Flauw hoor, veldmuis.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo kansloos aan Linux. Heb je het werkend, installeer je bijvoorbeeld een videodrivertje (op een uiterst primitieve manier door in allerlei bestanden te gaan editten) en dan heb je opeens een kernel panic te pakken ofzo, waardoor het hele systeem niet start.
Misschien moeten die Linuxers eens naar Windows gaan kijken. Dat werkt tenminste.
Als je nog niet al te veel hebt ingesteld zou je kunnen overwegen om de install nog een keertje schoon te doen. Weet je zeker dat je een systeem zonder toverformules hebt (waar Veldmuis zo tegen is).quote:Op maandag 5 mei 2008 14:54 schreef DennisMoore het volgende:
En na op goed geluk een sudo-toverformule in een terminalvenster te hebben geplakt, maakt ALSA weer geluid.
Maar na een reboot (weer met Kubuntu-schermquote:Op maandag 5 mei 2008 14:54 schreef DennisMoore het volgende:
En na op goed geluk een sudo-toverformule in een terminalvenster te hebben geplakt, maakt ALSA weer geluid.
Mja... ik overweeg dat maar te doen ja... Vast te veel verneukt nu.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:00 schreef mgerben het volgende:
Als je nog niet al te veel hebt ingesteld zou je kunnen overwegen om de install nog een keertje schoon te doen. Weet je zeker dat je een systeem zonder toverformules hebt (waar Veldmuis zo tegen is).
Hmm, dat kan vast niet met de guided install he? Dat wordt manual? Kan ik tijdens installeren de huidige linux-partities verwijderen enzo? Of kan ik nu onder linux al dingen doen met die partitioner?quote:Tip: Maak een 6-10 GB partitie aan voor de directory /. Dan een halve tot hele gig aan swap. De rest maak je een partitie van die je laat mounten onder /home.
Als je dat doet kun je altijd het systeem herinstalleren terwijl je alle gebruikersinstellingen (shortcuts, downloads, foto's, bookmarks, files) laat staan.
Zie het maar als experimenteren. Als het niet meteen goed gaat gooi je het weg en begin je opnieuw.quote:Op maandag 5 mei 2008 15:11 schreef DennisMoore het volgende:
Mja... ik overweeg dat maar te doen ja... Vast te veel verneukt nu.
Het verschil is de partitioner tijdens de installatie - stap 5 dacht ik.quote:Hmm, dat kan vast niet met de guided install he? Dat wordt manual? Kan ik tijdens installeren de huidige linux-partities verwijderen enzo? Of kan ik nu onder linux al dingen doen met die partitioner?
Als je /home niet invult, zet hij hem dan niet automatisch op de partitie waar je ook / op zet?quote:Op maandag 5 mei 2008 16:07 schreef wdn het volgende:
Vergeet je een / of /home als naam op te geven zal het partitioneren gaan zeuren dat je dat niet hebt gedaan dus dat kijk je natuurlijk meteen ook naar partitie 4, toch?
Xubuntu is het meest geschikt voor oudere hardware.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
Weet iemand wat Ununtu doet qua belasting van een systeem, ik wil dit namelijk gaan draaien op P3 730Mhz met 196MB geheugen, en wil zo min mogelijk belasting van het OS hebben.
Kan ik dan trouwens beter voor Ubuntu of Kubuntu kiezen, ook omdat ik een complete n00b nog ben op Linux gebied.
Ik zou voor Xubuntu gaan, Xfce is een stuk lichter dan Gnome of KDE en kan met minder RAM overweg.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
Weet iemand wat Ununtu doet qua belasting van een systeem, ik wil dit namelijk gaan draaien op P3 730Mhz met 196MB geheugen, en wil zo min mogelijk belasting van het OS hebben.
Kan ik dan trouwens beter voor Ubuntu of Kubuntu kiezen, ook omdat ik een complete n00b nog ben op Linux gebied.
https://help.ubuntu.com/community/Installation/SystemRequirementsquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
64 Mb is ZONDER Gnome! Dus zonder grafische omgeving.quote:Bare Minimum requirements
It should be possible to get Ubuntu running on a system with the following minimum hardware specification, although it is unlikely that the system would run well. You should use the Alternate install CD to attempt such an installation.
* 300 MHz x86 processor
* 64 MB of system memory (RAM)
* At least 4 GB of disk space (for full installation and swap space)
* VGA graphics card capable of 640x480 resolution
* CD-ROM drive or network card
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |