quote:
Als het zou werken zoals het hoort te werken is het de minst slechte oplossing. Geen geklapper met de deur etc. Ja, wel met vliegen en muggen in huis... dat dan weer wel.quote:Ik ben zelf ook opzoek naar een hor voor op de schuifpui.
Deze oplossing schrap ik in elk geval van de lijst.
max. 2 meter. Ik heb van beide 4 centimeter afgehaald. Dus bij mij is ie 192 breed.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:30 schreef Lariekoek het volgende:
Hoe breed is een zo'n hordeur eigenlijk?
Misschien dat ik er dan wel wat mee kan op de schuifpui.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:38 schreef Dirkh het volgende:
[..]
max. 2 meter. Ik heb van beide 4 centimeter afgehaald. Dus bij mij is ie 192 breed.
Dan heb je er wel twee hè, dus krijg je hetzelfde verhaal als ik heb.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:41 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Misschien dat ik er dan wel wat mee kan op de schuifpui.
Morgen maar eens kijken.
Mijn schuifpui is niet zo breed.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:43 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dan heb je er wel twee hè, dus krijg je hetzelfde verhaal als ik heb.
Of je moet die van horren.com nemen, die kan je dus wel als één geheel bestellen voor een dubbele deur.
Dan nodig ik ze persoonlijk uit om een kijkje te komen nemen, de rails is dan wel ingekort maar zit klem tussen de kozijnen en de stopblokjes zitten strak tegen elkaar.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:45 schreef Oblivion het volgende:
Misschien toch iets teveel eraf gehaald?
Dat is wat zij gaan zeggen...
Ja, dan heb je een kier van 1 centimeter, ook kut dus.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:56 schreef Oblivion het volgende:
Ah, nu snap ik het...
Maar hoe zit dat dan met een normale deuropening?
Daar zit dan toch ook eerst het stopdingie tegen aan en dan pas het aluminiumstripje....?
Beleefd ben ik hè?quote:Geachte heer/mevrouw,
Onlangs hebben wij twee maal de Plissé hordeur PLUS aangeschaft voor onze dubbele deur. Gezien het design en het gebruikersgemak hebben wij voor deze hordeuren gekozen.
Na het goed laten informeren door onder andere uw website hebben we uiteindelijk gekozen voor dit model. We moesten ons wel goed laten informeren, omdat we dus dubbele deuren hebben en niet elke hordeur gebruikt kan worden.
Zoals uw website en de verpakking aangeeft, is de Plissé hordeur PLUS geschikt voor dubbele deuren, door gewoon twee hordeuren te plaatsen.
Letterlijk: Met 2 deuren maakt u een dubbele deur.
Na de aanschaf hebben we de gebruiksaanwijzing goed doorgenomen en de afbeeldingen op uw website bestudeerd. Dit omdat de gebruiksaanwijzing uitsluitend uit plaatjes bestaat en er verder geen beschrijving is.
Het plaatsen van de hordeuren ging vrij gemakkelijk.
Maar na het plaatsen moest uiteraard getest worden of alles goed werkte, tot onze schrik bleek er een kier tussen beide deuren te zitten. (zie onderstaande foto)
Ik schrok en dacht meteen dat ik een fout had gemaakt bij het monteren en bijvoorbeeld één eindstop had moeten gebruiken, zodat de rails meer aansluit. Maar dat bleek niet te kunnen, omdat het koord aan de eindstop verbonden is. (zie onderstaande foto)
De kier hoort er dus te zitten, maar dat neemt het effect van de hordeur deels weg met als gevolg dat er toch muggen/vliegen naar binnen kunnen.
Ook bleek na een paar dagen dat een van de horren losliet. Ik keek verbaasd en vroeg of mijn vrouw tegen de hor was gelopen. (wij hebben geen kinderen of huisdieren) Maar dat bleek niet het geval, de plooien in de hor waren ook niet anders, iets wat je meteen zal zien als iemand tegen de plissé hor zou lopen.
Wat blijkt, de hor wordt in het profiel gehouden door dubbelzijdig tape. Maar deze laat dus al vrij snel los. Dat kan haast niet de bedoeling zijn van een hordeur van deze kwaliteit. Uiteraard kan de hor weer hersteld worden door het gaas stevig terug te drukken tegen de tape aan. Maar bij een beetje zonneschijn wordt de tape waarschijnlijk wat minder kleverig en laat het gaas weer los. Ter informatie, de rails hebben we iets ingekort, dus de hor wordt niet maximaal open geschoven) (zie onderstaande foto)
Juist door te kiezen voor een Bruynzeel-hor en daardoor ook bereid waren om iets meer te betalen dan voor een “eigen merk” hordeur, hadden we juist verwacht dit soort verrassingen te vermijden.
Graag hoor ik van u welke oplossingen mogelijk zijn om bovenstaande op te lossen. Nu heb ik deze hordeuren wel bij de bouwmarkt gekocht en kan eventueel daar vragen wat de oplossing is, maar gezien het feit dat het hier om de constructie gaat en niet om een defect product, richt ik mij rechtstreeks tot u.
Alvast vriendelijk bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Klustechnisch is alles welkom, dat was ook de reden waarom ik het het K&W plaatste.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:42 schreef Vonkenboer het volgende:
TS,
- Wil je een klustechnische oplossing voor jou probleem met deze roldeuren;
- Of wil je verhaal verhalen bij de fabrikant van deze roldeuren en doormiddel van dit topic ons daarvan op de hoogte houden
Het ene past prima in klussen en wonen, echter als het om verhaal halen gaat bij de fabrikant dan schop ik dit topic richting Werk, Geldzaken en Recht
Dat was mijn eerste gedachte nadat ik de kier zag, maar helaas.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:10 schreef Brighteyes het volgende:
Mss ben ik gek, maar kan je de span-touwtjes van de linker en de rechterdeur niet gewoon aan elkaar knopen in het midden? Dan ben je toch van het hele probleem af en kan idd de stop uit het midden weg?
Wij hebben ze ook. Dat wil zeggen, eentje zit er in en functioneerd prima, de 2e staat al anderhalf jaar stof te happen in de schuur omdat wij sloten hebben de rails in de weg zitten.
hmmm, het zou denk ik wel kunnen op die manier, maar dan is het wel lastig om het koord te spannen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dat blokje heb je toch niet meer nodig dan? Dat zit er volgens mij alleen maar op om idd te zorgen dat de stop blijft zitten waar hij zit en dat je het touwtje kan spannen. Als je die dus aan elkaar knoopt heb je volgens mij hetzelfde effect.
Je hebt nl. de stop niet meer nodig omdat de deuren elkaars stop zijn zeg maar.
Toch?
De stop werkt overigens niet echt heel goed bij een enkele deur, wij hebben er maar een spijker naast geslagen.
Loslaten aan de andere kant hebben wij geen last van gelukkig.
Nee, ik denk dat ze nog een kater hebben van het bevrijdingsfestival.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:12 schreef Lois het volgende:
Nog geen reactie?
Dat zeg ik nu wel zo hard, ik kan dat hele ding dus slopen besef ik me net om dat koord er in te krijgen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:35 schreef Dirkh het volgende:
Dus het is geen klusjob
Nee, ik heb nog niks gedaan. Met spijkertjes werken is dan wel heel profesorisch, hoe goed bedoeld ook.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Al een mailtje ontvangen van bruynzeel ? Of heb je de hordeuren al aangepast dmv de oplossing met twee spijkers die hierboven aangedragen word ?
Dan hadden ze tien punten extra gekregen voor het hebben van humorquote:Op woensdag 7 mei 2008 21:05 schreef Adelante het volgende:
Ze hadden ook een Autan stift en vliegenmepper kunnen opsturen.
dat is net voormijquote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:30 schreef Oblivion het volgende:
Mooi zo, precies op tijd voor het mooie weer...
Joh!quote:
Het bevalt heel erg goed, ik heb er wel een moeten vervangen. Een nichtje van me meende de boel te moeten slopen (een klein kind dus niets kwalijk te nemen) en ik vond dat ik dat wel kon herstellen door de draden aan de achterkant strak te trekken. Mooi niet dus. Ik gemaild naar Bruynzeel en gevraagd wat ik kon doen. Het antwoord was duidelijk: Wat je ook doet, NIET aan de draden aan de achterkant trekken. Te laat dus. Ik durf te wedden dat Bruynzeel een nieuwe deur had gestuurd als ik verzwegen had dat ik dus wel al aan die draden had getrokken.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:33 schreef fokkieslim het volgende:
Ik heb deze horren ook gemonteerd.
De klikstrippen waaraan de horren gemonteerd worden vond ik lastig,maar dat terzijde.
Alles secuur gemonteerd,en inderdaad een spleet van 3 a 5 mm.
Toen ik ging zoeken op het net kwam ik dit tegen,dus direct effe gemaild of ze mij ook een set gemodificeerde borstels kunnen sturen.
Verder lijkt me het prijstechnisch een goed product,het oogt niet verkeerd,en het is niet zon klapding waarbij menige visite zich doodschrikt.
Ik houd jullie op de hoogte.
Nee, dat is echt zo gepiept. Aan de onder en bovenkant zit een klein schroefje, een daarvan haal je het schroefje los en haal je het grijze clipje er af. Dan schuif je zo de borstel er uit en de nieuwe er in, dan op de juiste maat knippen, clipje er weer op en schroefje er in en je bent klaar.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:01 schreef fokkieslim het volgende:
nieuwe borstels zijn onderweg,dus het probleem is bekend.
Is het veel werk die borstels te vervangen,ik bedoel moet de hor uit de geleiders=
Dus ik moet ze toch uit de rail halen.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:57 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Nee, dat is echt zo gepiept. Aan de onder en bovenkant zit een klein schroefje, een daarvan haal je het schroefje los en haal je het grijze clipje er af. Dan schuif je zo de borstel er uit en de nieuwe er in, dan op de juiste maat knippen, clipje er weer op en schroefje er in en je bent klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |