quote:NIEUW:
Oluwafemi "Femi" Ajilore (FC Midtjylland)
Matias Cahais (Boca Juniors, gehuurd)
Danny Holla (FC Zwolle, was verhuurd)
Berry Powel (De Graafschap)
Sepp de Roover (Sparta Rotterdam)
WEG:
Mark-Jan Fledderus (n.n.b.)
Marnix Kolder (n.n.b.)
Arnold Kruiswijk (Anderlecht)
Martijn van der Laan (verhuur, n.n.b.)
Tim Matavz (verhuur, n.n.b.)
Ondrej Svejdik (n.n.b.)
Rasmus Lindgren (Ajax)
Erik Nevland (Fulham FC)
Bruno Silva (Ajax)
quote:Weer beweging in transfer Marcel Meeuwis
Roda JC heeft contact opgenomen met FC Groningen om te vragen of die club nog geïnteresseerd is in Marcel Meeuwis.
Het verzoek om de eerder vastgelopen transfer weer op gang te krijgen is afkomstig van de speler zelf. ,,We willen niet het verwijt krijgen de overgang te hebben geblokkeerd”, aldus algemeen directeur Huub Narinx, die nog niets heeft vernomen van Groningen. ,,We hebben het contract onlangs opengebroken met de intentie Marcel langer bij ons te houden.
Maar hij heeft nogmaals aangegeven dit als een enorme uitdaging te zien. Daarom heeft hij ons gevraagd of we weer om de tafel willen gaan zitten.”
Meeuwis verklaarde enkele weken geleden niet meer met trainer Raymond Atteveld te willen werken en een overstap naar Groningen te ambiëren. Aangezien het verschil tussen vraag en aanbod veel te groot was, haakten de noorderlingen af.
Roda vroeg vijf miljoen euro, terwijl Groningen niet verder wilde gaan dan 2,5 miljoen.
Roda hoopte de door Meeuwis aangekaarte vertrouwensbreuk te kunnen lijmen. Die poging lijkt, zoals verwacht mocht worden, te zijn mislukt, nu de club op verzoek van de speler het initiatief heeft genomen de besprekingen te heropenen.
Bron: LD
quote:Directeur Roda JC sms’t over Meeuwis
Er zit weer beweging in een mogelijke overgang van Marcel Meeuwis van Roda JC naar FC Groningen. Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen ontving deze week een sms’je van zijn collega Huub Narinx van de Limburgse club met de woorden: ’Heeft het nog zin om weer over Meeuwis te gaan praten?’ Nijland zegt daarop niet te hebben gereageerd. "Ik vind dat geen manier van communicatie."
FC Groningen bracht vorige maand een bod uit op Meeuwis van twee miljoen euro en verhoogde dat later naar 2,5 miljoen euro. Voor Roda JC was dat een onbespreekbaar bedrag. De leiding van de club uit Kerkrade wilde vijf miljoen euro voor de verdedigende middenvelder ontvangen. "Maar dat is geen reëel bedrag en dat gaan wij ook zeker niet betalen", laat Nijland weten. En zo is volgens hem nog steeds de status. Berichten als zouden FC Groningen en Roda JC een akkoord naderen, wuift hij weg. "Dat is niet waar. Wij hebben niet meer onderhandeld over Meeuwis sinds Roda ons bod heeft afgewezen."
FC Groningen heeft Meeuwis niet geschrapt van het lijstje met kandidaten voor de positie van verdedigende middenvelder. Nijland: "Maar daar staan veel meer spelers op. Wij wachten niet. Als wij niks horen van Roda schakelen wij door naar een andere kandidaat."
Meeuwis (27) heeft bij de clubleiding van Roda JC aangegeven weg te willen, ondanks een nog vier jaar doorlopend contract. Sinds de winterstop is zijn relatie met trainer Raymond Atteveld ernstig verstoord geraakt. Afgelopen zondag haalde Atteveld zijn aanvoerder in de play-offwedstrijd tegen NEC in de 90ste minuut naar de kant, nadat hij in de rust al zware kritiek op hem had uitgeoefend.
Trainer en speler gunden elkaar bij de wissel van Meeuwis geen blik waardig. Met Edwin Linssen van provinciegenoot VVV Venlo heeft Roda JC de opvolger van Meeuwis bovendien al in huis gehaald. Om niet voortdurend te worden geconfronteerd met zijn perikelen bij Roda JC heeft Meeuwis gewisseld van telefoonnummer. Hij heeft van Roda JC bovendien een spreekverbod gekregen. (bron: DvhN, Jan Mennega)
Dat Sankoh hogerop wil, blijkt helemaal niet zó schokkend te zijn. Althans dat is mijn meningquote:Op donderdag 8 mei 2008 09:49 schreef captain.lefteye het volgende:
Laatste nieuws: transfer Meeuwis naar Groningen gaat wel/niet* door (doorhalen wat niet van toepassing is)
Dat misschien of eh... Sankoh wil hogerop? Toevoegen?
Dat waren mijn gedachten ook. Alle eventueel schokkende opmerkingen zijn als kop afgedrukt en dus uit hun context gehaald.. pff.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:14 schreef Prosac het volgende:
Interview met Sankoh is weinig schokkends, niet eens een briesje in de glas water. Leuk interview zelfs.
Groningen moet dan gewoon hetzelfde voor hem gaan vragen als Heerenveen met Alves heeft gedaan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:13 schreef MaxPower het volgende:
Ik vraag me af of AZ serieus een poging gaat doen om Berg te halen. Voor 3,2 miljoen gehaald, dat betekent dat er pas gepraat gaat worden vanaf 10 miljoen ofzo.
Die geruchten gaan al langer. Een echte topclub zal het niet worden, want dat zie ik echt niet in hem. Niet constant genoeg en lui ogend. Echter een leuke duitse/spaanse/engelse middenmotor toch wel.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:04 schreef Ephemera het volgende:
Wat ik wel opvallend vond, is dat Lovre blijkbaar weggaat deze zomer. Heb ik liggen slapen of was dat nog niet bekend?
Ik hoop dat Nijland na afgelopen periodes door heeft dat je nu gewoon extreme bedragen moet gaan vragen als je een speler niet kwijt wilt. Gewoon een prijs noemen, heb je pech dan betalen ze dat ook en haal je gewoon de nummer 1 van je schaduwlijst.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Groningen moet dan gewoon hetzelfde voor hem gaan vragen ......
ah.. ja, ik dacht al zoiets. Maar in de VI leek het alsof het al redelijk concreet was. Maar voor hetzelfde geld blijft hij dus.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
Die geruchten gaan al langer. Een echte topclub zal het niet worden, want dat zie ik echt niet in hem. Niet constant genoeg en lui ogend. Echter een leuke duitse/spaanse/engelse middenmotor toch wel.
NAC schijnt zich gemeld te hebben, maar ik denk niet dat Lovre voor een schijntje vertrekt, daarvoor is hij toch echt wel te belangrijk hoor.
Grote vriend Fledderus speelde weer een dijk van een wedstrijd dus?quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:59 schreef venomsnake het volgende:
Oh, en er moeten echt aankopen gedaan worden hoor. En dan met name een controlerende middenvelder. Middenveld werd weer compleet overlopen. Met als dieptepunt Fledderus en Hiariej.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |