abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58491733
Hallo,

Even een vraagje van mij en m'n vriendin:

Mijn vriendin slikt de pil, sinds begin januari. Zij stopt elke 2 maanden met de pil omdat zij dan voelt dat ze ongesteld moet worden (buikpijn enzo). Zij is dus elke 2 maanden een keer ongesteld. Nu was zij 2 weken geleden ongesteld geworden, volgens planning.

Echter, is zij vorige week ziek geweest waarbij zij een fikse keelontsteking had, dus heeft ze antibiotica gehad van de huisarts voor 3 dagen. Nu is zij tijdens deze week ziek zijn 1 maal de pil vergeten en de volgende dag werd zij ongesteld. Mijn eerste vraag is dus, hoe kan je na 2 weken weer ongesteld raken? Is dit door de antibiotica of kan dit komen door 1 maal de pil vergeten in te nemen

Nu het volgende.... nu hebben we zaterdagavond seks gehad tijdens ongesteldheid, met condoom (ivm viezigheid en omdat ze de pil dus niet slikt tijdens de ongesteldheid) maar het condoom bleek gescheurd te zijn toen ik was klaar gekomen. Zij is diezelfde avond gelijk weer begonnen met de pil. Nu is tweede vraag, is de kans nu groot dat zij zwanger is geworden en had ze een morning after pill moeten halen, of is beginnen met de pil voldoende omdat zij die alweer 2 weken achter elkaar (met uitzondering van die ene keer die ze vergeten is tijdens ziekte) slikt? Alvast bedankt

PS: hoe slecht is het om de ongesteldheid "af te breken" door weer met de pil te beginnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackRhino op 05-05-2008 15:20:07 ]
pi_58491935
Als ik het goed begrijp, slikt ze de pil normaliter door.. maar last ze eens in de twee maanden een stopmaand in. De bloeding die dan ontstaat is eigenlijk geen echte menstruatie meer, maar een onttrekkingsbloeding.

Het is verder geen probleem om de pil door te slikken. Het kan alleen vervelend zijn omdat er gedurende de cyclus op onverwachte momenten kleine bloedingen kunnen ontstaan. Dit is waarschijnlijk ook bij je vriendin gebeurd en is heel normaal.

Als zij haar eerste pil van de daaropvolgende cyclus gewoon op tijd heeft genomen, is er ook geen enkel risico op zwangerschap... je bent tijdens de stopweek namelijk ook gewoon beschermd... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  maandag 5 mei 2008 @ 15:27:03 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58491956
1 woord: huisarts!
censuur :O
pi_58492209
antiebiotica kan de pil beinvloeden waardoor die niet meer "100" % veilig is.
het vergeten van 1 pil kan er voor zorgen dat je opnieuw ongesteld word, en de pil is dan ook die maand neit meer betrouwbaar. echter als ze er binnen 12 uur na het normale uur van inname achter was gekomen had ze de vergeten pil als nog zonder problemen in kunnen nemen.
het lijkt mij echter niet verstandig om de pil 2 mnd te slikken en dan ongesteld te worden.
daar is die niet voor bedoel
en vanaf januarie lijkt mij dit schrema ook erg kort om er op te vertrouwen, maar ja ik ben geen arts.

als je dan na dat je een pil gemist hebt toch ongesteld word staat er bij mij in de bijsluiter dat het het beste is een week te stoppen.

misschien een tip voor jullie lees de blijsluiter van de pil eens vlink door! (staan ook vraag gerichte antwoorden in)
en doe een zwangerschapstest van de kruitvat ofzo!!!!!

succes
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
  maandag 5 mei 2008 @ 15:45:20 #5
211372 discipter
woothammer???
pi_58492264
HAHA URE SCREWD,

on-topic
zou niet te druk over make, wschijlijk wel veilig, tog maar mornin after pill to be sure...
I have to work of the baby fat, from the baby i ate -Richard
*poke poke poke poke jouw*
pi_58493577
quote:
Op maandag 5 mei 2008 15:42 schreef Draakjuh het volgende:

het lijkt mij echter niet verstandig om de pil 2 mnd te slikken en dan ongesteld te worden.

misschien een tip voor jullie lees de blijsluiter van de pil eens vlink door! (staan ook vraag gerichte antwoorden in)
Hebben we gelezen, en je kan de menstruatie uitstellen door gewoon door te slikken staat er in.. doorgaan totdat alle tabletten op zijn of eerder stoppen staat er En dan 7 dagen pil-vrij zijn en dan weer beginnen...
  maandag 5 mei 2008 @ 17:09:08 #7
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_58493856
quote:

Dat maakt niet uit.. je kan opzich gewoon doorslikken. Het is maar net hoe je lichaam erop reageert door bv doorbraakbloedingen enzo. Sommigen kunnen maanden doorslikken anderen moeten elke maand een stopweek inlassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuegirllie op 05-05-2008 17:14:28 ]
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  maandag 5 mei 2008 @ 17:12:16 #8
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_58493894
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:09 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit.. je kan opzich gewoon doorslikken. Het is maar net hoe je lichaam erop reageert door bv doorbraakbloedingen enzo. Sommigen kunnen maanden doorslikken anderen moeten elke week een stopweek inlassen.
Maand hoop ik?

Volgens mij is het niet zo'n probleem, als je ongesteld bent dan kun je niet zwanger raken, bij een doorbraakbloeding weet ik het niet zeker maar ik dacht dat het dan ook wel goed gaat, bij twijfel idd even de arts bellen zoals werd gesuggereerd.
be nice or go away
pi_58493945
Wordt mijn post nu geheel genegeerd? .
pi_58493991
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:15 schreef DJ-Maurits het volgende:
Wordt mijn post nu geheel genegeerd? .
Nee hoor, maar hij was zo duidelijk dat ik er geen vragen meer over had Hoe kom jij trouwens aan die kennis als ik vragen mag?

Link bijsluiter: http://www.anticonceptiep(...)velon-bijsluiter.pdf
pi_58494000
alvast gefeliciteerd!
pi_58494208
quote:
Op maandag 5 mei 2008 15:25 schreef DJ-Maurits het volgende:
Als ik het goed begrijp, slikt ze de pil normaliter door.. maar last ze eens in de twee maanden een stopmaand in. De bloeding die dan ontstaat is eigenlijk geen echte menstruatie meer, maar een onttrekkingsbloeding.

Het is verder geen probleem om de pil door te slikken. Het kan alleen vervelend zijn omdat er gedurende de cyclus op onverwachte momenten kleine bloedingen kunnen ontstaan. Dit is waarschijnlijk ook bij je vriendin gebeurd en is heel normaal.

Als zij haar eerste pil van de daaropvolgende cyclus gewoon op tijd heeft genomen, is er ook geen enkel risico op zwangerschap... je bent tijdens de stopweek namelijk ook gewoon beschermd... .
Behalve dan dat ze antibiotica heeft gebruikt wat de werking van de pil kan beïnvloeden (lees: verminderen) en ze een pil vergeten heeft.

Als ze binnen 48 uur (volgens mij de limiet voor die pillen?) een morning-afterpil had gehaald was er geen probleem geweest maar nu zou ik voor de zekerheid toch even langs de huisarts gaan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58494585
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:18 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Nee hoor, maar hij was zo duidelijk dat ik er geen vragen meer over had Hoe kom jij trouwens aan die kennis als ik vragen mag?

Link bijsluiter: http://www.anticonceptiep(...)velon-bijsluiter.pdf
Studeer geneeskunde... vandaar... .
pi_58498526
Ze had uiteraard een morning after moeten halen, aangezien jullie als het goed was het condoom niet gebruikten vanwege de viezigheid, maar vanwege de onbetrouwbaarheid van de bil door de antibiotica. Dat wordt dus over een paar weekjes een zwangerschapstestje doen voor de zekerheid.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_58498869
Ja
  Vis een optie? woensdag 7 mei 2008 @ 10:04:23 #16
70532 loveli
N
pi_58527083
Hoeveel dagen heeft ze de pil geslikt voor ze er 1 vergat? Was dat op dag 1-7, doe dan wat de bijsluiter zegt over "pil vergeten in de eerste week". Was het op dag 8-14, doe dan wat er bij "pil vergeten in de tweede week" staat. Heb je dat niet gedaan, dan kun je een probleem hebben.
crap in = crap out
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:08:20 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_58527167
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:11:08 #18
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_58527222
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:18 schreef Byte_Me het volgende:
alvast gefeliciteerd!
Dat wilde ik net zeggen

Stuur me een kaartje
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_58527427
quote:
alvast gefeliciteerd!
pi_58550382
quote:
Op maandag 5 mei 2008 15:13 schreef BlackRhino het volgende:
Hallo,

Even een vraagje van mij en m'n vriendin:

Mijn vriendin slikt de pil, sinds begin januari. Zij stopt elke 2 maanden met de pil omdat zij dan voelt dat ze ongesteld moet worden (buikpijn enzo). Zij is dus elke 2 maanden een keer ongesteld. Nu was zij 2 weken geleden ongesteld geworden, volgens planning.

Echter, is zij vorige week ziek geweest waarbij zij een fikse keelontsteking had, dus heeft ze antibiotica gehad van de huisarts voor 3 dagen. Nu is zij tijdens deze week ziek zijn 1 maal de pil vergeten en de volgende dag werd zij ongesteld. Mijn eerste vraag is dus, hoe kan je na 2 weken weer ongesteld raken? Is dit door de antibiotica of kan dit komen door 1 maal de pil vergeten in te nemen

Nu het volgende.... nu hebben we zaterdagavond seks gehad tijdens ongesteldheid, met condoom (ivm viezigheid en omdat ze de pil dus niet slikt tijdens de ongesteldheid) maar het condoom bleek gescheurd te zijn toen ik was klaar gekomen. Zij is diezelfde avond gelijk weer begonnen met de pil. Nu is tweede vraag, is de kans nu groot dat zij zwanger is geworden en had ze een morning after pill moeten halen, of is beginnen met de pil voldoende omdat zij die alweer 2 weken achter elkaar (met uitzondering van die ene keer die ze vergeten is tijdens ziekte) slikt? Alvast bedankt

PS: hoe slecht is het om de ongesteldheid "af te breken" door weer met de pil te beginnen?
Kortgezegt je gaat dood..
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:47:33 #21
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_58551267
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:51 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Studeer geneeskunde... vandaar... .
dan hoop ik dat je stopweek bedoelde en niet stopmaand in je eerste post

want bij een stopmaand, is niet meer veilig hoor
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_58570369
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:47 schreef Angst het volgende:

[..]

dan hoop ik dat je stopweek bedoelde en niet stopmaand in je eerste post

want bij een stopmaand, is niet meer veilig hoor
Wauw!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:12:05 #23
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_58575273
Ligt er aan welk standje het was. Doggy Style is al 5% minder kans op zwangerschap.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_58575562
Ik lag gewoon op haar Maar toen ik eruit ging zag ik mijn kwakkie er half uit liggen, dus zat niet echt diep bij d'r. Plus alles kwam er vrijwel daarna gelijk uit. Maar we gaan over n 2 weken eens een testje doen, dus jullie horen 't wel
pi_58647002
quote:
Een tip voor jullie lees de blijsluiter van de pil eens vlink door! (staan ook vraag gerichte antwoorden in)
en doe een zwangerschapstest van de kruitvat ofzo!!!!!
Is het echt zo moeilijk om af en toe is goed na te denken/telezen?
Zeker met medicijnen,.. wat het gewoon zijn,.. die bijsluiter is er niet voor niks

* het.ismij bedenkt zich ineens dat hij weinig recht van spreken heeft.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
alvast gefeliciteerd!
Ik voel gewoon dat het een drieling woord
pi_58648229
Wat een grappige mensen allemaal
pi_58648343
quote:

alvast gefeliciteerd!
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
pi_58649573
quote:
Op maandag 5 mei 2008 15:25 schreef DJ-Maurits het volgende:
stopmaand
Mannen moeten ook altijd overdrijven
pi_58875341
Morning after pil, die had je idd moeten halen.

En als je niet weet hoe het komt dat ze in korte tijd weer ongesteld word als ze de pil niet goed geslikt heeft, dan zou ik even goed de gebruiksaanwijzing lezen ofzo.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_58875686
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_58889819
quote:
Echt, wat voor pil slikt zij?
pi_58921422
Wat als iemand aan de pil is en ze word lichtelijk ongesteld in haar stop week en daarna klagen dat ze iedere morgen misselijk is, kan ze dan ook zwanger zijn?

Ik dacht altijd dat je een paar dagen na je ongesteldheid niet zwanger kan raken omdat je lichaam nieuwe eitjes moet aanmaken toch?

[ Bericht 19% gewijzigd door Hardrebel op 26-05-2008 16:21:22 ]
  Vis een optie? maandag 26 mei 2008 @ 17:36:26 #34
70532 loveli
N
pi_58922907
@Hardrebel:
De normale cyclus, dus zonder pil:
Dag 1: ongesteld, het baarmoederslijmvlies wordt afgebroken.
Dag 4 (ongeveer, give or take a day): een paar eitjes gaan rijpen. Vanaf de geboorte zijn alle eitjes al aanwezig, elke maand rijpen er een paar waarvan er 1 zal springen.
Dag 14 (ongeveer, kan paar dagen eerder of later zijn): eitje springt en kan bevrucht worden. Ook door sperma dat al een paar dagen in het lichaam aanwezig is.
Dag 15: eitje is niet bevrucht.
Dag 25: als een bevrucht eitje bevrucht was, zou er een bepaald hormoon worden aangemaakt. Als dat niet het geval is, wordt het slijmvlies afgebroken.
Dag 28 of 1: menstruatie.

Met pil:
Door progestageen wordt het slijmvlies niet afgebroken. Ook remt progesteron de rijping van een eitje.
Stopweek: Geen progesteron, dus wordt het slijmvlies afgebroken: onttrekkingsbloeding. Maar ook geen remming meer van de rijping van een eitje, een paar eitjes gaan alvast rijpen.
Dag 1: Pil slikken. Progestageen stopt de rijping van het eitje weer. Na 10 dagen kan een eitje rijp genoeg zijn om bevrucht te worden, dus de eerste week mag je geen pil missen!!! Het oestrogeen zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies weer een beetje wordt opgebouwd.
Dag 21/28: stopweek, onttrekkingsbloeding, eitje kan weer beginnen met rijpen.

Tijdens een normale cyclus kun je 5 dagen voor en 2 dagen na de eisprong zwanger raken. Het kan heel goed zijn dat deze periode een paar dagen na je ongesteldheid is, dus dan kun je wel degelijk zwanger worden.
quote:
Wat als iemand aan de pil is en ze word lichtelijk ongesteld in haar stop week en daarna klagen dat ze iedere morgen misselijk is, kan ze dan ook zwanger zijn?
Een vrouw die de pil slikt en zwanger is, kan toch bloed verliezen. Maar heel waarschijnlijk is het niet. Zijn er meer aanwijzingen om te vermoeden dat ze zwanger is? Wanneer zou ze zwanger zijn geraakt?
crap in = crap out
pi_58937143
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:36 schreef loveli het volgende:

Een vrouw die de pil slikt en zwanger is, kan toch bloed verliezen. Maar heel waarschijnlijk is het niet. Zijn er meer aanwijzingen om te vermoeden dat ze zwanger is? Wanneer zou ze zwanger zijn geraakt?
Nou ze was nog niet eens gestopt met de pil toen we sex hebben gehad. Alleen nadat ze volgens haar lichtelijk ongesteld werd een paar dagen later in haar stopweek zei ze dat ze iedere morgen misselijk was. Met als hint dat ze weleens zwanger kon zijn. Nu zit ik hier niet echt op te wachten snapje.

Wanneer kan je een zwangerschapstest uitvoeren? Zei zegt dat het pas na een maand te zien is.
  Vis een optie? dinsdag 27 mei 2008 @ 12:27:54 #36
70532 loveli
N
pi_58938594
Als ze de pilstrip voorafgaand aan deze stopweek geen problemen heeft gehad zoals diarree of een pil is vergeten, is er geen probleem. Ochtendmisselijkheid krijg je pas als een bepaald hormoon wordt afgescheiden door een eventuele vrucht en volgens mij reageert de zwangerschapstest op datzelfde hormoon.

Maar onthoud een ding, een van de gevolgen van sex kan een zwangerschap zijn, ook al zit je er niet op te wachten. Denk na over die gevolgen voordat je aan sex begint, of praat erover.
crap in = crap out
pi_58939089
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:27 schreef loveli het volgende:
Als ze de pilstrip voorafgaand aan deze stopweek geen problemen heeft gehad zoals diarree of een pil is vergeten, is er geen probleem. Ochtendmisselijkheid krijg je pas als een bepaald hormoon wordt afgescheiden door een eventuele vrucht en volgens mij reageert de zwangerschapstest op datzelfde hormoon.

Maar onthoud een ding, een van de gevolgen van sex kan een zwangerschap zijn, ook al zit je er niet op te wachten. Denk na over die gevolgen voordat je aan sex begint, of praat erover.
Ik was gewoon geil zeg maar haha. dus ja dan denk je er niet zo overna . Het gebeurt gewoon. Ik wou eerst nog een condoom om doen maar toen zei ze van doe maar niet want ik ben toch al 8 jaar aan de pil. Ik zo van ok e zal wel.
pi_59260300
hmms.. ik snap meestal niks van die dingen. Vriendin is nu twee weken te vroeg ongesteld... we zijn beetje ongerust, iemand idee hoe het komt? Volgende week maar even testje doen, just to be sure
  Vis een optie? maandag 9 juni 2008 @ 23:37:03 #39
70532 loveli
N
pi_59264877
Slikt ze de pil? Zo ja, welke en hoe lang?
crap in = crap out
pi_59265427
quote:
Op maandag 9 juni 2008 23:37 schreef loveli het volgende:
Slikt ze de pil? Zo ja, welke en hoe lang?
Nee, dat niet. Wel veilig.
  Vis een optie? dinsdag 10 juni 2008 @ 00:32:17 #41
70532 loveli
N
pi_59266740
Is ze hevig ongesteld of is het een kleine bloeding? Is het vers bloed (rood) of oud (bruinig)? Ongeveer twee weken voor de menstruatie is de eisprong, sommige vrouwen merken dan ook wat bloedverlies. Dat is maar een klein beetje en niets om je zorgen over te maken. Ze kan erop letten of het vaker gebeurt, het is zelfs best handig om op die manier te weten wanneer de eisprong ongeveer is.

Als ze normaal gesproken zo regelmatig is dat je de klok erop gelijk kunt zetten en ze nu een echte menstruatie heeft, kun je ook overwegen om even bij de huisarts langs te gaan.
crap in = crap out
pi_59269299
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 00:32 schreef loveli het volgende:
Is ze hevig ongesteld of is het een kleine bloeding? Is het vers bloed (rood) of oud (bruinig)? Ongeveer twee weken voor de menstruatie is de eisprong, sommige vrouwen merken dan ook wat bloedverlies. Dat is maar een klein beetje en niets om je zorgen over te maken. Ze kan erop letten of het vaker gebeurt, het is zelfs best handig om op die manier te weten wanneer de eisprong ongeveer is.

Als ze normaal gesproken zo regelmatig is dat je de klok erop gelijk kunt zetten en ze nu een echte menstruatie heeft, kun je ook overwegen om even bij de huisarts langs te gaan.
Ik denk dat ze nu onderhand wel weten of het goed of fout ging
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')