abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:12:31 #151
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_58835005
GI en Syl; toen ik Tobias mee naar huis mocht nemen (ook prematuur geboren met 34 weken paar dagen) mocht hij per dag maar 1 voeding live krijgen!! (toen was hij dus 'al' 36w paar dagen), de overige voedingen kolfde ik dus en kreeg hij met de fles, puur omdat de borst veel te vermoeiend voor hem was. We zijn het langzaam op gaan voeren naar meer voedingen en uiteindelijk volledig live. Mij hadden ze uitgelegd dat een kindje van 34 weken de zuigreflex meestal nog niet heeft (of nog niet goed onder de knie heeft) omdat ze die pas rond de 35 weken in de baarmoeder leren. Geef haar de tijd, het is ontzettend hard werken aan de borst en ze is nog maar zo klein! Drinkt ze wel haar flesjes af en toe al helemaal leeg?
Ik was ook gewaarschuwd dat de bv traag op gang kon komen vanwege het prematurenverhaal, maar dat was bij mij niet zo, het was heel snel op pijl, dat kan dus ook!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_58835051
Hallo,
hier ook een moeder die borstvoeding geeft.
Mijn kindje is nu 3 maanden en het gaat hardstikke goed. Voldoende melk en geen gezeul met poedertjes, hoe en waar warmen etc...

Het contact vind ik ook geweldig.

Niet al mijn kinderen hebben borstvoeding gehad.
pi_58866367
Hai, ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik geef nu 8 weken borstvoeding maar sinds eergisteren lijkt het of de productie ontzettend is teruggelopen.
Terwijl ik een paar dagen geleden nog erg volle borsten had, lijken het nu wel slappe theezakjes om het zo maar even te benoemen.
Ik eet en drink goed, mijn bh zit niet te strak dus daar kan het niet aan liggen.
Heeft iemand enig idee waar het wel aan kan liggen...?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:46:09 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58866899
de productie is aangepast aan de vraag

Nienke is ook 8 weken en hier ook sinds een paar dagen hetzelfde.. Mijn borsten lijken leeg maar zijn het niet. Nienke is niet ontevreden (eigenlijk wel door de krampjes, maar ze heeft geen honger ofzo), ze heeft voldoende plasluiers, helder en alert enzo..
Vraag en aanbod zijn nu gewoon goed op elkaar afgestemd

Zo lang je kindje geen honger blijft houden of niet voldoende plasluiers heeft, zou ik me geen zorgen maken (misschien voor je eigen gemoedsrust een keertje tussendoor laten wegen op het CB.. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:52:29 #155
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58867064
Wat een vieze plakzooi die Daktarin! Saartje gooit elke keer hele klodders uit haar mond als ik haar net lekker aan het marineren ben dus ik blijf handjes en gezicht afsoppen.
Dag 4 van de fluconazol en het lijkt wel of ik alleen maar meer klachten krijg, is dat normaal?

Welkom hier Rimpelhond en Liatris
Saartje
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:15:32 #156
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58868926
webkimn hoe is het met jou en de spruw ondertussen? Volkomen weg? Hoelang heb jij Thomas meebehandeld?
Saartje
pi_58868943
Manekei, je hoeft niet die hele lepel bij Saar naar binnen te doen he? Dat is al veel voor volwassenen en tis stikzoet en plakkerig.

Het beste kan je het mondje van de baby na elke voeding met de orale gel of suspensie behandelen. Neem per keer wat minder zodat je in totaal niet meer smeert dan de maximum hoeveelheid die in de bijsluiter staat. voorbeeld: in de bijsluiter staat 4 keer 4 ml is 16 ml per dag. Als je 8 keer borstvoeding geeft smeer je na elke voeding 2 ml. Zo komt je in totaal ook op 16 ml uit.
Van de gel doe je een bolletje ter grootte van een erwt op je vinger en dat smeer je uit in de rechterwang + kaak. Dan nog een bolletje voor de linkerkant en een 3e bolletje onder de tong. (zie ook de OP bij spruwbehandeling)
Variety is the spice of life
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:19:19 #158
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58869020
Zo doe ik het inderdaad ook! Maar dan nog duwt ze alles weer uit haar mond en wrijft het direct over haar gezicht
Saartje
pi_58869087
Oh, wat een lastpakje die Saar

Mijn dochter stikte al zowat in die paar erwtebolletjes, ik vond het naar spul. Hier duurde het heel erg lang voordat we klaar waren met spruw (maar ook pas late behandeling vanwege een huisarts die beweerde dat het geen spruw was).
Variety is the spice of life
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:58:52 #160
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58869909
Hier ook 6 weken aansukkelen voor hij me eindelijk echt iets tegen spruw gaf. Hoewel hij er nu nog niet van overtuigd is en me het liefst aan de AB zou zien
Saartje
pi_58874295
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:46 schreef E.T. het volgende:
de productie is aangepast aan de vraag

Nienke is ook 8 weken en hier ook sinds een paar dagen hetzelfde.. Mijn borsten lijken leeg maar zijn het niet. Nienke is niet ontevreden (eigenlijk wel door de krampjes, maar ze heeft geen honger ofzo), ze heeft voldoende plasluiers, helder en alert enzo..
Vraag en aanbod zijn nu gewoon goed op elkaar afgestemd

Zo lang je kindje geen honger blijft houden of niet voldoende plasluiers heeft, zou ik me geen zorgen maken (misschien voor je eigen gemoedsrust een keertje tussendoor laten wegen op het CB.. )
Ah, dan is dat waarschijnlijk het 'probleem'
Het wegen doe ik hier gewoon op de personenweegschaal, en hij volgt het bovenste lijntje van de groeicurve dus over zijn gewicht maak ik me absoluut geen zorgen.
pi_58874393
Daktarin heb ik hier ook gebruikt en het is idd vieze plakzooi.
Achteraf gezien heeft mijn kleine waarschijnlijk niet eens spruw gehad, ze zijn hier iets te makkelijk met recepten uitschrijven blijkbaar.
pi_58874431
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
webkimn hoe is het met jou en de spruw ondertussen? Volkomen weg? Hoelang heb jij Thomas meebehandeld?
Bij mij was het ws inwendige spruw. Ik heb een 14daagse kuur fluconazol gehad en Thomas is niet meebehandeld. Nu al een tijdje helemaal pijnvrij, geen klachten meer.

Ik hoop maar dat het bij jou nou ook eens goed komt!
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 24 mei 2008 @ 11:27:49 #164
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58874534
Maneki, dat klinkt als een dame die weet wat ze (niet) wil
Kun je Saartje niet foppen door het bijvoorbeeld op een speeltje te doen dat ze graag in d'r mond steekt?
Ik heb er geen ervaring mee hoor, ik roep maar wat

PM-girl, is het inderdaad spruw?

Ticootje, mijn nicht had ook een fibroadenoom. Bij haar werd het poliklinisch verwijderd uit voorzorg. Zij gaf overigens geen bv, dus andere situatie wat betreft hormomen enzo.

Nieuwkomers, welkom hier

Devin schraapt de laatste tijd met zijn 2 tandjes over mijn tepels tijdens het voeden. Ik denk dat ze daardoor nu ook wat roder en geirriteerder zijn. Hij doet het niet constant of expres en als ik er wat van zeg stopt hij helemaal met drinken of gaat huilen De laatste dagen laat ik hem maar aangezien hij ziek is en sinds gister de borst vaak ook weigert. hij duwt hem gewoon met kracht opzij
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 24 mei 2008 @ 11:59:25 #165
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58874973
Ik ben vanmorgen opgestaan met een idioot zere tepel en er is voor de verandering weer eens niets aan te zien
Saartje
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:25:28 #166
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58883051
Silmarwen, echt goed dat je bv geeft! Mag je naast de couveuse kolven? Of wil je dat ? Fijn dat je zo'n goede hulp krijgt van de verpleegkundigen.

Alweer PM. Je bent wel recordhouder hier denk ik. Wanneer kun je bij de huisarts terecht?

De daktarin deden wij op een wattenstaafje en zo in haar mondje. Dat ging wel goed, ze vond het erg lekker.

Beterschap Maneki.

Afgelopen week twee keer een groep in paniek omdat ik 'nog steeds ?!?' bv geef. En met twee andere langvoedsters gezeten tijdens een afscheid. De vierde moeder had een paar weken bv gegeven. En wij allemaal lang. Dat was raar, om een keertje niet de uitzondering te zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:53:47 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_58883658
Geen bv meer, maar we zijn wel van de spruw af, Ruben heeft een kuurtje gehad van Nystatine en daarmee is het gelukkig weg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:06:45 #168
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58885977
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:25 schreef YPPY het volgende:
Silmarwen, echt goed dat je bv geeft! Mag je naast de couveuse kolven? Of wil je dat ? Fijn dat je zo'n goede hulp krijgt van de verpleegkundigen.

Ja en het gaat steeds beter. Ik kolf nu ongeveer 80 ml per keer en heb stuwing . Maar ik kolf bijna genoeg voor al haar voedingen. En inderdaad, naast de coeveuse kolven. Eigenlijk doen alle moeders dat op onze afdeling, werd ook erg aangeraden omdat het beter gaat als je je kindje ziet en hoort.

We proberen bijna elke keer om haar aan te leggen, maar soms slaapt ze zo enorm diep dat het geen nut heeft. Ze is wel enorm ongeduldig en wordt heel driftig als het niet snel lukt, echt drinken uit de borst lukt nog niet, terwijl het vandaag al stroomde voor ze wat gedaan had. Alleen zijn mijn borsten behoorlijk gespannen, we hebben zelfs een tepelhoedje geprobeerd, maar toen was ze eigenlijk al te moe. Dus gewoon borstvoeding via de fles en een heel klein beetje via de sonde gedaan.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:09:33 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_58886085
Fijn dat het kolven zo goed gaat! Dat scheelt echt enorm denk ik Als je nou straks in een keer drie voedingen in een keer kolft, niet gaan minderen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:32:36 #170
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58886870
Wat goed Silmarwen!

Mijn huisarts trapte nu (voor het eerst) niet in mijn eigen diagnose. Hij voelde niets, al vraag ik me af of je spruw kunt voelen in de borst.
Omdat er niet direct pijn is bij het voeden, vond hij het nu niet nodig medicijnen te geven (hij vroeg ook wie me de vorige keer de Diflucan gegeven had - dat was een andere ha). Op zich goed, ik wil niet bij het minste of geringste aan de pillen. Maar ik weet eigenlijk zeker dat het wel spruw is en niet over zal gaan na mijn menstruatie, zoals hij misschien nu verwachtte. Wordt het erger, dan kan ik terug.
De pijn is ook niet onhebbelijk, maar ik ben gewoon bang voor weer een bo...

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 24-05-2008 22:59:03 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58887004
Sil, je sig klopt niet meer
FIjn dat je roductie lekkker gaat. Thomas heeft de eerste weken ook gekolfde voeding gehad. Maar dat was omdat hij niet begreep wat -ie er nou mee moest, zo'n tepel. En ineens, ineens kreeg -ie the hang of it. Met een beetje geduld komt dat bij jullie vast ook helemaal goed! Als je meiske een beetje doorgegroeid is en wat wakkerder kan blijven.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58887727
Hebben jullie hier ook foto's van?
  zondag 25 mei 2008 @ 13:38:27 #173
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58897137
Wowie Silmarwen, 80cc kolven! Petje af. Mag zo'n bvhulpset nu al, of is ze daar te klein voor? Kan jouw melk gewoon in de sonde of moet daar iets speciaals in? En kun je dat dan zelf daar in stoppen of moet een verpleegkundige dat doen? Zeg het maar als ik te veel vraag.

Vervelend PM. Goed opletten dus, dat je meteen terug gaat als het erger wordt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 25 mei 2008 @ 15:07:46 #174
54772 Silmarwen
pi_58898896
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:38 schreef YPPY het volgende:
Wowie Silmarwen, 80cc kolven! Petje af. Mag zo'n bvhulpset nu al, of is ze daar te klein voor? Kan jouw melk gewoon in de sonde of moet daar iets speciaals in? En kun je dat dan zelf daar in stoppen of moet een verpleegkundige dat doen? Zeg het maar als ik te veel vraag.

Vervelend PM. Goed opletten dus, dat je meteen terug gaat als het erger wordt.
Haha, is niet erg hoor.

Ik heb geen idee wat een bvhulpsetis, dus ik denk niet dat ik dat gebruik. Ze heeft overigens vandaag voor het eerst waarschijnlijk wat gedronken uit de borst, met behulp van een tepelhoedje. We waren haar alleen vergeten te wegen en dachten toen ze net begon "Ach, ze drinkt toch niet." toen madam besloot wel te drinken.

Ze krijgt gewoon mijn melk, als ik niet genoeg heb gekolfd krijgt ze daar wat gewone nutrilon bij zodat ze wel altijd op de 60 zit, dit is overigens de hoeveelheid waar ze moet opzitten met haar gewicht. En ze geeft niet terug ervan en lijkt er genoeg aan te hebben. Weer wat vooruit dus!

Mijn melk kan gewoon in de sonde, maar dat doen we niet zelf, daar moet wat vooraf aan gebeuren namelijk. Ze plaatsen een spuit aan het einde van de sonde, zuigen er dan eerst lucht uit en dergelijke, controleren of de sonde goed in de maag zit en dan doen ze de rest erin, of als ze echt diep slaapt, alles erin want ze drinkt niet al haar voedingen zelf. Dat zou teveel zijn.
Vervolgens hangen ze de spuit hoog op en dan loopt het vanzelf weer leeg, behalve als er echt een mini beetje over is, of het heel druk of gehaast is, dan spuiten ze het er zachtjes in. De sonde kan namelijk wel een uur lopen met bijvoorbeeld een volledige voeding.

We kunnen haar wel weer loskoppelen van de spuit, de sonde wordt dan afgedopt. Het verschonen is wel een crime met al die draadjes maar verder heeft ze er trouwens gene last van. Ze wil hem nog weleens uit trekken.
  † In Memoriam † zondag 25 mei 2008 @ 19:20:02 #175
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58904107
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:07 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Haha, is niet erg hoor.

Ik heb geen idee wat een bvhulpsetis, dus ik denk niet dat ik dat gebruik.
De borstvoedinghulpset is ook iets met draadjes

In de fles gaat (donor-)moedermelk of kunstvoeding. De fles hangt om de moeders hals. Een slangetje wordt op de fles geplakt voor ontluchting, het andere slangetje plak je op je borst zodat het naast je tepel komt. Als het kind bij die borst dan aanhapt en zuigt krijgt het tegelijkertijd moedermelk uit de borst en voeding uit het flesje binnen. Of alleen de voeding uit het flesje als de moeder zelf geen moedermelk heeft. Deze manier van voeden ligt het dichtst bij borstvoeden, en zo kunnen moeder en kind ook een band opbouwen zoals dat via borstvoeden gaat. Door het zuigen kan het kind (indien mogelijk bij de moeder) productie van moedermelk op gang helpen.
Ik vul moedermelk aan met kv vanwege te weinig borstklierweefsel. Meestal doe ik het via bosrstvoeden en daarna een flesje geven, soms gebruik ik de hulpset er voor. Maja doet het prima met de hulpset, maar Lucie heeft besloten dat het haar speciale taak is om Maja een flesje te geven Dus nu blijft de hulpset voornamelijk in de kast.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 26 mei 2008 @ 09:53:17 #176
54772 Silmarwen
pi_58913460
Ah, nu snap ik het eindelijk. Maar nee, dat gebruiken we niet. Maaarrrrrrrrrrrr geweldig nieuws hier, ze heeft gisteren 20 ml gedronken uit de borst, met tepelhoedje. Het was wat gespartel omdat ze zo ongeduldig was, maar toen ze zichzelf eindelijk een beetje had uitgeput, snapte ze het. Ze heeft volgens mij iets van 15 of 20 minuten aan een borst gezeten. Toen ik wilde wisselen pakte ze de andere borst niet meer en werd ze zo boos dat we besloten de rest met het flesje te doen.
pi_58913552
Wat een goed nieuws, Silmarwen! Hebben jullie begeleiding van een lactatiekundige in het ziekenhuis? Zo niet dan zou het zou handig kunnen zijn om contact met een LK te zoeken zodat jullie de best mogelijke hulp krijgen voor wat betreft het overgaan naar volledig borstdrinken zonder hoedje.
15 tot 20 minuten is héél lang voor zo'n ukkie. Heel veel volgroeide babies halen dat niet eens
Succes, ik vind het knap wat jullie doen!

Oh en een BV-set zal denk ik geen goed hulpmiddel zijn omdat ook daar stevig voor aan de tepel gedronken moet worden. Ik kan me zo voorstellen dat Silmarwen geen productieprobleem ligt dus dan zou er ook geen reden zijn om extra melk via de borstset mee te geven.
But correct me if I'm wrong
  maandag 26 mei 2008 @ 22:09:20 #178
94046 PM-girl
pi_58928595
Wat knap Silmarwen, van jullie allebei!
*
  maandag 26 mei 2008 @ 22:26:10 #179
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58928961
Jeetje, wat een uitvinding, zo'n bv hulpset Ik had geen idee dat zoiets bestond.
Macka, wat ontzettend schattig dat Lucie d'r zusje wil en mag voeden

Silmarwen, wat fijn dat het steeds beter gaat!
Kun je ook al een beetje genieten van het voeden eigenlijk, of is het vooral nog zorgen maken en controleren als ze bij je aan het drinken is? Ik bedoel het niet lullig ofzo, ben gewoon benieuwd en weet vrij weinig over prematuurtjes

Heb de zoogcompressen maar weer tevoorschijn gehaald. Na 2 weken vrij te zijn geweest en Devin veel en vaak gevoed te hebben omdat hij ziek was is mijn productie weer enorm gestegen. Ik krijg zowaar weer duidelijke toeschietreflexen, zelfs als ik alleen al aan het voeden denk of erover schrijf
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:03:56 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58933735
Kerstjes, dat is echt erg he? Ik had gister zo'n dag dat ik Jen gewoon miste. En er staat een foto van haar op mn desktop. Nou ruim voordat ik moest kolven begonnen mn borsten al te prikken hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58934994
Ik heb nooit de tsr gevoeld, en dat vond ik wel gek en ook een beetje jammer.
Maar goed, we zitten al aan 9 maand BV, mijn meisje doet het schitterend, dus die tsr zal er wel zijn zeker

Kan zelf ziek zijn ook invloed hebben op je productie?
Ik heb het idee dat het hier minder is en dat het kolven niet goed gaat. Maar het zou ook kunnen dat het niet overdag kolven zich begint te wreken na 3 weken, ik weet het niet.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:31:52 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58937368
Iksje, het is vraag en aanbod, dus als je overdag niet kolft zal dat dus invloed hebben op je productie.
pi_58937558
Dat valt na 9 maanden best mee Ticootje. Hier is de boel zo flexibel dat een keer niet kolven echt niet meer uit maakt. Op mijn werk kolf ik helemaal niet meer nu.

Iksje ziek zijn heeft ook enorme invloed op je productie.
Hier was mijn complete overproductie van bijna 500ml per dag, totaal foetsie na een flinke buikgriep.

Misschien is het een beetje van beiden.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:57:32 #184
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58937944
Als je al negen maanden borstvoeding geeft en het kolven breekt je op, dan lijkt het mij een verstandige keuze om overdag niet meer te kolven als je borsten niet uit elkaar spatten maar dat je voor je geestelijke/fysieke gezondheid gaat
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:02:43 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58938042
Ik denk dat als Jen 9 maanden is dat ik ook de voedingen overdag ga skippen. Dan vind ik het wel genoeg geweest. Dan kan ze nog wel lekker bij me drinken 's morgens, na mn werk en 's avonds. Dat vind ik dan genoeg.
pi_58938071
nu nog afwachten of Jen het daar ook mee eens is
pi_58938824
Hier merk ik voor het eerst wat een produktiedip is. Fons zou kunnen blijven drinken nu, en toch wegen zijn pampers na de nacht geen kilo's meer... Er zit zelfs af en toe een droge bij...
Ik hoop dat het snel ofwel meer gaat worden, ofwel dat hij er mee stopt en water wil drinken 'snachts.
pi_58939007
Zou je het jammer vinden als hij zou stoppen, Bass-Miss?
ik weet niet of ik het gemist heb of dat je het liever nog niet zegt, maar ik ben zo benieuwd hoe ver je bent!
pi_58939052
't was hier meer dat ik na 4 maand haltijds (3x/w) 'bedelen' om een kolfplek genoeg had en het niet zag zitten om 5x / w om een kolfplek te moeten gaan vragen. 't was altijd kijken of er een plek beschikbaar was en dan nog even de sleutels gaan oppikken van dat lokaal
Daarom kolf ik niet meer overdag, en natuurlijk ook omdat ik het een beetje gezien heb met kolven (al doe ik het nog dagelijks 1-2 keer )

't is 'maar' een flinke verkoudheid hier, maar ik hoop toch snel weer wat meer melk te hebben dan.

Kan de dip bij jou niet aan de zwangerschap liggen, Bass-Miss? En drinkt Fons nog steeds 's nachts?
pi_58939113
Zeven weken en vier dagen nog maar.
Nee, ik zou het niet erg vinden als hij stopt. Alleen is hij nogal hardnekkig...
Liefst zou ik hebben dat hij stopt als hij twee is, lijkt me een mooie tijd en dan heeft de volgende baby ook alle tijd en rust om zoveel te drinken als hij wil.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:53:42 #191
94046 PM-girl
pi_58939148
Volgens mij is zwangerschap inderdaad een van de grote triggers van een dip. Ik weet niet of dat lang duurt? Het zou wel jammer zijn BassMiss, ik vind jou wel een tandem-voedster! Jijzelf niet dus!

Eigenlijk is het ook weer heel mooi van het lichaam, je lijf bakt immers een nieuw kindje en zorgt er zo voor dat je wat meer energie krijgt daarvoor. (alleen kost het volgens mij op de leeftijd van Fons niet meer zoveel energie, het voeden)
*
pi_58939277
Ik zou het niet erg vinden als hij af en toe ook nog eens wil drinken hoor. Maar ik zou wel willen vermijden dat hij zit te jengelen als hij niet mag. Dat doet hij nu dus wel eens...
En energie, ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat de borstvoeding me energie gekost heeft, 'tis steeds erg gemakkelijk geweest.
pi_58939558
Ik denk dat Fons uiteindelijk wel uit zichzelf zal stoppen als er echt niets meer uit komt. Pikt hij het als je iets aan doet wat hij niet zelf open kan maken? Misschien dat dat in combinatie met de verminderde productie net het zetje kan geven.
pi_58939638
Nee, dan gaat hij echt aan mijn kleren trekken en krijgt hij een enorme driftbui...
En ik heb er ook niet echt een strijd voor over...
pi_58939650
Ik vraag me wel af of hij nu de produktie omhoog zou kunnen krijgen door veel te zuigen, of zou dat niets meer uitmaken onder invloed van zwangerschapshormonen?
pi_58939672
Dat kan ik me voorstellen, herkenbaar
pi_58939779
Hoe is Ronja eigenlijk gestopt dan?
pi_58939861
Ze dronk sowieso niet veel meer overdag. Vaak had ik geen zin om voor twee slokken de boel te ontbloten en zij vroeg er ook steeds minder om. Toen de nachtvoedingen ook wat rommelig leken te gaan omdat ze steeds vaker een nacht door sliep en mijn toeschietreflex wat trager werd ben ik begonnen met het dragen van een hemdje in bed en het wat meer met mijn rug naar haar toe liggen.
Het duurde een dag of drie, als ik het me goed herinner, en toen vroeg ze er niet meer om.
pi_58940125
Handig zo, hier zijn het echt krijspartijen als ik mijn rug naar hem draai en hij is niet akkoord.
Hoewel hij met ouder worden steeds meer voor rede vatbaar wordt en hij soms al eens akkoord gaat met gewoon hand in hand liggen in bed ipv aan de borst.
Ik hoop er gewoon op dat tegen de geboorte van zijn broer of zus er zo goed mee te praten valt dat het geen probleem geeft.
Hij is dan natuurlijk ook al twee jaar en drie maanden...
pi_58940466
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:39 schreef Bass-Miss het volgende:
Hoewel hij met ouder worden steeds meer voor rede vatbaar wordt en hij soms al eens akkoord gaat met gewoon hand in hand liggen in bed ipv aan de borst.
Lief! Hier nu ook zo'n fase dat ze graag bij ons in de buurt is. Slapen gaat slecht in haar eigen bed nu, maar bij ons in bed of desnoods op de bank terwijl wij in de kamer zijn gaat het uitstekend. Ze is ook echt verdrietig dan, niet enkel peuter-driftig, dus ik ga er van uit dat ze het gewoon even nodig heeft. Vermoeiend, soms, maar vooral erg vertederend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')