abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2008 @ 15:21:41 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58436836
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:17 schreef Nashje het volgende:
Ik ben het wel eens met twi dat dit een tyfustopic is geworden . Iedereen ligt maar wat kansloos te reageren op elkaar .
Ja, belachelijk, een forum waar mensen op elkaar reageren!

Doe mij ook maar liever de krant, niet met al die enge meningen van anderen erbij .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58436889
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:19 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Er is momenteel ook vrij weinig zinnigs te vertellen
Dan vertel je toch lekker niks.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 15:35:49 #203
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58437116
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:23 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dan vertel je toch lekker niks.
Dan kan ik beter op Tweakers.net gaan zitten
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 2 mei 2008 @ 15:39:39 #204
129317 Ordinair
Snonaldo
pi_58437182
quote:
Sarpong heeft weer plezier op het veld

Jeffrey Sarpong lijkt tegen het einde van het seizoen de juiste vorm te pakken te hebben. De jonge middenvelder was donderdag tegen Heerenveen zelfs dicht bij zijn eerste officiële Ajax-treffer.
Sarpong viel in het eerste play-offduel met Heerenveen in de 82ste minuut in voor Dennis Rommedahl. In blessuretijd kreeg hij een goede mogelijkheid om de voorsprong van Ajax te vergroten tot 1-3. Hij schoot twee keer achter elkaar van afstand op doel, maar had moeten afgeven op Klaas Jan Huntelaar, die er beter voorstond. De Ajax-spits stak zijn woede niet onder stoelen of banken, toen Sarpong voor eigen succes ging. ,,Hij had gelijk”, zegt Sarpong één dag later met een kleine glimlach op zijn gezicht. ,,Ik had de bal moeten afgeven, maar ik zat gewoon helemaal in mijn actie.” Geen kwade opzet dus, meer een overschot aan enthousiasme. ,,Ik had gewoon ontzettend zin om te voetballen en hoopte een doelpuntje mee te kunnen pakken.”

Op het gebied van overzicht bewaren, kan Sarpong nog grote stappen maken. ,,De trainer corrigeert me ook veel op dat gebied”, zegt Sarpong over de rol van Adrie Koster. ,,Ik moet beter leren wanneer ik wel een actie kan maken en wanneer niet.” Maar de huidige Ajax-coach is ook complimenteus over de ontwikkeling van zijn 19-jarige pupil. ,,Jeffrey is heel erg sterk teruggekomen na zijn schouderblessure”, zei Koster vrijdag tijdens de persconferentie. ,,Hij doet het goed tijdens de trainingen en speelt sterk bij Jong Ajax. Daarom zit hij bij de selectie en krijgt hij ook af en toe speeltijd.”

In de vorm van Sarpong zit inderdaad een stijgende lijn. In de eerste seizoenshelft hield een operatie aan zijn schouder hem lange tijd uit de roulatie. ,,Ik ben er tweeënhalve maand uit geweest”, blikt hij terug. ,,Maar ik ben goed uit die blessureperiode gekomen, ben sterker geworden en speel beter. In het begin van het seizoen had ik ook een dipje. Het ging gewoon even niet. Ik hing tussen het eerste elftal en Jong Ajax en ook daar moest ik aan wennen.” Nog altijd schippert hij tussen Jong Ajax en Ajax 1, maar inmiddels kan hij daar veel beter omgaan. Na zijn blessure heeft hij de weg omhoog ingezet. ,,In december speelde ik weer mijn eerste wedstrijd met Jong Ajax. Ik was nog wel een beetje bang om een schouderduw uit te delen, maar ik voetbalde weer met passie en met lef.”

Ajax speelt maandag in de ArenA de return tegen Heerenveen. De Amsterdammers verdedigen een 2-1-voorsprong. ,,Een goede uitgangspositie”, zegt Sarpong. Of hij net als donderdag op doelpuntenjacht gaat, durft hij nog niet te zeggen. ,,In hoop dat ik bij de selectie zit. En als ik kan spelen, is dat alleen maar mooi meegenomen.”
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_58437205
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:39 schreef Ordinair het volgende:

[..]
Hij moest gewoon afleggen
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  vrijdag 2 mei 2008 @ 15:42:36 #206
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_58437224
quote:
'Valencia slaat bod op Villa af'
Geschreven op vrijdag, 2 mei om 15:17

David Villa moet de volgende miljoenenaankoop van Real Madrid worden. In de vrijdageditie van de Spaanse sportkrant Marca kwam de interesse in de aanvaller van Valencia al aan het licht, vrijdagmiddag deed Radio Marca er nog een schepje bovenop: Valencia gaat niet akkoord met het bod van 25 miljoen euro én Julio Baptista. Volgens de radiozender vormt het salaris van de Braziliaan, naar verluidt drie miljoen euro, een obstakel voor Valencia, dat echter al een tweede bod van de Koninklijke heeft ontvangen: 30 miljoen euro én Esteban Granero of Rubén de la Red. Naar verluidt heeft Valencia het laatste bod inmiddels in beraad.

Diverse Spaanse media maken melding van een onderhoud volgende week tussen zaakwaarnemer José Luis Tamargo en Valencia zelf. Villa liet eerder dit seizoen al duidelijk blijken aan een stap omhoog toe te zijn. Het is geen geheim dat de Spaanse international bijzonder teleurgesteld is over het mindere seizoen van los Ché.
Huntelaar naar Madrid
#FreeHat
  vrijdag 2 mei 2008 @ 15:49:59 #207
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58437343
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:42 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Huntelaar naar Madrid
Zegt jammer genoeg nog erg weinig. Clubs als Real hebben namelijk geld zat om Huntelaar 5x te kopen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58437580
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:23:31 #209
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58437889
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:39 schreef Ordinair het volgende:

[..]
Als hij genoeg speeltijd krijgt bij van Basten zie ik hem nog groot worden ook .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_58437909
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:41 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Hij moest gewoon afleggen
En Perez even daarvoor op hem...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_58437934
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:23 schreef Houniet het volgende:

[..]

Als hij genoeg speeltijd krijgt bij van Basten zie ik hem nog groot worden ook .
Vorige keer tegen Heerenveen deed hij ook al leuk mee.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:27:40 #212
82589 S-Two
barba macacu
pi_58437955
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:07 schreef kevin6188 het volgende:
http://web.at5.nl/achterg(...)d-je-profvoetballer/

Wel even de moeite waard.
Wel een leuk interview inderdaad.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:36:33 #213
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_58438093
Volgens Ajax toch al ruim 37000 kaarten verkocht voor maandag, valt me nog mee.
Geef mij maar Amsterdam
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:36:34 #214
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_58438095
Welke functie is er bij Ajax nog vrij te maken voor Rijkaard?
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_58438118
Er is nog geen technisch directeur toch?
pi_58438168
Net zag ik nog een gezellige mafkees met een kakkerlakken shirt op het Rembrandt

Maandag ga ik niet, wss thuis tegen Twente wel omdat het laatste wedstrijd van John is, ookal is het afscheid al geweest.
pi_58438243
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:47 schreef McFearless het volgende:

Natuurlijk.

Shay Laren..

Eerst maandag de boel heel zien te houden en vervolgens Twente wel verslaan ipv die verschrikkelijke wedstrijd in Enschede.
bedankt

Ik neem aan dat die Moreno alleen komt als Huntelaar vertrekt.
En wanneer gaan ze eens naar verdedigers zoeken
No bitch to me
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:45:15 #218
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58438251
quote:
Als voetbalsupporters in één ding goed zijn (beter nog dan in kankeren) dan is het in hopen. Zelfs na tien jaar doffe ellende blijven supporters vol overtuiging hopen dat alles beter wordt, en het mooiste is nog dat het voor die supporters niet eens hoop is. Voor hen is het een rotsvast, onwrikbaar geloof in betere tijden.

Supporters van clubs die zelden iets winnen, worden gaandeweg steeds beter in hopen (beste voorbeeld: feyenoord). Het zegt veel over Ajax dat ook wij, Ajacieden, steeds vaker baden in hoop. Ik bedoel: hoe groot waren die titelkansen nou werkelijk op de laatste speeldag? Wees eerlijk: niet groter dan een procentje of vijf. Maar tóch hoopten we, en trokken we net iets nerveuzer dan normaal de voordeur achter ons dicht. Het was hopen tegen beter weten in. Dat is vaak zo bij hoop, en eigenlijk is dat ook wel mooi.

Ander voorbeeld: Marco van Basten. Waarom zijn we er in vredesnaam zo zeker van dat alles onder hem beter gaat worden, en dat Ajax weer net zulk mooi, aanvallend en attractief voetbal zal gaan spelen als in de tijd dat Van Basten nog dat prachtige Kappa-shirt droeg met TDK op de voorkant en nummer 9 op de achterkant?

Als je een eerlijke analyse maakt, is de kans eigenlijk veel groter dat Van Basten de volgende Wouters, Koeman of Blind wordt: wéér een jongen van de generatie kort na 1960, die een betere voetballer was dan welke speler uit de huidige Ajax-selectie dan ook, maar als trainer nog niet of nauwelijks indruk heeft gemaakt. Op basis van de recente geschiedenis is de kans dat hij verzuipt bij zijn eerste grote club groter dan de kans op een nieuwe glorietijd. Van Basten is weer zo`n Ajax-trainer die vooral uit hoop is aangesteld.

Van Wouters en Blind kon je nog zeggen dat ze een schone lei hadden: ze waren nog nooit trainer geweest. Ajax gokte erop dat ze dusdanige natuurtalenten waren dat ze de club wel even een nieuwe gouden periode binnen zouden gidsen. Dat bleek niet zo te zijn.

Marco van Basten is, als trainer, geen onbeschreven blad meer. Als bondscoach van Oranje heeft hij al met verve gedemonstreerd dat het beslist niet gegarandeerd is dat een geinig ploegje onder zijn leiding ook werkelijk goed gaat voetballen. De trainer Van Basten pakt een hoop punten, maar het aantal doelpunten en de amusementswaarde? Wie er de laatste jaren blij van is geworden, mag zijn vinger opsteken. Ongelooflijk, eigenlijk. Een elftal waarin Wesley Sneijder en Rafaël van der Vaart op het middenveld spelen, Arjen Robben en Robin van Persie op de vleugels en Ruud van Nistelrooy óf Klaas-Jan Huntelaar in de spits kan misschien verdedigend kwetsbaar zijn, of kwetsbaar voor de counter, of weet ik veel wat. Maar traag, voorspelbaar en saai? Dat kán bijna niet, maar dat was het Nederlands Elftal dus wél, onder Marco van Basten. En niet zo`n beetje ook.

Na het WK 2006 vonden we Van Basten collectief een prutser, weten we nog? We waren knap pissig toen hij zichzelf een ‘zeventje` gaf voor die paar weekjes flutvoetbal in Duitsland, en ook nog deed alsof het WK een soort proefexamen was voor Euro 2008. Waarop baseren we dan nu de overtuiging dat we onder de trainer Van Basten weer ‘Ajax-voetbal" te zien zullen krijgen? Op het spetterende tweeluik tegen Luxemburg? Ajax heeft gewoon weer gegokt. Dat heeft ons de afgelopen tien jaar heel veel frustratie en heel weinig prijzen opgeleverd. Het kán goed uitpakken, zoals elke gok goed kan uitpakken, maar van een topbeleid (‘alleen de beste is goed genoeg!`) getuigt het niet.

Bij Ajax weten we niet zeker dat de huidige koers de juiste is. Naar de sleutel tot het succes zoeken we nog steeds, en daarom laten ook onze bestuurders zich in toenemende mate leiden door hoop: Ajax... succesvol met Marco van Basten... wat zou het mooi zijn... en hij heeft in elk geval veel krediet... Weet je wat: we maken hem hoofdtrainer!

En toch: dwars door deze kritische beschouwing heen, voel ook ik de hoop branden. Ik ben net zo`n weerloos slachtoffer van de eeuwige supportershoop als elke andere Ajacied. Elke zomer val ik er weer aan ten prooi. Zal dat ooit veranderen?

Ik hoop van niet.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:52:21 #219
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58438378
Mooi stukje .
quote:
En toch: dwars door deze kritische beschouwing heen, voel ook ik de hoop branden. Ik ben net zo`n weerloos slachtoffer van de eeuwige supportershoop als elke andere Ajacied. Elke zomer val ik er weer aan ten prooi. Zal dat ooit veranderen?

Ik hoop van niet.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:02:04 #220
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58438516
quote:
Koster nog niet zeker van zege op Heerenveen

Afgelopen donderdag zette Ajax een knappe 1-2 zege neer in Friesland tegen SC Heerenveen in de strijd om het laatste Champions League ticket. Hoewel het resultaat zeer goed te noemen was, kan interim-trainer Adrie Koster nog niet op twee oren slapen. "We zijn er nog niet. We hebben het verschil tussen de twee ploegen donderdag niet uitgedrukt in doelpunten. We hadden er meer moeten maken," aldus Koster op de persconferentie van vrijdag, aldus Voetbalprimeur.

Edgar Davids en Thomas Vermaelen zullen er maandag in ieder geval niet bij zijn om de voorsprong te verdedigen. "Als een speler als Davids eruit moet, weet je dat het ernstig is. Zaterdag wordt er een MRI-scan gemaakt. Het is beter om minstens 24 uur na de blessure te wachten, omdat je dan een beter beeld krijgt van de kwetsuur. Maar ik ga er niet vanuit dat Edgar de wedstrijd van maandag haalt."

Jan Vertonghen zal maandag wel weer inzetbaar zijn. De Belg was afgelopen donderdag geschorst. Rasmus Lindgren zal de plaats van Davids op het middenveld overnemen. Thomas Vermaelen kan bij het bereiken van een volgende ronde door Ajax mogelijk wel weer inzetbaar zijn.
quote:
Ajax mist Davids en Vermaelen in terugwedstrijd

Trainer Adrie Koster van Ajax zal het aanstaande maandag in de terugwedstrijd van de play-offs om Champions League voetbal tegen sc Heerenveen moeten doen zonder Thomas Vermaelen en Edgar Davids. Beide spelers hebben last van een blessure.

De Belgische verdediger is nog steeds herstellende van een liesblessure die hij opliep in de wedstrijd tegen FC Groningen. Middenvelder Davids liep donderdag tegen Heerenveen eenzelfde blessure op. Deze lijkt vrij ernstig te zijn.

AT5 weet overigens te melden dat Jan Vertonghen maandag in de basis zal starten. Hij was er in het hoge noorden niet bij door een schorsing die hij vorig jaar tijdens de promotie/degradatie play-offs met RKC Waalwijk opliep. Rasmus Lindgren zal de plaats van Davids overnemen. Verder zullen er geen wijzigingen plaatsvinden in het elftal.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:09:44 #221
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_58438651
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:47 schreef McFearless het volgende:

[..]

Kings of Leon.
[..]
Echte koningen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:11:01 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58438671
Zonder Davids en met een sterkere verdediging moet het kunnen Maandag. Maar tegen Twente zal er echt nog even 2 potjes tot het gaatje gegaan worden, en daar blinken onze helden niet echt in uit....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58438834
Houniet, je hebt PM.
pi_58439608
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Houniet, je hebt PM.
Mag ik ook?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009