abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58540372
Ik ben eigenlijk van plan om morgen GTA IV voor de PS3 aan te schaffen. Ik weet dat het een super vet spel is, maar ik ben alleen bang voor de problemen die dit spel met zich mee brengt. En dan heb ik het over de technische problemen die zich voordoen na het spelen van GTA IV op de PS3. In de krant stond namelijk dat 1 op de 3 PS3's kapot, of beschadigd zijn geraakt na het afspelen van het spel. En dan ging het met name om de consoles die een half jaar oud waren. En aangezien ik mijn PS3 nu 4 maand heb, vind ik het toch wel vrij riskant om dat spel aan te schaffen. Wat vinden jullie?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:50:22 #2
138595 Bafnek
DE Bafnek
pi_58540688
riskant
kaasboer
  Donald Duck held woensdag 7 mei 2008 @ 20:53:44 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58540759
er zit een bug in waardoor het spel kan vastlopen. Maar daarvoor verschijnt een patch binnenkort
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:54:34 #4
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_58540778
Er zit een (lucht)BUG(s) in het schijfje waardoor je PS3 opgeblazen kan worden
pi_58540959
de patch is er al !!
pi_58540980
waarom gevaarlijk? je hebt toch garantie
of heb jij nog een versie die oude games kan spelen, in dat geval weet ik niet wat je terug krijgt indien kapot
pi_58541333
als 1 op 3 consoles beschadigd zou raken hoop ik dat Rockstar zou afraden het spel te spelen voordat de patch er is. Dat 1 op 3 consoles af en toe vastlopers hebben lijkt me meer waarschijnlijk, maar daar is best mee te leven totdat er een patch is (als ie er al nog niet is)
elk oordeel heeft z'n nadeel
pi_58541900
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:04 schreef catfish het volgende:
of heb jij nog een versie die oude games kan spelen, in dat geval weet ik niet wat je terug krijgt indien kapot
Ja ik heb inderdaad garantie er op zitten. Tenminste dat neem ik aan. Hij is nu 4 maand oud en heb hem gewoon bij de mediamarkt gekocht heb alleen de bon niet meer gezien die een x is mee gewassen met mijn portomonnee. Heb nog wel de orginele verpakking. Weet niet of ze daar iets mee kunnen?
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:22 schreef desub het volgende:
als 1 op 3 consoles beschadigd zou raken hoop ik dat Rockstar zou afraden het spel te spelen voordat de patch er is. Dat 1 op 3 consoles af en toe vastlopers hebben lijkt me meer waarschijnlijk, maar daar is best mee te leven totdat er een patch is (als ie er al nog niet is)
En nee, ik heb duidelijk gelezen dat het de lens kan aantasten waardoor Discs niet meer gelezen konden worden.

Over die patch die vernieuwd zou zijn, zit die patch dan ook al inbegrepen bij het spel die ik morgen koop? Of zijn dat weer aparte examplaren die weer later uitkomen? Of date de PS3 die patch vanzelf op via inet?
pi_58541993
*Bon inmiddels gevonden.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:13:12 #10
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_58542475
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:48 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ja ik heb inderdaad garantie er op zitten. Tenminste dat neem ik aan. Hij is nu 4 maand oud en heb hem gewoon bij de mediamarkt gekocht heb alleen de bon niet meer gezien die een x is mee gewassen met mijn portomonnee. Heb nog wel de orginele verpakking. Weet niet of ze daar iets mee kunnen?
[..]

En nee, ik heb duidelijk gelezen dat het de lens kan aantasten waardoor Discs niet meer gelezen konden worden.

Over die patch die vernieuwd zou zijn, zit die patch dan ook al inbegrepen bij het spel die ik morgen koop? Of zijn dat weer aparte examplaren die weer later uitkomen? Of date de PS3 die patch vanzelf op via inet?
Waar heb jij dat nou weer gelezen?? 1 op de 3 kan vastlopen maar met de patch is dat verholpen.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_58542867
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:13 schreef davako het volgende:

[..]

Waar heb jij dat nou weer gelezen?? 1 op de 3 kan vastlopen maar met de patch is dat verholpen.
Ja het is toch echt zo. Er stond zelfs bij dat de belgische consumentenbond voor waren al wel had bepaalt dat rockstar aansprakelijk kon worden gesteld voor alle schade. Maar dat was bij de Nederlandse nog niet eens zeker. Stond toch echt in de krant.
  Donald Duck held woensdag 7 mei 2008 @ 22:30:18 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58542884
lijkt me heel sterk dat een softwarebug de lens kan beschadigen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:31:41 #13
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_58542919
Onze playstation 3 is ook kapot na het spelen van dit spel.
Morgen maar eens even de winkel bellen
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_58542972
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:31 schreef Druuna het volgende:
Onze playstation 3 is ook kapot na het spelen van dit spel.
Morgen maar eens even de winkel bellen
Hoe wist je dat het mis zat dan? Of viel de console gewoon in 1 x helemaal weg?
pi_58542999
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:30 schreef __Saviour__ het volgende:
lijkt me heel sterk dat een softwarebug de lens kan beschadigen
Ja mij ook, maar het was niet alleen de lens. Ook de harde schijf kon kapot gaan ofzo. Is ook alweer 5 dagen geleden dat het in de krant stond.
pi_58543749
En het is bekend dat de krant het altijd goed heeft.
pi_58543827
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:09 schreef Froop het volgende:
En het is bekend dat de krant het altijd goed heeft.
Nee, maar als je met cijfers gaat gooien en over actualiteiten over het buitenland begint en dit in combinatie neemt met alle klachten op verscheidene internetfora, kun je niet anders concluderen dan dat dit verhaal niet uit de lucht gegrepen is.
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:15:59 #18
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_58543898
koop een 360!
pi_58544107
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:15 schreef Motorhoofd het volgende:
koop een 360!
Die had hetzelfde probleem. Maar het betrof veelal PS3 consoles die een half jaar oud zijn.
pi_58544391
Er waren/zijn 2 'bugs' in dit spel. Onderstaande zijn wat dingen die naar voren kwamen in een thread op een Playstation board over GTA4+problemen.

Ten eerste de freezes tijdens het spel (gameplay en cutscenes). Dit scheen uiteindelijk te komen door iets met foute servers mbt de multi-player. Ook de singleplayer had hier last van, die verzond ook data om bepaalde statistieken bij te houden. Dit kon worden opgelos door je uit PSN te loggen of je ethernetcord simpelweg unpluggen.

De tweede fout is iets waardoor je niet eens aan spelen toe komt. Ik weet niet in hoeverre dit nu opgelost is. Volgens mij had dit bij de PS3 wellicht te maken met de emulatiesoftware/chip en zou daar dus een firmware-update voor moeten komen. Of dit daadwerkelijk het probleem is, dat is nog afwachten.

Dat mensen hier PS3 ter ziele zagen gaan scheen mede te komen door het gebruik van de power switch na zo'n 'freeze'. Men deed geen 'soft reset' (een knop vooraan ingedrukt houden geloof ik, PS3 eigenaren weten dat misschien wat beter uit te leggen) waardoor je PS3 reboot en je weer in je hoofdscherm beland.
Echter sommige mensen zetten de stroom eraf door de power switch achterop te gebruiken. Op dat moment knipperde er nog een geel lampje, die aangeeft dat de console nog data schrijft naar de harde schijf. Door de harde reset (lees, niet soft reset) te gebruiken kan je daardoor de harde schijf van de PS3 verward krijgen (data mist of is nog niet goed geplaatst) en doet je PS3 weinig meer. Men noemde dit een 'bricked' PS3.

Wellicht kan dit ook verklaren waarom bij sommigen de BR-speler niets meer leest. Misschien kan de PS3 na zo'n harde reset simpelweg de BR-speler niet meer 'sturen'.
pi_58546039
Jezus, dit lost een groot gedeelte van het probleem op. Sterker nog, ik wist zelf niet eens als PS3 bezitter dat je de on/off knop ingedrukt kon houden om hem te rebooten. Het is dus een combinatie van bugs in het spel en de nonchalantheid van de spelers. Bedankt voor je verhaal xFriendx.
pi_58546135
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:04 schreef catfish het volgende:
wat praat je?
de 60gb modellen hebben ook nog altijd garantie.
ook zonder aankoopbon.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_58546143
Die patch is er al ... dus kopen , 1 op de 3 lijkt me sterk
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_58546212
Ik heb nog geen problemen gehad met m'n (launch) PS3
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  donderdag 8 mei 2008 @ 01:20:39 #25
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_58546259
Heb hier ook een 60GB PS3 sinds 2 april 2007, en heb geen enkel probleem gehad met GTA-IV.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_58546576
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:29 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ja het is toch echt zo. Er stond zelfs bij dat de belgische consumentenbond voor waren al wel had bepaalt dat rockstar aansprakelijk kon worden gesteld voor alle schade. Maar dat was bij de Nederlandse nog niet eens zeker. Stond toch echt in de krant.
dat van de consumentenbond uit belgie, was ook op de radio ja
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_58546698
vandaag ps3 binnen met gta nog niks gemerkt hopelijk blijft het zo
pi_58546729
Meeste problemen heeft de 60GB over het algemeen, ik zelf heb nergens last van met mijn PS3 40 GB.

Maar verder is het een top spel
............................
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:45:53 #29
209360 Druuna
pi_58551226
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 02:38 schreef sander89 het volgende:
Meeste problemen heeft de 60GB over het algemeen, ik zelf heb nergens last van met mijn PS3 40 GB.

Maar verder is het een top spel
Klopt die van ons is ook 60 gb
als ik een cd er in stopte starte hij, en dan kreeg je een error,
error 80010514
er is verder niets meer mee te doen, hij is dood
Vandaag maar ff naar de winkel
dan een atoom."
pi_58551909
Heb een ps3 vanaf dag1 (pre-order) en gta is nog niet 1x vastgelopen bij mij, en ik heb er al aardig wat uurtjes inzitten.

Als je alleen GTA wil spelen, zou ik toch een X360 aanschaffen, die ziet er grafisch gewoon beter uit (voor dit spel alleen natuurlijk), maarja die heeft weer die ring of death..
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:17:33 #31
209360 Druuna
pi_58554324
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:20 schreef Bdijk het volgende:
Heb een ps3 vanaf dag1 (pre-order) en gta is nog niet 1x vastgelopen bij mij, en ik heb er al aardig wat uurtjes inzitten.

Als je alleen GTA wil spelen, zou ik toch een X360 aanschaffen, die ziet er grafisch gewoon beter uit (voor dit spel alleen natuurlijk), maarja die heeft weer die ring of death..
We hebben hem ook vanaf dag 1, gelukkig wilden ze nog wat garantie geven...pffff
hehe?
Belachelijk duur ding, en dan nog zeggen dat de garantie verlopen is?
Maar gelukkig streken ze over hun hartje.
En het duurt nogal even voordat je de ps3 terugkrijgt. Paar weken ofzo...
dan een atoom."
pi_58567828
quote:

Huh? Dat snap ik niet helemaal. PS3 zou toch grafisch veel krachtiger zijn?
pi_58569143
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 01:49 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Huh? Dat snap ik niet helemaal. PS3 zou toch grafisch veel krachtiger zijn?
PS3 is idd krachtiger, alleen het spel is gemaakt voor de x360 (en PC) dus voor de ps3 hebben ze hem simpelweg gepoort en wat getweaked
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_58569425
Jezus, wat bestaan er toch domme mensen. Je hebt een PS3 en je vraagt je af of je GTA IV moet halen, ik zou zeggen : "Nee, pak je PS3 weer lekker in en berg hem in de doos op en dan weet je zeker dat ie niet kapot gaat. Succes."
pi_58575613
quote:

tot u toe bijna al mijn vrienden die de xbox 360 hebben gekocht hebben the ring of death gehad maar voor de rest een perfecte spelcomputer
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:59:41 #36
209360 Druuna
pi_58577486
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:20 schreef Weet_ik_niet het volgende:
Jezus, wat bestaan er toch domme mensen. Je hebt een PS3 en je vraagt je af of je GTA IV moet halen, ik zou zeggen : "Nee, pak je PS3 weer lekker in en berg hem in de doos op en dan weet je zeker dat ie niet kapot gaat. Succes."
dan een atoom."
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:05:03 #37
167595 mirved
Infobesitas
pi_58577598
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:31 schreef lungo het volgende:

[..]

tot u toe bijna al mijn vrienden die de xbox 360 hebben gekocht hebben the ring of death gehad maar voor de rest een perfecte spelcomputer
em ze hebben hem allemaal gratis gerepareerd gekregen +1 maand gratis xbox live gold dus?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:06:05 #38
167595 mirved
Infobesitas
pi_58577622
paar feiten:
de patch helpt niet
zonder internet spelen lost in 80% van de gevallen het probleem op bij ps3
ps3 gaan kapot door mensen die niet rebooten en niet door de software
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:05:13 #39
209360 Druuna
pi_58587913
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:06 schreef mirved het volgende:
paar feiten:
de patch helpt niet
zonder internet spelen lost in 80% van de gevallen het probleem op bij ps3
ps3 gaan kapot door mensen die niet rebooten en niet door de software
Zoek maar goed online dan
rebooten helpt ook niets als hij eenmaal kapot is.
dus
dan een atoom."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')