abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58542541
één baby is geen baby*. Met één kind kun je niet echt spreken van een "nieuw gezin" (bij een jongere vrouw) zoals zijn motief geweest schijnt te zijn, zeker als je meeneemt dat hij een gezin met 7 kinderen gewend was. Imo.

/edit
* voor de zekerheid even toevoegen dat dit niet mijn persoonlijke overtuiging is
pi_58542614
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

En dan zie je die foto van zo'n mooie jonge vrouw en lees je nu terug dat ze nu op de leeftijd van 42 grijs en tandeloos is
Als ze nooit zonlicht ziet of naar een tandarts of dokter was geweest...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 mei 2008 @ 22:50:30 #78
862 Arcee
Look closer
pi_58543335
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:06 schreef milagro het volgende:
moet je nagaan, 24 jaar, 24 jaar, dag in dag uit, je kan er metje kop niet bij hoe zijn dochter dit overleefd heeft
Inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2008 @ 22:57:05 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58543468
Vreemd en tegenstrijdig eigenlijk dat je hoopt dat deze mensen in alle anonimiteit hun leven kunnen gaan opbouwen en dat je aan de andere kant ook stiekem foto's wilt zien van alle familieleden en de verhalen wilt horen...
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:57:22 #80
82136 Xennia
gekroond
pi_58543478
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En cadeautjes

Schreef het ook al in deel 1, het was voor hem een stuk eenvoudiger geweest als hij z'n dochter aan de pil had gezet of de pasgeboren babies had vermoord, haar eentje laten houden voor de afleiding en de rest had hij idd niet hoeven laten leven. Het is mij een raadsel waarom hij dat wel heeft gedaan.
Ik denk dat hij op een vreemde manier wel degelijk van ze hield en zichzelf daadwerkelijk niet als monster ziet
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2008 @ 23:00:54 #81
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58543559
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik denk dat hij op een vreemde manier wel degelijk van ze hield en zichzelf daadwerkelijk niet als monster ziet
Dat denk ik ook, hij denkt dat hij ondanks de vreemde situatie (waar hij vast voor zichzelf wel een legitieme reden voor had) toch heel goed voor hen was.

Hij kon niet anders uit angst voor de ontdekking van de incest met zijn dochter en was bang dat het zou uitkomen dus stopte hij haar in *een kelderruimte* zodat ze niets kon vertellen aan de buitenwereld, het balletje bleef rollen, de kelder moest leefbaar worden en de kinderen kon hij niet vermoorden, immers, hij was (is) geen moordenaar (althans in zijn beleving )

Een echte psychopaat.
  zondag 11 mei 2008 @ 18:29:42 #82
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_58613074
quote:
Laatste foto voor ze kelder in ging
AMSTERDAM - Dramatisch: de laatste foto van een vrije Elisabeth. Genomen kort voor het moment dat Josef Fritzl haar 22 jaar opsloot. Waarschijnlijk omdat Elisabeth, die een vriendje had, wilde vluchten..

De zon scheen op deze Polaroidfoto die Bild afdrukt. Elisabeth zit op de rand van een zwembadje in de achtertuin van iemand. Het fotootje uit 1984 is kennelijk aan iemand gestuurd, want er staat: Denk an Mich Sissy!

18 jaar was ze toen. 25 dagen later verdween ze in de kelder..En sinds vorige week ziet ze weer daglicht.

Bild heeft een hele briefwisseling van Elisabeth met een vriendin gekregen. Uiteraard in de tijd dat ze nog vrij rondliep.Toen werd Elisabeth overigens al zeven jaar door haar vader Joseph verkracht.

Uit de briefwisseling blijkt dat het meisje destijds graag weg wilde bij de gewelddadige vader. In één van de schrijfsels staat dat ze snel wilde verhuizen.

Elisabeth komt uit de correspondentie als een levendig en sportief meisje. Vaak zwemmen, voetballen. Ook had ze veel hobby's

„Na de examens verhuis ik naar mijn zus en haar vriend”, schreef de nu 42-jarige Elisabeth op 9 mei 1984 aan een vriend enkele maanden voordat pa Fritzl zijn 18-jarige dochter opsloot om haar 24 jaar lang te misbruiken. Voor die tijd werden haar broers, zussen, moeder en zijzelf al door Josef Fritzl getiranniseerd.

In een andere brief schreef ze dezelfde vriend korte tijd later: „Als je deze brief ontvangt, is het allemaal voorbij. Ik geef je mijn nieuwe adres zodra ik ben verhuisd.”

In de Oostenrijkse krant News 'vergoelijkt' Josef Fritzl zijn daden: „Ze wilde niets weten van regels, ze hing nachtenlang rond in dubieuze cafés en ze dronk en rookte”, aldus Fritzl. „Daarom moest ik maatregelen nemen, ik moest een plek creëren waar ik Elisabeth van de buitenwereld kon afschermen, desnoods met geweld.”bron:telegraaf

Ver-schrik-ke-lijk deze hele gebeurtenis.
Maar waarom ging ze mee de kelder in toen hij haar vroeg iets te versjouwen met hem, alarmbellen hadden moeten afgaan bij haar. Heeft ze überhaupt iets gedaan tegen hem qua aanklagen toen ze al wel verkracht werd, maar nog niet opgesloten was.?
En veel mensen zullen het niet eens zijn met m'n volgende uitspraak, maar het zou het beste zijn als al zijn kinderen geen verdere kinderen meer zouden krijgen. 1 de helft komt voort uit incest en 2 de nakomelingen dragen toch zijn genen...

En dan lees je nog zoiets...
quote:
10-jarige bevalt van verkrachtingsbaby
AMSTERDAM - Een 10-jarig meisje is tot verbijstering van een ziekenhuis bevallen van een baby. De kersverse moeder verklaarde negen maanden eerder verkracht te zijn.

De politie van St Anthony in Idaho pakte de 37-jarige Guadalupe Gutierrez-Juarez,
een illegale immigrant, meteen op. Hij zit sinds vorige maand in de gevangenis van Fremont.

In de caravan van Guadalupe woonden meerdere kinderen, zeggen buurtbewoners
tegen televisiezender ABC.
En @ milagro, anders lees je even het vorige topic voordat je allemaal vragen en opmerkingen stelt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Rebbedebje op 11-05-2008 23:22:01 ]
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  zondag 11 mei 2008 @ 18:55:57 #83
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58613396
quote:
Laatste foto voor ze kelder in ging
AMSTERDAM - Dramatisch: de laatste foto van een vrije Elisabeth. Genomen kort voor het moment dat Josef Fritzl haar 22 jaar opsloot. Waarschijnlijk omdat Elisabeth, die een vriendje had, wilde vluchten..
Heel dramatisch, vooral zonder link of plaatje
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_58615879
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:29 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

En @ milagro, anders lees je even het vorige topic voordat je allemaal vragen en opmerkingen stelt...
*kelder bouwt en rebje met haar grote bek erin pleurt

@ soylent : de foto in mijn post hierboven ergens zou de laatste foto zijn voordat ze opgesloten werd
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † zondag 11 mei 2008 @ 21:32:32 #85
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58616061
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:29 schreef Rebbedebje het volgende:

alarmbellen hadden moeten afgaan bij haar. Heeft ze überhaupt iets gedaan tegen hem O
Pffff, het is dus haar eigen schuld een beetje bedoel je?

Enfin --> Nog zo'n geweldig verhaal.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:00:42 #86
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_58616628
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:32 schreef Loedertje het volgende:
Pffff, het is dus haar eigen schuld een beetje bedoel je?
Nee natuurlijk niet.
Maar (sommige) mensen hebben van nature een instinct...
en dat had haar 24 jaar afschuw kunnen besparen.
Wat erg eigenlijk als je je dat zo bedenkt.
Dus nee, natuurlijk is het niet haar eigen schuld.
Zo zonde, in een paar luttele seconden kan je hele leven verpest zijn...
(ook met Natasha Kampusch en andere verhalen)
In een paar seconden kan je ontvoerd, berooft of vermoord worden...

hey milagro, zo noemt mijn vriendje me ook vaak je hebt dan toch wel een tv daar hé
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  † In Memoriam † zondag 11 mei 2008 @ 22:19:12 #87
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58617031
quote:
Op zondag 11 mei 2008 22:00 schreef Rebbedebje het volgende:

Maar (sommige) mensen hebben van nature een instinct...
en dat had haar 24 jaar afschuw kunnen besparen.
Come on zeg
Incestslachtoffers worden langzaam meegezogen, intimidatie, bedreiging, angst en een situatie *normaal* gaan vinden omdat je niet meer beter weet, willen vluchten maar tevens doods en doodsbang zijn.

Nix instinct als je als misbruikt bent vanaf je jeugd, overleven, dat is je enige instinct.
pi_58617304
quote:
Op zondag 11 mei 2008 22:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Come on zeg
Incestslachtoffers worden langzaam meegezogen, intimidatie, bedreiging, angst en een situatie *normaal* gaan vinden omdat je niet meer beter weet, willen vluchten maar tevens doods en doodsbang zijn.

Nix instinct als je als misbruikt bent vanaf je jeugd, overleven, dat is je enige instinct.
dat denk ik ook... wel erg hoor als je zelfs thuis niet veilig bent
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:41:57 #89
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58617555
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:23 schreef milagro het volgende:

[..]

@ soylent : de foto in mijn post hierboven ergens zou de laatste foto zijn voordat ze opgesloten werd
Ow die..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 11 mei 2008 @ 23:58:12 #90
82136 Xennia
gekroond
pi_58619247
quote:
„Daarom moest ik maatregelen nemen, ik moest een plek creëren waar ik Elisabeth van de buitenwereld kon afschermen, desnoods met geweld.”
Absurd om over de boze buitenwereld te spreken, terwijl haar eigen huis veel gevaarlijker was. Niemand die haar tegen haar boze vader af kon schermen.
pi_58620305
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Absurd om over de boze buitenwereld te spreken, terwijl haar eigen huis veel gevaarlijker was. Niemand die haar tegen haar boze vader af kon schermen.
lijkt me gewoon een slap excuus om te proberen een lagere straf te krijgen, wellicht door zijn advocaat in gefluistert ga er vanuit dat hij heel zijn leven niet meer vrij komt.

ben ook erg benieuwd hoe hij het vind om opgesloten te worden
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58654701
Is er inmiddels al wat bekend over de situatie van Kerstin?
I had a signature once. It was awful.
pi_58655085
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lijkt me gewoon een slap excuus om te proberen een lagere straf te krijgen, wellicht door zijn advocaat in gefluistert ga er vanuit dat hij heel zijn leven niet meer vrij komt.

ben ook erg benieuwd hoe hij het vind om opgesloten te worden
Ik hoop dat ie wel zo vreslijk gestraft wordt, en het liefst eenzaam in een diepe kelder met ratten
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 05:52:09 #94
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58658056
quote:
maandag 12 mei 2008
Elisabeth wil regen op haar huid voelen

BERLIJN - Elisabeth Fritzl (42), die 24 jaar door haar vader in de kelder gevangen werd gehouden en misbruikt, maakt volgens haar jongere zus Gabriele (36) een gezonde indruk.
,,Niemand van ons kan geloven, hoe normaal Elisabeth lijkt,'' vertelde Gabriele de Britse zondagskrant Sunday Mirror.

Na eerdere berichten dat het incestslachtoffer sterk is verouderd en nog maar drie zwarte stompjes van tanden in haar mond heeft, geeft haar zus een ander beeld: ,,Ze is gezond en zeer spraakzaam en wordt elke dag sterker.''

Gabriele, die net als de rest van de familie al die jaren geloofde dat Elisabeth in een sekte leefde, vertelde over het weerzien van haar zus met haar drie kinderen die door Josef Fritzl boven de grond waren opgevoed. Ze streelde hun gezichten en zei: ,,Mijn baby's, jullie zijn zo mooi.''

Toen ze haar moeder Rosemarie in de armen viel, zei ze: ,,Ik kan niet geloven dat ik vrij ben – ben jij het écht.'' Terwijl ze haar moeder niets kwalijk neemt, wil ze haar vader 'nooit meer zien'.

Hoewel de politie Rosemarie Fritzl (69) er niet van verdenkt dat ze iets van het geheime leven van haar man wist, wordt ze opnieuw gehoord. Psychologen hebben het vermoeden uitgesproken dat zij aanwijzingen over het misdrijf mogelijk heeft verdrongen.

Omdat ze na al die jaren onder de grond te hebben geleefd nog niet aan daglicht gewend zijn, zijn de slachtoffers in een verduisterde woning ondergebracht. Als extra bescherming dragen Elisabeth en haar jongste zoon Felix (5) een zonnebril. Eén van haar grootste wensen, sinds haar vrijlating, is regendruppels op haar huid te voelen.

Het kan nog maanden duren voordat Elisabeth en haar kinderen het psychiatrisch ziekenhuis kunnen verlaten. Allemaal worden ze begeleid door hulpverleners. Zowel Stephan (18) als Felix zou door gebrek aan beweging motorisch gestoord zijn. Door het ongezonde en onhygiënische leefklimaat onder de grond lijden alle gezinsleden aan schimmelziekten.

Terwijl de politie vorige week het sporenonderzoek in de kelder onder het huis van Fritzl heeft afgesloten, wordt vanaf vandaag het sluitingsmechanisme van de onderaardse gevangenis afgesloten. De onderzoekers willen weten wat er klopt van de uitspraken van Fritzl dat de 300 kilo zware deur voor de kerker van een tijdschakelaar was voorzien die automatisch zou opengaan na Fritzls overlijden.
pi_58658256
Als dat dus niet klopt dan gaat ie voor gaas voor poging voor moord?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58664553
Ik vind het echt een te ongelooflijk verhaal, vreselijk
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:21:12 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_58672770
Ik ben benieuwd of het meisje in het ziekenhuis ooit tot bewustzijn komt en hoe zij dan gaat reageren op de veranderingen die er inmiddels hebben plaats gevonden.
Ze zal wrs net als haar broers niet normaal ontwikkeld zijn........
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_58675696
quote:
Door het ongezonde en onhygiënische leefklimaat onder de grond lijden alle gezinsleden aan schimmelziekten.
Lekker geil, een meisje dat onder de schimmel zit
pi_58675721
ik vraag me trouwens af wat er gebeurd als die elizabeth nu weer geconfronteerd wordt met haar vader..?
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:17:18 #100
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_58676294
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:21 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben benieuwd of het meisje in het ziekenhuis ooit tot bewustzijn komt en hoe zij dan gaat reageren op de veranderingen die er inmiddels hebben plaats gevonden.
Ze zal wrs net als haar broers niet normaal ontwikkeld zijn........
Ik hoop eigenlijk voor die arme meid dat ze in coma blijft, haar hersenen zijn opgezwollen, en er kan dus sprake zijn van hersenletsel... de kans dat ze daar volledig van herstelt zijn minimaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tmaatje op 15-05-2008 00:23:47 ]
FOK!'s rode weduwe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')