abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58837383
Dat spuiten op de armen, daar had ik nog nooit van gehoord. Misschien toch ook maar eens gaan proberen. Op de onderarmen?

@Zwartemarktplaats

Met die geur van Davidoff heb ik geen ervaring maar Boss Bottled vind ik zelf ook erg licht. Wat wel waar is is dat je zelf went aan de geur die je op hebt en het dus minder gaat ruiken.

Dure geuren blijven langer hangen omdat ze omgerekend per milliliter meer geconcentreerd zijn al is het ook zo dat er ook minder dure geuren zijn met een prima longtitivity. Zoals bijvoorbeeld Bulgari Black: 1 spuitje op de pols in de middag vervolgens gaan slapen, douchen en de volgende dag ruik je het nog tot 's avonds.
pi_58841039
Ik doe het ook altijd. Binnenkant onderarmen net onder de elleboogholte.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 23 mei 2008 @ 01:47:28 #253
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58845445
Ik doe buitenkant onderarmen , omdat de binnenkant vaak over het bureau aan het vegen is als ik aan het typen ben.
Confidence through competence
pi_58845487
Morgen ook maar eens proberen dan, ik doe altijd 1 spray op m'n linkerpols.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 02:02:51 #255
55709 Stereotomy
pi_58845671
Met 1 spray ruik je een geurtje toch niet? Ik sta echt versteld dat mensen hier 2 sprays in de nek doen en that's it. Dat ruik je na 4 uur toch niet meer?

Oh en OT:

[CUL SC # 194] Waar we duimen voor de schoonmoeder van Tezz

Mijn Terre d'Hermès, wat doe je?
pi_58845829
Ik bedoelde qua sprays rond het armgebied. Ik doe ook een, van de geur afhankelijk, aantal sprays rond m'n hals.

Wat klote van die date, ik snap die meisjes niet aan wie signalen zo voorbij gaan, al mis ik ze zelf ook wel eens. Volgende keer dus maar wel de Secretions Magnifiques speech afsteken.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 02:21:22 #257
55709 Stereotomy
pi_58845874
Ja, die was erg grappig.

Nee, deze date wás ook erg naïef, past helemaal bij haar hoe het gelopen is. Jammer voor mij, dat wel.
pi_58847304
Verdammt noch mal! Als het een troost is, meisjes die alleen lief zijn en onschuldig zijn...da's ook niet alles!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:00:00 #259
55709 Stereotomy
pi_58848950
Ja, ik dacht dat niemand liever, onschuldiger en naïver dan mijn ex kon zijn, maar mijn date was eigenlijk nog het dubbele daarvan.

Zoek eigenlijk inderdaad iemand met meer

Maar die Terre d'Hermès raak ik dus even een tijdje niet meer aan. Toch goed dat ik voor 50ml ben gegaan en niet voor de 100ml fles.
pi_58852504
Heb van de week Lacoste pour homme en Boss Elements gekregen... jezus wat smerig, vooral die van Lacoste
pi_58855108
Ik test vandaag Burberry weekend.

Not my cup of tea. Ik vind hem als aquatic er niet uitspringen en hij is te zuur. Net even gekeken op basenotes en daar wordt dat ook wel gezegd.

De geur zou wat mij betreft ook zeker als unisex kunnen doorgaan want de geur heeft ook zeker iets vrouwelijks.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:58:21 #262
55709 Stereotomy
pi_58855460
Vandaag heb ik LKS's laatste restje Erolfa op.

Harrr-harrrrr, you fight like a dairy farmer!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:05:47 #263
215011 Placenta
eating your placenta
pi_58855702
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
Heb van de week Lacoste pour homme en Boss Elements gekregen... jezus wat smerig, vooral die van Lacoste
Lacoste, zo'n smerige overhyped putluchtje
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:28:56 #264
55709 Stereotomy
pi_58858164
Okee, ik zei dus dat ik klaar was met het proberen van geurtjes, maar ik heb binnen gekregen:

- Escada Pour Homme (5 ml, marktplaats)
- Creed - Himalaya (3 ml! Skins)
- Creed - Silver Mountain Water (1.5ml Skins)
- Acqua di Parma Colonia (2ml, atomizer, Skins)

Bedankt voor de tip om het aan te vragen bij Skins! Zal ik de volgende keer gewoon 5 samples tegelijk aanvragen ipv 3?

Enne.... Silver Mountain Water - waarom krijg ik daar zo'n enorme vijgen/kokosgeur doorheen? Hebben ze Virgin Island Water erin gedaan?

Op mijn andere hand heb ik net wat Himalaya gedaan. Ik denk dat ik deze tot nu toe met MI het lekkerste vind. Himalaya doet me denken aan een gelukte GIT! Heel in de verte ruik ik namelijk GIT, maar de drydown die GIT doet verschillen van Cool Water is veel en veel uitgeprokener in Himalaya. Lekker. Volwassen fris geurtje.

Maar die SMW, ik denk serieus dat ze VIW erin hebben gedaan. 't is net Marc Jacobs for Men!

Ik heb nog een vrije plek op mijn lichaam gevonden en net AdP erop gedaan: klassieke citrus topnotes, alsof je een uitgeperste citroen opsnuift. De middle notes zijn prachtig! Ik ruik de roos en lavendel, maar de houtgeuren van de basenotes zitten ook al op de deur te kloppen. Echter doet het me wel een beetje denken aan toiletverfrisser soms, richting de basenotes. Maar dat kan de floral component zijn. Toiletverfrissers zijn ook vaak floral.

[ Bericht 17% gewijzigd door Stereotomy op 23-05-2008 16:34:13 ]
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:31:31 #265
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58858241
45 Euro voor een geurtje wat niet blijft hangen. ;/

En ik ben juist van de wat zwaardere geuren..iemand aanraders?
pi_58860981
ZMP: Ik vind Boss Bottled helemaal niet licht eerlijk gezegd, of het moet zijn dat die vriend van mij die het draagt altijd véél te véél opspuit maar dat is volgens mij niet zo. Misschien ben jij wat ongevoelig voor Boss Bottled en ruik je 'm daarom niet zo goed. Ik heb 'm vroeger ook gehad en op mij bleef ie altijd heel lang hangen. Die andere ken ik niet...

Stereo: vijgen/kokos ligt absoluut niet in lijn met SMW en idd heel sterk wél met VIW (die ik gisteravond getest heb en voor mij vooral een sterke vijgengeur heeft). Opbellen en vragen of dat kan kloppen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:19:40 #267
55709 Stereotomy
pi_58861064
Heb al mailtje teruggeschreven!
quote:
Beste mevrouw Kuijper,

Allereerst hartelijk dank voor het kosteloos en erg snel opsturen van de samples! Ik ben er erg blij mee, omdat er geen Skins-winkel in de buurt van Eindhoven te vinden is.

Ik heb echter wel een vraag: u heeft een decant / sample opgestuurd van Silver Mountain Water, welke ik zojuist geprobeerd heb, en ik bemerk er een zeer sterke kokosgeur in. Naar mijn weten zit er geen kokos in Creed's Silver Mountain Water, maar wél in Creed's Virgin Island Water. Kan het zijn dat u bij het decanten deze twee geuren met bijna dezelfde naam omgewisseld heeft?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Vriendelijke groet,
- Stereo
pi_58861127
Maar wat vind je dan van de VIW? Ik vind 'm wel erg lekker en ik zou 'm met liefde dragen als ik 'm cadeau kreeg maar ik ga er geen centen aan uitgeven...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:31:28 #269
55709 Stereotomy
pi_58861260
Wel iets beter dan Marc Jacobs for Men. Maar niet veel.

Marc Jacobs heb ik een paar maanden geleden gesampled met 8 andere geurtjes en op geurstrips mee naar huis genomen. 's nachts werd ik om 4 uur wakker van een penetrante irritante vijgen/kokosgeur. Ik heb de strip van Marc Jacobs uit de selectie op mijn bureau gehaald en door het raam naar buiten gegooid. Toen ben ik verder gaan slapen.

pi_58861390
Da's duidelijk

Creed Vanisia is ook lekker trouwens. Jasmijn, roos, sandelhout en vanille.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:10:16 #271
55709 Stereotomy
pi_58862003
quote:
Geachte heer Stereo,

Het kan heel goed zijn dat ik een fout heb gemaakt, dat spijt me zeer.
Ik zal daarom een nieuw sample opsturen van de silver mountain water. Want
In deze geur hoort u inderdaad geen kokos te ruiken.
Ik stuur het u vandaag het juiste sample gelijk toe.
Nogmaals sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Ilja Kuijper
pi_58862498
Mooi, als jij er nu ff gauw verliefd op raakt kopen we samen een 250ml fles op eBay
pi_58862687
Steer, als je VIW niet trekt is er hier nog wel een belangstellende
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:52:29 #274
55709 Stereotomy
pi_58862929
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Steer, als je VIW niet trekt is er hier nog wel een belangstellende
Goed idee, je had nog van me tegoed. Ik stuur hem morgen naar je op.
pi_58863152
Mmm ik ben echt onder de indruk van de natuurlijke sandelhoutgeur die er in Vanisia zit! Net Santal de Mysore van Serge Lutens (en compleet anders dan onze Floris Santal en Creed Original Santal).
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:53:04 #276
55709 Stereotomy
pi_58865584
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Goed idee, je had nog van me tegoed. Ik stuur hem morgen naar je op.
Maagdelijke Eiland Water net opgestuurd.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:12:16 #277
55709 Stereotomy
pi_58866019
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:01 schreef W1ZZ het volgende:
Mmm ik ben echt onder de indruk van de natuurlijke sandelhoutgeur die er in Vanisia zit! Net Santal de Mysore van Serge Lutens (en compleet anders dan onze Floris Santal en Creed Original Santal).
Vanisia is voor vrouwen, maar op BN spreken ze over unisex. Wat vind jij?
pi_58866154
Ik vind 'm heel goed kunnen, maar daarbij moet je niet vergeten dat ik wat sneller vrouwelijk aandoende geurtjes draag dan jij. Vind 'm vooral prima kunnen door de flinke blast sandelhout aan het begin. En ik denk ook dat hij de classificatie vrouwelijk mee heeft gekregen omdat er in 1987 nog niet echt sprake was van zoiets als unisex. Als ik per sé één van de 2 seksen moest kiezen zou ik ook vrouwelijk zeggen.
pi_58868248
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Maagdelijke Eiland Water net opgestuurd.
thanks!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:48:50 #280
55709 Stereotomy
pi_58887426
Creed - Silver Mountain Water

Topnotes: Een licht kruidige zwarte bessen geur. Erg verfrissend dat het niet het standaard citrus is.

Middlenotes: Millesime Imperial met thee

Basenotes: Millesime Imperial / Creed's huis-notes

Bedankt voor het lezen van deze review.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:27:40 #281
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58888651
Wat is er zo speciaal aan die creed dat het gehele topic erover gaat?
Ik heb het nog nooit zien staan ik zal er eens op letten zodra ik weer even geurtjes gaat shoppen.

/volgend jaar.

..geurtjes zijn duur ;[
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:29:40 #282
55709 Stereotomy
pi_58888723
Creed is niet zo heel speciaal hoor. Ze hebben hits and misses net als elk ander merk. Maar het is niche en upscale, en wat duurder dan de 'normale' designergeuren. Ze zijn een van de weinige onafhankelijke parfumhuizen die er nog over zijn in de wereld, de parfumeur gaat van Vader op Zoon etc. etc.

http://www.creedfragrances.co.uk/site/

Is niet te verkrijgen bij de Douglas of Ici Paris ofzo.
pi_58889916
Na je inspirerende review heb ik maar besloten een fles te kopen
  zondag 25 mei 2008 @ 00:07:45 #284
55709 Stereotomy
pi_58890045
  zondag 25 mei 2008 @ 00:09:42 #285
55709 Stereotomy
pi_58890116
Ik vind SMW en MI allebei erg lekker. Ik prefereer de topnotes van SMW. Daarom plaats ik SMW boven MI.

- Silver Mountain Water
- Millesime Imperial
- Himalaya

-----

- Green Irish Tweed
- Erolfa
- Original Vetiver

In die volgorde ongeveer. Boven de lijn zou ik zelf regelmatig op doen. Onder de lijn waarschijnlijk niet met grote regelmaat (sorry, GIT-fans).
pi_58890414
Mijne:

Silver Mountain Water / Bois du Portugal
Green Irish Tweed
Royal Delight
Vanisia
Original Santal
Millesime Imperial
Virgin Island Water
Neroli Sauvage

---- (ook maar even een streep aangebracht )

Royal English Leather
Himalaya
Erolfa
Original Vetiver
Ambre Cannelle

Dat van dat kopen heb ik wel serieus gedaan trouwens. Ik keek al twee weken lang elke avond naar die eBay Buy-It-Now en de enige reden dat ik het steeds maar niet deed was omdat ik al andere geurtjes had... Een hele slechte dus
  zondag 25 mei 2008 @ 00:46:40 #287
55709 Stereotomy
pi_58890953
Ik kijk gewoon of ik even blij word van Unforgivable, en zie dan wel weer verder.
pi_58893850
Ketter!
pi_58893866
Kater!
pi_58893868
Opvallend overigens dat er hier zo weinig vrouwen posten...
pi_58894076
Zelfde verhaal op Basenotes. Het mannenforum daar bevat vier keer zoveel posts als het vrouwenforum.

LKS: nothing a nice citrus blast can't fix?
pi_58894087
He wie wil mij ff op weg helpen?
Ik heb altijd van die redelijke standaardgeurtjes gebruikt maar ik wil nu ff iets exclusiefs of iig iets wat het heel goed doet bij meisjes omdat ik de komende tijd een paar dates heb.
Iemand een goeie tip?
Thanks
pi_58894205
Ik denk dat de standaardgeurtjes het gemiddeld genomen juist heel goed doen bij meisjes. Hugo van Hugo Boss, Le Male van Jean Paul Gaultier, Acqua di Giò van Giorgio Armani, Allure van Chanel, etc... Eentje die wat minder bekend is maar ik zeker een aanrader vind is Bulgari Black. Terre d'Hermès is ook onbekender en ook goed.

Als je wat exclusievers wilt hebben we ook wel wat aanraders maar dan ga je in prijs ook meteen een stuk omhoog.
pi_58894302
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:13 schreef W1ZZ het volgende:
Zelfde verhaal op Basenotes. Het mannenforum daar bevat vier keer zoveel posts als het vrouwenforum.

LKS: nothing a nice citrus blast can't fix?
Als ik er toe kom me uit bed te sleuren.
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:21 schreef W1ZZ het volgende:
Ik denk dat de standaardgeurtjes het gemiddeld genomen juist heel goed doen bij meisjes. (...) Terre d'Hermès is ook onbekender en ook goed
Volgens mij zijn daar de meningen nog wat over verdeeld bij sommige users hier
pi_58894315
Op wat voor manier bedoel je?
pi_58894368
Ik geloof dat ene meneer Stereo op het moment wat twijfels heeft over de vrouwverleidende effecten van Terre d'Hermes.
pi_58894479
Ze zei wel ja op een date toen 'ie het op had

Maar als Charlie00 echt wat exclusievers wil dan is het moeilijk iets aan te bevelen zonder dat we meteen dik in de prijs omhoog schieten. En je zult toch moeten vertellen waar je van houdt. Maargoed, hier wat duurdere suggesties:

Charogne van Etat Libre d'Orange (¤55 voor 50ml)
Black Aoud van Montale (¤105 voor 100ml)
Musc Ravageur van Frederic Malle (¤140 voor 100ml)
Original Santal van Creed (¤105 voor 75ml)
Hammam Bouquet van Penhaligon's (¤89 voor 100ml)

Allemaal te verkrijgen bij Skins Cosmetics ( http://www.skins.nl )
pi_58894524
Is Etat Libre d'Orange ook in Groningen te krijgen?
pi_58894549
Helaas niet en dat gaat ook niet komen. Ik heb het wel eens gevraagd maar ze vinden het te funky voor het Groningse publiek, denken dat het niet gaat aanslaan.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:43:33 #300
55709 Stereotomy
pi_58894619
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:29 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik geloof dat ene meneer Stereo op het moment wat twijfels heeft over de vrouwverleidende effecten van Terre d'Hermes.
't lag niet aan mij, echt niet. Ik heb gewoon de meest trage meid uit Eindhoven uitgekozen, serieus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')