abonnement Unibet Coolblue
pi_58383253
FC Volendam is gepromoveerd naar de eredivisie. Dit deed de ploeg op doelsaldo en dus dankt men de doeltreffende aanvalslinie. Blikvanger daarin is Jack (spreek uit Jak) Tuyp.



Tuyp debuteerde in het seizoen 2002/03 voor Volendam in de eerste divisie. In 18 duels mikte hij 7 keer raak. Een jaar later scoorde hij weer 7 keer, nu in de eredivisie. Hij had er wel tien duels meer voor nodig dan in zijn debuutseizoen.

FC Groningen besloot de Volendammer te contracteren. Dat werd, om welke redenen dan ook, niks. Tuyp kwam in het seizoen 2004/05 tot 11 wedstrijden voor Groningen, waarin hij nooit scoorde.

Hij keerde terug naar het mooie dorp in Noord-Holland en hervond zichzelf. In 2005/06 scoorde hij 15 keer in 33 optredens, vorig seizoen waren het er 10 uit 30.

Dit seizoen is Tuyp echt los. Uit 35 wedstrijden knalde hij 26 keer raak, waarmee hij de tweede speler in de historie van Volendam is die meer dan 25 keer scoorde in één seizoen. De ander was de legendarische Dick Tol (de Knoest).

Kan Jack Tuyp het volgend seizoen ook op het hoogste niveau? Of vergaat het hem net als andere topschutters uit de eerste divisie die een niveautje hoger niet echt meer uitblonken? Neemt hij wraak voor het mislukte seizoen in Groningen? En waar? Bij Volendam of elders?

Volg Jack Tuyp bij zijn verrichtingen in de eredivisie in dit topic!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58383672
Ik denk dat Volendam het lelijke eendje gaat worden volgend seizoen, veel mogelijkheden om te investeren zijn daar volgens mij niet. Ik denk dan ook dat Tuyp niet zal weten te verrassen, het is toch een type speler die wel wat aanvoer van medespelers nodig heeft.
pi_58383774
Hij heeft eigenlijk geen specifieke kwaliteiten op een neusje voor de goal na. Hij heeft dus niet de mogelijkheden om (op eredivisieniveau) kansen te creëren en is afhankelijk van anderen. Hij zal het dus enorm moeilijk krijgen, verwacht ik.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58384231
Er kan best een VVV-effect ontstaan. Ze hebben veel talentvolle voetballers. Zwaar wordt het sowieso, maar met enkele routiniers als Reuser erbij kunnen ze vast lang meedoen om lijfsbehoud.

Tuyp als voetballer typeren vind ik moeilijk. Ik denk dat het neerkomt op wat EC boven mij zegt. Hopelijk legt hij zichzelf niet teveel druk op.
That's all folks!
pi_58384271
Een goal of tien zou moeten kunnen. Dat deed Berry Powel dit seizoen ook, had niemand gedacht denk ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58384476
Een topic voor Tuyp Het wordt waarschijnlijk niet zo'n succes als dat Jeroen Verhoeven topic.

Ik zie veel wedstrijden van FC Volendam, en heb Tuyp dan ook regelmatig zien spelen. Dat hij alleen kan scoren is wel een misverstand, hij heeft ook wel het vermogen een tegenstander uit te spelen en om andere spelers vrij te zetten voor de doelman. Zijn grootste probleem is echter dat hij de langzaamste profvoetballer is die ik ooit heb gezien en waarschijnlijk ga zien.

Door zijn traagheid maakt hij vaak een hele slome en ongeïnteresseerde indruk, ook kan hij daardoor niet ver van de goal afspelen en moeten de middenvelders achter hem veel lopen omdat hij inschuivende verdedigers van de tegenstander niet kan volgen/afstoppen. Hij is dan ook vaak de eerste die geslachtofferd wordt door een trainer als het niet loopt. Ook begin dit seizoen was hij nog vaak wisselspeler onder Menzo, maar na veel puntverlies en geklaag van supporters kwam Tuyp vast in de basis, die 26 goals waren er dus eigenlijk nog te weinig.

Ik denk niet dat hij bij een andere club dan FC Volendam slaagt, omdat hij daar al snel zou worden neergezet als lui en sloom. En vervolgens worden uitgekotst.

Of hij komend seizoen in de Eredivisie slaagt(meer dan 8 goals is al slagen) ligt volledig aan trainer Adelaar, gaat zijn elftal aanvallend, met risico's en in dienst van Tuyp spelen dan kan hij wel slagen. Als hij behoudend gaat spelen zit Tuyp na 5 wedstrijden al op de bank.

Deze post is wel wat langer geworden dan gehoopt.

Toch nog een positieve afsluiter, zijn mooiste goal in de EREDIVISIE tot nu toe:(begin van het filmpje)

- verwijderd door admin -
pi_58385189
Powel viel tegen in de eredivisie, hopelijk Tuyp niet
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58385247
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 18:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Powel viel tegen in de eredivisie, hopelijk Tuyp niet
Ik vind hem juist 100% meevallen.
pi_58385617
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 18:33 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik vind hem juist 100% meevallen.
Ik zie net dat ie toch 9 doelpunten heeft gemaakt afgelopen seizoen, dat is inderdaad erg netjes in je eerste seizoen.
Dan heb ik niet goed op zitten letten
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58400323
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 18:55 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik zie net dat ie toch 9 doelpunten heeft gemaakt afgelopen seizoen, dat is inderdaad erg netjes in je eerste seizoen.
Dan heb ik niet goed op zitten letten
Heeft er zelfs 10 gemaakt, dus een prima score. Als Jack dan kan benaderen is hij heel blij denk ik. Misschien moet dat de inzet worden van een nieuwe weddenschap met Jantje Smit!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60226193
Jack gisteren tegen een ploeg uit Kogge aan de Zaan al weer gelijk drie keer gescoord. Maar ja, dat is pas de voorbereiding. Krijgt Cecilio Lopes als concurrent / aanvalspartner, afhankelijk van wat Adelaar wil gaan doen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60228949
Goede voetballer. Typische voetballer uit Volendam
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_61267053
En hangen voor Jack, de eerste tegen de touwen!

Toch een fraaie start voor hem.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61269489
Hij blijft een held , werd wel pas gevaarlijk toen Lopes erin kwam en het zware beukwerk uit handen nam voor Jack.
- verwijderd door admin -
pi_61269613
Vraagteken kan weg, twee treffers al
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61271312
Djek
pi_61274103
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vraagteken kan weg, twee treffers al
Hij is blijkbaar flink gegroeid weer in de Juup.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_62885365
Jack scoorde vandaag al weer!!!

Dus, het gaat best lekker met hem.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_63861765
Naar Ajax?
pi_63861859
Kan hij ons volgend jaar tenminste niet meer uit de beker schieten
  maandag 8 december 2008 @ 21:47:37 #21
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_63862058
Nu ik er even over nadenk, het is wel een beetje een type Huntelaar. Geen individuele actie, traag als dikke stront in een nauwe trechter maar hij legt ze er wel redelijk makkelijk in...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_63862147
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:47 schreef The_Verve het volgende:
Nu ik er even over nadenk, het is wel een beetje een type Huntelaar. Geen individuele actie, traag als dikke stront in een nauwe trechter maar hij legt ze er wel redelijk makkelijk in...
Klopt inderdaad

Die mensen in dat Ajax-topic lachen zich kapot, maar Huntelaar bakt er ook niks van als hij op zijn eigen helft staat in een elftal als Volendam.

En Tuyp heeft meer spelinzicht dan Huntelaar Maar dat wordt ook weer niet begrepen door zijn povere medespelers. Wel is hij nog een stukje trager dan Huntelaar en een heel goed schot heeft hij ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door groenen op 08-12-2008 22:00:12 ]
- verwijderd door admin -
pi_63862444
Jackie wordt een jood ole ole, Jackie wordt een jood ole ole..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63862479
hahaha naar ajax
pi_63862526
Vandaar dat hij zondag expres voorlangs schoot!
Belangenverstrengeling.
pi_63863575
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goede voetballer. Typische voetballer uit Volendam
Volgens DAM zou het in ieder geval een goede aankoop zijn.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_63865673
Bij FM is het al jaren een topper
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 december 2008 @ 00:56:58 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_63867734
Mooie voetballer.

Kom maar naar Ajax

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63881384


pi_63881418
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:30:41 #31
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_63881959
Ongelovelijk dit
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:33:48 #32
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_63882040
Oh godver, het is een fotofuck.

!!!!
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_63882054
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:33 schreef Kriegel het volgende:
Oh godver, het is een fotofuck.

!!!!
whehe
pi_63882055
Dat is op de foto met Bodul geshopt zeker?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63882105
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:34 schreef _Mike_ het volgende:
Dat is op de foto met Bodul geshopt zeker?
Ja
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:38:21 #36
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_63882156
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:34 schreef _Mike_ het volgende:
Dat is op de foto met Bodul geshopt zeker?
Ja, dat zag ik dus net te laat. Maar kijk maar eens naar die linkjes boven de rode balk met de datum.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_63882211
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:38 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ja, dat zag ik dus net te laat. Maar kijk maar eens naar die linkjes boven de rode balk met de datum.
Ow dat had ik zelf over het hoofd gezien
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:42:13 #38
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_63882265
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:40 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ow dat had ik zelf over het hoofd gezien
Die bovenaan de browser zeker ook? Slordig heur.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_63882339
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:42 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Die bovenaan de browser zeker ook? Slordig heur.
Maar genoeg om jou er in te laten trappen
pi_63882398
Sjimz, je moet nog even oefenen.

Sinterklaasbanner.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:57:18 #41
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_63882649
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:44 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar genoeg om jou er in te laten trappen
Dat kan ik moeilijk weerleggen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_63909744
Had ik hem toch net voor tong ontdekt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71346256
Aankomend seizoen weer terug in de Jupiler League.

Zal hij topscorer worden?

Wel interessant om de Ortega van Volendam te volgen!!!!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71349380
Hij moet eerst maar eens een basisplaats krijgen, hij heeft veel concurrentie en nieuwe trainers moeten eerst altijd aan hem wennen.

Maar in zijn topscorer seizoen begon hij ook niet in de basis.

Gelukje is wel dat zijn grote concurrent Tiebaut er niet meer is.
- verwijderd door admin -
pi_71369185
Cecilio Lopes ook niet meer.

Maar goed, Jack heeft inderdaad concurrentie in de eigen ploeg (Platje, Kramer, Vlugge Japie) en dan heb je bij andere clubs nog schutters als Ruud ter Heide, Sjoerd Ars en Fabio Caracciolo, om er maar een paar te noemen. Misschien gaan Kermit Erasmus en Pedro Beda het ook wel aardig doen. En dan heb je nog Marnix Kolder.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71376607
De Graafschap gaat ook nog wel eens spits halen die er veel inknalt.

Sheotahul is de belangrijkste concurrent die Jack uit de basis kan spelen Methodmich

Maar die kan ook op de flanken net zoals Platje en Molenaar.
- verwijderd door admin -
pi_71396585
Ja, had meer het idee dat Sheotahul op de flanken zou gaan spelen, maar is dus ook een optie voor de punt?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:21:27 #48
497 Maja
Ja denk!?!
pi_71397734
Sheotahul kan inderdaad op beide posities uit de voeten. Kramer is ook een optie de spitspositie, al maakte hij op mij geen indruk in de enige oefenwedstrijd die ik zag.

Naast de spits-positie kan Jack ook dicht achter de spits spelen, al zie ik Jack liever in de punt.
pi_171102771
Jack Tuyp is onze held voor het leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')