SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TS trapt af:
Ik zag gisteren bij de poelier op de markt duifjes liggen en omdat ik nog nooit duif heb gegeten heb ik er twee gekocht. De grote vraag is dus nu: hoe maak ik het klaar?
There is no love sincerer than the love of food.
dat heb ik dus ook jaquote:Op zondag 4 mei 2008 15:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Whehe, ik koop zo vaak dingen die me lekker lijken, maar waar ik geen idee van heb hoe ik het klaar moet maken. Ik waag me alleen niet aan gekke, rare, enge, of vieze dingen.
Wat voor saus?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:52 schreef Frumzel het volgende:
Ik heb tagiatelli gekocht en heb wel kant en klaar saus (voor spaghetti e.d.) staan, maar kan ik er nog iets aan toevoegen? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Een berg aspergesquote:
Ah kijk, er zijn meer mensen met vragen.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:52 schreef Frumzel het volgende:
Ik heb tagiatelli gekocht en heb wel kant en klaar saus (voor spaghetti e.d.) staan, maar kan ik er nog iets aan toevoegen? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Het klinkt wel heel goed dus ik denk dat ik dit ga maken inderdaad. Ik moet voor dat recept de filetjes en de bouten eraf hakken, dan houd ik dus twee karkasjes over. Kan ik daar nog iets mee in de richting van fond of bouillon en hoe?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:58 schreef Oblivion het volgende:
Neem je toch een ander kruid dan dragon?
Iets wat je zelf heel lekker vind en er bij past?
Gebeurt het jou ook regelmatig dat je het dan na een week verlept weggooit?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Whehe, ik koop zo vaak dingen die me lekker lijken, maar waar ik geen idee van heb hoe ik het klaar moet maken. Ik waag me alleen niet aan gekke, rare, enge, of vieze dingen.
quote:Op zondag 4 mei 2008 15:54 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wat voor saus?
Tomaten saus? Wat zit er in de saus?
Het is een tomatensaus ja. Verder heb ik nog wel gehakt in huis, een uitje. En voor de rest, wat er niet is, kan ik nog kopenquote:Op zondag 4 mei 2008 15:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ah kijk, er zijn meer mensen met vragen.![]()
Wat voor saus heb je? En wat heb je in huis?
quote:Op zondag 4 mei 2008 16:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het klinkt wel heel goed dus ik denk dat ik dit ga maken inderdaad. Ik moet voor dat recept de filetjes en de bouten eraf hakken, dan houd ik dus twee karkasjes over. Kan ik daar nog iets mee in de richting van fond of bouillon en hoe?
Ik heb worteltjes, bosui, bleekselderij, platte peterselie, verse thijm en rozemarijn dus op zich zou dat moeten kunnen toch?
Ik hou het zelf altijd heel simpel met pastasaus.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:23 schreef Frumzel het volgende:
[..]
[..]
Het is een tomatensaus ja. Verder heb ik nog wel gehakt in huis, een uitje. En voor de rest, wat er niet is, kan ik nog kopen
Hoeveel water, worteltjes, bosui, knoflook (?) en kruiden wil ik gebruiken voor die twee kleine karkasjes zodat mijn bouillon wel naar duif gaat smaken en niet alleen naar groente?quote:Op zondag 4 mei 2008 16:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Koken maar met die hap!![]()
En daarna in ijsblokplasticzakjes doen en invriezen.
Heb je het altijd bij de hand als je sausjes en of soep gaat maken.
Zeker, zekerquote:Op zondag 4 mei 2008 16:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Gebeurt het jou ook regelmatig dat je het dan na een week verlept weggooit?
quote:Op zondag 4 mei 2008 17:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zeker, zeker
Of, in het geval van houdbare dingen: dat er een stoflaagje ontstaat
quote:
Eventueel nog even onder de grill? Of op bord eerst kaas en dan de saus erover (smelt de kaas ook zo lekker vanquote:Op zondag 4 mei 2008 16:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik hou het zelf altijd heel simpel met pastasaus.
Zou het gehakt rullen, uitje erbij, knoflook en het potje saus. (Zitten waarschijnlijk al kruiden in? )
En geraspte kaas natuurlijk!
Niet echt nee!quote:Op zondag 4 mei 2008 17:02 schreef Oblivion het volgende:
Gewoon de duifjes onder water zetten en dan spul erbij doen.
Niet teveel en niet te weinig.
(Kan je ook geen fluit mee...)
Ik heb wel lekkere nieuwe roseval aardappeltjes (ook nog nooit gehad overigens) maar ik vermoed dat het zonde is om daar puree van te maken (?) en ik heb geen kastanjes.quote:Wat eet je bij duif? Geen flauw idee...
Lekkere groentes?
Oh, oh, oh...euhm...
Aardappelpuree en dan de kastanjes ermee in gepureerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |