quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:38 schreef YPPY het volgende:Wowie Silmarwen, 80cc kolven! Petje af. Mag zo'n bvhulpset nu al, of is ze daar te klein voor? Kan jouw melk gewoon in de sonde of moet daar iets speciaals in? En kun je dat dan zelf daar in stoppen of moet een verpleegkundige dat doen? Zeg het maar als ik te veel vraag.

Vervelend PM. Goed opletten dus, dat je meteen terug gaat als het erger wordt.
Haha, is niet erg hoor.
Ik heb geen idee wat een bvhulpsetis, dus ik denk niet dat ik dat gebruik.

Ze heeft overigens vandaag voor het eerst waarschijnlijk wat gedronken uit de borst, met behulp van een tepelhoedje.

We waren haar alleen vergeten te wegen en dachten toen ze net begon "Ach, ze drinkt toch niet." toen madam besloot wel te drinken.
Ze krijgt gewoon mijn melk, als ik niet genoeg heb gekolfd krijgt ze daar wat gewone nutrilon bij zodat ze wel altijd op de 60 zit, dit is overigens de hoeveelheid waar ze moet opzitten met haar gewicht.

En ze geeft niet terug ervan en lijkt er genoeg aan te hebben. Weer wat vooruit dus!
Mijn melk kan gewoon in de sonde, maar dat doen we niet zelf, daar moet wat vooraf aan gebeuren namelijk. Ze plaatsen een spuit aan het einde van de sonde, zuigen er dan eerst lucht uit en dergelijke, controleren of de sonde goed in de maag zit en dan doen ze de rest erin, of als ze echt diep slaapt, alles erin want ze drinkt niet al haar voedingen zelf. Dat zou teveel zijn.
Vervolgens hangen ze de spuit hoog op en dan loopt het vanzelf weer leeg, behalve als er echt een mini beetje over is, of het heel druk of gehaast is, dan spuiten ze het er zachtjes in. De sonde kan namelijk wel een uur lopen met bijvoorbeeld een volledige voeding.
We kunnen haar wel weer loskoppelen van de spuit, de sonde wordt dan afgedopt. Het verschonen is wel een crime met al die draadjes

maar verder heeft ze er trouwens gene last van. Ze wil hem nog weleens uit trekken.