abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58408770
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:32 schreef Tezz het volgende:
Yep. Gaaaaaaaaap.
Ik heb de hele dag met dochter in een binnenspeeltuin rondgehangen.
Daarna acht kinderen bij mij thuis op culinaire wijze van fricadellen en frietjes voorzien.
Daarna mijn zes vrienden van bier, bitterballen, bier, kipnuggets, bier, spijkerslaan, bier, muziek en bier voorzien.
Daarna mijn huis weer toonbaar gemaakt en de restjes bitterbal van de grond geschraapt.
Nu moe.

Pffffff.
goed sociaal bezig Tezz
pi_58408793
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ik wil hier ook even genoteerd hebben dat ik Leonoor werkelijk een erg slim, pienter (is dat dubbelop) en empathisch meisje vind.

Bij deze.
Yadadadada, ik vind haar gewoon grappig en leuk

Steer, kreeg je een leuke, goed geformuleerde SMS terug?
pi_58408815
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:33 schreef ColdFeet het volgende:
Huizenjacht was vermoeiend, maar succesvol. Er zijn dus ook huizen die gewoon te groot zijn Ik zit altijd te roepen dat ik het ruimer wil, maar we bekeken een ontzettend wit strak prijswinnend designappartement en hemel, ik zou er niet willen wonen, hoe mooi het ook is. Gewoonweg te groot en te kaal.

Afijn, we hebben een voorlopige winnaar Eens even proberen zo snel mogelijk de papierwinkel in orde te maken. Mocht er iets misgaan, dan hebben we ook nog optie 2 en 3.
Super ! Goed nieuws, wel fijn om een vermoeiend dagje succesvol af te sluiten!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_58408819
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

pi_58408825
maar die papierwinkel is even uitzoeken dus. je moet in Belgie 2 maanden huur op een geblokkeerd banknummer zetten, wat alleen vrij kan komen bij gezamenlijk tekenen van huurder en huisbaas.
Daarnaast moet er een verzekering (brand, inboedel?) worden afgesloten. Zonder deze documenten geen contract...

ps welkom LNK en Mellow
  donderdag 1 mei 2008 @ 00:39:08 #106
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58408875
CF, Los, wat fijn dat jullie weer veilig terugzijn van jullie wereldreis, en wat fijn dat jullie zelfs een optie A, B én C hebben
Confidence through competence
pi_58408894
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:36 schreef latislos het volgende:
maar die papierwinkel is even uitzoeken dus. je moet in Belgie 2 maanden huur op een geblokkeerd banknummer zetten, wat alleen vrij kan komen bij gezamenlijk tekenen van huurder en huisbaas.
Daarnaast moet er een verzekering (brand, inboedel?) worden afgesloten. Zonder deze documenten geen contract...

ps welkom LNK en Mellow
Ik herken het. Heb twee vrienden die pas geleden een huis in Belgie hebben gekocht. Sommige dingen zijn niet echt logisch en al helemaal niet handig.......
pi_58408898
Ik ga trouwens slapen, ik val zowat om....

Allemaal een fijne nacht toegewenst!
  donderdag 1 mei 2008 @ 00:41:00 #109
55709 Stereotomy
pi_58408902
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nee, ik heb helemaal niets teruggekregen, en ik heb een vermoeden dat ik iets doms gezegd heb tijdens de date wat de oorzaak zou kunnen geweest zijn (met dank aan Leonoor voor de schepe analyse). Maar, 't is niet unrepairable, ik moet haar alleen even een week met rust laten en niet als Tezz' puppy tegen haar been beginnen aan te rijden.

Voel me ook een stuk kalmer nu ik een oorzaak heb kunnen vinden (ik zeg niet, dé oorzaak), want vanochtend en vanmiddag was ik echt zo van maar we leren er elk uur weer wat bij.
  donderdag 1 mei 2008 @ 00:41:37 #110
55709 Stereotomy
pi_58408911
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:40 schreef Tezz het volgende:
Ik ga trouwens slapen, ik val zowat om....
Ik voelde al wat schokken hier. Haha ha.. ha.... ha.

Hm.
pi_58408941
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik voelde al wat schokken hier. Haha ha.. ha.... ha.

Hm.
  donderdag 1 mei 2008 @ 00:44:55 #112
55709 Stereotomy
pi_58408968
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:43 schreef Tezz het volgende:

[..]

Wij zwartharigen moeten tegen een stootje kunnen.
pi_58409127
Tezz, lekker slapen. Wat een dag voor jou Waar haal je de energie vandaan?
pi_58409133
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Kunnen jullie deze muziekn00b misschien een beetje algemene ontwikkeling meegeven? Welke muziek hoor je nou te kennen, wat is nou volgens jou fantastisch? En kan je in het kort uitleggen waarom dat zo is? Van klassiek tot nieuwste stromingen Plaats eens een paar youtubelinkjes waar ik vannacht in alle rust naar kan luisteren. Vorige keer dat ik zoiets vroeg heb ik Pete Murray ontdekt
Daar gaan we. Ik hou het maar even bij klassieke muziek.
We beginnen met opera. Dan moet je toch zeker wel Carmen eens proberen. Fantastisch mooie opera.
Beroemd stukje:

Vervolgens gaan we naar piano. Chopin is fantastisch, evenals Liszt. Chopin door Yundi Li is echt geniaal:

Chopin staat bekend om zijn nocturnes. De mooiste uitvoering die ik ken is van Arthur Rubinstein. Vind je dit mooi, dan is de uitvoering die ik bedoel Chopin - Nocturnes no. 1 - 19 door Rubinstein

Daarnaast heeft Chopin uiteraard nog meer leuke deuntjes geschreven:

Een geniale uitvoering van een beroemd stuk van Liszt door Vladimir Horowitz (de beste pianist ooit, samen met Rubinstein en Gould imho):

Niet te missen is uiteraard Rachmaninov. En wat is er nou mooier om zijn pianoconcerten door hemzelf uitgevoerd te horen worden? Hier een link:

En zoals iedereen weet begint alle moderne muziek met Bach. Ben er geen groot fan van, overigens. Maar hij schreef briljante stukken, onder ander de Mattheüs Passion.
Ook heel bekend is van hem de Toccata en Fuga in D mineur, een orgelstuk. Minder bekend is de orkestrale versie daarvan. Hieronder achtereenvolgens de originele orgelversie en de orkestrale versie:

Bach is ook erg mooi vertolkt in een jazz setting door Jacques Loussier (hij heeft heel veel klassieke muziek gearrangeerd naar een jazz-bezetting zonder dat op een André Rieu achtige manier te doen):

Mozart mogen we ook niet vergeten. Maar bij mij moet je niet zijn als je lichte tingel-tangeltjes wilt. Bij mij krijg je een Requiem. Geniaal requiem.
Hier zie je het Dies Irae uitgevoerd door Leonard Bernstein, een van de beste dirigenten voor dit stuk vind ik (de beste uitvoering die ik op cd heb is van Gardiner):

Nu we in de Requiem-sfeer komen, moeten we Verdi niet vergeten in de uitvoering van Abbado met het Berliner Philharmoniker. Ik krijg al kippenvel als ik dit post, laat staan als ik dit hoor. Echt de aller- allermooiste uitvoering die ik ooit heb gehoord, heb hem zelf op dvd:

Een mooie cd is hier uiteraard van te krijgen. Op het Chandos label is eveneens een mooie uitvoering te krijgen.

Uiteraard denken we ook nog even aan Fauré, ook een erg mooi Requiem. Het Pie Jesu is érg beroemd. Hier een hele mooie uitvoering die mij kippenvel bezorgt:

Nu hebben we wel weer genoeg van de zang. Over naar wat moderner klassiek, Stravinsky. De Sacre du printemps is beroemd. Erg mooi ballet met een grappig verhaal er bij. Eerst maar de uitvoering door Piere Boulez (voor de liefhebbers: hoor eens hoe strak Boulez dit dirigeert, heel typisch voor hem):

Tijdens de premiere van dit stuk (in 1913) was dit uiteraard iets compleet nieuws, iets bijzonder revolutionairs, ook door de choreografie.
Het was dan ook geen succesvolle premiere. Maurice Ravel, Camille Saint-Saëns en Claude Debussy waren aanwezig in de zaal. Al na de eerste paar noten kwamen delen van het publiek in opstand. Terwijl Stravinsky huilend de zaal uit vluchtte moesten inderhaast opgetrommelde gendarmes (die tijdens de pauze arriveerden) de rust in de zaal enigszins herstellen. Voordat deze waren gearriveerd probeerde Debussy de zaal te kalmeren terwijl Ravel niets anders deed dan uitroepen 'het is geniaal, het is geweldig, het is magnifiek, het is briljant' et cetera. De mensen om hem heen vonden het echter niets en toen hij aan een joelende buurvrouw te kennen gaf dat ze stil moest zijn reageerde deze met "vuile jood"... toen waren de rapen gaar en ging ook Ravel rellen
Saint-Saëns schijnt na de eerste paar tonen al furieus de zaal uitgebanjerd te zijn, omdat hij vond dat de fagot verkracht werd in de opening van het stuk.

Mooiste uitvoeringen te koop op cd vind ik die van Stravinsky zelf (op Sony te koop, met het Columbia Symphony Orchestra) en die van Gergiev met het Kirov, op Philips (schitterende opname ook).
Stravinsky zelf vond de 1958 uitvoering van Bernstein ook geweldig, maar die ken ik helaas niet (is ook op Sony). De Von Karajan vond ie maar niets 'too polished' en 'duller than Dinsney's dying dinosaurs'

Nu zijn we al een tijdje bezig, maar uiteraard heb ik het mooiste tot het laatst bewaard. Mahler en Wagner.
Om maar te beginnen met Mahler, het beroemde Adagietto uit de 5e (4e deel is dat) kent iedereen. Nou, dat is dus NIET de Mahler zoals ie bedoeld is. Dit deel is een vreemde rust in een heftige symfonie. Het past er heel goed in, maar in het geheel van de symfonie roept het bij mij meer gevoelens van stilte voor de storm en dreigende gelatenheid op dan rust. Toch laat ik het maar even horen in de uitvoering van Zubin Metha:

Nu een stukje écht Mahler, de mooiste symfonie is in mijn oren de 2e. Echt mijn favoriete symfonie aller tijden. Het begin zet gelijk die dreigende ondertoon neer die door de hele symfonie loopt, het is dat 'tatatata, tatatataaa' wat je steeds hoort, uitvoering Abbado:

Erg mooie Mahler uitvoeringen zijn de voor 30 euro bij het Kruidvat te verkrijgen Denon-opnames met het Radio-Sinfonie-Orchester Frankfurt onder leiding van Eliahu Inbal, de box van Chailly met het KCO en de onlangs door mij aangeschafte box van Solti.

Nu dan Wagner. Die Walkürenritt is natuurlijk het meest bekende stuk. In vele films en zo ge- en misbruikt. Daarom post ik het maar even, in de uitvoering van James Levine:

Het is natuurlijk een geniaal stuk, het past precies in de Wagneriaanse stijl (beetje te veel om dat uit te werken hier, duik ff in wikipedia, daar kun je het vast vinden).
Prachtig is ook Tristan und Isolde en ook Parsifal is erg, erg mooi. Lohengrin mogen we ook niet vergeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door beunkster op 01-05-2008 01:06:16 ]
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  donderdag 1 mei 2008 @ 00:59:49 #115
55709 Stereotomy
pi_58409167
Maar even wat anders, Beunkster, heb jij Euc weggejaagd?
pi_58409169
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:33 schreef ColdFeet het volgende:
Huizenjacht was vermoeiend, maar succesvol. Er zijn dus ook huizen die gewoon te groot zijn Ik zit altijd te roepen dat ik het ruimer wil, maar we bekeken een ontzettend wit strak prijswinnend designappartement en hemel, ik zou er niet willen wonen, hoe mooi het ook is. Gewoonweg te groot en te kaal.

Afijn, we hebben een voorlopige winnaar Eens even proberen zo snel mogelijk de papierwinkel in orde te maken. Mocht er iets misgaan, dan hebben we ook nog optie 2 en 3.
Gaaf! Gefeli
LinkedIn profiel
pi_58409206
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:59 schreef Stereotomy het volgende:
Maar even wat anders, Beunkster, heb jij Euc weggejaagd?
Nope. Uiteraard niet. Afgezien van het feit dat ik geneens weet wie zijn vriendin is, kan het me ook echt aan mijn derriere oxideren wat hij doet of laat. Ik ben druk genoeg met mijn eigen leven, met dat van een ander hoef ik me dus ook niet te bemoeien.
Vind het daarbij ook nog eens een bijzondere kutstreek. Als ik iets met iemand heb, zeg ik dat open en eerlijk tegen die persoon.
LinkedIn profiel
pi_58409216
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:57 schreef beunkster het volgende:

[

Ook heel bekend is van hem de Toccata en Fuga in D mineur, een orgelstuk. Minder bekend is de orkestrale versie daarvan. Hieronder achtereenvolgens de originele orgelversie en de orkestrale versie:
Als je een stukje 'verneukte' Toccata en Fug in D mineur, wilt horen luisterr dan maar naar het begin van dit:
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:03:41 #119
55709 Stereotomy
pi_58409220
Okee, bedankt.

Ik vraag maar even rond, misschien *knakt* er iemand wel opeens.
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:04:06 #120
55709 Stereotomy
pi_58409225
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 01:03 schreef latislos het volgende:

[..]

Als je een stukje 'verneukte' Toccata en Fug in D mineur, wilt horen luisterr dan maar naar het begin van dit:
Paratroo.exe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')