abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 mei 2008 @ 20:43:28 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58498150
quote:
Op maandag 5 mei 2008 20:42 schreef thatsme het volgende:

[..]

Tof mijn modelbaan set in het groot
Mijn 1702 is toe aan een grote draaistelrevisie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58498899
quote:
Op maandag 5 mei 2008 20:32 schreef Duvel het volgende:
Dat gedoe met die Benelux is om te janken trouwens.
Ik kan het me voorstellen, verbaast me eigenlijk enigszins dat na 1 jaar nog steeds geen trein rijdt . Ik had graag de NS zien rijden voor de benelux ritten met 2 euro toeslag op normaal kaartje, dan heb je een gouden toekomst met die HSL. Kan je elk kwartier rijden tussen Den Haag/Amsterdam/Rotterdam - Breda/Antwerpen/Brussel.

Trouwens zijn die 11-serie van NMBS ouder dan de 16-serie van de NS
  maandag 5 mei 2008 @ 21:18:27 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58499139
quote:
Op maandag 5 mei 2008 21:09 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zijn die 11-serie van NMBS ouder dan de 16-serie van de NS
Nee, de NMBS HLE-11 is van ca. 1985/1986 terwijl de 1600'en van 1981 tot 1983 geleverd zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 mei 2008 @ 21:29:36 #104
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_58499483
quote:
Op maandag 5 mei 2008 21:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, de NMBS HLE-11 is van ca. 1985/1986 terwijl de 1600'en van 1981 tot 1983 geleverd zijn.
idd
Het is wel apart dat de NS16/1800 beter lopen dan de 11 serie van NMBS, terwijl de NS serie toch ouder is
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_58499831
quote:
Op maandag 5 mei 2008 21:29 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

idd
Het is wel apart dat de NS16/1800 beter lopen dan de 11 serie van NMBS, terwijl de NS serie toch ouder is
Ik kan me voorstellen dat het onderhoud van de 11 serie de laatste 5 jaar nogal erg achterstallig is geworden omdat het toch weg ging ivm de HSL.
  maandag 5 mei 2008 @ 22:04:55 #106
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_58500534
quote:
Op maandag 5 mei 2008 20:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat ligt eraan: prijstechnisch is puntbeïnvloeding beter. ATB-NG is puntbeïnvloeding, en werkt op zich best. Afhankelijk van je bloklengte kan continubeveiliging te prefereren zijn. Toen in de jaren '60 ATB werd overwogen in Nederland, adviseerde de spoorwegongevallenraad een systeem te nemen met puntbeïnvloeding, zoals bijvoorbeeld Indusi. Dit advies was voornamelijk gebaseerd op financiële overwegingen, plus dat de veiligheid niet significant zou verbeteren bij het gebruik van een continubeïnvloedingssysteem. NS koos dus wel voor het laatste.
Continu beinvloeding
Voor en nadelen

Een voordeel is dat bij spoorstaaf breuken het sein afvalt en ook dat daar de trein direct van op de hoogte gesteld wordt. Continu beinvloeding is dus fail safe
Grote voordeel is natuurlijk dat als een sein van rood naar geel/groen of geel naar groen gaat, de trein dat direct weet en dan kan ie gelijk stoppen met remmen en weer optrekken.

Conclusie: Bij verandering van baan situatie weet de trein het ook gelijk en kan de machinist of systeem ingrijpen

Grootste nadeel zijn de kosten(zowel Trein en Baan gebonden) en sporen die geisoleerd moeten worden.

Punt beinvloeding
Voor en Nadelen

Een voordeel is dat als de trein een rood sein(of een ander sein met remopdracht) het beveiliging systeem niet meteen een remming afdwingt, als een sein met remopdracht gepasseerd wordt: het beveiligingsysteem kent het gewicht en het remvermogen van de trein en berekent een veilige remcurve tot aan de nieuwe snelheid of het rode sein. Dit wordt 'uitgesteld remmen' genoemd en kan exploitatiesnelheid van de trein verhogen.
Om het systeem fouttolerant te maken is het volgende bedacht: e trein bij ieder ontvangen baken een afstand-snelheidsprofiel door. Als de trein na deze afstand geen nieuw baken ontvangen heeft, is het duidelijk dat de trein bakens gemist heeft en zal er om veiligheidsredenen een remming worden ingezet.(dit is ook een voordeel)
Grootste voordeel: dat het spoor niet geisoleerd hoeft te zijn en je kan gebruik maken van assentellers (dus een goedkope treindectie)

Nadeel is dat het systeem puntsgewijs werkt, en dus onthoudt een trein het laatst ontvangen baken. Het passeren van een geel sein betekent dat een rood sein genaderd wordt. Met behulp van de remcurvebewaking komt de trein vlak voor het rode sein tot stilstand. Als het sein na passage van het gele sein op groen springt, kan de trein dat niet waarnemen omdat hij het nieuwe baken nog niet is gepasseerd. De trein kan het sein dan slechts passeren met een snelheid van 15 km/h.
Een ander nadeel is bij terug vallen van het sein(al heeft de trein het idee dat het volgend sein een groen sein is) de trein daar niet van op de hoogte gesteld wordt(de machinist zal bij een terug vallend sein een snelremming inzetten).
Nog een nadeel is dat met bij een stroom uitval alle trein zijn verdenen en systeem kan ontrecht banen op groen zetten terwijl er treinen in het gebied staan.
Als gevolg van het bovenstaande nadeel is een gegarandeerde stroom toevoer nodig (wat extra kosten met zich mee brengt).

Conclusie: De trein weet pas van veranderingen van het systeem als het een baken passeert. Het systeem is veel goedkoper dan continu beinvloeding


je heb gelijk dus Duvel

Maar wat vind je nou van level 1 van ECTS ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 5 mei 2008 @ 22:09:39 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58500663
quote:
Op maandag 5 mei 2008 21:29 schreef SpeedyRich het volgende:
Het is wel apart dat de NS16/1800 beter lopen dan de 11 serie van NMBS, terwijl de NS serie toch ouder is
Merk overigens op dat geen van beide series ook nog maar 30 jaar oud zijn. En dat dat helemaal niet oud is. Die ene flappie kan wel schrijven
quote:
De locs (van de serie 11, voor fijnproevers) zijn met 23 jaar in de herfst van hun leven.
Maar dat is echt onzin. Alle mat'64 is minstens 40 jaar, en ACTS rijdt nog rond met 1200-locs uit 1955. De leeftijd kan nooit het probleem zijn. Alle koplopers en sprinters zijn ook al ouder, en zelfs de DDARretjes zijn al bijna zo oud. Leeftijd is hier echt onzin. Grootschalige nalatigheid in onderhoud, dat speelt wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 mei 2008 @ 22:13:11 #108
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_58500769
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Merk overigens op dat geen van beide series ook nog maar 30 jaar oud zijn. En dat dat helemaal niet oud is. Die ene flappie kan wel schrijven
[..]

Maar dat is echt onzin. Alle mat'64 is minstens 40 jaar, en ACTS rijdt nog rond met 1200-locs uit 1955. De leeftijd kan nooit het probleem zijn. Alle koplopers en sprinters zijn ook al ouder, en zelfs de DDARretjes zijn al bijna zo oud. Leeftijd is hier echt onzin. Grootschalige nalatigheid in onderhoud, dat speelt wel
Het zijn en blijven belgen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 5 mei 2008 @ 22:14:20 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58500806
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
[oeverloos leuterverhaal]

je heb gelijk dus Duvel

Maar wat vind je nou van level 1 van ECTS ?
Loop je nou mensen gewoon te overhoren of wat?

Oh en het is ETCS, meneer klokje-klepeltje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 mei 2008 @ 22:17:54 #110
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_58500900
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Loop je nou mensen gewoon te overhoren of wat?

Oh en het is ETCS, meneer klokje-klepeltje.
A Nee is deel gewoon wat info
B idd
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 5 mei 2008 @ 22:18:34 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58500913
quote:
Op maandag 5 mei 2008 21:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het onderhoud van de 11 serie de laatste 5 jaar nogal erg achterstallig is geworden omdat het toch weg ging ivm de HSL.
Possible. En ze komen van verschillende fabrikanten, de HLE-11 is een bicourante loc, terwijl de 1600'en een beproefd concept waren bij aankoop.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 mei 2008 @ 22:27:12 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58501110
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Een voordeel is dat bij spoorstaaf breuken het sein afvalt en ook dat daar de trein direct van op de hoogte gesteld wordt. Continu beinvloeding is dus fail safe
Mja, dit is op zich waar, maar heeft weinig waarde omdat volledige spoorstaafbreuken zo goed als nooit voorkomen. Wat wel voorkomt is dat er bijvoorbeeld een stuk uit de kop brokkelt. Dit wordt door het systeem niet gedetecteerd. Overigens wordt hier treindetectie en treinbeïnvloeding opnieuw door elkaar gehaald! Het zijn twee geheel verschillende zaken!! Je kunt prima ERTMS hebben met klassieke treindetectie!
quote:
Een voordeel is dat als de trein een rood sein(of een ander sein met remopdracht) het beveiliging systeem niet meteen een remming afdwingt, als een sein met remopdracht gepasseerd wordt: het beveiligingsysteem kent het gewicht en het remvermogen van de trein en berekent een veilige remcurve tot aan de nieuwe snelheid of het rode sein.
Dit gaat alleen op voor systemen als ATB-NG. Indusi kent geen uitgesteld remmen bijvoorbeeld.
quote:
Nog een nadeel is dat met bij een stroom uitval alle trein zijn verdenen en systeem kan ontrecht banen op groen zetten terwijl er treinen in het gebied staan.
Dit is op zich procedureel op te lossen.
quote:
Maar wat vind je nou van level 1 van ECTS ?
Niets, eigenlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 mei 2008 @ 22:32:23 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58501217
quote:
De laatste wagon van de internationale trein EuroCity Brussel-Zürich is maandagochtend losgeraakt in de Belgische Ardennen. De rest van de trein reed alleen voort.

De laatste wagon, met tien passagiers, kwam tot stilstand dankzij een automatische rem. De machinist stopte ongeveer 200 meter verderop om achteruit te rijden.

Het Belgische spoorbedrijf NMBS stelt dat zo'n incident zeer zeldzaam is, het komt slechts om de tien jaar voor. "Het is bovendien niet gevaarlijk", aldus een woordvoerder.

Bij het incident vielen geen gewonden.
NU.nl

Fucking morons RIJTUIG. Wagons zijn voor kolen.

Overigens is zoiets in NL ook gebeurd:
quote:
Op maandag 7 maart 2006 om 07:43 uur rijdt een geduwde reizigerstrein met 12 rijtuigen
tussen ’s-Hertogenbosch en Geldermalsen met de plaatselijke baanvaksnelheid van 130
km/h. Plotseling breekt de trein in tweeën. Beide delen van de trein remmen automatisch en
wijken van elkaar. Vlak voordat de treindelen tot stilstaand komen, botst het achterste deel
met een snelheidsverschil van 7,3 km/h tegen het voorste deel. Er vallen geen gewonden.
De schade is gering.
(uit het IVW-rapport)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 mei 2008 @ 22:45:38 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58501535
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Fucking morons RIJTUIG. Wagons zijn voor kolen.
Een rijtuig is een ding met paarden er voor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 mei 2008 @ 22:47:30 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58501576
Dat is een koets
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 mei 2008 @ 23:01:34 #116
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_58501911
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:27 schreef Duvel het volgende:

Mja, dit is op zich waar, maar heeft weinig waarde omdat volledige spoorstaafbreuken zo goed als nooit voorkomen. Wat wel voorkomt is dat er bijvoorbeeld een stuk uit de kop brokkelt. Dit wordt door het systeem niet gedetecteerd. Overigens wordt hier treindetectie en treinbeïnvloeding opnieuw door elkaar gehaald! Het zijn twee geheel verschillende zaken!! Je kunt prima ERTMS hebben met klassieke treindetectie!
Dat zeg ik ook niet, en toevallig als je treindectie plaatsvindt met toonfrequente/prik/code spoorstroomlopen kan je er ook continu beveiliging er aan vast hangen.
quote:
Dit gaat alleen op voor systemen als ATB-NG. Indusi kent geen uitgesteld remmen bijvoorbeeld.
Dus dat is dan ook een nadeel voor punt gewijs systemen
quote:
Dit is op zich procedureel op te lossen.
Ja treinen gewoon door rood laten rijden zodat het systeem weer weet waar ze zitten
Alleen is dat lekker veilig
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 5 mei 2008 @ 23:07:09 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58502028
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 mei 2008 @ 23:08:46 #118
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
  maandag 5 mei 2008 @ 23:09:18 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58502085
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:01 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, en toevallig als je treindectie plaatsvindt met toonfrequente/prik/code spoorstroomlopen kan je er ook continu beveiliging er aan vast hangen.
Maar je noemt het wel als expliciet voordeel! Terwijl het geen hout snijdt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 mei 2008 @ 23:09:32 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58502096
sterf, betwetertjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 mei 2008 @ 23:10:10 #121
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_58502116
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar je noemt het wel als expliciet voordeel! Terwijl het geen hout snijdt!
schrijffout van mij
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 5 mei 2008 @ 23:11:24 #122
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_58502146
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
sterf, betwetertjes
Doe jij dan is een nuttige bijdrage
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 5 mei 2008 @ 23:13:35 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58502185
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:10 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

schrijffout van mij
Nee, gewoon lomp copy-pasten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 mei 2008 @ 23:15:52 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58502251
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:11 schreef SpeedyRich het volgende:
Doe jij dan is een nuttige bijdrage
Als we zo gaan beginnen, heb jij nog HEEL wat in te halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 mei 2008 @ 23:18:07 #125
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_58502315
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, gewoon lomp copy-pasten.
Nee zelf geschreven
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')