abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58433610
Ik ben nu bezig met wat keukengereedschap aan te schaffen.

En nu wil ik dus ook pannen gaan kopen. Maar wat zijn goede pannen. Ik kook gewoon normaal en af en toe een beetje uitgebreider dan normaal. voldoen ikea pannen dan of zijn tefal pannen dan beter?
pi_58433973
Elektrisch? op gas? inductie?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:41:31 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_58433992
Budget?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58434122
Wat mag het kosten?
En inderdaad, moet het voor elektrisch, gas of inductie gebruikt worden.
Wat voor pannen heb je nodig?

In eerste instantie zou ik zeggen, er van uitgaande dat je niets hebt, een paar goede braadpannen, een paar goede steelpannen, een paar goede kookpannen, een paar goede koekenpannen en eventueel een wok en een vispan.
Maar ja, dat is dus helemaal afhankelijk van wat je zelf wilt. Persoonlijk zou ik gaan voor zo hoog mogelijke kwaliteit als mijn budget toe zou laten. Dan maar wat minder pannen. Vraag je af: heb ik echt een 16, 18 en 20 centimeter kookpan en een 16 cm steelpan nodig of kun je ook af met een 16 cm steelpan en een 20 cm kookpan (bij wijze van spreken). Als je die afweging goed gemaakt hebt, en je hebt kritisch gekeken wat je nodig hebt dan moet je pas gaan kijken naar welke pannen je wilt hebben.
Mijn ervaring is wel dat het gewoon prettig is om een echt goede kwaliteit koekenpan te nemen en een echt goede kwaliteit braadpan (voor beide geldt, eventueel meerdere natuurlijk). Heb je een wat mindere kookpan, tsja... daar heb je minder last van dan een minder goede koekenpan/braadpan. Dus differentieer gerust in de kwaliteit. Overweeg ook eventueel stalen koekenpannen van Le Buyer als je budget niet al te ruim is. Kost niet zo veel maar werken perfect. Nadeel: ze worden na verloop van tijd lelijk. Nou ja, boeiend...
En een goede wok koop je bij de toko voor weinig.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_58434572
Zo er komt meer bij kijken dan ik dacht haha.

Ik ben van plan in mijn keuken gas te nemen. Ja over budget heb ik nog niet echt nagedacht. Gewoon pannen die waar voor hun geld zijn.

Heb al een heel klein beetje gekeken maar wat is qua kwaliteit nou het verschil tussen pannen van de ikea, tefal ofzo?

En is dit een goede site??
http://www.dekookshop.nl/index.php?cPath=87
pi_58435039
Mijn koekenpan en hapjespan zijn tefal. Dat vind ik echt een must, om goed te kunnen bakken.
Dan heb ik nog een grote en een kleine kookpan en een steelpannetje en natuurlijk een FRIETPAN
Van de kookpannen merk ik geen verschil tussen mijn oude blokker pannen en mijn nieuwe BK (in de aanbieding, met spaarpunten etc, anders veel te duur (voor mij dan) om te kopen)
uit een aspergernest
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:39:59 #7
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58435119
ik zou wat meer geld uitgeven aan dingen die een antiaanbaklaag hebben, In merken ben ik verder niet zo thuis. Aardappels koken kan in een pan van 5 euro net zo goed als in een van 50 ( hoewel duurdere vaak dikker zijn en je aardappels langer warm houden in de pan)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58435248
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:39 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou wat meer geld uitgeven aan dingen die een antiaanbaklaag hebben, In merken ben ik verder niet zo thuis. Aardappels koken kan in een pan van 5 euro net zo goed als in een van 50 ( hoewel duurdere vaak dikker zijn en je aardappels langer warm houden in de pan)
dus wat ik zei eigenlijk.....
uit een aspergernest
pi_58436513
quote:
ik zou wat meer geld uitgeven aan dingen die een antiaanbaklaag hebben, In merken ben ik verder niet zo thuis.
Ik zou daarbij wel in acht nemen dat je met een anti-aanbak laag ontzettend goed moet oppassen dat je geen troep-pannen neemt. Anders vreet je binnen de kortste keren die laag zelf op, en dat is niet bepaald bevorderlijk.
Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van de pannen van Scanpan, maar die zijn relatief prijzig. Er zijn ook andere pannen te vinden met zo'n titanium anti-aanbak laag. Die vreet je tenminste niet zelf langzaam op.
Eén goede, grote, anti-aanbak pan is wel aan te bevelen, voor bijvoorbeeld vis, aardappeltjes en andere zetmeel-rijke producten. Voor het bakken van vlees zou ik gewoon een goede plaatstalen pan nemen, of als het budget het toelaat bijvoorbeeld een gietijzeren pan, een Demeyere koekenpan (of vergelijkbaar) of een koperen koekenpan.
Om te braden zou ik sowieso gietijzer nemen. Maar neem dan niet direct van die bekende merken, nee ga eens bij de Appie kijken of er toevallig nog ergens een Hackman ligt. Geweldige pannen voor een mooie prijs. Heb je het geld (over) voor een Staub dan is dat natuurlijk fantastisch.
quote:
Aardappels koken kan in een pan van 5 euro net zo goed als in een van 50 ( hoewel duurdere vaak dikker zijn en je aardappels langer warm houden in de pan)
Precies, daarom zeg ik ook: geef daar in eerste instantie niet te veel aan uit. Besteed dat liever aan betere koekenpannen en/of braadpannen, zeker als je budget relatief beperkt is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:53:04 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58441563
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:48 schreef wendytje het volgende:

[..]

dus wat ik zei eigenlijk.....
klopt

ben het met je eens vriendelijk toch
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58443746
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

klopt

ben het met je eens vriendelijk toch
uit een aspergernest
pi_60759550
Vandaag folder ontvangen van Sola. Wat vinden jullie daarvan? Zien er wel erg mooi uit. Maar verder heb ik er weinig verstand van of ze duur zijn of juist veel waar voor je geld.

Iemand ervaring met sola pannen?
pi_60759569
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:52:51 #14
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_60763358
Ik vind de hema pannen echt prima. Zijn heel goedkoop en als je er zuinig mee bent gaan ze best een tijd mee
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:14:40 #15
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60763985
www.demeyere-pannen.nl geeft levenslange garantie voor de privegebruiker en 10 jaar voor de professional !
Ook de topchefs koken met dit materiaal. Is pokkeduur ; maar heb ze zelf ooit eens in een uitverkoop kunnen scoren. Ratio de 700¤ voor een bijna volledig gamma (5tal potten en 2 pannen )
Voor mij is dit "probleem" levenslang van de baan

Tevens zal ik nooit meer "besparen" om materiaal dat dagelijks gebruikt moet worden. Iemand het mooie 365besteksetje van IIkea als eens bekeken na een tweetal maanden gebruik ?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_60768616
Wat is eigenlijk een beetje de gradatie in pannen?

Ik ken alleen de merken tefal en sola. Maar er moet toch vast wel een volgorde zijn van merken van goedkoop/minder goed tot heel duur en super goed?

Hoe verhouden sola pannen zich tot tefal pannen bijvoorbeeld?
pi_60769711
TEFAL pannen zijn het beste naar mijn ervaringen. Er zit zo'n anti-aanbaklaag op. Ik hem em nu al 3 jaar en op geen enkele pan van Tefal zitten ook maar 1 krasje, terwijl ik wel best wel vaak met een vork, mes en lepel in mn pannen heb zitten vroeten/woelen.

Ik heb ook zo'n merkloos pannetje maar na enkele krasjes was de hele bodem weggeschuurd.

3 panne zijn genoeg voor een starter: een brede lage pan, een brede diepe pan (met deksel) en een wokpan. Bij elkaar iets van 60 euro.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:45:18 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60773177
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:05 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje de gradatie in pannen?

Ik ken alleen de merken tefal en sola. Maar er moet toch vast wel een volgorde zijn van merken van goedkoop/minder goed tot heel duur en super goed?

Hoe verhouden sola pannen zich tot tefal pannen bijvoorbeeld?
Zoek je nu

of zoiets

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60773211
Eingelijk een gehele pannenset
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:48:17 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60773257
Allebei dus
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:53:09 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_60773431
Bij Kookpunt hebben ze voor 50 euro een goede, gietijzeren koekenpan. Lekker groot, heel fijn(vormt na een tijdje zelf een soort van natuurlijk anti-aanbaklaag). Wel zwaar
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_60776515
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:14 schreef misteriks het volgende:
www.demeyere-pannen.nl geeft levenslange garantie voor de privegebruiker en 10 jaar voor de professional !
Ook de topchefs koken met dit materiaal. Is pokkeduur ; maar heb ze zelf ooit eens in een uitverkoop kunnen scoren. Ratio de 700¤ voor een bijna volledig gamma (5tal potten en 2 pannen )
Voor mij is dit "probleem" levenslang van de baan

Tevens zal ik nooit meer "besparen" om materiaal dat dagelijks gebruikt moet worden. Iemand het mooie 365besteksetje van IIkea als eens bekeken na een tweetal maanden gebruik ?
Hear, hear! In de kast staat een volledige set van de meyere, het was even bloeden maar dan heb je ook wat! Geweldige warmteverdeling, niet kapot te krijgen en iets goeds oppakken wat gemaakt is om goed te zijn, dat is ook wat waard! Daar is een spreekwoord voor....

Goedkoop is duurkoop!

(Zwilling vind ik zo'n fijn merk, duur maar erg fraai bestek: ligt in diezelfde kast....)
Never try to outstubborn a cat.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:25:55 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60776917
Demeyere hebben we hier ook.
Plus een paar verdwaalde Ikea 365 pannetjes. Zo slecht zijn die mi. helemaal niet.
Anti-aanbakpannen vind ik ondingen. Een normale koekepan aanschaffen die op een inductieplaat past is zo langzamerhand een zoektocht aan het worden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60801135
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zoek je nu
[ afbeelding ]

of zoiets

[ afbeelding ]
Ik zoek dus eigenlijk alle pannen. Vandaag bij Sola geweest. Daar wel een er mooie 6 delige pannenset gezien. maar danmoet je er dus ook nog een losse koekenpan bij.
pi_60813928
Je zoekt pannen voor normaal gebruik dan zou ik beginnen met een 4-delig setje wat iets duurder is. Bijvoorbeeld BK en als je iets meer uit kan geven een setje van Fissler. Even rondzoeken op de online kookwinkels voor een leuk prijsje.
pi_60814220
Kookpannen (voor je aardappeltjes en je boontjes) hoef je idd niet dure shit voor aan te schaffen (tenzij je een showbink bent en een design keuken van 10,000 euro heb aangeschaft koop dan ook maar een goede pannenset)

BK koekenpan is wel een must (tefal is denk ik ietsje minder maar ook wel ok althans zijn mijn ervaringen)

Daarnaast een wok een absolute must (ga je vaak gebruiken meer als je andere pannen , tenzij je natuurlijk een aardappel/groenten/vlees mensch bent maar bij ons en wat ik bij vrienden famillie zie word er een hoop gewokt)

Owja voordeel van BK is dat je levenslange garantie heb en dat je de kunstof onderdelen kunt vervangen
pi_60814443
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 00:57 schreef fm07 het volgende:
Kookpannen (voor je aardappeltjes en je boontjes) hoef je idd niet dure shit voor aan te schaffen (tenzij je een showbink bent en een design keuken van 10,000 euro heb aangeschaft koop dan ook maar een goede pannenset)
De eerste keukenzaak waar je een keuken van 10k kan kopen waar je ook nog de 'showbink' mee bent mag je me laten zien. 20-30.000 euro komt al meer in de richting, zonder dat je al te gek doet. Je bent wellicht niet veel gewend!? In Nederland gebruik je overigens een punt als scheidingsteken voor de duizendtallen, geen komma.

Sola heb ik wel prima ervaring mee. Heb zelf een hele goedkope pan uit hun fabriekswinkel in Zeist. Na een paar jaar gebruik begint de anti-aanbaklaag wel te bladderen... maar wat wil je voor een tientje. Ze hebben bij mijn weten pannensets in verschillende prijsklasses, dus ze zijn niet over één kam te scheren.

Het advies van de Hackman pannen die verkrijgbaar zijn/waren bij de Appie zeker ter harte nemen! Ik heb zowel de kleine als grote stoofpan en gebruik ze zeer regelmatig. Met goed onderhoud blijven ze prachtig. Prijs/kwaliteit is simpelweg fantastisch. Al heeft LeCreuset hele mooie spullen, ik betwijfel of de prijs navenant is aan de meerwaarde.

Verder maak ik gebruik van de IKEA 365+ pannen. Ik heb een hapjespan en de kleine en grote pannen om in te koken. Alle drie de pannen voldoen prima en ze zien er nog behoorlijk goed uit ook. Prijs kwaliteit lijkt me ook hier geen issue. Enige wat ik er op aan kan merken is dat het handvat aan de dunne kant is. Het zit wel allemaal stevig vast hoor, don't worry! Voelt daardoor iets minder degelijk.

Tevens heb ik nog een Fissler koekepan/hapjespan met een bolle deksel. Deze is behoorlijk kostbaar, maar werkt uiteraard ook zeer fijn. Handvat voelt oerdegelijk aan, net als de rest van de pan. Onverwoestbaar.

Tot slot het puntje 'wok'. Zelf heb ik een gietijzeren wok van Hackman, maar gebruik deze eigenlijk nooit. De wok blijft veel te lang warm. Omdat ik geen gas heb ben ik eigenlijk veroordeeld tot een dergelijke wok. Als je gas hebt dan is de keuze makkelijk: de meest goedkope (handgeslagen) plaatstalen wok die je kunt vinden. Meestal is dat bij de Chinese groothandel/toko. Al het dure spul kun je voor wokken links laten liggen... die el cheapo units werken super.

Op het moment dat ik vaste inkomsten heb (i.e. klaar ben met studeren en kan werken) dan komt er t.z.t. wel een mooie set kook/koekepannen. Tot die tijd ben ik zeer tevreden met de Fissler en IKEA pannen. De Hackman pannen kan ik komende 40 jaar nog wel gebruiken vermoed ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheSilverSpoon op 14-08-2008 01:18:30 ]
pi_60817168
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:12 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

De eerste keukenzaak waar je een keuken van 10k kan kopen waar je ook nog de 'showbink' mee bent mag je me laten zien. 20-30.000 euro komt al meer in de richting, zonder dat je al te gek doet. Je bent wellicht niet veel gewend!? In Nederland gebruik je overigens een punt als scheidingsteken voor de duizendtallen, geen komma.

Sola heb ik wel prima ervaring mee. Heb zelf een hele goedkope pan uit hun fabriekswinkel in Zeist. Na een paar jaar gebruik begint de anti-aanbaklaag wel te bladderen... maar wat wil je voor een tientje. Ze hebben bij mijn weten pannensets in verschillende prijsklasses, dus ze zijn niet over één kam te scheren.

Het advies van de Hackman pannen die verkrijgbaar zijn/waren bij de Appie zeker ter harte nemen! Ik heb zowel de kleine als grote stoofpan en gebruik ze zeer regelmatig. Met goed onderhoud blijven ze prachtig. Prijs/kwaliteit is simpelweg fantastisch. Al heeft LeCreuset hele mooie spullen, ik betwijfel of de prijs navenant is aan de meerwaarde.

Verder maak ik gebruik van de IKEA 365+ pannen. Ik heb een hapjespan en de kleine en grote pannen om in te koken. Alle drie de pannen voldoen prima en ze zien er nog behoorlijk goed uit ook. Prijs kwaliteit lijkt me ook hier geen issue. Enige wat ik er op aan kan merken is dat het handvat aan de dunne kant is. Het zit wel allemaal stevig vast hoor, don't worry! Voelt daardoor iets minder degelijk.

Tevens heb ik nog een Fissler koekepan/hapjespan met een bolle deksel. Deze is behoorlijk kostbaar, maar werkt uiteraard ook zeer fijn. Handvat voelt oerdegelijk aan, net als de rest van de pan. Onverwoestbaar.

Tot slot het puntje 'wok'. Zelf heb ik een gietijzeren wok van Hackman, maar gebruik deze eigenlijk nooit. De wok blijft veel te lang warm. Omdat ik geen gas heb ben ik eigenlijk veroordeeld tot een dergelijke wok. Als je gas hebt dan is de keuze makkelijk: de meest goedkope (handgeslagen) plaatstalen wok die je kunt vinden. Meestal is dat bij de Chinese groothandel/toko. Al het dure spul kun je voor wokken links laten liggen... die el cheapo units werken super.

Op het moment dat ik vaste inkomsten heb (i.e. klaar ben met studeren en kan werken) dan komt er t.z.t. wel een mooie set kook/koekepannen. Tot die tijd ben ik zeer tevreden met de Fissler en IKEA pannen. De Hackman pannen kan ik komende 40 jaar nog wel gebruiken vermoed ik.
Ik weet niet door wie jij je hebt laten flashen bij de aanschaf van je keuken , maar voor 10,000 heb ik gewoon een SIe-Matic of een Bruynzeel .

Welliswaar zonder installatie maja zo handig ben je vast niet?

Als jij een keukenzaak binnenstapt in je Polosport overhemd dan laten ze je idd de hoofdpirijs betalen
pi_60817547
Ik heb graag ook nog degelijke apparatuur in mijn keuken... alleen dat al kost een godsvermogen. En ik denk eerder aan Poggenpohl en Bulthaup dan Sie-matic (wat prima is, maar niet top-notch) of Bruynzeel. Denk daar nog een natuurstenen aanrechtblad bij. En echt hoor, heel gek hoef je niet te doen. Leg jij het verschil bij?

Overigens ben ik handig genoeg hoor... En de gangbare korting bedingen op de apparatuur/keuken (het totaal) lukt ook nog wel.

Maar laten we verder niet off-topic gaan. Beetje zonde van een informatief topic. Het was wat hautain van me om te zeggen dat je 'wellicht niets gewend' bent. Maar mijn punt dat je voor 10k nog niet veel te 'pimpen' hebt blijft onverminderd van kracht. Mocht je toch nog de drang voelen om te reageren dan kan dat via PM. Denk alleen niet dat het nodig is.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheSilverSpoon op 14-08-2008 09:01:36 ]
pi_60820131
Ik zit zwaar te denken aan deze set
http://www.sola.nl/kookset-delig-carré-p-1376.html

Die ligt nu in de fabriekswinkel in zeist voor 139 euro. Dat kan ik toch bijna niet laten liggen. Dan moet ik alleen nog een koekenpan want die in deze set is meer een hapjes pan dan koekenpan. Dan kan ik daarvan wel een goede nemen van bijvoorbeeld BK en verschillende maten ofzo.

En qua wok zat ik ook al aan woks bij de toko vandaan te denken. Die dingen zijn echt goedkoop en volgens mij weten die gasten wel waar ze het over hebben qua woks. En ik ga op gas koken dus dan kan ik lekker wokken.
pi_60820268
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:47 schreef Stansfield het volgende:

Die ligt nu in de fabriekswinkel in zeist voor 139 euro. Dat kan ik toch bijna niet laten liggen. Dan moet ik alleen nog een koekenpan want die in deze set is meer een hapjes pan dan koekenpan. Dan kan ik daarvan wel een goede nemen van bijvoorbeeld BK en verschillende maten ofzo.
Het zal ongetwijfeld een zeer prima pannenset zijn, zeker voor dat geld. Het design is mijn smaak niet, maar daar gaat het nu ook niet om .;) Die diepe deksels lijken me alleen niet heel erg praktisch bij het afgieten. Ik zou het moeten zien om te beoordelen.
quote:
En qua wok zat ik ook al aan woks bij de toko vandaan te denken. Die dingen zijn echt goedkoop en volgens mij weten die gasten wel waar ze het over hebben qua woks. En ik ga op gas koken dus dan kan ik lekker wokken.
Precies, zie mijn vorige post. Een wok moet juist ontzettend dun zijn zodat hij snel weer afkoelt. Anders ben je je ingrediënten alleen maar aan het stomen ipv aan het roerbakken.
pi_60820341
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:52 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld een zeer prima pannenset zijn, zeker voor dat geld. Het design is mijn smaak niet, maar daar gaat het nu ook niet om .;) Die diepe deksels lijken me alleen niet heel erg praktisch bij het afgieten. Ik zou het moeten zien om te beoordelen.
[..]

Precies, zie mijn vorige post. Een wok moet juist ontzettend dun zijn zodat hij snel weer afkoelt. Anders ben je je ingrediënten alleen maar aan het stomen ipv aan het roerbakken.
Qua diepte van de deksels valt volgens mij mee. En gelukkig heeft iedereen een andere smaak he

Maar ik heb wel eens gelezen dat je bij die woks een of andere laag zelf moet creeren ofzo? Klopt dat?
pi_60820357
Wij hebben een pannenset van de AH, tsja, je moet wat met je airmiles, en deze bevalt eigenlijk best goed. Degelijk, stevig, misschien niet het beste wat er te krijgen is maar ook zeker geen lowbudget spul. We hebben er later nog een steelpan en hapjespan bij gehaald.

Verder heb ik nog een gietijzeren braadpan staan en hebben we een (tefal) wok.

Ik zou ook vooral niet teveel in één keer kopen maar even kijken waar je precies behoefte aan hebt. Twee, drie pannetjes om in te koken, een pan voor het vlees en je komt al een heel eind.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60821701
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Qua diepte van de deksels valt volgens mij mee. En gelukkig heeft iedereen een andere smaak he

Maar ik heb wel eens gelezen dat je bij die woks een of andere laag zelf moet creeren ofzo? Klopt dat?
Een wok van gietijzer moet je inbranden.
http://www.cookfusion.be/inbranden-van-de-wok-ep-28-0.html

En wat betreft die Sola set. Van 625 nu voor 139. Tja ik zou er niet intrappen.
pi_60821734
Gietijzer moet je sowieso inbranden, da's niet alleen met een wok!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60822539
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Een wok van gietijzer moet je inbranden.
http://www.cookfusion.be/inbranden-van-de-wok-ep-28-0.html

En wat betreft die Sola set. Van 625 nu voor 139. Tja ik zou er niet intrappen.
Die 625 is volgens mij alles los. Hij staat op de site voor 310 euro. En dan in fabrieksverkoop voor 139 bij een serie die eruit gaat kan dat wel. Zeker ook als ik de kortingen zie die op andere sites.
pi_60828120
Vandaag deze site
http://www.dekookshop.nl/index.php?cPath=86&sort=2a&page=3
eens goed doorgenomen. En ik denk dat ik een goede keuze maak met die sola carré. Die past het beste bij wat ik zoek. Ik hoef geen superdure pannen maar gewoon net wat beter dan ikea of tefal.
pi_60828450
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:47 schreef Stansfield het volgende:

Die van de Toko sucken echt big-time , is nog niet eens RVS als je dan een keer iets laat aanbrande en je zet je wok een nacht in de week of een paar uur zelfs is je halve pan weggeroest
pi_60828803
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:21 schreef fm07 het volgende:
Die van de Toko sucken echt big-time , is nog niet eens RVS als je dan een keer iets laat aanbrande en je zet je wok een nacht in de week of een paar uur zelfs is je halve pan weggeroest
Dan weet je niet hoe je er mee om moet gaan: geen zeep gebruiken bij het schoonmaken met water, hoogstens eventueel aangekoekt eten met een metaalsponsje wegschuren. Na gebruik afdrogen en even heel licht oliën. De donkere laag die in de pan ontstaat is een natuurlijke 'anti-aanbaklaag' en helpt prima.

Denk je zelf dat de Aziaten allemaal met RVS in de weer zijn ofzo?
pi_60828875
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:41 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Dan weet je niet hoe je er mee om moet gaan: geen zeep gebruiken bij het schoonmaken, hoogstens eventueel aangekoekt eten met een metaalsponsje wegschuren. Na gebruik afdrogen en even heel licht oliën. De donkere laag die in de pan ontstaat is een natuurlijke 'anti-aanbaklaag' en helpt prima.

Denk je zelf dat de Aziaten allemaal met RVS in de weer zijn ofzo?
Vind je het zelf praktisch??

Koop toch gewoon een BK of Tefal wok en probeer niet hip te doen door op dezelfde manier als Aziaten te willen koken.

Daarnaast kan ik (gelukkig) niet eens met zo,n wok koken omdat je ze niet op halogeen kunt gebruiken
pi_60828978
www.bk.nl

Ze hebben ook regelmatig goede acties, en de kwaliteit is
pi_60829200
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:44 schreef fm07 het volgende:
Vind je het zelf praktisch??

Koop toch gewoon een BK of Tefal wok en probeer niet hip te doen door op dezelfde manier als Aziaten te willen koken.

Daarnaast kan ik (gelukkig) niet eens met zo,n wok koken omdat je ze niet op halogeen kunt gebruiken
Koken hoef niet altijd praktisch te zijn. Daarbij is het in dit geval ook nog eens geen enkele moeite. Een normale koekepan zonder anti-aanbaklaag moet je ook vaak even met een schuursponsje schoonmaken, dus dat verschilt al niet. Het enige dat 'extra' is, is het invetten. Dat kost je vast wel een halve minuut.

Wokken met anti-aanbaklaag is echt te jammer voor woorden. Die pannen kan je niet zo heet maken door die teflonlaag en je eten komt er ook anders uit dan wanneer je het in een normale wok gooit. Het gebruik van een plaatstalen wok heeft daarom ook helemaal niets met 'hip doen' te maken. Wokken moet loeiheet en snel, zonder dat de pan te lang de warmte vasthoudt als het van het vuur is.

* TheSilverSpoon baalt dat hij momenteel niet op gas kan koken
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:12:58 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60829660
http://www.cookfusion.be/wok-ronde-bodem-41cm-p-55.html
quote:
Plaatstalen wok met een ronde bodem. Deze wok dient u voor het eerste gebruik in te branden om roest te voorkomen en om anti-aanbaklaag op te bouwen.
Diameter = 41cm
Houten handvat
Hoe kan men deze wok inbranden?
Verwijder het dunne laagje beschermende olie met een normaal afwasmiddel en een zacht vaatsponsje
Spoel de wok vervolgens met warm water
Droog de wok met een droogdoek
Smeer de binnenkant van de wok in met een olie die bestand is tegen een hoge temperatuur (gebruik hiervoor best arachideolie en zeker geen olijfolie)
Plaats de wok op een middelhoog vuur en laat 15min. inbranden
Haal de wok van het vuur en laat deze afkoelen
Veeg vervolgens de wok proper met keukenpapier dat zwart zal kleuren
Herhaald de procedure vanaf puntje 4 tot 3maal toe, tot het keukenpapier waar u de wok mee proper veegt, schoon blijft
De wok is nu klaar voor gebruik maar dient na gebruik steeds ingesmeerd te worden met olie om roesten te voorkomen.
of anders in RVS misschien?
http://www.kookwinkel-online.nl/index.php?categoid=40&brandid=45&productid=125&mantype=&niveau=
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60853071
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:56 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Koken hoef niet altijd praktisch te zijn. Daarbij is het in dit geval ook nog eens geen enkele moeite. Een normale koekepan zonder anti-aanbaklaag moet je ook vaak even met een schuursponsje schoonmaken, dus dat verschilt al niet. Het enige dat 'extra' is, is het invetten. Dat kost je vast wel een halve minuut.

Wokken met anti-aanbaklaag is echt te jammer voor woorden. Die pannen kan je niet zo heet maken door die teflonlaag en je eten komt er ook anders uit dan wanneer je het in een normale wok gooit. Het gebruik van een plaatstalen wok heeft daarom ook helemaal niets met 'hip doen' te maken. Wokken moet loeiheet en snel, zonder dat de pan te lang de warmte vasthoudt als het van het vuur is.

* TheSilverSpoon baalt dat hij momenteel niet op gas kan koken
Waarom koop je dan geen wokbrander?
pi_60853449
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Waarom koop je dan geen wokbrander?
Laatste maanden van mijn studie woon ik in een soort van 'studio' waarvan de keuken al niet te groot is, en waar ik ook niet echt ruimte heb om zo'n wokbrander op te ruimen. Dit schrijvende bedenk ik me dat er ook geen gasaansluiting zit i.v.m. brandgevaar. Momenteel dus gewoon even roeien met de riemen die ik heb, en tot dusver gaat het prima. Evengoed bedankt voor de tip
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:39:51 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60854739
Wij hebben een aantal pannen uit de Skänka-serie van Ikea.

Ik vind ze erg prettig werken. Prima anti-aanbaklaag. Ik kookte voorheen op gas, nu op een keramische kookplaat. Heb de pannen gewoon mee kunnen nemen, ze zijn perfect vlak gebleven. Vooral de koekenpannen en bovenstaande pan gebruiken we erg vaak

Er zijn ongetwijfeld veel betere pannen maar voor een doorsnee-huishouden als het onze voldoen ze prima
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60882189
Nu ik mijn gewone pannenset heb ben ik nog op zoek naar een paar goede koekenpannen in wat verschillende maten.

Nu zag ik op de site van BK de serie easy basic staan. Die zijn zo lees ik zeer geschikt voor gas. En dat hebben wij. Zijn die koekenpannen wat? Ook die robust 2-ply vind ik wel erg ok.
pi_60895421
nooit meer zonder mijn bk pannen. ik ken mensen die koken er al 35 jaar in.

ik heb ze ooit gekocht voor 25 gulden per stuk. tja ik kook er nu al 5 jaar in en kan echt niet meer zonder.

hapjespan heb ik nu ook van bk van de c1000 zegels zijn ook super pannen en de gewone koekenpan heb ik in duitsland van tefal gekocht. ik koop eigenlijk altijd in de aanbiedingen.
ik ben echt een pannenfreak,

koop nooit le chef troep mijn schoonmoeder trapt er nog steeds in en die heeft elk jaar nieuwe pannen nodig.
mama van 3 kids!
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:10:29 #49
97745 Thorical
finding a way
pi_60902820
Er is niets mis met de pannen van de Aldi. Als je tenminste de geheel stalen uitvoering neemt.
Ik heb er al mijn pannen vandaan, een set een paar koekenpannen een grilpan een een gietijzerenbraadpan en zelfs een snelkoker. Op een koekenpan na al zeker 10 jaar tot volle tevredenheid in gebruik.
pi_60907209
Ik ben zelf heel tevreden over de pannen van HEMA. Goede prijs-kwaliteit-verhouding en goede duurzaamheid.
pi_60917052
Ik heb de sigg pannen die je bij AH kunt kopen. Ben er zeer tevreden over. Zware pannen, degelijk en werken prettig.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:26:51 #52
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61135521
Ik ben van plan een gietijzeren koekenpan en braadpan aan te schaffen

Braadpan

Ikea

of deze braadpan:

Wederom bij de ikea

Ik weet niet of er voordelen/nadelen tussen de serie zitten.(jullie ideeën?) Maar de 2de braadpan past mooier bij deze koekenpan

En dan deze pannen van ikea

En dan 2 van 3 liter en een van 5 liter

En deze accessoires:

spatdeksel

vergietding
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61171490
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:26 schreef hierissieweer het volgende:
Ik ben van plan een gietijzeren koekenpan en braadpan aan te schaffen

Braadpan
[ afbeelding ]
Ikea

of deze braadpan:
[ afbeelding ]
Wederom bij de ikea

Ik weet niet of er voordelen/nadelen tussen de serie zitten.(jullie ideeën?) Maar de 2de braadpan past mooier bij deze koekenpan
[ afbeelding ]

En dan deze pannen van ikea
[ afbeelding ]
En dan 2 van 3 liter en een van 5 liter

En deze accessoires:

spatdeksel
[ afbeelding ]

vergietding
[ afbeelding ]
Die pannen zien er best leuk uit maar ik vraag me af ze echt om te koken zijn.
De pannen zijn nl smaller aan de bodem waar de warmte toegevoegd wordt en je moet wel heel veel kastruimte hebben want de pannen zijn niet stapelbaar.
Het oog wil ook wat dat geef ik toe maar zoveel?
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:42:35 #54
285172 Banaan227
ervaring doet wonderen
pi_76181137
spam is niet gewenst op fok.

[ Bericht 96% gewijzigd door Mirjam op 29-12-2009 18:28:55 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:21:05 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_76182527
Wat een gelul. Als een pan krom trekt was de bodem gewoon te dun. Dat heeft niks met tefal of het merk te maken. Er zijn ook gewoon tefalpannen met dikke bodem die niet krom trekken. Maar ja, als je zo stom bent om biefstuk te gaan bakken in een crepepannetje...
pi_76183251
Tefal doet het hier prima niks geen problemen mee. geef mij maar tefal of bk.

sola en de andere zooi
mama van 3 kids!
pi_76183334
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:39 schreef Popples het volgende:
Tefal doet het hier prima niks geen problemen mee. geef mij maar tefal of bk.

sola en de andere zooi
BK
pi_76190190
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:12 schreef TheSilverSpoon het volgende:

Al heeft LeCreuset hele mooie spullen, ik betwijfel of de prijs navenant is aan de meerwaarde.
Nee, het is overprijsd. Ik heb een aantal pannen van Le Creuset, en het is net niet helemaal goed.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:05:11 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76190710
Als je goede pannen wilt hebben in een goede prijs kwaliteitsverhouding, leen een pasje voor macro of hanos, en koop de huismerk prof pannen van RVS.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116805831
Whehehe :P
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_116826629
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Jalea op 15-09-2012 20:45:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')