neequote:Op woensdag 7 mei 2008 16:54 schreef -Mellow- het volgende:
Begrijp ik het nou goed...Als je een sociale stoornis hebt maar ze weten niet precies wat, dan val je onder het syndroom Asperger?
om het maar een naam te geven zeg maar.
Hmm, ja dat is wat ik opmaakte uit een van die sites uit de OP. Dat het ook maar een beetje afhangt van de persoon die je behandeld en omdat er zo veel varianten zijn dat het nogal moeilijk is een diagnose te stellen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:59 schreef Logician het volgende:
[..]
Volgens mij niet, ze waren niet in de war wat het kon zijn, mijn test uitslagen pasten precies bij het beeld dat ik gaf en wat ik vertelde zei ze.
Ja dat gaf de psych ook aan, dat doordat ik een bovengemiddelde intelligentie wel mogelijkheden had wat dat betreftquote:Op woensdag 7 mei 2008 17:52 schreef SHE het volgende:
Gefeliciteerd
Nu kun je in elk geval hard aan jezelf gaan werken. Een van de vele voordelen van Asperger.
@ Mellow : Daar komt het wel degelijk op neer. Maar goed, dat is mijn ervaring en daar zullen professionals het wel niet mee eens zijn. Maar ik heb zelf zo'n belachelijke manier van diagnostiek gezien dat ik het niet meer zo heel erg serieus neem.
lijkt me een behoorlijke opluchting voor je nu je er wat meer zekerheid over hebt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:59 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja dat gaf de psych ook aan, dat doordat ik een bovengemiddelde intelligentie wel mogelijkheden had wat dat betreft![]()
Het eerste om aan te werken is ieg mijn zelfbeeld dat te laag is, en mezelf opnieuw leren kennen, wat wel van mij is en wat aangeleerd etc.
Zijn er hier veel Aspergers/ASS'ers die dit herkennen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:59 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja dat gaf de psych ook aan, dat doordat ik een bovengemiddelde intelligentie wel mogelijkheden had wat dat betreft![]()
Het eerste om aan te werken is ieg mijn zelfbeeld dat te laag is, en mezelf opnieuw leren kennen, wat wel van mij is en wat aangeleerd etc.
50-60 is geen lage score hoorquote:Op woensdag 7 mei 2008 18:02 schreef Aoristus het volgende:
Kom je met zo'n lage score op de GAFschaal niet in aanmerking voor begeleid wonen?
Laag zelfbeeld niet, daar is mijn ego te groot voorquote:Op woensdag 7 mei 2008 18:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zijn er hier veel Aspergers/ASS'ers die dit herkennen?
En Logician: succes
Als je een beetje algemene leuke OP kan maken mag je er best een topic over openen hoorquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:36 schreef tijnbrein het volgende:
Dus misschien moet ik maar een andere topic over KOPP(kinderen met ouders met pysche problemen). Alhoewel ik misschien niet helemaal thuis hoor in dit topic blijf ik het toch volgen.
Ik denk weleens dat ik een laag zelfbeeld heb, maar dat is onzin. Ik ben gewoon realistisch en vind mezelf vaak een prutser. Dat is geen laag zelfbeeld, dat is eerder iemand die te hoge eisen aan zichzelf stelt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zijn er hier veel Aspergers/ASS'ers die dit herkennen?
En Logician: succes
Dat zou ik zeker gaan doen lezen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:42 schreef SHE het volgende:
Beste Tijn,
Ga lezen, veel lezen! Ga cursussen doen, verrijk je met kennis en zoek vooral naar je eigen talenten.
Ik denk dat 98% van de gediagnosticeerden in deze categorie prima zonder dat label kunnen.
Gezondheid zit voor een groot deel in je hoofd.
Ik proef bijna een soort onvrede met de ( in mijn ogen ) nuchtere aanpak van je psycholoog.
Dat ga ik doen. Ik moet alleen nog even bedenken wat ik ga opschrijven.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:46 schreef Re het volgende:
[..]
Als je een beetje algemene leuke OP kan maken mag je er best een topic over openen hoor
quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker gaan doen lezen.
En ik hoef ook eigenlijk geen label. Ik wil alleen een verklaring waarom ik zo ben. Maar of daar nu het label autist bij past eigenlijk denk ik zelf ook niet. Ik denk dat ik best wel sociale vaardigheden heb ze zijn alleen nog niet zo ontwikkeld.
En SHE wat ik van jouw verhaal en van andere begrijp is dat een heel circus is om zo'n diagnose te krijgen. En ik weet niet of ik daar wel zin in heb. Ik heb het niet zo op dokters en zo. Aan de ene kant ben ik blij dat ik waarschijnlijk geen autist ben. Aan de andere kant had ik graag een verklaring gehad voor mijn probleem.
En als ik wel autist ben dan geeft dat niet ik hoef de diagnose niet. Als ik met die trainingen dingen leer die ik nog niet weet en ze kan toepassen vind ik het allang best. Ik wil gewoon mijn leven leiden en verder niets.
Ik herken veel van wat je daar zegt en kan 't alleen maar met je eens zijn. 'n Heleboel dingen zijn gewoon te leren, ik was vroeger ook op 't sociale vlak best wel 'slecht' maar ik heb me geconcentreerd op al m'n slechte kanten en ben d'r wat aan gaan doen en 't helpt. Nou kan 't me niet meer schelen wat voor label ze op me plakken ik ben gelukkig en da's 't belangrijkste.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Voor mij en ik geloof voor bv Juup ook, was de weg naar de diagnose echt een hel. 4 verkeerde diagnoses en een hoop gelul. Voor niets.
Ik ben er nooit wijzer van geworden.
Natuurlijk herken ik mezelf goed in de autist, maar pas sinds ik mijn label kreeg, heb ik er afstand van gedaan ( begrijp je wat ik bedoel? )
Dat was ook het beste wat ik ooit gedaan heb. Ik ben me gaan focussen op mijn tekortkomingen, in die zin, dat ik hoe dan ook ervoor wilde zorgen dat ik me er niet door zou laten leiden.
Mijn 'talenten' koester ik meer en verzorg ik ook. Door training, door veel te lezen en door 100% open te staan voor anderen.
Die knop had ik echt al veel eerder om moeten gooien. En triest genoeg, was voor mij pas de diagnose een wake up call. Vreemd natuurlijk, want ik was ervoor echt geen ander persoon dan nu.
Snap je waar ik heen wil?
Normaal begaafd? 124 hoort nog altijd bij de beter begaafden (niet jezelf te laag inschattenquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik denk weleens dat ik een laag zelfbeeld heb, maar dat is onzin. Ik ben gewoon realistisch en vind mezelf vaak een prutser. Dat is geen laag zelfbeeld, dat is eerder iemand die te hoge eisen aan zichzelf stelt.
Een laagzelfbeeld is volgens mij geen autistisch trekje, maar een gevolg van omgevingsfactoren.
( correct me if I'm stupid )
Bovengemiddeld intelligent ben ik ook niet; ik ben getest toen ik 12 was ( nav overslaan groep 7 en 8 )
Toen zat ik in het hoogbegaafden circuit,
Laatste meting enkele jaren terug gaf een magere 124 aan. Ik ben dus doodnormaal begaafd, dommer geworden en alles behalve spesjaal.
Mijn reet kan ik wel zelf vegen, al ben ik een propper![]()
Ik ben nu wel weer mijn hoofd aan het trainen, maar of dat helpt ..volgens mij word je naarmate de jaren verstrijken per definitie dommer.
Ik leer snel en pak snel dingen op ja, maar of dat nou zo bijzonder is? Ik leer wel het snelst de theoretische dingen als ik alles opschrijf, en de praktijk dingen door ze te doen. Dan blijft het in een keer hangen zeg maar.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:09 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Normaal begaafd? 124 hoort nog altijd bij de beter begaafden (niet jezelf te laag inschatten)
Andere vraag: de autisten/ass'ers hier, kunnen die goed leren (niet specifiek school/opleiding, meer of ze snel dingen kunnen oppikken, gedrag copieren/aanleren)?
In het gedeelte over de weis 3 test, staat dat het moeilijk was om een juiste iq beoordeling te geven omdat ik extreem laag scoorde op de cijferreeksen, en op andere dingen dan weer heel hoog, er word dus geen uiteindelijk gemiddelde genoemd, er staat wel dat mijn totale iq bovengeniddeld is, mijn verbale iq zou disharmonisch zijn en mijn perfomale grillig??quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:34 schreef Xennia het volgende:
Ah, logi je hebt DE diagnose. En nu? Voel je je opgelucht? Wat ga je ermee doen? Ga je nog werken? Of krijg je enige vorm van therapie of wat dan ook?
Wat was precies de uitslag van het intelligentie-onderzoek?
Ik heb behoorlijk veel last van felle zon, mijn ogen worden dan een soort wazig of pijnlijk/prikkelijk, als je te lang in de zon bent?quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:09 schreef Juup© het volgende:
Wat ik mezelf afvraag: hebben mede ASS'ers ook zoveel last van het mooie zonnige weer? De lichtintensiteit overprikkeld mijn ogen op een dusdanig niveau dat ik er dus enorm overprikkeld van raak. Ik loop sowieso bijna altijd al met mijn zonnebril op vanwege de prikkels, maar met dit weer doe ik er een op die nog meer zon tegenhoud. De warmte is lekker, maar zoals ik al vermelde is het felle licht teveel voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |