abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58549628
Even wat anders he, dit:
quote:
De jeugd van Zaamslag was tijdens Koninginnedag behoorlijk in de weer. Ze trokken verkeersborden omver, vernielden ruiten van een muziekkiosk op het Plein en zetten een carbidkanon in werking op het dak van een gebouw. Toen de politie jongeren sommeerde een vreugdevuur van houten pallets te doven, staken ze een autoband van een politiewagen lek.
noemen we tegenwoordig een 'rustige koninginnedag'.

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:44:50 #102
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58549982
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:16 schreef Aether het volgende:

Slachtoffer Zaamslag overleed aan klap op hoofd
ZAAMSLAG - De 56-jarige man die overleed nadat hij tijdens koninginnenacht zwaar was mishandeld in het Zeeuwse Zaamslag, is overleden aan een klap tegen het hoofd. Die is volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) woensdag toegebracht met een voorwerp.
De twee jongens die ervan worden verdacht betrokken te zijn, blijven twee weken langer vastzitten.
De 16-jarige jongen uit Zaamslag wordt verdacht van moord cq. doodslag. De 17-jarige andere verdachte, een jongen uit Terneuzen, wordt verdacht van mishandeling. De twee jongens behoorden tot de groep van ruim twintig man die tijdens koninginnenacht voor zware overlast zorgde in het Zeeuws-Vlaamse dorp.

Bron: AD.nl.
Dit bericht maakt het mogelijk om die daders gewoon hard te straffen. Bij een vergelijkbare daad hier in de buurt werd iemand met een houten bank tegen zijn hoofd geslagen en daar gingen de minderjarige daders nog redelijk vrijuit omdat de man blijkbaar overleden was door dat hij met zijn hoofd de grond raakte en niet een bank die tegen zijn hoofd geslagen werd.

Zo'n jongeren moet je eigenlijk gewoon wegstoppen, daar komt nooit meer iets goed uit. Maar dat is wel een straf die een heel grote impact heeft op een leven en dat komt in Nederland vrij weinig voor op zo'n leeftijd. Ik vraag me altijd af wat die jongeren later nog moeten worden.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:53:01 #103
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_58686025
Hij heeft bekend:
quote:
104 Teletekst do 15 mei
Verdachte moordzaak Zaamslag bekent

` De jongen die tijdens koninginnenacht
in Zaamslag een man zou hebben gedood,
heeft bekend.De jongen van 16 hoorde
bij een groep van zo'n 20 jongeren die
in de nacht voor Koninginnedag rellen
schopten in het Zeeuws-Vlaamse dorp.

De man van 56,een plaatselijk bekende
postbode,sprak de jongeren aan op hun
gedrag.Hij werd later in de nacht dood
gevonden.De 16-jarige jongen heeft
bekend dat hij het slachtoffer met een
hamer heeft geslagen.

Het onderzoek naar de moord in Zaamslag
is volgens justitie nog in volle gang.
Het is nog niet bekend wanneer de
jongen voor de rechter zal verschijnen.
Bron

Met een hamer
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_58686247
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:53 schreef Andromache het volgende:
Hij heeft bekend:
[..]

Bron

Met een hamer
Eerste vraag die meteen bij me op komt, waarom een hamer meenemen, dat je met een mes op zak loopt kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar een hamer?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:54:45 #105
141482 Q.
JurassiQ
pi_58688110
Misschien wilde hij wel een leuk schilderijtje ophangen aan de muur en liep die postbode er toevallig langs en stootte zn hoofd tegen de hamer, dat zal het zijn. Het is vast gewoon een hele normale jongen en er is vast een hele normale verklaring voor.
For great justice!
pi_59023177
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:22 schreef Getcarter het volgende:
De politie heeft twee arrestaties verricht in verband met de vondst van een zwaargewonde man in Zaamslag (gemeente Terneuzen) in de nacht voorafgaand aan Koninginnedag. De man in kwestie, de 56-jarige postbode Peter Herreweg, ligt nog altijd in kritieke toestand in een ziekenhuis.

De arrestanten zijn twee jongens (16 en 17-jaar) uit Zaamslag. De jeugd van Zaamslag was tijdens Koninginnedag behoorlijk in de weer. Ze trokken verkeersborden omver, vernielden ruiten van een muziekkiosk op het Plein en zetten een carbidkanon in werking op het dak van een gebouw. Toen de politie jongeren sommeerde een vreugdevuur van houten pallets te doven, staken ze een autoband van een politiewagen lek.

Om half vier 's nachts werd Herreweg hevig bloedend met een hoofdwond aangetroffen op het Plein. In het dorp gonst het van de geruchten dat de man eerder de amokmakende jeugd tot de orde had willen roepen. In de loop van de dag werd een 16-jarige jongen uit Zaamslag aangehouden in verband met de mishandeling. Hij wordt vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Volgens berichten op het forum van Omroep Zeeland zou de 16-jarige arrestant luisteren naar de naam Michiel de K. En passant wordt gelinkt naar zijn Hyves-pagina.

Burgemeester Jan Lonink van Terneuzen zegt geschokt en verbijsterd te zijn door de mishandeling. Hij verklaart in een schrijven dat vandaag onder alle inwoners van Zaamslag zal worden verspreid, zijn steun aan de familie en vrienden van het slachtoffer. Hij betuigt ook zijn mede-leven aan de rest van het dorp. Daarnaast geeft hij aan te denken aan de familie van de mogelijke verdachten: "Ik wil de dorpsgemeenschap oproepen elkaar niet te veroordelen, maar juist in deze moeilijke tijden elkaar tot steun te zijn."

Morgenochtend organiseert de gemeente een besloten bijeenkomst die alleen toegankelijk is voor inwoners van Zaamslag. Daar kunnen ze hun verhaal kwijt. De politie laat weten dat de namen van de meeste vernielzuchtigen inmiddels bekend zijn. Zo gauw de politie het bewijs rond heeft, kunnen zij gepeperde rekeningen voor de aangerichte vernielingen verwachten.

Update: 15.53 uur
De voorlopige hechtenis van de twee jongens is vanmiddag door de rechter-commissaris verlengd met minimaal twee weken. Justitie verdenkt de 16-jarige verdachte van poging tot moord. De 17-jarige jongen zit vast op verdenking van zware mishandeling.

Het slachtoffer zou met een loden pijp zijn neergeslagen. Zijn toestand wordt ook vanmiddag nog steeds omschreven als zeer kritiek. Politie en Justitie sluiten meer aanhoudingen niet uit.

Update 16:01

Een trieste update tot slot: Peter Herreweg is vanmiddag overleden

bron: [url=http://frontpage.fok.nl/nieuws/91659/-[upd]-Slachtoffer-Zaamslag-overleden.html]http://frontpage.fok.nl/nieuws/91659/-[upd]-Slachtoffer-Zaamslag-overleden.html[/url]

Knaap heeft zelfs een eigen profiel op hyves, walgelijk.
pi_68243551
Even een kick:
quote:
Vier jaar geëist voor moord op postbode
De officier van justitie heeft vier jaar cel, waarvan één voorwaardelijk, geëist tegen de jongen die vorig jaar op Koninginnedag in Zaamslag de 56-jarige postbode Peter Herwegh doodsloeg.

Eerder werd de destijds 16-jarige jongen door de Middelburgse rechtbank veroordeeld tot twee jaar jeugddetentie. Omdat het Openbaar Ministerie vindt dat de jongen volgens het volwassenenrecht moet worden veroordeeld, diende de zaak vandaag in Den Haag in hoger beroep.

De officier ging uit van moord. Volgens hem kwam de jongen van 25 meter aanlopen en had hij zich dus kunnen bedenken voordat hij Herwegh met een klauwhamer te lijf ging.

De uitspraak volgt op 12 mei.
Gelukkig is hij veroordeeld op het volwassenenrecht.
Life is Music
pi_68243708
en dan 4 jaar
pi_68243785
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:27 schreef Den_Haag het volgende:
en dan 4 jaar
Zijn hele leven is verneukt, of hij nu 4 jaar of 15 jaar heeft.
Life is Music
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:04:17 #110
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68246910
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:29 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Inderdaad 4 jaar,400 jaar zou beter klinken ik hoop serieus dat dit soort tuig nooit meer een normaal leven kan lijden
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:32:13 #111
219200 xyz147
I got shot
pi_68248048
http://www.nu.nl/algemeen(...)-moord-zaamslag.html
quote:
Volgens de advocaat van de verdachte leidt een gevangenisstraf tot stilstand van de ontwikkeling van Michiel, die plannen heeft voor een hbo-studie.

lekker stil laten staan die ontwikkeling
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:34:04 #112
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68248118
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:32 schreef xyz147 het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)-moord-zaamslag.html
[..]

lekker stil laten staan die ontwikkeling
Ja laten we hem maar lekker vrijuit gaan kan hij zijn studie mooi op tijd afmaken
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68248418
quote:

[..]

Het gaat niet om zijn leven, het gaat om het leven van het slachtoffer.
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 19:46:03 #115
8781 crew  Frutsel
pi_68248612
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:34 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ja laten we hem maar lekker vrijuit gaan kan hij zijn studie mooi op tijd afmaken
Dat doet ie gewoon in die vier jaar in de cel hoor
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:58:25 #116
219200 xyz147
I got shot
pi_68249060
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:42 schreef Provinciaal het volgende:
Maar dit is nog krommer: http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
quote:
De 16-jarige jongen uit Geleen die in augustus de 32-jarige Hannes Mager doodstak...
Verdachte en slachtoffer zouden ruzie hebben gehad over een meisje.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat doet ie gewoon in die vier jaar in de cel hoor
Alleen of hij ooit aan de bak komt weet ik niet
pi_68249391
Pff wat een lachertje. Sowieso hoeft hij maar 2/3 van z'n straf uit te zitten. Trek daar ook nog eens een aantal maanden voorarrest af en dan is hij na zo'n 2 jaar weer vrij.
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:17:19 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_68254250
quote:

[..]

Dat mag ik toch gvd hopen dat zijn leven verneukt is. Hoeveel levens heeft betrokkenne wel niet verneukt.
pi_68254577
Maat wat ik me dan afvraag, stel dat het slachtoffer in kwestie een dierbare van je was, hoe geef je dit dan een plaats? Hoe accepteer je dit?
pi_68258873
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:22 schreef Fredo55 het volgende:
Ten eerste is hij nog niet veroordeeld, ten tweede is deze eis te bezopen voor woorden en had het OM zich deze moeite net zo goed kunnen besparen. Als hij als volwassene wordt veroordeeld voor een moord, moet hij een straf krijgen die daar bij past. Vier jaar is dan een lachertje. Het dubbele daarvan is wel het minimale.
pi_68260487
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:25 schreef Provinciaal het volgende:
Maat wat ik me dan afvraag, stel dat het slachtoffer in kwestie een dierbare van je was, hoe geef je dit dan een plaats? Hoe accepteer je dit?
Met zo'n straf? Niet, denk ik.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_68260549
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:22 schreef Fredo55 het volgende:
Even een kick:
[..]

Wat een lachertje dit.. 4 jaar . What the fuck ? De wet neemt zichzelf niet eens serieus man. Die is toch geen acceptabele straf voor zoiets. Dit schrikt toch niemand van 16-17 af om dit niet te doen. 4 jaar eis.. laat dat joch gewoon vrij dit is ergenis en treurnis ten top
pi_68260558
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat mag ik toch gvd hopen dat zijn leven verneukt is. Hoeveel levens heeft betrokkenne wel niet verneukt.
Hij was al verneukt anders doe je zoiets niet.
  woensdag 22 april 2009 @ 09:38:50 #124
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68262079
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat een lachertje dit.. 4 jaar . What the fuck ? De wet neemt zichzelf niet eens serieus man. Die is toch geen acceptabele straf voor zoiets. Dit schrikt toch niemand van 16-17 af om dit niet te doen. 4 jaar eis.. laat dat joch gewoon vrij dit is ergenis en treurnis ten top
4 jaar Is inderdaad belachelijk.Ik hoop dat de hele maatschappij over hem heen kots
pi_68264631
Tja, in Nederland kun je je gewoon volgieten en vervolgens iemand om zeep helpen. Alcohol schijnt dus ook al een verzachtende omstandigheid te zijn in geweldsdelicten. Zou dat niet gewoon een verzwarende omstandigheid moeten zijn. gewoon straf verdubbelen als je iets flikt met alcohol op.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')