Kan je eventueel proberen minder te geven en kijken of ze dan ook tevreden is, Randa? 160 is wel veel! Dat komt waarschijnlijk ook omdat ze uit een fles een pak makkelijker drinken dan uit de borst

Hier wordt nog steeds niet meer gedronken dan 130 ml per flesje. Enfin, al het mevrouw belieft. Bij mijn vader drinkt ze zo'n 100-110ml van die 130ml. Daar gaat ze sinds januari elke week enkele dagen naartoe.
Sinds mei is dat om de week. De andere week gaat ze naar de onthaalmoeder en daar weigert ze het grootste deel van de flesjes. Of ze drinkt maar 40-50 ml.
Omdat ik het zonde vind om elke keer 90-130 ml in de gootsteen te zien verdwijnen, heb ik nu gewoon 250 ml meegegeven en gevraagd of ze per keer (3 flesjes) 50ml wil aanbieden en pas wil bij opwarmen als ze die 50ml wil. Toch voel ik me eiserig door dat te vragen. Ze moet zo meer aandacht aan mijn dochtertje besteden. De andere kindjes (FV) die drinken gewoon hun flesjes uit op hun vaste momenten.
En ook een beetje gierig omdat ik het zo zonde vind dat er anders zo veel in de gootsteen beland... langs de ene kant is het 'maar' melk, langs de andere kant is kolven nu ook weer niet de prettigste aangelegenheid, meer van 'het doel heiligt de middelen'.