de voegen lelijk laat zijn en zelf de schade aan zijn vijver betaalt?
quote:Op maandag 19 mei 2008 10:14 schreef Kriebbel het volgende:
Hoe is het afgelopen TS? Heb je al contact met de buurman gehad?
Gezien de uitkomsten, vind ik dat je ruimschoots gewonnen hebt.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:00 schreef Knipoogje het volgende:
kunnen we al een wedje leggen dat TS het uiteindelijk maar allemaal op zijn beloop laat, de voegen lelijk laat zijn en zelf de schade aan zijn vijver betaalt?
Ik zie er niets klagerigs aan. Hij stond in twijfel of hij nu zaken moest toelaten of niet. Want in de wet staat heel duidelijk dat je bij verbouwing je buren toegang moet verlenen. En dat je dan flink de balen hebt van hoe dat gebeurt, daar kan ik volledig inkomen. Dat sommige mensen dan twijfelen of ze in moeten grijpen kan ik me voorstellen. Iedereen laat zich wel eens overbluffen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Gezien de uitkomsten, vind ik dat je ruimschoots gewonnen hebt.
En gezien de postgeschiedenis van de TS lijkt het me een klagertje, maar dat lijkt de aard van het beestje te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |