quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:08 schreef ganzenherder het volgende:
Ben benieuwd wat ze vrijdag doen tegen Cambuur. Ik verwacht een spannende wedstrijd
Sta je zo ver voor en ga je nog huilenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:19 schreef JLSB het volgende:
Vanavond gewoon een ontzettend goede wedstrijd gezien. Heb je wat meer geluk, sta je met de rust al met 4-0 voor. Met name Schaken was voordat hij de wedstrijd uitgeschopt werd briljant. Cambuur viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen, konden aan de bal niets of nauwelijks creëren, maar ze scoren gewoon 2 van de 3 kansen die ze krijgen. Al dan niet regelementair of niet. De laatste goal wil ik nog wel eens terug zien en bij het balbezit waar cambuur de corner uit afdwingt, meen ik ook hands gezien te hebben. Zoals gezegd had Wegereef ook een flinke invloed, als je alle overtredingen bij elkaar optelt, kun je een aardig youtube filmpje maken, het is dan ook ongeloofelijk dat hij slechts 3x geel geeft. Gewoon zo door blijven spelen en dan wordt je met twee vingers in de neus kampioen. Je kunt ook niet alles winnen....
Een onterechte nederlaag thuis is nooit leuk, al sta je 100 punten voorquote:Op zondag 15 februari 2009 01:47 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Sta je zo ver voor en ga je nog huilen
RKC speelt toch altijd gelijk op cruciale momenten en Cambuur zie ik ook geen kampioen worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:48 schreef JLSB het volgende:
Als we alle thuiswedstrijden, die we nog moeten spelen winnen, zijn we kampioen!
Als jullie uit maar verliezen dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:48 schreef JLSB het volgende:
Als we alle thuiswedstrijden, die we nog moeten spelen winnen, zijn we kampioen!
Jan Wuytens naar VVV? Ik denk dat je daar niet op hoeft te hopen. Stond afgelopen zomer en winter al bij diverse subtoppers op het lijstje, zijn spel dit seizoen is dermate goed dat er eerder meer en concretere interesse komt van clubs dan dat er clubs af zullen haken. Hij is ook absoluut klaar voor en stap richting de subtop.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:03 schreef JLSB het volgende:
Ohh ja, ik heb nog wat verre van betrouwbare geruchten gehoord, maar ik zet ze hier toch maar neer. Marc Höcher, Jan Wuytens en Niels Vorthoren zouden komend seizoen het elftal komen versterken en Hai Berden wil voor de commercie zowiezo een Japanner erbij halen...
Weer? Je bent in de war met Stijn denk ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:44 schreef ganzenherder het volgende:
Wuytens lijkt me ook onwaarschijnlijk ja, heel misschien weer op huurbasis?
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:47 schreef Blawh het volgende:
[..]
Weer? Je bent in de war met Stijn denk ik.
Tenzij hij niet te ver van Werkendam af wil gaan spelen. Volgens mij gaat zijn voorkeur uit naar Brabant.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:55 schreef TerroRobbie het volgende:
Vorthoren staat bij meerdere eerstedivisieclubs op het lijstje. Wat dat betreft zal VVV dan waarschijnlijk de voornaamste kandidaat zijn.
Ben benieuwd, VVV speelt eigenlijk nooit goed tegen provinciegenotenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:53 schreef WasMachinator het volgende:
Vandaag Fortuna - VVV live op L1, hopelijk wordt het een leuke wedstrijd om te kijken.
VVV 34 71quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:08 schreef fratsman het volgende:
Wanneer kunnen ze nou eigenlijk kampioen worden? Dan weet ik welke zaterdag ik vrij moet nemen. Wat een feest was dat de vorige keer.
Het was niet eens een rode kaart volgens mij.quote:Op zaterdag 11 april 2009 02:14 schreef ganzenherder het volgende:
Die Schaken speelt echt dramatisch de laatste tijd en nu pakt ie ook nog eens zo vroeg een onnodige rode kaart
Nou ik twijfelde ook wel enigzins maar hij ging toch wel overdreven hard door op zijn enkels volgens mij, dat had niks meer met de bal spelen te maken. Maargoed ik heb alleen de samenvatting gezienquote:Op zaterdag 11 april 2009 11:29 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Het was niet eens een rode kaart volgens mij.
Eerlijk gezegd vind ik hem de meest dreigende aanvaller op dit moment, de rest van de aanvallers bakt er op dit moment niks van maar hij is best wel goed bezig imoquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:59 schreef JLSB het volgende:
Ik snap niet wat al die mensen zo geweldig vinden aan de El Gaauoiri. Dat die arrogante kwast maar snel ergens anders gaat voetballen. Misselijk mannetje.
Moeilijk te zien op jupilerleague.nl, maar ik zeg geen rood.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:29 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Het was niet eens een rode kaart volgens mij.
Klopt, maar dan is het doelsaldo van VVV minimaal 11 doelpunten beter dan dat van RKC, Lijkt me sterk dat RKC dan nog gelijk gaat komen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
VVV 34 71
RKC 34 65
duurt nog zeker 2 speelrondes. Als VVV volgende ronde wint en RKC verliest kunnen ze gelijk komen nog
Er is al de hele dag enorme bedrijvigheid in Venlo. Ik heb het idee dat het morgenochtend met koppijn werken word...quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:55 schreef ganzenherder het volgende:
Het weer is goed genoeg voor een kampioenschap, van mij mogen ze
De joeksmobiel stond al vroeg klaar vanmiddag jaquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:30 schreef fratsman het volgende:
[..]
Er is al de hele dag enorme bedrijvigheid in Venlo. Ik heb het idee dat het morgenochtend met koppijn werken word...
Ik denk dat Hay Berden al lang een vers blik Japanners klaar heeft staan.quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:08 schreef Pritt het volgende:
Zonder Honda geen schijn van kans natuurlijk volgend jaar, maar veel succes!
Leuke club.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door JLSB op 27-04-2009 13:41:27 ]
quote:
Dit staat op de officiële site...quote:Zilveren Baltoernooi
Het Zilveren Baltoernooi
Wij ontvingen een brief van Jan Vos met het verzoek in onze rubriek Historie aandacht te besteden aan het Zilveren Baltoernooi, dat door VVV in 1954 werd gewonnen. Hij schrijft: “Ik was er zelf getuige van hoe de trots van Venlo in Rotterdam de Zilveren Bal won. Ter illustratie het verhaal dat de heer Bart Maas plaatste op de site Venlonaren.nl.”
VVV winnaar Zilveren Baltoernooi 1954
Op 29 augustus 2008 was het precies 54 jaar geleden dat VVV in Rotterdam het prestigieuze Zilveren Bal toernooi won. Sparta Rotterdam organiseerde sinds 1901 het toernooi om de Zilveren Bal. Het was een invitatietoernooi, waarbij de sterkste voetbalclubs in Nederland werden uitgenodigd. In een knock-out systeem bepaalden zij in drie weekenden wie de Zilveren Bal zou winnen. In de amateurtijd van het voetbal in Nederland had de Zilveren Bal een groter aanzien dan de KNVB-beker. VVV werd voor de eerste keer uitgenodigd in 1947. In alle daaropvolgende jaren was The Good Old er actief (met uitzondering van 1950).
VVV zat in de aanloop naar de Zilveren Bal van 1954 in zwaar weer. Verschillende bestuursleden werden in november 1953 door de KNVB geschorst. De KNVB verdacht hen van het betalen van spelers, zonder er overigens ooit sluitend bewijs voor geleverd te hebben. In juni 1954 werd profvoetbalclub Sportclub Venlo '54 opgericht. Zes VVV-spelers kozen voor een betaald
avontuur en verlieten VVV. Daardoor speelde een verzwakt VVV op 15 augustus de eerste wedstrijd in de strijd om de Zilveren Bal tegen Sportclub Enschede. Door doelpunten van Jan Schatorjé en Janus van Rooij won VVV met 2-0.
In het daaropvolgende weekend stond de tweede ronde op het programma. Tegenstander: DOS uit Utrecht. Met opnieuw een kanonskogel van dertig meter afstand scoorde Jan Schatorjé de 1-0. Enkele minuten later scoorde DOS de 1- 1. In de tweede helft schoot Willy Heger VVV naar de halve finale, waarbij Feyenoord de opponent was.
De speeltijd van iedere wedstrijd tijdens de Zilveren Bal, met uitzondering van de finale, bedroeg 2x30 minuten. Daardoor was het mogelijk dat Feyenoord en VVV op dezelfde dag moesten uitmaken wie van hen de week erna in de finale mocht spelen. Wederom was het Jan Schatorjé die met een hard schot voor de 1-0 tekende. Vijf minuten voor het einde scoorde Feyenoord tegen. Doordat dit de eindstand was, moesten strafschoppen de beslissing brengen. Dit deed VVV beter. De finale was bereikt!
Op 29 augustus ging VVV voor de derde keer met de trein naar Rotterdam. Xerxes wist dat Jan Schatorjé in bloedvorm was en gaf hem daarom dubbele dekking. Meer dan 16.000 toeschouwers zagen een oppermachtig VVV. De cornerverhouding van 14-1 spreekt boekdelen. Toch was het Xerxes wat de score opende. Coen Moulijn stelde Coen Rijshouwer in staat om de 0-1 te scoren. Dit was tevens de ruststand. Na de pauze ging VVV onverdroten door met aanvallend voetbal. Al snel bediende Jan Klaassens Janus van Rooij, die de bal voorbij doelman Vermeer binnen schoot. Weer enkele minuten later scoorde diezelfde Van Rooij uit een scrimmage de 2-1. Jacques Gubbels bepaalde met een mooie individuele actie de eindstand op 3-1.
VVV kreeg van de toeschouwers een staande ovatie vanwege het goede spel. Alle spelers ontvingen de traditionele witte badjassen. En aanvoerder Gijs Nass ontving uit handen van Bok de Korver de Zilveren Bal. Als afsluiting ontvingen de spelers van beide teams alsmede de autoriteiten een copieus diner. Vanwege de introductie van het profvoetbal werd er in 1955 geen toernooi georganiseerd. In 1956 werd het toernooi voor het laatst door Sparta georganiseerd. HVV was in 1901 de allereerste winnaar en zou in 1956 ook de allerlaatste winnaar worden.
Geschreven door Bart Maas
Als er op die graszoden gewoon noodtribunes worden neergezet kunnen er zo een paar duizend man meer in. Dat hoeft volgens mij nog niet eens zoveel te kosten. Alleen het uitvak vormt dan een probleem.quote:VVV hoopt op stadionuitbreiding
VVV-Venlo onderzoekt mogelijkheden stadion De Koel uit te breiden voor de aanstaande rentree in de eredivisie. De thuishaven heeft nu ruim zesduizend plaatsen en is al twee jaar lang nagenoeg uitverkocht voor elke thuiswedstrijd. Op z'n vroegst over twee jaar verhuist de club naar een nieuw complex met vijftien- tot twintigduizend stoelen.
Tot die tijd wil voorzitter Hai Berden de capaciteit van het huidige stadion zo veel mogelijk oprekken. 'De potentiële seizoenkaarthouders kloppen hier aan de deur, er is heel veel vraag naar kaartjes', reageert de preses. 'Er is in De Koel nog wel wat ruimte voor extra stoeltjes, we bekijken nu wat de mogelijkheden zijn. Onze schatting is dat we het aantal plaatsen kunnen uitbreiden naar zevenduizend of misschien zelfs 7.500.'
Daarnaast lobbyt Berden op de achtergrond nog altijd voor een verhuizing naar Duitsland voor de topduels in het komende seizoen. Vorige week reisden enkele vooraanstaande politici uit de deelstaat Nordrhein-Westfalen in dat verbrand naar Venlo voor een oriënterend bezoek.
Voetbal International
Goede zaak. Goede voetballer uit de regio. Alleen hoop ik dat hij zijn blessure gevoeligheid wat minder laat zien in de Eredivisie.quote:VVV weer om tafel met El Gaaouiri
VVV-Venlo gaat alsnog een poging ondernemen het aflopende contract met Samir El Gaaouiri (24) te verlengen. De aanvaller is dit seizoen een vaste waarde bij de kampioen van de Jupiler League en scoorde twaalf keer in dertig duels. Onlangs liepen besprekingen over een langer verblijf nog vast op zijn financiele eisen.
'Maar nu we zeker zjn van de Eredivisie, hebben we meer mogelijkheden', weet voorzitter Hai Berden. 'We kunnen nu wel voldoen aan zijn wensen en zullen de besprekingen hervatten. Samir is een van onze betere spelers, bovendien is hij enorm geliefd bij de supporters. De spreekkoren van het publiek om hem te behouden zijn ons niet ontgaan.'
Voetbal International
Ammi lijkt mij onhaalbaar. Geweldige clubspeler, maar ik vraag mij af waarom dat ADO afgelopen zomer ¤400.000,- betaald voor een 27-jarige rechtsback, die nog geen heel seizoen Eredivisie heeft gespeeld. Overigens liep hij ook rond op de huldiging.quote:Interesse in nieuwe spelers
VVV-Venlo buigt zich de komende weken over de samenstelling van de selectie voor volgend seizoen. Op dit moment praat de club met Brian Linssen en Achmed Ahahoui. Een van de andere kandidaten is rechtsback Ahmed Ammi van Ado Den Haag die eerder al zes seizoenen uitkam voor VVV. Dit meldt Voetbal International vandaag. Spoedig ongetwijfeld meer en concreter nieuws op dit vlak. Venlonaren.nl
Weer de zoveelste keer dat politici geen idee hebben wat er omgaat in de voetbalwereld. Als het stadion van VVV ergens op een afgelegen industrieterrein komt de liggen, voorzie ik hier dezelfde problemen als in het zuiden. De clubcultuur is hier juist dat je vanuit de stad fietsend of lopend naar het voetbal kunt. Dit blijft als het stadion op het kazerneterrein komt. Bovendien vergroot dat zelfs de binding met de stad.quote:VVV wijst miljoenen voor nieuw stadion af
De provincie Limburg wilde miljoenen in het nieuwe VVV-stadion steken, als club en gemeente in hadden gestemd met vestiging op het Floriade-terrein in Venlo. Het plan gaat niet door omdat zowel VVV als de gemeente vasthoudt aan de locatie kazerneterrein in Blerick.
Gedeputeerde Ger Driessen wilde het stadion op het Floriade-terrein hebben, omdat het multifunctionele gebouw dan in 2012 tijdelijk dienst had kunnen doen als entreegebouw van de wereldtuinbouwtentoonstelling. De gedeputeerde wilde zo de financiële problemen rond die Floriade-huisvesting oplossen. Als tegenprestatie wilde de provincie meebetalen aan de bouw van dat stadion. Driessen noemt zelf een bedrag van 25 miljoen euro. De totale investeringskosten van het multifunctionele stadion worden door VVV-voorzitter Hai Berden geraamd op 50 tot 60 miljoen euro.
De kwestie speelde volgens Driessen ongeveer een maand geleden toen bleek dat er voor een aantal geplande Floriade-gebouwen nog altijd geen financiers gevonden waren. Tegelijk werd toen ook duidelijk dat het stadion op het kazerneterrein pas in 2014 opgeleverd zou kunnen worden. Mits er geen bezwaren komen, is volgens Driessen de ingebruikname van het stadion op het Floriadeterrein twee jaar eerder haalbaar.
Berden en ook de gemeente is daar evenwel niet van onder de indruk. Volgens Berden is een latere opleveringsdatum acceptabel, omdat het kazerneterrein de beste locatie is. De gemeente Venlo deelt die opvatting. "Toen is dus de optie Floriadeterrein definitief van tafel gegaan."
De kwestie is pikant omdat deze speelde op het moment dat de provincie zich ook moest uitspreken over directe miljoenensteun aan Sporting Limburg. Zowel VVV als MVV verzette zich destijds heftig tegen deze miljoenensteun. "Er is toen door VVV het beeld geschetst dat wij alleen maar het betaald voetbal in Zuid-Limburg wilden helpen. Dat is dus niet waar. Ook voor VVV lag een uitgelezen kans voor het grijpen. De club heeft helaas nagelaten die kans te verzilveren", zegt Driessen. Hij verwacht dat het stadion op het kazerneterrein pas in 2015 klaar kan zijn.
Bron: www.limburger.nl
Hulde voor die gasten. Ziet erg tof uit als je de stad in komt rijden. Tot zover deze nieuws update....quote:Huldigingsspandoek VVV gestolen en opgehangen
Een aantal jonge, fanatieke supporters van VVV, wilde graag dat alle bezoekers van de stad kunnen zien wie de lokale trots is na het kampioenschap van de eerste divisie. Vanaf gisteren prijkt dan ook keurig onderstaand spandoek op de Nedinsco-toren, bij de Maasbrug.
Bron: Kloeken.nl
Ammiquote:Op donderdag 30 april 2009 12:51 schreef Reddiablo het volgende:
Ammi doet het heel aardig bij ADO.
Gentenaar als nieuwe keeper? Zou een goede zijn, denk ik...
Calabro redt het niet op het hoogste niveau, ik denk bij hem een beetje aan een Platvoet... een Van Beukering.. een Powel.. ze leggen er met gemak 20-30 in in de Eerste Divisie, maar een niveau hoger komen ze geregeld tekort. Of ze moeten echt in een goed draaiend team zitten... als spits mag je wel blij zijn met jongens al El Gaaouiri, Schaken en Honda.
Tja...de hele wereld is nu eenmaal tegen Roda JC, geen idee hoe dat komt... Maar met Gentenaar is denk ik een prima keeper in huis gehaald. Als hij zijn N.E.C. niveau haalt scheelt je dat in een seizoen makkelijk 9 tot 12 punten. Nu nog een centrale verdediger, een back-up linksback en een buitenspeler voor in de voorhoede en de selectie is al rond!quote:Op zondag 7 juni 2009 11:47 schreef DarkShine het volgende:
De begroting voor voor volgend seizoen word nu al met 0,5 - 1 miljoen naar beneden gebracht... Denkt dat Hai en de sponsoren van VVV zich niet zo druk om ons hadden moeten maken.
Nee hoor, dat valt best mee. Maar jullie huldiging voor 5000 man ging enkel over onze degradatie (die er niet kwam).quote:Op maandag 8 juni 2009 12:45 schreef JLSB het volgende:
[..]
Tja...de hele wereld is nu eenmaal tegen Roda JC, geen idee hoe dat komt...
Nonsens... Hai heeft dat een keer gezegd, meer niet. Men is hier eerder tevreden dat MVV niet is gepromoveerd dan dat Roda zou degraderen. Overigens hebben wij al meerdere keren een dergelijke discussie gehad. Dit soort (leed)vermaak over elkaar hoort er gewoon bij en zou je, je niet zo aan moeten trekken...quote:Op maandag 8 juni 2009 13:05 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nee hoor, dat valt best mee. Maar jullie huldiging voor 5000 man ging enkel over onze degradatie (die er niet kwam).
Ik trek er niet aan, moest enkel lachen toen ik dat van de begroting las en in mijn achterhoofd het leedvermaakt van Hai+sponsoren hadquote:Op maandag 8 juni 2009 13:15 schreef JLSB het volgende:
[..]
Nonsens... Hai heeft dat een keer gezegd, meer niet. Men is hier eerder tevreden dat MVV niet is gepromoveerd dan dat Roda zou degraderen. Overigens hebben wij al meerdere keren een dergelijke discussie gehad. Dit soort (leed)vermaak over elkaar hoort er gewoon bij en zou je, je niet zo aan moeten trekken...
Het enige anti geluid wat ik vaak gehoord heb was 'alle sjengen zijn homo', voorderest heb ikzelf echt amper anti-Roda JC geluiden gehoord hoor. Natuurlijk zijn de mensen hier geen Roda JC supporter en is er nog wrok door de wedstrijden van 2 seizoen geleden, maar je stelt je echt aan hoor, damn...quote:Op maandag 8 juni 2009 13:05 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nee hoor, dat valt best mee. Maar jullie huldiging voor 5000 man ging enkel over onze degradatie (die er niet kwam).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |