abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:03:06 #151
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58850647
Ik hoop dat de hulp dan nu ook daadwerkelijk op gang gaat komen. Maar iets zegt me dat 't toch nog tegengewerkt gaat worden.... .
pi_58851546
Jah, die hulp zal wel net zo stabiel zijn als tot op heden: geheel afwezig
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:27:26 #153
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58862065
Kan me wel voorstellen dat ze niet staan te springen om westerse hulpverleners binnen te laten
Wellicht dat Chinese hulp een betere optie is .
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_58892669
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:01 schreef Xith het volgende:

[..]

Je laat je kinderen later toch wel inenten he, oh niet?
Uiteraard. Ik ben er ook niet voor om andere mensen te gaan afslachten omdat ik het bijzonder logische idee aanhang dat we op deze aardkloot met veel te veel zijn. En natuurlijk moet je mensen die lijden onder natuurrampen hulp niet ontzeggen.

Neemt niet weg dat het "voor de neutrale toeschouwer" een heel goede zaak is dat "Moeder Natuur" af en toe eens haar tanden laat zien.

Die selectieve vereenzelviging met het lijden van een willekeurige Birmees snap ik ook niet trouwens. Ik heb niets met die mensen, niets. En zij niet met mij. Zij malen er echt niet om als mijn ouders op sterven liggen, waarom zou ik erom moeten malen als zij op sterven liggen?

Ik heb bij natuurrampen compassie voor mensen die ik ken, niet voor complete vreemden ergens aan de andere kant van de wereld. Anders wordt het als de ene mens de andere uitroeit. Dan is er namelijk een aanwijsbare oorzaak die gestopt moet worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_58933023
Is Mr. Ki-Moon nog daar of wat? Het is weer akelig stil geworden
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:49:51 #157
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_58941955
het is Mr. Ban, in Zuid-Korea is de eerste naam de familienaam
quote:
BIRMA:
VN vergeten oude streken van Birmese junta
Marwaan Macan-Markar

BANGKOK, 27 mei 2008 (IPS) - Secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon is optimistisch over de toegevingen van de Birmese junta om hulpverleners toe te laten. Maar het woelige verleden tussen de VN en Birma leert dat desillusies nooit veraf zijn.

Bans optimisme was het gevolg van de toestemming van sterke man Than Shwe om buitenlandse hulpverleners toe te laten in het land. Het was op zich al opmerkelijk dat de 75-jarige generaal toestemde in een gesprek met de Secretaris-Generaal. In de eerste dagen na de cycloon had hij zelfs geweigerd om een telefonisch gesprek te voeren.

Ban is dan ook erg tevreden met de doorbraak, net als internationale hulporganisaties zoals Artsen Zonder Grenzen, die de voorbije weken geen toegang kregen tot de getroffen Irrawaddy-delta.

Waarnemers temperen dat enthousiasme en wijzen erop dat het niet de eerste keer is dat de junta dergelijke positieve signalen uitzendt. De generaals deden dat pas nadat ze bakken kritiek over zich heen kregen uit het Westen.

“Ze hebben eerder al toegevingen gedaan nadat ze in de problemen kwamen”, zegt Aung Naing Oo, een Birmees politiek analist die in ballingschap in Thailand leeft. “Het is een manier om de internationale kritiek te doen verstommen. Nu zien we precies hetzelfde opnieuw gebeuren. Het is nog maar de vraag Than Shwe zijn beloftes zal houden.”
Recidivist

Vorig jaar nog volgde de junta dezelfde strategie na het internationale protest tegen de brutale onderdrukking van het monnikenprotest. Toen ging Than Shwe akkoord om de VN-gezant Ibrahim Gambari verschillende keren te ontmoeten om te praten over meer democratie. Maar zodra de internationale aandacht voor Birma verminderde, verbrak het regime de beloftes die het aan de gezant had gedaan.

Sinds 1990 heeft de Birmese junta al zes keer VN-gezanten op die manier behandeld. De generaals kalmeren de internationale gemeenschap keer op keer met verzoenende signalen om zich vervolgens opnieuw vijandig op te stellen. Dat gebeurde ook naar aanleiding van het huisarrest van oppositieleidster Aung San Suu Kyi. Na protest uit het Westen maakte de eerste minister, generaal Khin Nyunt, plannen bekend voor een stappenplan naar de democratie. Maar in de praktijk kwam daar weinig van terecht en Suu Kyi bleef onder huisarrest.
Grondwet

De junta stelde een nieuwe grondwet voor als onderdeel van dat stappenplan, maar die wordt door analisten als een farce afgedaan. De tekst doet eigenlijk niets meer dan de macht van de junta bestendigen.

Ook het referendum dat deze maand gehouden werd om de grondwet te laten goedkeuren door de bevolking, is niets meer dan een democratisch schaamlapje. Er was in de media geen ruimte voor afwijkende meningen en wie campagne voerde tegen de grondwet kon zich verwachten aan een tijdje in de cel. De uitslag, een goedkeuring door 92,4 procent van de bevolking, voedt de geruchten dat de junta de verkiezingen gemanipuleerd heeft.

“Dit regime kiest altijd voor de gemakkelijke uitweg als het onder druk komt”, zegt Debbie Stothard van ALTSEAN, een regionale mensenrechtenlobby. “De VN mag niet in de val trappen en de verwachtingen ten aanzien van Birma verminderen. Dat is precies wat het regime wil.”
IPS(JG, MC)
komt ook omdat vooral India en China het regime de hand boven de hoofd houden, als zij hun houding veranderen kan het regime op veel minder steun terugvallen, probleem is dat zij hun lucratieve handelspositie in Birma niet willen opgeven
pi_58943473
quote:
Op dinsdag 27 mei 200814:49 schreef zakjapannertje het volgende:
het is Mr. Ban, in Zuid-Korea is de eerste naam de familienaam [afbeelding]
[..]

komt ook omdat vooral India en China het regime de hand boven de hoofd houden, als zij hun houding veranderen kan het regime op veel minder steun terugvallen, probleem is dat zij hun lucratieve handelspositie in Birma niet willen opgeven
een ban issie wel waard, beetje ramptoeristje spelen en de stroman uithangen in Myanmar.
  woensdag 28 mei 2008 @ 01:57:36 #159
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58955236
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:13 schreef qonmann het volgende:
Kan me wel voorstellen dat ze niet staan te springen om westerse hulpverleners binnen te laten
Wellicht dat Chinese hulp een betere optie is .
Misschien ook niet.
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:37:12 #160
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_58970796
quote:
Langdurig voedseltekort dreigt in Myanmar

28 mei 2008 15:08

In Myanmar dreigt een langdurig voedseltekort als gevolg van de overstroming, doordat de rijstvelden zijn vernield door het zoute zeewater.

Er is een groot tekort aan pootgoed en kunstmest, aldus de staatsmedia woensdag.

De boeren hebben nog maar tot medio juni de tijd om hun belangrijkste rijstoogst van het jaar in te zaaien. Bovendien zijn veel waterbuffels die gebruikt worden bij het ploegen, verdronken. In totaal zijn 280.000 stuks vee omgekomen.

De Verenigde Naties staan voor de schier onmogelijke opgaaf om binnen drie weken pootgoed te vinden voor de boeren, de rijstvelden te draineren en waterbuffels te kopen.

Bron: ANP
http://www.agd.nl/1053561(...)reigt-in-Myanmar.htm
pi_59167472
Myanmar: buitenlandse media bedenken verhalen:-
quote:
Myanmar (Birma) heeft de buitenlandse pers er vandaag van langs gegeven in de staatskrant New Light of Myanmar. Buitenlandse journalisten zouden "egoïsten" zijn die "filmpjes maken van zelfverzonnen verhalen" in het rampgebied van de cycloon Nargis.

De verslaggevers zouden de intentie hebben het imago van Myanmar te bezoedelen en de internationale gemeenschap te misleiden, stelde de spreekbuis van het regime. Door de cycloon kwamen ruim 133.000 mensen om het leven. De Verenigde Naties schatten dat een maand na de cycloon nog altijd een miljoen mensen in het rampgebied verstoken zijn van hulp.

Gisteren arresteerde de politie de bekendste komiek van het land, Zaganar, en doorzocht zijn bezittingen. De politie trof onder meer de film Rambo IV aan, waarin Rambo zendelingen redt uit de klauwen van de Myanmarese junta.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')