Hadden we een antwoord gekregen, eigenlijk?quote:Op donderdag 8 mei 2008 02:57 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik had ooit zon leuk topic.
Als gelovigen elkaar eeuwige trouw beloven, één gaat dood, de ander hertrouwd. Hoe zit dat dan in the afterlife? Kom je dan bij vrouw 1 of vrouw 2? En als je bij vrouw 1 komt is dat toch zielig voor vrouw 2
Nee, niemand had een antwoord.quote:Op donderdag 8 mei 2008 03:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hadden we een antwoord gekregen, eigenlijk?
Ach, misschien liegen ze op dat moment niet, zij zien de dood immers ook niet aankomen. Maar als ze een beetje stoer zijn hertrouwen ze niet en blijven ze alleen tot aan hun dood om bij hun eerste terecht te komen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 03:00 schreef WoefieBlaf het volgende:
Eindelijk iemand die het inderdaad begrijpt! Dit kan gewoon niet bestaan. Mensen die elkaar dit beloven staan te liegen dat ze barsten, wat jij Queen_Bee.
zullen wel andere mensen zijn dan he. of wil je beweren dat, omdat anderen beweren dat er een leven na de dood is, ik, mocht ik ooit weduwnaar worden, geen andere relatie meer mag aangaan?quote:Op donderdag 8 mei 2008 02:45 schreef WoefieBlaf het volgende:
Veel mensen zeggen dat er na dit leven een ander leven zou zijn, of dat we overgaan in een andere dimensie.
Soms zie je in rouwadvertenties staan "tot ooit" , "See you in heaven" en meer van die dingen.
Tijdens de huwlijksplechtigheid beloven mensen elkaar eeuwige trouw.
Hoe kan het dan toch dat mensen toch een nieuwe partner nemen? Dat is dan, het bovenstaande in ogenschouw nemende, puur vreemdgaan zijn?![]()
Kan iemand me uitleggen wat hier aan de hand is?
Dat moet ik eerst zien voor ik t geloof. Volgens mij vinden mensen het erg moeilijk om alleen te zijn. Stel dat je op je 27e trouwt, je vrouw sterft op haar 33e en jij sterft op je 88e. Jij blijft zo lang alleen, ja?quote:
En wat als jij op dat moment denkt dat zij the one is, en 5 jaar na haar dood kom je iemand tegen waardoor je daar misschien op terug moet komen, then what?quote:Op donderdag 8 mei 2008 03:08 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ja, de intensiteit met je eerste liefde zul je geen 2e keer meemaken. Je zult altijd refereren aan je eerste liefde. Proberen?
hoe naiefquote:Op donderdag 8 mei 2008 03:08 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ja, de intensiteit met je eerste liefde zul je geen 2e keer meemaken. Je zult altijd refereren aan je eerste liefde. Proberen?
maar mijn eerste liefde is alweer drie relaties terug. er is geen "one". ik zal het dus ook nooit als vreemdgaan zien.quote:Op donderdag 8 mei 2008 03:17 schreef WoefieBlaf het volgende:
Gevoelens houd je je hele leven. Dat heb je voor iedereen. Anders zou je de liefde van je leven niet kunnen beminnen.![]()
The one is the one, en dat zal altijd zo blijven. Daar zul je aan blijven refereren. Het opnieuw aangaan van een andere relatie is tijdsverspilling, immers niet in de laatste plaats omdat je the one later weer zult ontmoeten.
Neequote:Op donderdag 8 mei 2008 03:22 schreef WoefieBlaf het volgende:
Indirect heb je al een antwoord op je vraag gekregen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |