Je zou haast bang worden om naar de kelder te gaanquote:Op zondag 22 juni 2008 22:33 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Ik zou er niks meer over durven te zeggen, het zouden er wel eens meer kunnen zijn dan je denkt...
Dat nog net niet, maar wel bang worden voor die vreemde buurman...quote:Op zondag 22 juni 2008 22:40 schreef henkway het volgende:
[..]
Je zou haast bang worden om naar de kelder te gaan
Dat ie je aan je haren meesleurt en opsluit bedoel je??quote:Op zondag 22 juni 2008 22:43 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Dat nog net niet, maar wel bang worden voor die vreemde buurman...
quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:24 schreef Tmaatje het volgende:
en alweer krijgt de schurk de minste straf....![]()
Fritzl krijgt maximaal 10 jaar
Gelukkig wel,. hier had hij er afgekomen met een taakstrafjequote:
Nee, opgesloten in een TBS kliniek met draaideuren....quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Gelukkig wel,. hier had hij er afgekomen met een taakstrafje
WTFquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:24 schreef Tmaatje het volgende:
en alweer krijgt de schurk de minste straf....![]()
Fritzl krijgt maximaal 10 jaar
Ik mag hopen dat daar een stokje voor gestoken wordt. Ik haat censuur, maar in dit geval zou ik het van harte toejuichenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:29 schreef Tmaatje het volgende:
En het kan dus allemaal nog erger...![]()
Kan die man niet het zwijgen opgelegd worden ??
http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-met-memoires.dhtml
Alsof het nog niet ziekelijk was allemaal.:')quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:29 schreef Tmaatje het volgende:
Ziekelijk
De advocate van Elisabeth Fritzl, Eva Plaz, heeft al gereageerd: "Het is al erg genoeg dat er zoveel informatie lekt over Elisabeth vanuit politie- en dokterskringen. Maar dat haar vader, die al die verschrikkelijke ellende veroorzaakte, er nu nog geld mee wil verdienen, is ronduit ziekelijk".
er is beslag op de bezittingen, dus opbrengsten gaan toch naar de kinderenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:15 schreef Tmaatje het volgende:
Precies, ik hoop dat dat of verboden wordt, of dat de opbrengsten van dat boek naar de slachtoffers gaan. Al mag het van mij meteen naar het grof vuil...
Dat bericht bevat ook goed nieuws. Fritzl heeft aan nieuwe speelkameraadjes geen gebrek:quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:29 schreef Tmaatje het volgende:
En het kan dus allemaal nog erger...![]()
Kan die man niet het zwijgen opgelegd worden ??
quote:Satan
Nog volgens The Sun durft Josef Fritzl zijn cel niet uit door de doodsbedreigingen van zijn medegevangenen. Die kloppen 's nachts op de muren van de cel en roepen: "Kom eruit, satan, we willen spelen!"
quote:Wat Elisabeth Fritzl er zelf van vindt weten we -gelukkig maar- nog niet, maar haar beste vriendin heeft speciaal voor het incestslachtoffer een onvervalste schlager in elkaar gestoken. Het nummer, heel toepasselijk '24 jaar' getiteld, is geschreven door de 42-jarige Christa Woldrich. Zij stelt dat de schlager speciaal voor haar beste vriendin Elisabeth is. Elisabeth werd 24 jaar lang opgeslagen en verkracht door haar vader, het 'horrormonster' Fritzl.
In de tekst pakt Woldrich uit met niet mis te verstane volzinnen als "opgesloten als een dier en geen weg uit". In het refrein zingt ze "24 jaar zonder liefde zonder geluk. Zonder licht en zonneschijn."
"Sinds ik weet wat ze al die jaren heeft moeten doormaken, beleef ik een nachtmerrie", aldus Woldrich. "Ik heb het lied opgenomen om er beter mee om te kunnen gaan", citeert Bild, op wiens site je '24 Jahre' kan beluisteren. De opbrengst van de cd gaat naar Elisabeth en haar familie.
bronquote:Dochter Fritzl: 'Hij heeft mijn kindje vermoord'
AMSTERDAM - De dochter van incestopa Josef Fritzl beschuldigt haar vader van moord op haar baby. De 42-jarige Elisabeth legde deze week een verklaring af over de tijd in de horrorkelder in Amstetten.
In haar verklaring vertelde zij de Oostenrijkse politie dat Fritzl verantwoordelijk is voor de dood van de 3-jarige Michael. Dit meldt The Sun.
De kleine Michael was de helft van een tweeling, die in 1997 in de kelder ter wereld kwam. De 3-jarige overleed en Fritzl verbrandde zijn lichaam in een oven.
Onderzoekers moeten nu beslissen of de peuter nog gered had kunnen worden wanneer hij naar een ziekenhuis was gebracht. Fritzl kan dan worden aangeklaagd voor moord.
Elisabeth’s testimony will spare her children the torment of having to give evidence in court. Three children stayed in the cellar with her and three lived with Fritzl.
De verklaring van Elisabeth bespaart haar kinderen de kwelling om in de rechtbank tegen hun vader te moeten getuigen. "Er zijn bergen bewijs tegen hem. Het is niet nodig dat de kinderen, die al in grote angst leven, een verklaring afleggen", aldus politiechef Franz Polzer.
De Oostenrijkse politie is deze week begonnen met het verhoor. De politie legt de sessies op video vast zodat ook Elisabeth niet naar de rechtbank hoeft.
De zaak tegen Fritzl begint later dit jaar.
bronquote:Een kind, de helft van een tweeling, overleed in 1996 enkele dagen na de geboorte omdat er niet goed voor zou zijn gezorgd. Josef F. zou het lichaam hebben verbrand.
Foutje in dat artikel inderdaad. Drie jaar moet drie dagen zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:08 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Het blijft even ziek natuurlijk, maar volgens mij heb ik eerder gelezen dat die kleine enkele dagen na de geboorte was overleden.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:19 schreef omyfalzer het volgende:
test
Dat is moeilijk te begrijpen inderdaad. Als mijn man ineens een top secret kelder bouwt ga ik me toch dingen afvragenquote:Op zondag 27 juli 2008 19:10 schreef letterdief het volgende:
In die hele zaak snap ik de vrouw van die kerel het minst. Ik geloof nooit dat ze het niet door had (de dochter heeft groot gelijk geen contact meer te willen). De vrouw verdient net zo goed straf
Dochter Fritzl had dagboekquote:De dochter van 'incestopa' Fritzl die 24 jaar lang door haar vader misbruikt werd en opgesloten werd in de kelder, heeft een dagboek bijgehouden. Het dagboek van Elisabeth Fritzl zou wel eens een belangrijk bewijsstuk in het proces tegen Josef Fritzl kunnen worden.
In het dagboek staan de data waarop de zeven kinderen van Elisabeth geboren werden genoteerd. Hieruit bleek dat één kind de geboorte niet overleefde. Hij voedde drie kinderen samen met zijn vrouw op en de andere drie kinderen hebben dit jaar voor het eerst daglicht gezien, nadat ze uit de kelder zijn bevrijd. Josef Fritzl wordt momenteel beschuldigd van moord, verkrachting, slavernij, incest, opsluiting en misbruik.
Heb je gedronken? Wat een kick zegquote:Op vrijdag 2 januari 2009 03:18 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is moeilijk te begrijpen inderdaad. Als mijn man ineens een top secret kelder bouwt ga ik me toch dingen afvragen
[..]
Dochter Fritzl had dagboek
Mooi, ik hoop dat ze er veel aan hebben. Dat hij zijn verdere leven maar moge slijten in de lik
Nee, dat laatstequote:Op vrijdag 2 januari 2009 03:20 schreef santax het volgende:
[..]
Heb je gedronken? Wat een kick zeg
Van de andere kant, dat linkje had ik gemist
Bron: ANP / http://www.nu.nl/algemeen(...)voor-de-rechter.htmlquote:Fritzl 16 maart voor de rechter
WENEN - Josef Fritzl moet zich op 16 maart voor de rechter in het Oostenrijkse St. Pölten verantwoorden voor zijn daden. De 73-jarige man is aangeklaagd wegens de moord op een van de kinderen die door zijn dochter werden gebaard. Ook wordt hij vervolgd voor incest, slavernij, verkrachting, vrijheidsberoving en bedreiging.
Gevangen
Fritzl hield zijn dochter 24 jaar gevangen en verkrachtte haar. Hij verwekte in totaal zeven kinderen bij Elisabeth, die tussen 1984 en 2008 gevangen zat in de kelder van zijn huis in Amstetten. Het proces zal een week in beslag nemen. Fritzl is mentaal gezond genoeg om het proces te ondergaan. Hij riskeert een levenslange gevangenisstraf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |