Ah, ik had al gezien dat ze daar aan het bouwen waren, wist niet dat dat de Mac wordquote:Op vrijdag 28 november 2008 17:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Vlakbij Delta Oil pompstation net ten Oosten van Harlingen (Afslag Harlingen Havens).
als centerfold?quote:Op zondag 7 december 2008 20:55 schreef 2cv het volgende:
Is er iemand hier lidvan de Fryslân Post ? Ik niet, maar mijn zusje staat in het decembernummer.
Ik ek net...quote:Op zondag 7 december 2008 20:55 schreef 2cv het volgende:
Is er iemand hier lidvan de Fryslân Post ? Ik niet, maar mijn zusje staat in het decembernummer.
Oh, je hebt hem dus al gelezen.quote:
Genoeg, maar we mogen hier niet in die taal postenquote:Op maandag 8 december 2008 21:57 schreef vanRillandBath het volgende:
Ah, het Fryske hoekje, waar niemand Fries spreekt. Ook als je naar die Friese zender kijkt, zie je dat alle geïnterviewde mensen in het Nederlands antwoorden. Zijn er überhaupt nog lieden die Fries spreken?
Ja, je punt was al duidelijk. Het negeren was met opzet.quote:
Nee, maar jij doet er wel een poging toe dat te laten gebeuren.quote:Op maandag 8 december 2008 22:06 schreef Misstique het volgende:
Ik heb ook niet het idee dat de taal uitsterft hoor..
Vanaf a.s. vrijdag om 12.00u kun je terecht!quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Ah, ik had al gezien dat ze daar aan het bouwen waren, wist niet dat dat de Mac word
Tofmooi plekkie. Eten en afsluitdijkrijden combineren, wat een heerlijke wereld
Ik mag toch hopen van niet. Er is geen gemene deler tussen de bevolking van de drie provincies. Mensen uit Fryslân, Groningen en Drenthe voelen zich resp. Friezen, Groningers en Drentenaren, geen "Noorderlingen". Hier wordt echt alleen naar politieke belangen gekeken, niet naar de belangen van burgers.quote:'Noorden over enkele jaren samen'
ASSEN - Volgens de Drentse CDA-Statenlid Sietse de Jong worden de provincies Groningen, Friesland en Drenthe over enkele jaren samengevoegd.
De Jong hoopt dat de samenvoeging na gemeentelijke herindelingen in Friesland en Groningen zijn beslag krijgt. Tot die tijd moeten de drie provincies samen veel meer daadkracht vertonen. Dat staat in een zeer kritische brief van vier Drentse Statenfracties aan het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN).
Uit de brief blijkt ook dat Drenthe zich ergert aan de strijd tussen Friesland en Groningen over behoud van rijksdiensten. De Jong: "Er zijn altijd tegenstrijdige belangen, maar om diensten in het Noorden te krijgen moeten we meer met één stem praten. Daarna kunnen we onderling wel kijken hoe we dingen verdelen."
iddquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:58 schreef Weirdow het volgende:
Ik hou het er maar op dat ze jaloers zijn op de pluspunten die Fryslân bied
Als je diep in je hart wel weet dat je een Duits dialect spreekt moet je je natuurlijk ergens op afreageren.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:58 schreef Weirdow het volgende:
Ik hou het er maar op dat ze jaloers zijn op de pluspunten die Fryslân bied
quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je diep in je hart wel weet dat je een Duits dialect spreekt moet je je natuurlijk ergens op afreageren.
Als je je nou eens niet zo aangevallen zou voelen en even leest waar ik op reageer...quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:03 schreef alors het volgende:
[..]
Nederlands lijkt meer op Duits hoorFries heeft veel overeenkomsten met het Engels.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je je nou eens niet zo aangevallen zou voelen en even leest waar ik op reageer...
Dit was mij dus ook al opgevallen. En niet alleen Friezen ook Groningers hebben er een handje van. Waarom? Waarom wil iedereen toch zoals de randstad zijn? Lelijke eenheidsworst...quote:Friese meisjes willen Gooische r
Uitgegeven: 24 maart 2009 21:07
Laatst gewijzigd: 24 maart 2009 21:06
LEEUWARDEN - Friese meisjes gaan de Gooische r als standaard r opnemen in hun taal. Tot die conclusie komt taalkundige Jessica Koppers na onderzoek naar het r-gebruik van meisjes in heel Nederland.
''Vooral in Friesland bleken veel meisjes met een Gooische r te willen spreken'', aldus Koppers.
Volgens de taalkundige associëren Friese meisjes de Gooische r met betere uiterlijke verzorging, goede schoolresultaten en goede woningen.
''Door bijvoorbeeld tv-zender TMF komen ze snel in aanraking met de Randstedelijke r. Die is makkelijk te leren en wordt dan overgenomen.''
© ANP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |