abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58763228
Ik geef ook BV (Avalon is nu 4 maanden; geboren op 1 januari). Nu zou ik graag advies willen over het volgende; In het begin hebben we een keer geoefend met een flesje en dat ging prima. Maar nu zijn wij, door veel gedoe met teveel spugen/huilen, doktersbezoekjes e.d. 'vergeten' met het flesje te oefenen ivm een keer oppas nodig hebben. Ik ben thuis, aangezien ik geen vast baan had, en kan dus overdag zelf voeden en hoef niet perse te kolven (behalve overschot ), maar soms moet je weleens weg en moet de kleine ook een voeding! Dat wil dus nu niet meer. Ze wordt echt kwaad en gaat erg hard krijsen als iemand, ook ik of haar papa, het lef heeft haar een flesje aan te bieden. Of de melk nu warm, vers, koud is, maakt niet uit; Ze wil alleen tepel! Kan je dit nog oefenen, zodat ze het wel aanleert om soms een flesje te drinken? Groetjes, Laura
  maandag 19 mei 2008 @ 18:39:47 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58765927
Heb je verschillende flesjes geprobeerd?

Jennifer drinkt goed uit avent flesjes en uit de tommee tippee flesjes. Deze zijn breed en lijken meer op een tepel. Je hebt ook flesjes met een dunne speen, daar weet Jen dus geen raad mee.

En toch gewoon blijven aanbieden. Misschien de ergste honger met de borst, dus 1 borst geven, en dan nog even oefenen met de fles. Zodat ze wel rustig is als je oefent en niet overstuur is omdat er NU gegeten moet worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58766044
Wat Ticootje zegt

Hier was het wennen aan een flesje overigens ook best een gedoe hoor. Succes!

Enne..Avalon...mooie naam
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 19 mei 2008 @ 18:53:22 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58766139
Ik had flesjes met dunne spenen in mn luiertas zitten. En toen er NU gegeten moest worden met zo'n speen barstte de hel bijna los, omdat ze niet wist hoe het moest en honger en NU. Ik was blij dat ik nog een ander flesje in mn handtas had zitten, die hoort bij de handkolf. En toen was alles weer goed. Er moest wel heel snel gegeten worden toen. Maar zo zie je maar, ook kleintjes kunnen echt een voorkeur hebben.

Jen heeft ook eigen flesjes op het kdv, die heb ik gewoon gekocht en die blijven daar ook. Ik hou zelf wel in de gaten wanneer er weer nieuwe spenen op moeten. (ik dacht elke 6 weken) Maar ik heb geen zin in "niet willen eten"- drama alleen om een verkeerd flesje.
pi_58767005
Ik heb avent flesjes met bijbehorende spenen (met verschillende hoeveelheid gaatjes voor hoeveel melk eruit moet komen). heb ook al andere geprobeerd. Zal het s uit proberen samen met BV. Is best lastig, want ik wil haar ook niet overstuur maken. Ik heb ook zoń flesje met een gebogen speen, maar die is weer veel dunner en harder. Die vind ze helemaal niets. Tsja, mijn tepel is ook niet gebogen en plat! En tnx (naam was voor ons allebei de eerste keus )
pi_58767512
Zelfs al kent de baby de fles goed en drinkt de kleine eerst perfect, een bv-kindje weigert ook weer vlug is mijn ervaring zowel zoon als dochter hebben geweigerd, als ze hem al aan zagen komen . Mijn dochtertje dronk eerst perfect en een paar dagen later hoefde ze de fles echt niet meer. Gelukkig was dit met een paar dagen weer voorbij en nu drinkt ze weer perfect. Gewoon blijven aanbieden eens pakken ze het toch wel weer.

[ Bericht 19% gewijzigd door Randa_v op 19-05-2008 20:26:19 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 20:22:13 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58767552
Tja, maar ze moet het wel "leren". Over 2 maanden moet ze toch meer eten dan alleen borstvoeding. En het is gewoon handig dat ze de fles pakt.
Probeer anders elke avond een flesje te geven, zo hebben wij Jen ook laten wennen. Maar ik denk dat Jen ook niet een groot probleem heeft gemaakt van de fles, het ging vrij makkelijk. Succes!

Oh en over de spenen, even goed kijken welke grootte je hebt. Is het te klein raken ze gefrustreerd dat er niet genoeg uit komt, te groot betekend dat ze zich verslikken en dat het dus ook niet goed gaat. Jen drinkt van avent nu op speen 3 en van tommee tippee speen 2. Jen zat daar 2 weken geleden al op, mijn borsten spuiten ook flink dus ze kon makkelijk een speen groter hebben.
pi_58767743
Merlijn hebben we vrij snel laten wennen aan andere manieren van drinken. Zo was hier de rietjesbeker een succes. Je kunt er echt weinig aan veranderen als ze de fles niet pakken, alleen blijven proberen. Als ik bedenk wat het KDV heeft moeten doen om Merlijn aan de fles te krijgen. Nu kreeg hij na 9 maanden ook echt geen fles meer, maar een openbeker, tuitbeker of rietjesbeker.

Je gebruikt wel snelle spenen Ticootje, Merlijn heeft nooit meer dan speen 1 erop gehad, en Gwen heeft ook nog speen 1. Als het te snel gaat wordt te fles veels interressanter (minder moeite dan de borst). Een toeschietrefelex komt bij mij in iedergeval niet meteen daar moeten ze toch wel iets moeite voordoen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:32:24 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58774837
Randa, bij bij komt het tsr vrijwel meteen. En dan spuit de melk er ook echt uit, niet te houden. Ik moet ook altijd een spuugdoekje op de andere borst houden, anders ben ik gewoon drijfnat.
Als Jen (zoals gister) te moe is om te drinken aan de borst hoeft ze gelukkig weinig moeite te doen voor de melk. Als ze de tepel al aanhapt komt bijna meteen een tsr. Ook als ik aan haar denk op mn werk wil het wel eens spontaan komen. Lang leve de zoogkompressen.

Speen 1 gaat echt te langzaam voor haar, ze wordt heel ongeduldig! En een soort boos op de fles dat het niet snel genoeg gaat. De spenen die ze nu heeft gaan gewoon goed. Zolang het ook goed gaat houd ze deze ook gewoon.
pi_58775574
Succes, Aidanwulf. Ik ben blij dat ik met Ronja nooit aan de kolf/fles heb gehoeven. Deze keer zal het wel moeten, ik ben benieuwd....

Oh, en hebben jullie gezien dat er een nieuw borstvoedingsboek is? Nu al te reserveren, eventueel gesigneerd
borstvoedingsboek.com
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:40:25 #111
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58780199
uitslag van de kweek is binnen..niks te vinden. Huisarts heeft eindelijk naar me geluisterd en me de fluconazol en daktarin voor Saartje voorgeschreven. Ik kan wel janken!
Saartje
pi_58780241
$%^&* zeg Heeft hij nog excuses aangeboden?
Hopelijk ben je straks overal van af
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:48:43 #113
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58780368
Jeetje Maneki! ik hoop echt dat je vlug verlost zult zijn van alle klachten!

Ik heb sinds het weekend wat pijn aan mijn borst, het lijkt alsof er binnenin een blauwe plek zit. Als ik erop duw, doet het wat zeer zeg maar Ik hoop en denk eigenlijk ook dat dit gewoon een spiertje of iets dergelijks is en niet iets als spruw, of een ontsteking (het is wel weer DE borst).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:52:35 #114
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58780448
excuses? hij wilde me eerst aan de AB hebben, dat heb ik geweigerd en heb toen gezegd wat ik wel wilde. Ik geloof dat hij me nu een irritante betweter vindt maar dat kan me niet boeien
Dus nee, geen excuses.

pfft PM, ik hoop voor je dat het niets is!
Saartje
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:29:58 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58782063
Dan maar een betweter! Ik hoop dat het gaat werken hoor Maneki.

PM, voel je ook schijven? Hoe voel je je verder, ziekjes of koortsig? En anders niet erop duwen, dan doet het ook geen pijn.

Morgen moet ik weer even lang de HA, even voor de zekerheid. De AB is wel klaar, maar het zit er nog, maar doet geen pijn ofzo en ik ben (nog) niet ziek..
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:37:33 #116
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58782189
Aidenwulf, je kunt ook proberen of ze uiteen cupje wil drinken, dat is meer likken zoals een een katje doet. De dop van een aventfles kun je daar prima voor gebruiken. En verder volhouden. Als je geen hele dagen weg hoeft kun je natuurlijk ook op jouwverzoek voeden. Vlak voordat je weg gaat en meteen als je terugkomt. Zo beperk je het aantal voedingen dat Avalon van een ander zou moeten krijgen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58782462
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:29 schreef owlet het volgende:

Oh, en hebben jullie gezien dat er een nieuw borstvoedingsboek is? Nu al te reserveren, eventueel gesigneerd
borstvoedingsboek.com
Mmm, dat had ik nog niet gezien. Ik denk eigenlijk dat ik er zeer weinig aan ga hebben maar misschien dat ik het toch ga bestellen voor de 'heb', kan hij in de kast naast 'eten voor de kleintjes'
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58783858
Hoi,

tnx voor de reacties. Ik denk dat ik idd maar een cupje probeer. Mijn moeder heeft al een keer de dop van de fles gebruikt toen t niet wilde (toen moesten we een hele dag weg); het duurde wel ff, maar ze kreeg zo wel wat binnen. Ze kan nm al uit een klein dopje drinken (ivm de medicijnen die ze krijgt). En vlak voeden voor en na plan ik idd al zo in; scheelt voedingen als ik weg ben! Maar ja, langer dan 4 uur overdag zonder melk kan ze ook nog niet. Ik las ook op een borstvoedingssite dat het soms beter kan zijn t niet te willen proberen na zoveel maanden, aangezien ze beter sneller uit een kopje kunnen leren drinken. We hadden het er gisteravond nog over en ik denk dat we de stress van het leren drinken uit een flesje maar overslaan. Avalon heeft best al veel gedoe gehaden t gaat nu net beter.
pi_58783909
Wij hebben ook nooit een flesje gebruikt, en hij dronk uiteindelijk toch vrij snel uit een glas of beker.
pi_58786849
En voor je eigen gemoedsrust, AidanWulf, het is niet zo'n ramp als een gezond kindje een keer niet na vier uur drinkt. Het is niet leuk voor haar, maar het is ook niet slecht. Ze haalt het dan later weer in dus je zal waarschijnlijk minder goed slapen.
pi_58787083
Gwen heeft vandaag voor het eerst kunstvoeding gehad. Gelukkig drinkt ze het goed. Wel jammer dat ik zo weinig kolf en meer kolven gaat niet lukken denk ik. Mijn borsten voelen lekker soepel en leeg na het kolven maar meer dan gemiddeld 150/160 krijg ik er niet uit en ze drinkt toch echt meer. Jammer maar nu het live voeden lang gaan volhouden .... moet lukken.

Ik merk de terugloop goed tijdens kolven. Op dinsdag werk ik en ben ik veelal ook 's avonds weg. Dus bijna geen kind aan mijn borst mag blij zijn als ik er woensdag op mijn werk nog 100/120 eruit krijg per kolfbeurt. Jammer dat ik het niet bijgekolft krijg. Maar ik moet me erbij neerleggen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:10:16 #122
94046 PM-girl
pi_58788763
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:29 schreef Ticootje het volgende:
PM, voel je ook schijven? Hoe voel je je verder, ziekjes of koortsig? En anders niet erop duwen, dan doet het ook geen pijn.
Hihi, dat is de crux, niet erop duwen! Toen ik het schreef, vond ik het inderdaad al grappig overkomen!
Maaruh, volgens mij zorgen om niets, ik merkte verder al niets geks en toen ik straks een nieuwe luier bij Simon aandeed, kreeg ik weer mijn dagelijkse schopbeurt vanaf het aankleedkussen (dat hoort erbij, zegt men dan). Precies op de zere plek. En precies dat is denk ik ook de oorzaak van de pijn [insert lampjessmiley]
*
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:11:13 #123
94046 PM-girl
pi_58788783
Erg jammer Randa, maar wat je zegt, het is zo. Gelukkig drinkt Gwen het goed.
*
pi_58795695
Kan je eventueel proberen minder te geven en kijken of ze dan ook tevreden is, Randa? 160 is wel veel! Dat komt waarschijnlijk ook omdat ze uit een fles een pak makkelijker drinken dan uit de borst

Hier wordt nog steeds niet meer gedronken dan 130 ml per flesje. Enfin, al het mevrouw belieft. Bij mijn vader drinkt ze zo'n 100-110ml van die 130ml. Daar gaat ze sinds januari elke week enkele dagen naartoe.
Sinds mei is dat om de week. De andere week gaat ze naar de onthaalmoeder en daar weigert ze het grootste deel van de flesjes. Of ze drinkt maar 40-50 ml.

Omdat ik het zonde vind om elke keer 90-130 ml in de gootsteen te zien verdwijnen, heb ik nu gewoon 250 ml meegegeven en gevraagd of ze per keer (3 flesjes) 50ml wil aanbieden en pas wil bij opwarmen als ze die 50ml wil. Toch voel ik me eiserig door dat te vragen. Ze moet zo meer aandacht aan mijn dochtertje besteden. De andere kindjes (FV) die drinken gewoon hun flesjes uit op hun vaste momenten.
En ook een beetje gierig omdat ik het zo zonde vind dat er anders zo veel in de gootsteen beland... langs de ene kant is het 'maar' melk, langs de andere kant is kolven nu ook weer niet de prettigste aangelegenheid, meer van 'het doel heiligt de middelen'.
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:01:46 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58795810
Randa, lukt het ook niet de borstvoeding op te voeren? Meer kolven (vaker)? Dus als je dinsdag werkt niet 1x kolven maar 2x.

Ik doe met kolven proberen haar drinkgedrag na te bootsen. Ze drinkt op het kdv nu 4x, dus tap ik ook 4 voedingen af. En als ik thuis ben gaat ze meteen aan de borst. En of ze nu net een fles op heeft of niet, als mama de borst aanbiedt na 8 uur dan doet ze toch nog even sabbelen!

Randa, vind je het vervelend dat ze kunstvoeding krijgt? Ik weet namelijk dat er ook moedermelknetwerken zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')