abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:10:05 #51
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58602325
Saartje heeft blijkbaar ook meer dorst met dit weer..ze komt nu elke anderhalf a twee uur. M`n borsten lopen weer behoorlijk vol en dat stéékt! Rotspruw Ik wil er nu echt van af, loop er ondertussen al ruim een maand mee ofzo
Saartje
  zondag 11 mei 2008 @ 00:47:03 #52
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58603931
kwam vandaag dit filmpje tegen, borstvoeding met 8 jaar.

Ik hoop tot zeker 6 maanden borstvoeding te kunnen geven met de 2de, voor mijn gevoel is dat lang genoeg.
  zondag 11 mei 2008 @ 12:09:09 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58607500
Jen kan nu eindelijk zelf de tepel vinden. Soms zit ze er naast, maar het is echt een leuk gezicht. Wat ze ook heel leuk vindt is als ze de tepel goed vast heeft, opeens haar hoofd te draaien...

Ondertussen heb ik nu flinke stuwing en een flinke rode plek op de rechterborst. Ik weet nu niet zo heel goed wat ik moet doen. Ik moest die borst goed in de gaten houden vanwege de verhoogde kan op ontsteking. Moet ik hiermee naar de huisarstenpost of toch maar wachten tot dinsdag?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58607562
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 23:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saartje heeft blijkbaar ook meer dorst met dit weer..ze komt nu elke anderhalf a twee uur. M`n borsten lopen weer behoorlijk vol en dat stéékt! Rotspruw Ik wil er nu echt van af, loop er ondertussen al ruim een maand mee ofzo
Jee Maneki, op die manier gaat de lol er wel af.
Thomas wil ook zo vaak drinken met deze warmte.
Verder heb ik nog voor twee dagen Diflucan en dan is de kuur afgelopen. Het lijkt geholpen te hebben, want ik ben al een dag of vier pijnvrij.

*klopt af*

Nou jij nog Maneki!
Hardloper.
IG @webkim
pi_58607574
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Jen kan nu eindelijk zelf de tepel vinden. Soms zit ze er naast, maar het is echt een leuk gezicht. Wat ze ook heel leuk vindt is als ze de tepel goed vast heeft, opeens haar hoofd te draaien...

Ondertussen heb ik nu flinke stuwing en een flinke rode plek op de rechterborst. Ik weet nu niet zo heel goed wat ik moet doen. Ik moest die borst goed in de gaten houden vanwege de verhoogde kan op ontsteking. Moet ik hiermee naar de huisarstenpost of toch maar wachten tot dinsdag?
Niet wachten!
Zeker niet als ze zeiden dat je er goed op moest letten. En hou even in de gaten of je geen koorts krijgt.
He toch, wat is iedereen aan het tobben met de bv hier.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 11 mei 2008 @ 15:39:14 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_58610428
Ticootje, niet wachten en zeker met dit weer zou ik niet wachten eigenlijk. Deze hitte vraagt al meer dan genoeg van je lichaam
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 11 mei 2008 @ 21:14:05 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58615698
Nee, ik heb het ook niet afgewacht. Ik wilde gewoon geen aansteller zijn, maar het doet toch wel best pijn. Ik ben bij de huisarts geweest en heb antibiotica voor een week. Na een week moet de zwelling minder zijn. Zo niet moet mijn arts er toch nog eens over nadenken wat we aan de zwelling gaan doen.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:13:30 #58
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58616890
Nou zeg, ik vind dat er nu een eind mag komen aan het gedoe bij alle tobbers! Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 11 mei 2008 @ 22:18:25 #59
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58617013
En nu zit ik toch weer te twijfelen. Ik moet om 23 uur beginnen met de kuur. MAAR, de kans bestaat nu dat Jen overgevoelig wordt voor penicilline. Omdat Jen dus al koemelk allergie heeft heeft ze ook hogere kans op andere allergieen, is deze kuur dan niet gewoon de kat op het spek binden? En hoe ga ik het merken als ze inderdaad overgevoelig wordt? Volgens de bijsluiter zou ze rode vlekjes moeten krijgen, maar ja dat krijgt ze ook als er melk door het dieet glipt.

Ik vind dit heel moeilijk.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:21:28 #60
94046 PM-girl
pi_58617104
Ik dacht, maar weet het niet zeker hoor, dat er echt een minimale hoeveelheid van jouw medicatie in de melk komt. Ik heb zelf ook weken achtereen medicatie geslikt, voor bo's en spruw, zonder bezwaar van huisarts en lactatiekundige. Ik denk dat je gewoon moet zien te voorkomen dat je een bo krijgt.
Succes!

Flashback, volgens mij lag ik vorig jaar ziek in bed op moederdag met mijn derde bo.
*
pi_58617186
@ Ticootje, heb je geen gekolfde melk meer voor Jennifer? Die zou je dan nu kunnen geven. Dan krijgt ze geen AB binnen.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:46:38 #62
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58617654
Ticootje, de kans is wat groter met maar niet fenomenaal. Mensen met allergieen willen wel vaker allergisch zijn voor andere dingen, vroeg of laat kom je daar vanzelf wel achter. Sommige allergieen manifesteren zich pas veel later, mijn fruit/groente/noten allergieen zijn pas na mijn 18de gekomen, bij mijn broertje pas op zijn 16de. Ze hoeft echt niet van de een op de andere dag allergisch te zijn voor iets, dat bouwt vaak ook op, en soms ook af.

Ze krijgt maar een heel miniem beetje binnen van de antibiotica en geen antibiotica slikken is voor jou ook geen optie op het moment. Let gewoon goed op of ze verschijnselen heeft van een allergie, let heel heel goed op je dieet zodat je de dingen waar ze allergisch voor is, niet binnen krijgt.

Om eerlijk te zijn, de kans bestaat dat Jennifer overal allergisch voor is. Zon, soja, gluten, paarden, plastic, nikkel en ga zo maar door. Je kunt haar niet in een plastic bubbeltje met alleen maar hypoallergenen dingen geven, want vroeg of laat wordt ze geconfronteerd met allergenen en geloof me, ik kan het weten. Ik ben echt heel erg allergisch voor heel veel dingen, maar dat is werkelijk waar behoorlijk uitzonderlijk.

Veel succes in ieder geval.
  zondag 11 mei 2008 @ 23:01:58 #63
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58618014
Jen krijgt elke avond gekolfde melk, om te oefenen met de fles en om een voorraad te bouwen voor volgende week.

Mijn man vind het ook geen optie om geen AB te nemen. Dus ik ga de kuur maar doen en ik houd Jen goed in de gaten. Ik heb niet echt een keuze..
  maandag 12 mei 2008 @ 08:16:09 #64
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58622040
Stel je toch eens voor dat je lichaam na zoveel jaar nog steeds in dienst staat van de (voedings)behoefte van je kinderen
Een duidelijk doel voor ogen wanneer we gaan afbouwen heb ik niet, ik vind ook dat het van hemzelf afhangt. Maar als hij oud genoeg is om te zeggen "Mama, mag ik alsjeblieft nog een paar slokjes bij je drinken? ik heb namelijk zo'n dorst vanwege het warme weer" vind ik voor mezelf toch even een paar jaar te lang

Webkim, al 4 dagen pijnvrij
Maneki moet inderdaad maar snel volgen, het gedoe heeft nu lang genoeg geduurd.

Ticootje, hopelijk slaat de AB snel aan. Bij jou dan, hopelijk niet bij Jen
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:39:02 #65
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58658808
Hoelang duurt het voordat de AB gaat werken? De zwelling is nog niet afgenomen. De rode plek is wel minder felrood, maar zit er nog steeds. Eromheen is het helemaal blauw. Ook doet mn borst nog flink pijn..
pi_58659072
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 08:39 schreef Ticootje het volgende:
Hoelang duurt het voordat de AB gaat werken? De zwelling is nog niet afgenomen. De rode plek is wel minder felrood, maar zit er nog steeds. Eromheen is het helemaal blauw. Ook doet mn borst nog flink pijn..
Bij een BO zou je 24 uur na de eerste dosis duidelijk verbetering moeten voelen. Bij spruw kan het veel langer duren. Bij mij dus pas drie dagen voor het einde van mijn 14daagse kuur. En nu: geen centje pijn meer.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:45:40 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58659769
Nou echt verbetering merk ik dus niet.
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:36:23 #68
94046 PM-girl
pi_58660758
Welk anitbioticum heb je gekregen Ticootje?
*
  woensdag 14 mei 2008 @ 11:12:03 #69
125853 Ticootje
<3 6970 <3
  woensdag 14 mei 2008 @ 11:28:54 #70
94046 PM-girl
pi_58661787
Die had bij mij effect. Ik heb eens va Poemojn begrepen dat er ook AB zijn die niet veel effect hebben bij een bo.
Maar deze is daar niet een van. Succes!
*
  woensdag 14 mei 2008 @ 11:52:28 #71
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58662203
Vervelend wel. Hoelang duurde het bij jou voordat de zwelling afnam? De zwelling neemt niet af, en is echt pijnlijk.

Misschien ga ik vrijdag toch maar even langs mijn huisarts..
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:29:27 #72
94046 PM-girl
pi_58671670
De zwelling weet ik niet precies, wel weet ik dat ik me meestal binnen een dag weer fitter voelde, omdat de koorts meteen flink zakte. De strakke borst bleef wat langer denk ik, maar verbeterde ook wel zienderogen.
*
pi_58678379
het rode begint wel echt af te nemen.

Hoe doen de kolvende moeders het op hun werk?

Ik probeer nu uit te stellen met kolven elke 3 uur. En dan kolf ik af tot ik 120 cc heb (dat ik wat Jen drinkt) Dan kolf ik niet meer dan Jen drinkt en kolf ik ook niet vaker als het aantal voedingen (en ook niet minder). Zo probeer ik toch het mooie systeem van vraag en aanbod niet teveel te storen.

Maar is dat wel de juiste manier? Of moet ik de borsten gewoon 2x leegkolven?
pi_58678646
ik zou gewoon leegkolven, zeker als dat niet heel veel meer is als 120cc...
kan wat je overhebt mooi de vriezer in. Als je echt veeeel meeer kolft dan Jen drinkt, dan kun je misschien 2x ipv 3x kolven bijvoorbeeld. of om de 4 uur ipv 3.

niet leegkolven, werkt borstonsteking enzo in de hand, en dat is wel het laatste wat je kan gebruiken.
  donderdag 15 mei 2008 @ 09:24:29 #75
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58678764
Ticootje wat vervelend zeg dat je zo een last hebt bah.

Even over het kolven. Ik kolf 2x op een dag met een dubbele kolf en kolf dan per keer per borst 120 de ene kant en 150 de andere.
Zoë drinkt om de 3 uur dus heeft 3 flesjes bv nodig bij de gastouder en die andere gaat de vriezer in.

Op dagen dat ik minderlang werk kolf ik maar 1x.
Ik kolf wel met een dubbele kolf. Jemig als ik bij Mara had geweten wat ik nu weet over bv was het appeltje eitje geweest allemaal.
pi_58679205
P-iglet om de 4 uur red ik nog niet. Dan begint de zooi te lekken (vol of niet). Maar ik wil wel die kant op hoor.

Toch leegkolven dus. Dat dacht ik eigenlijk al, maar Jen drinkt ook maar 1 borst leeg per keer...

Wat een gedoe eigen BV en werken. Ik vind dat ze zwangerschapsverlof gewoon moeten verlengen zodat je de 6 maanden gewoon zonder toestanden vol kan maken.
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:28:46 #77
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58682607
Ticootje, is de zwelling al minder? En doe je nog meer dan alleen AB slikken (zoals bijv. masseren tijdens het drinken, kin van je kind in de richting van de plek leggen, vlak voor het drinken de plek even warm maken)?
Loop er alsjeblieft niet te lang mee door, als je het niet vertrouwt, anders kan zich een abces gaan vormen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_58683574
TIjdens het kolven doe ik masseren, ik leg Jennifer nu vaker rechts aan, de zwelling is niet minder, het rode wel. Ik maak eerst de AB af, dan moest de zwelling weg zijn, is dat niet het geval dan ga ik gelijk weer langs de HA. Ik heb namelijk zo weinig zin om flink ziek te worden.

Ik heb vandaag om 11 uur gekolfd (300cc) en ik probeer nu tot 2 uur te redden, maar ik heb nu al steken in de borst 9dan gaat het lekken) oh wat zijn kompressen een goede uitvinding!
pi_58689154
Gwen krijgt rond 6 uur de laatste voeding 's ochtends. Rond 10.30 moet ik gaan kolven. als ik het later maak gaat het pijn doen. Rond 15.30 kolf ik weer. Jammer genoeg kolf ik niet erg veel, woensdag maar 2*160cc. Dus voor de zekerheid staat hier nu kunstvoeding in de kast. De kleine voorraad die ik heb is nog maar beperkt tot 1 voeding. Ze drinkt 160cc schoon op tijdens een voeding op het moment althans dat was dinsdag. Woensdag was het weer vederdeeld over meer voedingen. Het doet me pijn dat ik niet veel kolf, maar ik moet me erbij neer leggen. En daar heb ik af en toe moeite mee.

Als je zo vlug steken krijgt zou ik al vlugger weer even gaan kolven hoor, ik kolf mijn borsten helemaal soepel en heb er ook maar 10 minuten voor nodig. Er mag geen harde plek blijven zitten.
pi_58689578
Ik heb gelukkig ook niet lang nodig.

Jen drinkt per voeding ongeveer 100cc, maar ze drinkt ook nog zo'n 8 keer per dag. Vanmorgen had ze om 7 uur gedronken, 11 uur gekolfd en om 14.30 en om 17.00 weer live de borst.

Terwijl ik werk drinkt zij 4x, dus vandaag zit ze al op 6 voedingen. Dan komt ze nog zeker 2x.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:57:38 #81
94046 PM-girl
pi_58691790
Ik kolfde alles helemaal leeg, maar dat werkte bij mij ook bo in de hand denk ik Nee, daar lag het niet aan.
Een kolf leegt toch je borst anders dan je kindje, dus is zo leeg mogelijk toch het beste.
*
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:37:54 #82
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58694074
Ticootje, krijgt Jen op dagen dat jij haar niet live kan voeden net zo vaak de fles als dat ze anders de borst zou krijgen?
Ik weet nog dat Devin vaak langer leek te teren op een fles als op een live voeding. Maar ja, als mama in de buurt is met de borst dan kun je erom vragen wanneer je wil en het is en blijft toch veel lekkerder dan opgewarmd uit een plastic fles
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:14:14 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58702003
Kerstjes, ook Jen doet langer op een fles dan live de borst. Het lijkt wel alsof ze uit de fles gewoon meer drinkt. Daarom krijgt ze de laatste voeding ook met de fles, dan slaapt ze lekker door. Gister had ik dat niet gedaan, ik vond dat ik genoeg gekolft had en ik miste gewoon de borstvoeding. Dus laatste voeding lekker samen in bed lekker knus, maar wel als gevolg dat ik vannacht om 3 uur eruit moest (maar daar had ik al rekening mee gehouden).
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:26:29 #84
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58708624
Succes allemaal. Hopelijk is de pijn allemaal snel weg.

Ik kwam even vertellen dat ik grdroomd had dat ik Maud nog aan het voeden was. Zo heerlijk gevoel waar ik mee wakker werd. Ze kreeg voor het slapen gaan nog en dan 's ochtends. Jammer dat het niet echt zo meer is, maar het warme gevoel deed me wel goed. Het stuwingsgevoel dat erbij zat vond ik wel heel grappig.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:40:04 #85
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58708882
Tja Ticootje, het is het een of het ander.....

Chacama, dat klinkt als een heerlijke droom
Zelfs de stuwing!
pi_58709331
Ticootjes, als je blijkbaar gevoelig bent voor een borstontsteking dan zou ik zeker niet halve voedingen kolven. Dan nog liever Jennifer's drinkritme nabootsen en maar één borst per keer kolven. Twee borsten half leegdrinken is niet hetzelfde als één borst helemaal kolven

Het zal niet alleen zo lijken dat ze uit de fles meer drinkt dan uit de borst, ze zal het ook wel doen. Babies zijn gebouwd om heel lang om de twee tot vier uur te drinken. Da's niet alleen het meest ideale voor een klein maagje maar ook een soort biologisch ingebouwde veiligheidsmaatregel om steeds te kijken of de ouders nog in de buurt zijn.
Uit een fles drinkt het meestal makkelijk dan uit een borst dus dan zal ze makkelijker meer drinken waardoor ze weer wat langer slaapt.
Althans, voor Jen werkt het blijkbaar zo. Heel veel babies trappen daar niet in

hopelijk ben je snel van de pijn af

Chacama, wat mooi
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:12:26 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58709466
De pijn in mn borst is vrijwel weg. De bobbel helaas nog niet.

Ik vind borstvoeding echt heerlijk. Ik vind het kolven veel gedoe, maar als ik dan thuis ben en ik neem lekker de rust met Jen heerlijk bij me... Ja dat maakt gewoon mn dag goed.

Ik hoop dat ze snel over haar allergie heen is, het dieet is best heftig. Alhoewel, het doet wel goed voor mn lijn. Maar ik vind het zo leuk dat ik zo best nog een tijdje door wil gaan. (En niet over 3 maanden al afbouwen)
pi_58712170
Fijn om te horen, Ticootje! En weet je, na de zes maanden wordt het alleen maar makkelijker om te voeden. Zeker op kolfgebied want je borsten komen steeds meer in een ritme waarin ze vooral melk aan gaan maken als Jen drinkt dus je zal steeds minder met gespannen borsten zitten.
En als ze eenmaal wat anders kan drinken dan melk dan is het ook weer niet zo heel nodig om borstvoeding klaar te hebben staan voor haar.
Ik vond het echt alleen maar leuker worden, het wordt steeds meer een knuffel/troost methode inplaats van een voedingsmiddel.

Oh, ik heb een paar dagen geleden een etentje gehad met een aantal vrouwen die samen met mijn moeder ooit borstvoedingsgroepen geleid hebben. De kinderen waren er ook bij en inmiddels hebben de kinderen ook weer kinderen die stuk voor stuk ook weer aan de borst zijn of zijn geweest. Zo leuk!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:09:25 #89
94046 PM-girl
pi_58714306
Wat bijzonder Owlet!
*
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:13:53 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58715656
Dat is leuk owlet.

Heb er inmiddels twee aan de borst: Anna's knuffelschaap doet regelmatig mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 17 mei 2008 @ 21:12:23 #91
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58732695
Zo gek zeg, ik heb al ruim drie jaar geen kind meer aan de borst, maar vrij regelmatig iets dat voelt als een TSR
Vreemd hoor
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 21:54:50 #92
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58733470
Leah, misschien probeert je onderbewustzijn je iets duidelijk te maken
Net als bij Chacama

YPPY, wat schattig!
Met je productie zit het wel goed begrijp ik, dat je zelfs een dorstig schaap kan voeden...

Ik heb een rode tepel
Doet geen pijn, jeukt niet, helemaal niks. Gewoon ineens helemaal rood.
pi_58752784
Zo dames... ik doe weer mee!
Na Randy 8 maanden en Tinka 18 maanden bv gegeven te hebben, is Bink nu aan de beurt.
Hij doet het al geweldig, hij heeft me nu op dag 4 al behoorlijke ploftieten bezorgd!
Hij drinkt gelukkig ook overal doorheen en ik hoop dat dat zo blijft. Tinka was destijds een nachtdrinkertje omdat ze overdag teveel werd afgeleid en heeft dat maar liefst ruim een jaar vol weten te houden. Maar Bink heeft me al 2 keer 4 uur achter elkaar slapen snachts, heerlijk!
  maandag 19 mei 2008 @ 10:20:31 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58757256
Mammietje, wat heerlijk dat het goed gaat!

Woensdag moet ik weer even langs de dokter. De BO is nog niet weg, het is nog op een plekje rood en de zwelling zit er nog, dus voordat de ontsteking weer gaat uitbreiden. Ik hoop dat er gewoon een AB-kuur achteraan kan, anders moet de zwelling misschien wel op een andere maneir worden verwijderd..
  maandag 19 mei 2008 @ 11:40:24 #95
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58758590
Kan spruw ook vanzelf weer weggaan? Ik heb minder last van steken in m`n borsten, en Saartje klikt niet zoveel meer als ze drinkt.
Ik heb trouwens nog steeds de uitslag van de kweek niet
Saartje
  maandag 19 mei 2008 @ 11:45:25 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58758688
Maneki, even er achteraan bellen? Of heb je dat al gedaan. Ik denk dat spruw niet vanzelf weggaat.. Misschien was het dan toch iets anders?
  maandag 19 mei 2008 @ 11:48:15 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58758744
Spruw bij baby's
Bij pasgeboren baby's komt een lichte vorm van spruw, meestal in de eerste vier levensweken, zeer vaak voor (tientallen procenten); dit hoeft alleen behandeld te worden als het duidelijk aanleiding tot klachten geeft (pijn, slecht drinken hierdoor). Het candida-organisme is immers een normale commensaal en de baby, die bij de geboorte onvermijdelijk al wordt gekoloniseerd zal er hoe dan ook weerstand tegen moeten ontwikkelen, het is niet mogelijk zich levenslang tegen de gist te beschermen. Huisartsen en kinderartsen zijn daarom zeer terughoudend met het behandelen van spruw bij baby's, zeker als er geen klachten bij voorkomen. Lactatiekundigen en consultatiebureauverpleegkundigen staan in Nederland vaak een wat agressiever beleid voor, omdat zij claimen dat de borstvoeding wel eens kan mislukken als moeder bv. tepelkloven krijgt of heeft, waarvoor de candida dan vaak als (mede)schuldige wordt aangewezen. Wetenschappelijk bewijs hiervoor ontbreekt echter.

van wiki..

Het kan dus wel vanzelf weggaan.

oh, en saartje moet wel haar kunstgebit goed spoelen, daar kan het ook van komen
pi_58761736
zo ik ben vandaag echt te lui om te kolven...
pepijn moet de melk toch ook niet uit een flesje (of als ijsje, of als milkshake, of als pap, of koud uit een bekertje of welke vorm dan ook).
Na 10,5 maand moeten mijn borsten dat vast wel redden dagje opvang zonder kolven..
  maandag 19 mei 2008 @ 14:40:00 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58761846
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:33 schreef p_iglet het volgende:
zo ik ben vandaag echt te lui om te kolven...
pepijn moet de melk toch ook niet uit een flesje (of als ijsje, of als milkshake, of als pap, of koud uit een bekertje of welke vorm dan ook).
Na 10,5 maand moeten mijn borsten dat vast wel redden dagje opvang zonder kolven..
Neem voor de zekerheid je kompressen mee.. mocht de boel gaan lekken dan is dat in ieder geval niet zichtbaar.
pi_58761935
ik lek al tijden niet meer... en zit gewoon thuis (vriendlief zit in de nachtdienst en slaapt dus, daarom is pepijn op de opvang)
kan me niet voorstellen dat ik ineens wel zo gaan lekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')