Ja, je leest de TT goed, ik ben namelijk al een tijdje bezig om een werkende search voor FOK! te maken. Dit is een geheel eigen project, ik heb alleen wat hulp gehad van Breuls om het inloggen op FOK! goed te laten verlopen, ik had nogal wat problemen met het wegschrijven van de benodigde cookies en het beheren van de sessies voor mijn indexeer script.
Deze search zoekt in meer dan een miljoen topics, om de 2 dagen zorg ik ervoor dat de index weer up-to-date wordt gemaakt. Om de snelheid op orde te houden indexeer ik alleen de OP van een topic, reacties veroorzaken alleen maar ruis en dat komt de zoekresultaten niet ten goede, ook zou ik als ik de reacties meeindexeer gigantisch veel data in mijn database weg moeten schrijven. Ook belast dit FOK! minder aangezien ik het topic inlaad met alleen de OP zichtbaar, 1 post per pagina.
Op het moment heb ik het forum volledig geindexeerd (met uitzondering van besloten fora natuurlijk). Verder maakt deze zoekfunctie gebruik van Lucene, een zoekengine geschreven in Java die zonder enig probleem miljoenen topics zou moeten kunnen doorzoeken in een zeer korte tijd.
Nu moet de search natuurlijk wel getest worden, dit is de URL:
http://www.thuisserver.net/foksearch/Mocht je rare dingen tegenkomen of als de search uitzonderlijk traag gaat kun je dat hier vermelden, ben benieuwd wat jullie er van vinden. Mochten er problemen zijn met betrekking tot beveiligingfouten dan ontvang ik dat het liefst per PM.
[ Bericht 14% gewijzigd door The_Terminator op 22-04-2008 19:30:42 ]