Bij mij werkte compiz opeens WEL op mijn ATI kaartjequote:Op maandag 5 mei 2008 13:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jammer dat Compiz Fusion dan weer niet automatisch draait op een computer met Intel 945GM chipset. En m'n Touchpad niet fatsoenlijk werkt. Moet ik weer moeilijk gaan zitten doen in Config-files en X11.Configs..
Ik krijg het op een of andere manier nog niet aan de praat...
Dat had ik ook in het begin. naja. de balken boven elk venster zegmaarquote:Op maandag 5 mei 2008 13:47 schreef G.Fawkes het volgende:
Hier doet ie het best goed. Alleen wil compiz icm met mijn nvidia fx5200 soms wat rare dingen op mijn scherm toveren. Zo raak ik soms de menubalken kwijt...
plecies! Hoe heb jij het gefixt?quote:Op maandag 5 mei 2008 13:51 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat had ik ook in het begin. naja. de balken boven elk venster zegmaar
Dat is mij ook overkomen maar ik weet niet meer waar ik dat had veranderd, het was iets van "enable special effects" of zoiets..quote:
Dat vind ik dus zo kansloos aan Linux. Heb je het werkend, installeer je bijvoorbeeld een videodrivertje (op een uiterst primitieve manier door in allerlei bestanden te gaan editten) en dan heb je opeens een kernel panic te pakken ofzo, waardoor het hele systeem niet start.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:39 schreef DennisMoore het volgende:
Heb 'm nu uiteraard alweer kapot gemaakt.
Klopt, VMware biedt geen ondersteuning voor 3D acceleratie.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Of kan het ook gewoon aan VMWare liggen dat ik m'n Compiz niet geactiveerd krijg?
Onder Ubuntu is het installeren van een video driver voor nVidia of ATI niet meer werk dan een paar klikken. Wil je de nieuwste drivers draaien dan installeer je EnvyNG, en wederom met een paar klikken gedaan.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo kansloos aan Linux. Heb je het werkend, installeer je bijvoorbeeld een videodrivertje (op een uiterst primitieve manier door in allerlei bestanden te gaan editten) en dan heb je opeens een kernel panic te pakken ofzo, waardoor het hele systeem niet start.
Misschien moeten die Linuxers eens naar Windows gaan kijken. Dat werkt tenminste.
Ja, als je daar een verkeerd drivertje installeert dan krijg je gelukkig in windows geen kernel panics (blue screens)quote:Op maandag 5 mei 2008 14:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo kansloos aan Linux. Heb je het werkend, installeer je bijvoorbeeld een videodrivertje (op een uiterst primitieve manier door in allerlei bestanden te gaan editten) en dan heb je opeens een kernel panic te pakken ofzo, waardoor het hele systeem niet start.
Misschien moeten die Linuxers eens naar Windows gaan kijken. Dat werkt tenminste.
Veldmuis, dat is niet meer. Een videokaart driver installeren en activeren is 5 klikken en een wachtwoordquote:Op maandag 5 mei 2008 14:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
quote:Amarok has crashed! We are terribly sorry about this : (
But, all is not lost! You could potentially help us fix the crash. Information describing the crash is below, so just click send, or if you have time, write a brief description of how the crash happened first.
Many thanks.
Flauw hoor, veldmuis.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je nog niet al te veel hebt ingesteld zou je kunnen overwegen om de install nog een keertje schoon te doen. Weet je zeker dat je een systeem zonder toverformules hebt (waar Veldmuis zo tegen is).quote:Op maandag 5 mei 2008 14:54 schreef DennisMoore het volgende:
En na op goed geluk een sudo-toverformule in een terminalvenster te hebben geplakt, maakt ALSA weer geluid.
Maar na een reboot (weer met Kubuntu-schermquote:Op maandag 5 mei 2008 14:54 schreef DennisMoore het volgende:
En na op goed geluk een sudo-toverformule in een terminalvenster te hebben geplakt, maakt ALSA weer geluid.
Mja... ik overweeg dat maar te doen ja... Vast te veel verneukt nu.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:00 schreef mgerben het volgende:
Als je nog niet al te veel hebt ingesteld zou je kunnen overwegen om de install nog een keertje schoon te doen. Weet je zeker dat je een systeem zonder toverformules hebt (waar Veldmuis zo tegen is).
Hmm, dat kan vast niet met de guided install he? Dat wordt manual? Kan ik tijdens installeren de huidige linux-partities verwijderen enzo? Of kan ik nu onder linux al dingen doen met die partitioner?quote:Tip: Maak een 6-10 GB partitie aan voor de directory /. Dan een halve tot hele gig aan swap. De rest maak je een partitie van die je laat mounten onder /home.
Als je dat doet kun je altijd het systeem herinstalleren terwijl je alle gebruikersinstellingen (shortcuts, downloads, foto's, bookmarks, files) laat staan.
Zie het maar als experimenteren. Als het niet meteen goed gaat gooi je het weg en begin je opnieuw.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:11 schreef DennisMoore het volgende:
Mja... ik overweeg dat maar te doen ja... Vast te veel verneukt nu.
Het verschil is de partitioner tijdens de installatie - stap 5 dacht ik.quote:Hmm, dat kan vast niet met de guided install he? Dat wordt manual? Kan ik tijdens installeren de huidige linux-partities verwijderen enzo? Of kan ik nu onder linux al dingen doen met die partitioner?
Als je /home niet invult, zet hij hem dan niet automatisch op de partitie waar je ook / op zet?quote:Op maandag 5 mei 2008 16:07 schreef wdn het volgende:
Vergeet je een / of /home als naam op te geven zal het partitioneren gaan zeuren dat je dat niet hebt gedaan dus dat kijk je natuurlijk meteen ook naar partitie 4, toch?
Xubuntu is het meest geschikt voor oudere hardware.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
Weet iemand wat Ununtu doet qua belasting van een systeem, ik wil dit namelijk gaan draaien op P3 730Mhz met 196MB geheugen, en wil zo min mogelijk belasting van het OS hebben.
Kan ik dan trouwens beter voor Ubuntu of Kubuntu kiezen, ook omdat ik een complete n00b nog ben op Linux gebied.
Ik zou voor Xubuntu gaan, Xfce is een stuk lichter dan Gnome of KDE en kan met minder RAM overweg.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
Weet iemand wat Ununtu doet qua belasting van een systeem, ik wil dit namelijk gaan draaien op P3 730Mhz met 196MB geheugen, en wil zo min mogelijk belasting van het OS hebben.
Kan ik dan trouwens beter voor Ubuntu of Kubuntu kiezen, ook omdat ik een complete n00b nog ben op Linux gebied.
https://help.ubuntu.com/community/Installation/SystemRequirementsquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
64 Mb is ZONDER Gnome! Dus zonder grafische omgeving.quote:Bare Minimum requirements
It should be possible to get Ubuntu running on a system with the following minimum hardware specification, although it is unlikely that the system would run well. You should use the Alternate install CD to attempt such an installation.
* 300 MHz x86 processor
* 64 MB of system memory (RAM)
* At least 4 GB of disk space (for full installation and swap space)
* VGA graphics card capable of 640x480 resolution
* CD-ROM drive or network card
Kijk voor de grap eens naar hellanzbquote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:59 schreef DennisMoore het volgende:
Heb OpenFTD geīnstalleerd, en ben nu nntpgrab aan 't compilen ofzo.
Ik gebruik zelf SabNzbd, een daemon die detecteert of je een nieuwe nzb hebt gesaved, deze downloadt en repareert, en uitpakt. En vooral als je windows/Newsleecher bent gewend is het echt een verademing, want die gebruikt pakweg 80% CPU en het enige dat je ervoor krijgt is een progressbar.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar hellanzb
Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik kan maar één geluidskaart per computer betalen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:43 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, okay... dus dan is 't goed als ie hier op 'alsa' staat. Waar kan ik dan instellen dat de alsa-mixer 't geluid naar een bepaalde geluidskaart stuurt?
'k Heb bij Preferences - Sound al alles op die geluidskaart gezet, maar dat heeft geen effect (wel voor de reguliere Movie Player).
Onboard sound voor als ik achter de pc zit + simpele SB Live met kabeltje naar huiskamer voor films.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:31 schreef mgerben het volgende:
Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik kan maar één geluidskaart per computer betalen.
smplayer schijnt beter te zijn met subs (fontgrootte en positie veranderen enzo), en hij onthoudt waar je gebleven bent met kijkenquote:Als-ie het bij een andere player wel goed doet... neem dan die andere player
Zal 's kijken.quote:Of check dingen als PVR en Medibuntu (multimediastations) eens.
Staan o.a. in de www.ubuntuguide.org genoemd.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:45 schreef DennisMoore het volgende:
smplayer schijnt beter te zijn met subs (fontgrootte en positie veranderen enzo), en hij onthoudt waar je gebleven bent met kijken. VLC heeft vreselijke interface, snap niet dat dat ding zo populair is.
http://www.hellanzb.com/trac/wiki/HellaHellaquote:
Ja, geen slaapstand gebruiken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:23 schreef Quincy5 het volgende:
Imaar nadat de computer een nachtje in slaapstand is geweest was al het geluid weg.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Niet alles kan hetzelfde zijn he?quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:17 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, maar het werkt helemaal niet zoals in Windows.
Er kan blijkbaar best veel niet in Ubuntu...quote:
Wat vindt je als je zoekt op je wifi kaart + ubuntu? Ik heb de laatste tijd op verschillende laptops de boel geinstalleerd, en wireless was nooit meer een probleem (was nog wel zo in 6.06, maar da's 2 jaar terug). Of heb ik per ongeluk geluk bij het uitzoeken van laptops enzo?quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:42 schreef Blinker het volgende:
Ik heb zelf ook Ubuntu 8.04 geinstalleerd. Ziet er goed uit alleen helaas werken mn Wifi het niet.
Al verscheidene dingen geprobeerd met ndiswrapper, maar er helaas nog niet in geslaagd.
Firefox: control en num.plus en controle en num.min vergroten je letters van de browser.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:21 schreef Visitor.Q het volgende:
Dat compiz blijft leuk om mee te spelenOverigens is de enhanced zoom plugin (winkey + scroll wheel) handig om wat te zoomen als je bv een filmpje op een website kijkt, of als je gewoon lui achterover een website wil lezen en dus wat verder van je monitor vandaan zit. En je kunt natuurlijk contrast opschroeven met compiz zodra je met je laptop in de zon zit
Klopt, maar dan verkloot je meestal de layout. Enhanced zoom is gewoon best wel fijn, ook voor slechtzienden en bovendien werkt het op je hele desktop, niet alleen in firefox.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:42 schreef wdn het volgende:
[..]
Firefox: control en num.plus en controle en num.min vergroten je letters van de browser.
WICD zelf nog niet gebruikt, omdat ik geen gezeik heb gehad met wireless sinds 7.04...quote:Visitor.Q: ik heb tot nu toe alleen maar Dells gekocht. Eerst een 9300, nu een 1720 en heb voor wireless altijd voor de INTEL gekozen. Tot nu toe geen enkel probleem. Alhoewel in NM een ramp vind in gebruik en dus zelf sinds 8.04 over ben op WICD. Heerlijk stukje software![]()
Pidgin is kut. Download emesene! (www.emesene.org)quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:58 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik heb gisteravond een clean install gedaan op mijn pc, nu heb ik een klein probleem met Pidgin: eerst werden de letters in de taakbalk dikgedrukt wanneer iemand iets had gezegd, nu niet meer. Ik kan zo nergens zien waar je dat in kan stellen, iemand die het weet? Het enige wat ik nu zie is of het icoon rechtsbovenin moet flikkeren.
Bedankt voor je advies. Ik ga er vanavond weer ff mee klooienquote:Op donderdag 8 mei 2008 09:40 schreef Visitor.Q het volgende:
Matig... Er zijn volgens mij wel grafische frontends voor ndiswrapper, een alternatieve network manager (Wicd) zou je kunnen proberen, anders weet ik het ook niet
http://www.xtr.org/jeff/n(...)er_linux_install.txtquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:39 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm... nu een wireless Brother printer aan de praat zien te krijgen... (eerst überhaupt zien te vinden natuurlijk).
Schiet er nog maar een gaatje bij. Nu doet ie 't weer nietquote:Op woensdag 7 mei 2008 21:32 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, schiet mij maar lek. Nu kan ik ineens met shift-cijfers wél een selectie maken.
Wel een gedoe. Mijn HPquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
http://www.xtr.org/jeff/n(...)er_linux_install.txt!
Die gebruikt de deprecated bcm43xx driver, sinds kernel versie 2.6.24 zijn ze overgestapt op de b43 driver. Zoals bij alle Broadcom kaarten onder linux moet je de firmware downloaden om je wifi te kunnen gebruiken. Ubuntu geeft namelijk zelf al aan dat je hier even moet gaan kijken en de uitleg volgen. Werkt prima hier, succes!quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:33 schreef Blinker het volgende:
Het heeft op mijn laptop nog nooit out of the box gedaan. (7.04 tot 8.04.)
Ik heb wel een workaround gevonden, maar dit heb ik tot op heden nog niet werkend gekregen.
Het is blijkbaar wel een bekend probleem.
https://help.ubuntu.com/c(...)43xx/Feisty_No-Fluff
Wat voor problemen had je in gedachte?quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:38 schreef Blinker het volgende:
Beetje domme vraag misschien, maar geeft dit geen problemen in Windows?
Maak gebruik van een dual-boot..
Ik zou niet moeilijk gaan doen, even Synaptic openen, emesene verwijderen en weer installeren. Dan zou het weer goed moeten zijn.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:04 schreef DennisMoore het volgende:
Nouja, er is dus niks om op te klikken he? Het menu is verdwenen...
Wel er voor kiezen dat ook de instellingen verwijderd wordenquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:38 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik zou niet moeilijk gaan doen, even Synaptic openen, emesene verwijderen en weer installeren. Dan zou het weer goed moeten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |