abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58904745
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Waarom niet gewoon beiden?
Ruud in de spits, Robin, Rafael en Wesley daarachter. Beste aanval van Europa. Jammer dat het achterin vooral middelmaat is.
Beste aanval met een aanvaller die moeite heeft om een bal aan te nemen en die er toch nooit staat op de belangrijke momenten? Niet echt een goed idee lijkt me.
  zondag 25 mei 2008 @ 20:10:28 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58905045
Van Der Vaart, period. Heb die Sneijder hype nooit begrepen. Kan leuk voetballen maar het blijft een tuinkabouter op het voetbalveld. In de huidige tijd is dat dodelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 25 mei 2008 @ 20:11:59 #103
113682 WeebI
Wee Bull
pi_58905074
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
Kan leuk voetballen maar het blijft een tuinkabouter op het voetbalveld. In de huidige tijd is dat dodelijk.
Dat hebben we bij Real Madrid inderdaad wel kunnen zien. Wát een slechte speler zeg.

/sarcasm
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  zondag 25 mei 2008 @ 20:15:35 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58905135
Vond hem inderdaad niet supersterk.

VDV = Sneijder met meer speermassa en individuele actie. Om het even simpel te zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_58905282
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
Van Der Vaart, period. Heb die Sneijder hype nooit begrepen. Kan leuk voetballen maar het blijft een tuinkabouter op het voetbalveld. In de huidige tijd is dat dodelijk.
Die hype rond Sneijder vind ik zelf ook bijzonder overdreven. Zie je Sneijder al opboksen tegen een Viera, Pirlo of Gattuso. Alleen al bij een balaanname zie je een wezenlijk verschil tussen beide voetballers. Van der Vaart neemt de bal vaak zo aan dat de tegenstander er niet bij kan. Hij schermt de bal als het ware af. Sneijder kan alleen redelijk voetballen als hij een type Davids achter hem heeft staan. ( remember Nederland - Schotland, alhoewel ik toen Davids een veel betere wedstrijd vond spelen )
  zondag 25 mei 2008 @ 21:10:39 #106
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_58906207
Als je Sneijder puur beoordeelt op voetbalkwaliteiten kun je niet ontkennen dat hij een betere voetballer is dan V/d Vaart, hij is sneller (ook qua balbhehandeling), heeft een beter schot, is 2-benig, heeft een beter inzicht, is meer betrokken bij het spel en maakt het spel ook meer. V/d Vaart zie je vaak grote gedeeltes van de wedstrijd niet.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_58906626
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:56 schreef Hantuchova80 het volgende:

[..]

Beste aanval met een aanvaller die moeite heeft om een bal aan te nemen en die er toch nooit staat op de belangrijke momenten? Niet echt een goed idee lijkt me.
Ach, jij hebt liever Kluivert in de spits. Hoe serieus moeten we jou nemen?
Overigens vond ik Kluivert één van de beste spitsen ooit, maar nu raakt hij al jaren geen bal meer en is hij bijna alleen maar geblesseerd helaas. Als je hem nu in Oranje wilt, ben je compleet de weg kwijt.
  zondag 25 mei 2008 @ 22:02:36 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58907279
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je Sneijder puur beoordeelt op voetbalkwaliteiten kun je niet ontkennen dat hij een betere voetballer is dan V/d Vaart
Oké
quote:
, hij is sneller
Ik houd het niet met een stopwatch bij maar volgens mij is er weinig verschil. Lijkt me ook sterk als je naar die korte beentje van Sneijder kijkt.
quote:
(ook qua balbhehandeling)
Niet mee eens. Zijn enige truukje is het wegdraaien van de tegenstander. Voor de rest kan hij weinig. Heb tevens het idee dat VDV meerdere stappen vooruit denkt.
quote:
, heeft een beter schot
Nee
quote:
, is 2-benig
Sneijder zegt zelf dat hij bij voorkeur zijn rechtervoet gebruikt.
quote:
, heeft een beter inzicht
quote:
, is meer betrokken bij het spel
Vind je?
quote:
en maakt het spel ook meer
Sneijder schiet vooral. Als je dat spelmaken wilt noemen.
quote:
. V/d Vaart zie je vaak grote gedeeltes van de wedstrijd niet.
Daar heb je weer gelijk in.
[/quote]
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 25 mei 2008 @ 22:05:06 #109
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_58907331
quote:
[
Sneijder zegt zelf dat hij bij voorkeur zijn rechtervoet gebruikt.
[..]
het feit dat hij uiteraard een voorkeur heeft maakt hem niet minder tweebenig....
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_58907569
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ach, jij hebt liever Kluivert in de spits. Hoe serieus moeten we jou nemen?
Overigens vond ik Kluivert één van de beste spitsen ooit, maar nu raakt hij al jaren geen bal meer en is hij bijna alleen maar geblesseerd helaas. Als je hem nu in Oranje wilt, ben je compleet de weg kwijt.
Ken de feiten a.u.b. Hij heeft bij Lille afgelopen seizoen en ook bij psv trouwens genoeg periodes gehad dat hij geen blessures had. Dat je hem als trainer dan niet opstelt, is natuurlijk iets anders. Koeman stelde hem toendertijd weer eens op tegen Ajax en jawel hoor, hij scoorde als enige. Belangrijker was dat hij weer behoorlijk speelde ( hij kon die wedstrijd nog beter, maar dat terzijde ) en het was dan ook niet toevallig dat hij psv's enige treffer maakte.
Vind jij een Van Nistelrooy of een Huntelaar goed in het Nederlands elftal?
Vennegoor of Hesselink zou mijn eerste keuze zijn op dit EK. Vennegoor kan namelijk wel een balletje goed kaatsen. Ik noem zomaar een voorbeeld. Van Persie zou ook op die positie kunnen spelen, maar ik zou hem een vrije rol aan de rechterkant geven.
pi_58908019
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:15 schreef Hantuchova80 het volgende:

[..]

Ken de feiten a.u.b. Hij heeft bij Lille afgelopen seizoen en ook bij psv trouwens genoeg periodes gehad dat hij geen blessures had. Dat je hem als trainer dan niet opstelt, is natuurlijk iets anders. Koeman stelde hem toendertijd weer eens op tegen Ajax en jawel hoor, hij scoorde als enige. Belangrijker was dat hij weer behoorlijk speelde ( hij kon die wedstrijd nog beter, maar dat terzijde ) en het was dan ook niet toevallig dat hij psv's enige treffer maakte.
Vind jij een Van Nistelrooy of een Huntelaar goed in het Nederlands elftal?
Vennegoor of Hesselink zou mijn eerste keuze zijn op dit EK. Vennegoor kan namelijk wel een balletje goed kaatsen. Ik noem zomaar een voorbeeld. Van Persie zou ook op die positie kunnen spelen, maar ik zou hem een vrije rol aan de rechterkant geven.
En waarom zou de trainer hem niet opstellen? Juist, hij heeft al jaren het niveau niet meer dat hij in '98 en 2000 had. En tegen Ajax heeft hij inderdaad gescoort, hulde. Huntelaar scoorde die wedstrijd wel twee goals. Wat moet dat een ongelofelijke held zijn zeg... Als we zo gaan redeneren .

Mensen die Kluivert in Oranje in de spits willen kun je toch niet serieus meer nemen?
  zondag 25 mei 2008 @ 22:32:33 #112
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_58908050
Kluivert terug in oranje? Hier verder over Kluivert?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zondag 25 mei 2008 @ 22:36:06 #113
13462 BansheeBoy
pi_58908137
Iemand die de Kluivert van vandaag in het Nederlands elftal wil is niet bij zijn hoofd. Na zijn vertrek bij Barca is het steeds minder geworden. Het is eigenlijk net zo dom als vragen om Iwan Redan in Oranje.

De Kluivert van 98 en 2000 was 1 van de beste spitsen ooit, zeker gezien zijn compleetheid en het feit dat het een meevoetballer is.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_58908706
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Mensen die Kluivert in Oranje in de spits willen kun je toch niet serieus meer nemen?
Niet te geloven inderdaad !!
pi_58917178
Damn Sneijder of Van der Vaart is wel een erg moeilijke keuze.
Hoewel Van der Vaart fysiek sterker is heb ik toch een voorliefde voor Sneijder. Aan de andere kant denk ik dat de kwaliteiten van Van der Vaart in dit Nederlands elftal harder nodig zijn.

Ik zou echt proberen een plaatsje te maken voor beiden dus.
X
  maandag 26 mei 2008 @ 12:51:43 #116
30220 Barca
pi_58917220
Lees "Hartstikkene Foppe" over het opstellen van Van der Vaart én Sneijder.
pi_58918203
Een echte creatieve voetballer die het spel kan verdelen, gaten kan vinden en maken, een leider in het veld die ook nog goed is in de duels, en een tuinkabouter met tunnelvisie die dankzij zijn tweebenigheid altijd het been kiest waar een verdediger voor staat en het voor de rest moet hebben van een paar momenten. Moeilijk, moeilijk...ik kies voor Van der Vaart denk ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Games maandag 26 mei 2008 @ 14:11:23 #118
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_58919091
Ik denk dat Sneijder asl hangende linker middenvelder gaat spelen en van de vaart meer zich moet richten op de positie achter de spits samen met van persie.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_58919606
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Iemand die de Kluivert van vandaag in het Nederlands elftal wil is niet bij zijn hoofd. Na zijn vertrek bij Barca is het steeds minder geworden. Het is eigenlijk net zo dom als vragen om Iwan Redan in Oranje.

De Kluivert van 98 en 2000 was 1 van de beste spitsen ooit, zeker gezien zijn compleetheid en het feit dat het een meevoetballer is.

²
Ik bedoelde natuurlijk met Redan te zeggen dat zo'n type ( redelijk vergelijkbaar met Kluivert, alleen veel minder natuurlijk ) er wel in moet.Zou Redan het zoveel slechter doen dan een Van Nistelrooy of Huntelaar?
pi_58920199
Ik zou toch voor van de Vaart gaan.
pi_58927497
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:17 schreef DJ_Ryow het volgende:
laat ik het zo zeggen, Sneijder is nogal overschat. daar zijn ze bij Real Madrid nu ook achter (maar vinden hem zeker niet slecht).
Ik kwam het volgende artikel toevallig net tegen. Lees en huiver.

http://www.sportwereld.nl(...)_het_komende_EK.html
pi_58931997
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Ik kwam het volgende artikel toevallig net tegen. Lees en huiver.

http://www.sportwereld.nl(...)_het_komende_EK.html
hij coacht, stuurt, moppert en geeft assists.. en daarom vind Van Nijnatten hem een grote meneer geworden ? dat deed hij al bij Ajax en zegt dus niks. daarbij was de wedstrijd tegen Levante om des keizers baard (wel een schitterende vrije trap).

ik wil alleen maar de schijn wegnemen dat Sneijder na z'n transfer ineens een grote meneer zou zijn geworden. dat valt allemaal wel mee. hij is nog niet de aanvallende ster die hij zou moeten zijn en wat Van der Vaart wel is.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:39:56 #123
30220 Barca
pi_58932081
In dit boek geeft Foppe aan hoe je moet omgaan met de zwakte van je verdediging.
Het zou ook passen in het topic Van der Vaart of Sneijder.
quote:
Fred Rutten zei over het opstellen van Sneijder én Van der Vaart "die jongens kunnen zo goed voetballen, dat lost zich vanzelf wel op." Volgens mij had hij gelijk. Van tevoren denk je misschien: het kan niet, want de verdediging komt tekort of zo. Maar je kunt ook andersom denken: we zijn aan de bal zoveel beter geworden en we voetballen zo veel makkelijker, dus gaat de tegenpartij veel meer rekening met ons houden."
Een extra verdediger of verdedigende middenvelder, of een verdediger met meer specifieke defensieve kwaliteit hoeft voor het team niet beter te zijn.

Dus leg niet te veel nadruk op de verdediging. Heb oog voor de kwaliteit van de aanval en de aanvallende middenvelders.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:46:33 #124
13462 BansheeBoy
pi_58932177
Ik denk dat het scoutingsapparaat van Madrid onze vraag al heeft beantwoord. Het feit dat ze bij Sneijder zijn uitgekomen niet bij van der Vaart zegt genoeg.

²
pi_58932269
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat het scoutingsapparaat van Madrid onze vraag al heeft beantwoord. Het feit dat ze bij Sneijder zijn uitgekomen niet bij van der Vaart zegt genoeg.

²
Sneijder en Van der Vaart zijn niet dezelfde spelers. Real was op zoek naar een bepaald type speler en Sneijder hoorde daar waarschijnlijk beter bij. In Oranje kan het andersom zijn. Ligt aan het te spelen systeem.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')