quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:31 schreef yvonne het volgende:[..]
Bereid je er maar op voor dat Brian gaat winnen, kijk naar de reguliere uitzending, kijk naar de kranten, kijk naar alle publiciteit van de laatste weken, we worden klaargestoomd om Brian als winnaar te begroeten.
Wat ik na alle tijd niet snap is dat er niemand redacties van kranten, bladen, tv programma's linkjes, youtubefilmpjes, zat bewijs van St Brian, gestuurd heeft.
Sorry alvast NMNS

Maar deze totale a-sociaal laten winnen is een misstap van jewelste.
Hij is gestoord, kan niet normaal praten, is agressief, heeft een lelijke moer en draagt oorbelletjes, wat wil je nog meer?

Koetsiekoetsie met een paardenlul is nog het "normaalst" van al z'n gestoorde dingen.
Het bewijs vind ik in 9 van de 10 gevallen geen hard bewijs. Integendeel, het is veelal subjectief speculatief geneuzel van mensen die niet een eventueel verlies van hun "idool" kunnen en willen aanvaarden. Ieder zogenaamd bewijs kun je ontkrachten/weerleggen. Er zijn veel teveel openstaande vragen.
Die stemming, dat ging dus fout. Maar het deed aan de einduitslag niets af. Claire is gebleven en zou zijn gebleven, ook als die schoonheidsfout niet was gemaakt.
Het hele DGK verhaal is een beetje tot "splinter en balk " verworden, een "hullie zullie" story.
Ik ben overigens één van de eerste die keer op keer "script" of "verhaallijn" geroepen heeft. Eén van de eerste die voorspeld heeft dat de grote vier gewoon in de finale zouden komen (twijfeltje bij Jaap). En ook één van de eerste die onderkend dat het om pecunia gaat, het spel opgeofferd is aan TV maken en dus op de tweede plaats is gekomen.
Wat ik bij voortduring wel bestrijd is het verhaal dat er met twee maten gemeten wordt als het om Huub of Brian gaat. Beiden zijn voor grote sms opbrengsten noodzakelijk en beiden kregen keer op keer hun zin. Beiden hadden er speltechnisch uit moet liggen en beiden zitten er nog. Soms krijgen Brian en Amanda het voordeel van achter, soms Huub. Wie het meest zeurt op het moment, krijgt wat hij wil. Men moet ze allemaal tevreden houden om TV te kunnen blijven maken. Huub, Brian en Amanda lopen naast hun schoenen en ik wens ze straks een hartelijk welkom in de samenleving
Waar ik mij bij voortduring aan stoor is dat het ene feit onder een vergrootglas wordt gelegd en het andere wordt weggemoffeld. Het bij voortduring en continu afschoffelen/afbranden van de ene en het ophemelen van de andere. Stigmatisering en demonisering door de grauwe massa, heel bewust en heel smerig gedaan. Het fragmentarisch weergeven van de werkelijkheid in het voordeel van de één, in het nadeel van de ander.
Helden zijn er daar niet, ze worden door de meute tot held geschreven. Verliezers vind ik ze daar allemaal, verworden tot slaven van een moderne medium. Een bron van opbrengsten voor JdM. En het plebs stinkt erin, stuurt smsjes, zend vliegtuigen en taarten, is verontwaardigd, verongelijkt. Identificatie met de spelers is een feit!
Parallellen met het succes van Wilders en Verdonk komen bij mij op. Moslims zijn slecht, christenen zijn goed. Als het maar lang genoeg geroepen wordt, dan is het schijnbaar waar. Ik vind de massa simpel en simplistisch. Tegen beter weten vasthouden aan strohalmen, aan je idool. Je eigen persoonlijke onvrede projecteren op tegenstanders en daar enorm in doorschieten. Verharding en nog eens verharding.
Mijn gemiddeld eindoordeel, alles afwegend:
Huub een 2
Brian een 4
Amanda een 5
Jaap een 7
Claire een 7
Medewerkers van de Febo een 6
JdM een 1
Streamers een 3
En de boer? Wel, hij ploegde voort......