abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58417228
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad. Afghanistan dreigde burka's niet meer in Dollars te verkopen, en dat zou de Amerikaanse economie op hun knieen brengen.

Het had verder niks met terrorisme te maken.
Wellicht is het voor de verandering eens interessant je te verdiepen in de situatie en kennis te nemen van feiten, b.v. de geologische gegevens.

Omdat een groepje aanslagen had gepleegd, moest een heel land worden aangevallen? Oja.
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:36:52 #52
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58417326
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:30 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wellicht is het voor de verandering eens interessant je te verdiepen in de situatie en kennis te nemen van feiten, b.v. de geologische gegevens.

Omdat een groepje aanslagen had gepleegd, moest een heel land worden aangevallen? Oja. [ afbeelding ]
Ja, de oorlog in Afghanistan is niet om fossiele brandstoffen of de doorvoer ervan. 6,5 jaar na de inval is daar nog niets van in de praktijk gebleken.
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:38:29 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58417356
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:30 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Omdat een groepje aanslagen had gepleegd, moest een heel land worden aangevallen? Oja. [ afbeelding ]
Dus de VS geeft vele miljarden uit en verliest vele levens om een van de vele geplande pijpleidingen naar het op 14 na grootste olie export land aan te leggen. Terwijl in Canada een voorraad ligt die geschat wordt op even groot als Saudi Arabie.

Serieus, kan dit topic naar TRU?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_58417422
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mhoa ik weet niet. Het is dan wellicht de vraag of je als land nog een succesvolle oorlog kan voeren als je economie zo in puin ligt (als grondstoffen dus niet meer voor dollars worden verkocht) .
ehhh ze hebben een gigantisch wapen arsenaal en zijn niet bang om het te gebruiken. dat arsenaal is hyper modern.

ik denk niet dat de VS zomaar gaat toekijken hoe ze van supermacht naar 3e wereld land gaan
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58417426
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:36 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ja, de oorlog in Afghanistan is niet om fossiele brandstoffen of de doorvoer ervan. 6,5 jaar na de inval is daar nog niets van in de praktijk gebleken.
Je gaat uit van competentie. (Niet dat ik denk dat Afghanistan is binnengevallen om gas of olie; indirect wel, natuurlijk.)
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:09:49 #56
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58418007
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je gaat uit van competentie. (Niet dat ik denk dat Afghanistan is binnengevallen om gas of olie; indirect wel, natuurlijk.)
In al die tijd is er nog niet eens een plan op tafel gekomen om via Afghanistan gas en olie te transporteren voor het Westen, dus ik heb zo mijn vermoedens. Ik had er al eens een topic over geopend in BNW:
TAP, de ware reden achter de oorlog in Afghanistan?
pi_58418200
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus de VS geeft vele miljarden uit en verliest vele levens om een van de vele geplande pijpleidingen naar het op 14 na grootste olie export land aan te leggen. Terwijl in Canada een voorraad ligt die geschat wordt op even groot als Saudi Arabie.

Serieus, kan dit topic naar TRU?
Niet dat ik geloof dat afghanistan om die reden is aangevallen, maar het olie gebeuren in Canada is van enorm slechte kwaliteit en enorm moeilijk/kostbaar om op te pompen...
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:30:29 #58
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58418392
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:19 schreef Xith het volgende:

[..]

Niet dat ik geloof dat afghanistan om die reden is aangevallen, maar het olie gebeuren in Canada is van enorm slechte kwaliteit en enorm moeilijk/kostbaar om op te pompen...
Klopt, het is een stuk lastiger en duurder om te produceren, maar zodra olie op meer dan $50 per vat zit begint het al snel heel lucratief te worden.

At a world price of US$50 per barrel, the NEB estimated an integrated mining operation would make a rate return of 16 to 23 percent, while a SAGD operation would return 16 to 27 percent. Prices since 2006 have risen, exceeding US$100 in early 2008. As a result, capital expenditures in the oil sands announced for the period 2006 to 2015 are expected to exceed C$100 billion, which is twice the amount projected as recently as 2004.

http://en.wikipedia.org/wiki/Athabasca_Tar_Sands
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_58418877
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Klopt, het is een stuk lastiger en duurder om te produceren, maar zodra olie op meer dan $50 per vat zit begint het al snel heel lucratief te worden.

At a world price of US$50 per barrel, the NEB estimated an integrated mining operation would make a rate return of 16 to 23 percent, while a SAGD operation would return 16 to 27 percent. Prices since 2006 have risen, exceeding US$100 in early 2008. As a result, capital expenditures in the oil sands announced for the period 2006 to 2015 are expected to exceed C$100 billion, which is twice the amount projected as recently as 2004.

http://en.wikipedia.org/wiki/Athabasca_Tar_Sands
Daarbij kun je beter voor je reputatie een schurkenstaat aanvallen dan een relatief neutraal land als Canada....
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:09:24 #60
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58425882
De belangrijkste reden dat Iran zijn olie graag niet meer in Dollars wil verkopen maar b.v. in Yen is de zwakke dollar maar ook de verschillende Amerikaanse (financiele) embargo's tegen Iran.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:53:23 #61
207951 Ahmadinejjad
Iranian Power
pi_58433041
wat wil Amerika nu doen? janken?
Iranian Power in the Middle East
pi_58433077
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:53 schreef Ahmadinejjad het volgende:
denk dat oorlog eerder komt
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:39:21 #63
93664 waht
Mushir
pi_58433943
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:53 schreef Ahmadinejjad het volgende:
Nee. Amerika wil Iran overnemen, van haar grondstoffen beroven en de boel daarna achterlaten als wat het is: een woestijn zonder enige waarde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58441558
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:39 schreef waht het volgende:

Nee. Amerika wil Iran overnemen, van haar grondstoffen beroven en de boel achterlaten als een grote zandbak vol met Amerikaanse raffinaderijen.
Ja, ik generaliseer.
pi_58451616
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:31 schreef Plotinus het volgende:

Overigens, waarom lees ik dit nieuws over Iran nergens in de Nederlandse kranten? Ik moest er CNN voor kijken om hier achter te komen.
Tjaaaa..... waarom zou je denken?
--------------------------------------------------
Neobra' se bostan dok ¨ljive ne popadaju!
pi_58451753
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:19 schreef Xith het volgende:

[..]

Zou dat iets te maken kunnen hebben met de war on drugs?
pi_58452095
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 11:30 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Zou dat iets te maken kunnen hebben met de war on drugs?
Dat zou heel goed kunnen idd.
Drugs in deze wereld is een economie op zichzelf en mijn vermoeden is dat ze juist drugs in stand houden ipv van het te vernietigen. Al het drugs in deze wereld brengt erg veel dollars in de economie.

Fijn om te weten dat onze mannen daarvoor vechten

[ Bericht 10% gewijzigd door Billary op 03-05-2008 12:29:00 ]
  zaterdag 3 mei 2008 @ 12:17:34 #68
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_58452399
Nah, Afganistan is niet om economische (olie/gas) reddenen aangevallen. Bush en consorten waar er niet happig op Afganistan aan te vallen, liever hadden ze alleen Irak aangevallen. Helaas voor Bush zat Bin Laden overduidelijk in Afganistan, dan wordt het lastig te verkopen dat je Irak aanvalt om Bin Laden te treffen. De pogingen om naderhand die link te leggen mislukten dan ook.

Irak is wellicht wel uit economische overwegingen aangevallen, maar nu achteraf blijkt ook dat erg kortzichtig gedacht. Het lijkt me stug dat ze een tweede keer die denkfout zullen maken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_58452490
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 12:17 schreef Frezer het volgende:
Nah, Afganistan is niet om economische (olie/gas) reddenen aangevallen. Bush en consorten waar er niet happig op Afganistan aan te vallen, liever hadden ze alleen Irak aangevallen. Helaas voor Bush zat Bin Laden overduidelijk in Afganistan, dan wordt het lastig te verkopen dat je Irak aanvalt om Bin Laden te treffen. De pogingen om naderhand die link te leggen mislukten dan ook.

Irak is wellicht wel uit economische overwegingen aangevallen, maar nu achteraf blijkt ook dat erg kortzichtig gedacht. Het lijkt me stug dat ze een tweede keer die denkfout zullen maken.
Afghanistan niet om olie en gas idd maar om drugs (waarschijnlijk). Irak om olie en om nog een aantal redenen (israel lobby en om het midden oosten om te vormen tot een pro westerse wereld?).
Sinds de invasie is Afghanistan de grootste drugs exporteur van de wereld (maar goed bekijk ff de filmpjes boven jou post.

[ Bericht 1% gewijzigd door Billary op 03-05-2008 12:30:24 ]
  zaterdag 3 mei 2008 @ 12:50:31 #70
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58452873
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 11:56 schreef Billary het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen idd.
Drugs in deze wereld is een economie op zichzelf en mijn vermoeden is dat ze juist drugs in stand houden ipv van het te vernietigen. Al het drugs in deze wereld brengt erg veel dollars in de economie.

Fijn om te weten dat onze mannen daarvoor vechten
Dit is meer iets voor BNW. Mike Ruppert is een seniele gek btw.
pi_58453190
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 12:50 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dit is meer iets voor BNW. Mike Ruppert is een seniele gek btw.
Mooie doodmakers. Ik ken hem niet zo goed, jij blijkbaar wel?

In elk geval- waarom is zo'n kut woestijn zo belangrijk en waarom is sinds de invasie de drugs export daar met honderden procenten gestegen?

We hebben daar gewoon niks te zoeken. We zijn zekers bang voor een paar mannetjes in de woestijn

Tot zover is bewezen dat bush en consorten hebben gelogen als de grootsten en om zoiets te bewijzen is bijna onmogelijk dus het zal altijd wel een theorie wezen.
En ook al zou er een insider met bewijs komen dan zou hij gelijk als een gek worden afgeschilderd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Billary op 03-05-2008 13:19:23 ]
pi_58453646
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:23 schreef Elfletterig het volgende:
Wat is je punt precies? Wil je nu toch een samenhang aantonen tussen deze berichten? De enige die ik zie is dat de Iraanse regering vijandig staat tegenover alles wat westers is. De regering laat geen mogelijkheid onbenut om dat te benadrukken. Omgekeerd zegt de VS te beschikken over aanwijzingen dat terroristen in Irak steun krijgen vanuit Iran, wat mij zeker mogelijk lijkt.
Diegene die terrorisme steunt is de USA zelf.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:52:52 #73
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58453762
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:11 schreef Billary het volgende:

[..]

Jep. Hij heeft in zijn tijd bij de politie wel zaken ontdekt die het daglicht niet konden verdragen, maar is daarna een beetje op hol geslagen. Van 9/11 = inside job tot NWO bankiers en achtervolgingswaanzin, hij heeft daarvoor ook een tijdje in een kliniek gezeten.
quote:
In elk geval- waarom is zo'n kut woestijn zo belangrijk en waarom is sinds de invasie de drugs export daar met honderden procenten gestegen?

We hebben daar gewoon niks te zoeken. We zijn zekers bang voor een paar mannetjes in de woestijn

Tot zover is bewezen dat bush en consorten hebben gelogen als de grootsten en om zoiets te bewijzen is bijna onmogelijk dus het zal altijd wel een theorie wezen.
En ook al zou er een insider met bewijs komen dan zou hij gelijk als een gek worden afgeschilderd.
Drugs is zo'n beetje de enige bron van inkomsten daar, en als je die bron wilt gaan bestrijden dan haal je hele grote problemen om de hals. Het is trouwens nog wel een hele stap van record papaveroogsten naar de VS (CIA) controleert de Afhaanse drugsindustrie om Wallstreet draaiende te houden.

Bush vond dat ie een daad moest stellen na 9/11, en aangezien de daders zich in Afghanistan ophielden en er al een plan klaar lag om de taliban en Al Qaeda te bestrijden, was het een makkelijke zet voor Bush om Afghanistan binnen te vallen.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 14:12:28 #74
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_58454011
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 12:22 schreef Billary het volgende:

[..]

Afghanistan niet om olie en gas idd maar om drugs (waarschijnlijk). Irak om olie en om nog een aantal redenen (israel lobby en om het midden oosten om te vormen tot een pro westerse wereld?).
Sinds de invasie is Afghanistan de grootste drugs exporteur van de wereld (maar goed bekijk ff de filmpjes boven jou post.
Mwah, klinkt miet iets te TRU in de oren.

edit: of BNW idd.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 3 mei 2008 @ 14:19:21 #75
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_58454101
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:11 schreef Billary het volgende:

[..]

Simpel. 9-11 is altijd zeer duidelijk gelinkt aan Al Qaida en Bin Laden. Hij moest dus wel iets aan Afghanistan doen. Als die link er niet was geweest zou Bush er nooit heen zijn gegaan omdat het idd een woestijn is waar niks te halen valt.

Anders gezegd: Als hij persé naar Afganistan had gewild kon dat al veel eerder door het verzet tegen de Taliban veel krachtiger te steunen. Het land is Bush niet veel waard, maar hij moest wel door omstandigheden waar hij geen invloed op had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')