Mijn 1702 is toe aan een grote draaistelrevisie.quote:
Ik kan het me voorstellen, verbaast me eigenlijk enigszins dat na 1 jaar nog steeds geen trein rijdtquote:Op maandag 5 mei 2008 20:32 schreef Duvel het volgende:
Dat gedoe met die Benelux is om te janken trouwens.
Nee, de NMBS HLE-11 is van ca. 1985/1986 terwijl de 1600'en van 1981 tot 1983 geleverd zijn.quote:Op maandag 5 mei 2008 21:09 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zijn die 11-serie van NMBS ouder dan de 16-serie van de NS
iddquote:Op maandag 5 mei 2008 21:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, de NMBS HLE-11 is van ca. 1985/1986 terwijl de 1600'en van 1981 tot 1983 geleverd zijn.
Ik kan me voorstellen dat het onderhoud van de 11 serie de laatste 5 jaar nogal erg achterstallig is geworden omdat het toch weg ging ivm de HSL.quote:Op maandag 5 mei 2008 21:29 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
idd
Het is wel apart dat de NS16/1800 beter lopen dan de 11 serie van NMBS, terwijl de NS serie toch ouder is
Continu beinvloedingquote:Op maandag 5 mei 2008 20:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ligt eraan: prijstechnisch is puntbeïnvloeding beter. ATB-NG is puntbeïnvloeding, en werkt op zich best. Afhankelijk van je bloklengte kan continubeveiliging te prefereren zijn. Toen in de jaren '60 ATB werd overwogen in Nederland, adviseerde de spoorwegongevallenraad een systeem te nemen met puntbeïnvloeding, zoals bijvoorbeeld Indusi. Dit advies was voornamelijk gebaseerd op financiële overwegingen, plus dat de veiligheid niet significant zou verbeteren bij het gebruik van een continubeïnvloedingssysteem. NS koos dus wel voor het laatste.
Merk overigens op dat geen van beide series ook nog maar 30 jaar oud zijn. En dat dat helemaal niet oud is. Die ene flappie kan wel schrijvenquote:Op maandag 5 mei 2008 21:29 schreef SpeedyRich het volgende:
Het is wel apart dat de NS16/1800 beter lopen dan de 11 serie van NMBS, terwijl de NS serie toch ouder is
Maar dat is echt onzin. Alle mat'64 is minstens 40 jaar, en ACTS rijdt nog rond met 1200-locs uit 1955. De leeftijd kan nooit het probleem zijn. Alle koplopers en sprinters zijn ook al ouder, en zelfs de DDARretjes zijn al bijna zo oud. Leeftijd is hier echt onzin. Grootschalige nalatigheid in onderhoud, dat speelt welquote:De locs (van de serie 11, voor fijnproevers) zijn met 23 jaar in de herfst van hun leven.
Het zijn en blijven belgenquote:Op maandag 5 mei 2008 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merk overigens op dat geen van beide series ook nog maar 30 jaar oud zijn. En dat dat helemaal niet oud is. Die ene flappie kan wel schrijven
[..]
Maar dat is echt onzin. Alle mat'64 is minstens 40 jaar, en ACTS rijdt nog rond met 1200-locs uit 1955. De leeftijd kan nooit het probleem zijn. Alle koplopers en sprinters zijn ook al ouder, en zelfs de DDARretjes zijn al bijna zo oud. Leeftijd is hier echt onzin. Grootschalige nalatigheid in onderhoud, dat speelt wel
Loop je nou mensen gewoon te overhoren of wat?quote:Op maandag 5 mei 2008 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
[oeverloos leuterverhaal]
je heb gelijk dus Duvel
Maar wat vind je nou van level 1 van ECTS ?
A Nee is deel gewoon wat infoquote:Op maandag 5 mei 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Loop je nou mensen gewoon te overhoren of wat?![]()
Oh en het is ETCS, meneer klokje-klepeltje.
Possible. En ze komen van verschillende fabrikanten, de HLE-11 is een bicourante loc, terwijl de 1600'en een beproefd concept waren bij aankoop.quote:Op maandag 5 mei 2008 21:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het onderhoud van de 11 serie de laatste 5 jaar nogal erg achterstallig is geworden omdat het toch weg ging ivm de HSL.
Mja, dit is op zich waar, maar heeft weinig waarde omdat volledige spoorstaafbreuken zo goed als nooit voorkomen. Wat wel voorkomt is dat er bijvoorbeeld een stuk uit de kop brokkelt. Dit wordt door het systeem niet gedetecteerd. Overigens wordt hier treindetectie en treinbeïnvloeding opnieuw door elkaar gehaald! Het zijn twee geheel verschillende zaken!! Je kunt prima ERTMS hebben met klassieke treindetectie!quote:Op maandag 5 mei 2008 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Een voordeel is dat bij spoorstaaf breuken het sein afvalt en ook dat daar de trein direct van op de hoogte gesteld wordt. Continu beinvloeding is dus fail safe
Dit gaat alleen op voor systemen als ATB-NG. Indusi kent geen uitgesteld remmen bijvoorbeeld.quote:Een voordeel is dat als de trein een rood sein(of een ander sein met remopdracht) het beveiliging systeem niet meteen een remming afdwingt, als een sein met remopdracht gepasseerd wordt: het beveiligingsysteem kent het gewicht en het remvermogen van de trein en berekent een veilige remcurve tot aan de nieuwe snelheid of het rode sein.
Dit is op zich procedureel op te lossen.quote:Nog een nadeel is dat met bij een stroom uitval alle trein zijn verdenen en systeem kan ontrecht banen op groen zetten terwijl er treinen in het gebied staan.
Niets, eigenlijk.quote:Maar wat vind je nou van level 1 van ECTS ?
NU.nlquote:De laatste wagon van de internationale trein EuroCity Brussel-Zürich is maandagochtend losgeraakt in de Belgische Ardennen. De rest van de trein reed alleen voort.
De laatste wagon, met tien passagiers, kwam tot stilstand dankzij een automatische rem. De machinist stopte ongeveer 200 meter verderop om achteruit te rijden.
Het Belgische spoorbedrijf NMBS stelt dat zo'n incident zeer zeldzaam is, het komt slechts om de tien jaar voor. "Het is bovendien niet gevaarlijk", aldus een woordvoerder.
Bij het incident vielen geen gewonden.
(uit het IVW-rapport)quote:Op maandag 7 maart 2006 om 07:43 uur rijdt een geduwde reizigerstrein met 12 rijtuigen
tussen ’s-Hertogenbosch en Geldermalsen met de plaatselijke baanvaksnelheid van 130
km/h. Plotseling breekt de trein in tweeën. Beide delen van de trein remmen automatisch en
wijken van elkaar. Vlak voordat de treindelen tot stilstaand komen, botst het achterste deel
met een snelheidsverschil van 7,3 km/h tegen het voorste deel. Er vallen geen gewonden.
De schade is gering.
Een rijtuig is een ding met paarden er voor.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Fucking moronsRIJTUIG. Wagons zijn voor kolen.
Dat zeg ik ook niet, en toevallig als je treindectie plaatsvindt met toonfrequente/prik/code spoorstroomlopen kan je er ook continu beveiliging er aan vast hangen.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:27 schreef Duvel het volgende:
Mja, dit is op zich waar, maar heeft weinig waarde omdat volledige spoorstaafbreuken zo goed als nooit voorkomen. Wat wel voorkomt is dat er bijvoorbeeld een stuk uit de kop brokkelt. Dit wordt door het systeem niet gedetecteerd. Overigens wordt hier treindetectie en treinbeïnvloeding opnieuw door elkaar gehaald! Het zijn twee geheel verschillende zaken!! Je kunt prima ERTMS hebben met klassieke treindetectie!
Dus dat is dan ook een nadeel voor punt gewijs systemenquote:Dit gaat alleen op voor systemen als ATB-NG. Indusi kent geen uitgesteld remmen bijvoorbeeld.
Ja treinen gewoon door rood laten rijden zodat het systeem weer weet waar ze zittenquote:Dit is op zich procedureel op te lossen.
Maar je noemt het wel als expliciet voordeel! Terwijl het geen hout snijdt!quote:Op maandag 5 mei 2008 23:01 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, en toevallig als je treindectie plaatsvindt met toonfrequente/prik/code spoorstroomlopen kan je er ook continu beveiliging er aan vast hangen.
schrijffout van mijquote:Op maandag 5 mei 2008 23:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar je noemt het wel als expliciet voordeel! Terwijl het geen hout snijdt!
Doe jij dan is een nuttige bijdragequote:
Als we zo gaan beginnen, heb jij nog HEEL wat in te halenquote:
Nee zelf geschrevenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |