abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58432060
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:46 schreef The_Terminator het volgende:
Ja, je leest de TT goed, ik ben namelijk al een tijdje bezig om een werkende search voor FOK! te maken. Dit is een geheel eigen project, ik heb alleen wat hulp gehad van Breuls om het inloggen op FOK! goed te laten verlopen, ik had nogal wat problemen met het wegschrijven van de benodigde cookies en het beheren van de sessies voor mijn indexeer script.

Deze search zoekt in meer dan een miljoen topics, om de 2 dagen zorg ik ervoor dat de index weer up-to-date wordt gemaakt. Om de snelheid op orde te houden indexeer ik alleen de OP van een topic, reacties veroorzaken alleen maar ruis en dat komt de zoekresultaten niet ten goede, ook zou ik als ik de reacties meeindexeer gigantisch veel data in mijn database weg moeten schrijven. Ook belast dit FOK! minder aangezien ik het topic inlaad met alleen de OP zichtbaar, 1 post per pagina.

Op het moment heb ik het forum volledig geindexeerd (met uitzondering van besloten fora natuurlijk). Verder maakt deze zoekfunctie gebruik van Lucene, een zoekengine geschreven in Java die zonder enig probleem miljoenen topics zou moeten kunnen doorzoeken in een zeer korte tijd.

Nu moet de search natuurlijk wel getest worden, dit is de URL: http://www.thuisserver.net/foksearch/

Mocht je rare dingen tegenkomen of als de search uitzonderlijk traag gaat kun je dat hier vermelden, ben benieuwd wat jullie er van vinden. Mochten er problemen zijn met betrekking tot beveiligingfouten dan ontvang ik dat het liefst per PM.
Jawel, een zoekfunctie! Deel 1

Bij deze een Deel 2 omdat mijn inziens dit project niet mag verdwijnen in het ondoorzoekbare archief van Fok!.
Neemt allen de url van de Search over in uw onderschrift

[ Bericht 1% gewijzigd door Juup© op 02-05-2008 11:04:50 ]
pi_58432073
Laatste post in het vorige Deel:
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 08:32 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Tsjah, ik denk dat dat ook juist het probleem is. Een zoekfunctie gebruik je niet dagelijks - tenminste, mijn standaard Fok! bezoek ziet er uit: MyAT checken, hierna AT checken.. Pas als ik heel specifiek naar iets op zoek ben, tsjah, dan ga ik zoeken.
Het is inderdaad jammer dat er een goede zoekfunctie is, en Fok! deze niet gewoon adopteert. Ik KAN me voorstellen dat men geen extra server in hun datacenter wil hebben draaien, maar goed, zet ergens VMware op, virtualiseer die bak, zeker gezien de load op de server zoals TT zegt, en Fok! heeft gewoon een goede search i.p.v. die abomidable Google. Zucht. Was alles maar zo makkelijk..
pi_58432543
goede zoekfunctie
pi_58436243
TVP en dank voor het openen van een 2e deel

Ben toch blij dat ik het nog heb kunnen fixen, anders had ik de hele nacht wakker gelegen
pi_58436353
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 05:00 schreef dvr het volgende:
Laat je niet ontmoedigen - jouw search is beter dan de andere, en als mensen die aan Fok verbonden zijn hem negeren, lijden die waarschijnlijk aan het "not invented here" syndroom.

Wat kunnen wij doen - zullen we hem allemaal in onze signatures opnemen? Hem in alle recente topics over de search ter sprake brengen?
In signatures opnemen zou idd helpen (zie dat sommige dat al gedaan hebben, waarvoor dank), mocht iemand vragen om een search zou je idd de link kunnen posten, juist die mensen hebben hem nodig.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 08:32 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Tsjah, ik denk dat dat ook juist het probleem is. Een zoekfunctie gebruik je niet dagelijks - tenminste, mijn standaard Fok! bezoek ziet er uit: MyAT checken, hierna AT checken.. Pas als ik heel specifiek naar iets op zoek ben, tsjah, dan ga ik zoeken.
Het is inderdaad jammer dat er een goede zoekfunctie is, en Fok! deze niet gewoon adopteert. Ik KAN me voorstellen dat men geen extra server in hun datacenter wil hebben draaien, maar goed, zet ergens VMware op, virtualiseer die bak, zeker gezien de load op de server zoals TT zegt, en Fok! heeft gewoon een goede search i.p.v. die abomidable Google. Zucht. Was alles maar zo makkelijk..
Klopt, en ik weet ik ook wel dat een search alleen in bepaalde gevallen gebruikt zou worden. Echter zag ik toch her en der dat Google aanbevolen werd, en daar was ik niet zo blij mee. Maargoed, voor de mensen die deze search wel willen gebruiken is hij er
pi_58436402
Waarom lukt jou het wel en een heel team van FOK! voor enige jaren niet?
En waarom wordt jouw search anders niet gewoon geïmplementeerd?
pi_58437457
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:57 schreef OldJeller het volgende:
Waarom lukt jou het wel en een heel team van FOK! voor enige jaren niet?
Waarschijnlijk omdat ik alleen de OP indexeer, en niet de opvolgende reacties. Aangezien ik alleen de OP indexeer heb ik maar iets van 1,1 miloen entries in mijn zoekindex, als de berichten er ook bij zouden staan dan zou dat op bijna 60 miljoen uitkomen. Roonaan heeft al een keer een goedwerkende search geschreven die dit wel kon, echter liet die op den duur geen resultaten meer zien en is die later volledig offline gehaald.
quote:
En waarom wordt jouw search anders niet gewoon geïmplementeerd?
Omdat deze search nog niet volledig klaar is, en als ik al een search zou maken die wel geïmplementeerd wordt dan moet die volledig worden herschreven zodat er ook daadwerkelijk in berichten gezocht kan worden en ook de status van de topics (laatste post, open of gesloten etc.) weergeeft.
pi_58443941
Voor de mensen die graag willen weten hoe ze beter kunnen zoeken heb ik even een handleiding geschreven: http://www.thuisserver.net/foksearch/handleiding.php

Deze handleiding is nog niet volledig live (er staat nog geen link naar op de hoofdpagina) aangezien er misschien nog dingen aan toegevoegd kunnen worden. Mocht je dus nog een idee hebben laat het me weten en ik voeg het toe.
pi_58480182
Zoals jullie waarschijnlijk wel zien heb ik een extra tagje, dit houd in dat ik mijn huidige zoekfunctie niet verder uit ga breiden en mij volledig ga richten op een nieuwe search, die ook op de FOK! servers gaat draaien, en veel meer functies gaat krijgen. Ik ga dit samen met Roonaan doen, die al erg veel kennis heeft op dit gebied. Gecombineerd met mijn kennis moet dit helemaal goed gaan komen, we hebben er in iedergeval alle vertrouwen in.

Het is nog even geduld hebben, maar die nieuwe zoekfunctie gaat er zeker komen
pi_58480708
pi_58481693
Goed werk
pi_58483010
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:48 schreef The_Terminator het volgende:
Zoals jullie waarschijnlijk wel zien heb ik een extra tagje, dit houd in dat ik mijn huidige zoekfunctie niet verder uit ga breiden en mij volledig ga richten op een nieuwe search, die ook op de FOK! servers gaat draaien, en veel meer functies gaat krijgen. Ik ga dit samen met Roonaan doen, die al erg veel kennis heeft op dit gebied. Gecombineerd met mijn kennis moet dit helemaal goed gaan komen, we hebben er in iedergeval alle vertrouwen in.

Nu heb ik er al iets meer vertrouwen in
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:12:47 #13
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_58586909
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:48 schreef The_Terminator het volgende:

Kjik dat zijn zeker berichten
pi_58603199
TVPtje
First you visualize the action then you actualize the vision
Faal.
pi_58607154
tvp
pi_58625954
Hij is down??
pi_58626264
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:40 schreef F04 het volgende:
Hij is down??
Server was vastgelopen door de hitte. Maar even een extra fan erbijgezet.
pi_58627116
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:02 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Server was vastgelopen door de hitte. Maar even een extra fan erbijgezet.
3x raden, de server staat in een kamer op 't zuiden?
pi_58627316
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:54 schreef F04 het volgende:

[..]

3x raden, de server staat in een kamer op 't zuiden?
Nee, dat dan weer niet. Echter was het hier wel verschrikkelijk warm, heb meteen maar het raam opengezet, een extra fan in de server geplaatst en de kast is nu open.
pi_58924118
Ik heb toch stiekem nog even een update doorgevoerd

FOK! Search v1.2 beta is hierbij vrijgegeven, in deze nieuwe versie zitten geen nieuwe mogelijkheden qua zoeken, echter gaat het nu nog sneller dan het voorheen ging. Ik heb namelijk een nieuwe manier voor het berkenen van het aantal pagina's ingebouwd, hiervoor werden in de vorige versie 2 zoekopdrachten uitgevoerd, dat gebeurd nu maar 1x dus is de snelheid heermee verdubbeld. Ook in de index geupdate en bevat nu de meest recente topics, in totaal staan er nu 1105993 topics in de index.

Ook heb ik de volledige parser herschreven (het script dat de resultaten verwerkt dat wordt teruggegeven door Lucene), ook dit werkt nu sneller en stabieler.

Happy searching!
pi_58924194
quote:
Op maandag 26 mei 2008 18:46 schreef The_Terminator het volgende:
Ik heb toch stiekem nog even een update doorgevoerd

FOK! Search v1.2 beta is hierbij vrijgegeven, in deze nieuwe versie zitten geen nieuwe mogelijkheden qua zoeken, echter gaat het nu nog sneller dan het voorheen ging. Ik heb namelijk een nieuwe manier voor het berkenen van het aantal pagina's ingebouwd, hiervoor werden in de vorige versie 2 zoekopdrachten uitgevoerd, dat gebeurd nu maar 1x dus is de snelheid heermee verdubbeld. Ook in de index geupdate en bevat nu de meest recente topics, in totaal staan er nu 1105993 topics in de index.

Ook heb ik de volledige parser herschreven (het script dat de resultaten verwerkt dat wordt teruggegeven door Lucene), ook dit werkt nu sneller en stabieler.

Happy searching!
De search werkt nog steeds enorm fijn
pi_58925228
quote:
Op maandag 26 mei 2008 18:49 schreef Juup© het volgende:

[..]

De search werkt nog steeds enorm fijn
Altijd goed om te lezen

Overigens heb ik sinds een paar dagen problemen met mijn Linux bak, het beeld is nogal vervormd:

Als ik de achergrond aanpas is het weer even weg, ehcter als ik dan een venster versleep komt het weer terug, op de plekken waar het venster geweest is, zijn dan grijze vlakken te zien.

Weet iemand toevallig wat dit kan veroorzaken? Heb zelf een vermoeden dat de videokaart defect is gegaan omdat deze te warm is geworden, echter heb ik hier geen andere kaart liggen om het even mee te testen
pi_59052361
Even een kleine update, ik heb namelijk een aantal dingen wat betreft de template aangepast. Sinds het begin stond de template in de index verwerkt en stonden hier en daar nog wat stukjes tussen de php code. Ik heb dit nu allemaal in de map 'template' gepleurd zodat het allemaal wat overzichtelijker wordt.

Ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd te testen maar het zou kunnen zijn dat nog niet alles helemaal goed werkt. Mocht je ergens fouten tegenkomen probeer dan eerst even een CTRL+F5, mocht dat niet helpen stuur me dan even een PM of reageer in deze topic
  zondag 1 juni 2008 @ 18:38:29 #24
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_59053048
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:38 schreef JortK het volgende:
T_T hoe ver ben je met je projectje samen met Roonaan?
Dat gaat al goed hoor, de samenwerking verloopt goed en het project begint al vorm te krijgen. Kan echter nog wel even duren voordat we helemaal klaar zijn, we willen immers een leuk, en vooral snel product afleveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')