abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58782328
voorstel :
als hekates en DizzyML beide op op de zelfde dag komen kijken naar fred?
dan kan hekates het proberen met het treinen en mocht dat echt niet gaan dat fred dan naar Dizzy verhuist?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:53:12 #102
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58782432
Ik zat trouwens nog te denken, hè. Ik als mens merk van de trein niets. In de auto kots ik alles onder Zouden dieren dat ook zo ervaren? Of merken zij wel degelijk dat een trein beweegt
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_58782909
Dat gaat dan een drukke dag worden voor Fred. (En voor jou ook Prupke)

Ik denk dat mijn vriend en ik dit weekend wel langs kunnen komen. Moet ik natuurlijk nog wel even met hem overleggen.

Dan zouden we, als de kennismaking met Fred goed loopt, met Prupke (en misschien ook Dizzy er bij) een stukje treinreis kunnen proberen? Dan kan iedereen zien hoe Fred er op reageert.

Sommige katten vinden reizen verschikkelijk in alle vormen, en sommige katten houden er zelfs van. Naast de beweging heb je natuurlijk ook nog de stress van het reismandje. Dit word door veel katten met vervelende dierenartsbezoekjes geassosieerd. Ook heb je natuurlijk nog te maken met rumoer en dergelijke.
Daar staat dan wel weer non stop aandacht tegenover voor Fred. *insert cheerleader smiley*

Wat denk je Prupke?
pi_58783161
Het zal misschien al duidelijk zijn, maar Fred is voor ons geen optie meer.
Ik hoop dat ie een leuk nieuw baasje vindt!!
pi_58789854
hekates en dizzy miss jullie hebben beide pm

sorry Queen B..
pi_58792438
En... Helaas voor Queen B ook de reply in PM.
pi_58792472
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:18 schreef Hekates het volgende:
En... Helaas voor Queen B ook de reply in PM.
weer een nono voor queen B ...
en een pm voor hekates
pi_58794014
hekates

na zondag weten we meer

maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen
pi_58794115
Misschien weet ik wat, plaats even een tvp

edit o, zie dat Fred al zo goed als terecht is, mooi zo!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58795683
Ik kan niet wachten tot zondag! =D
pi_58805285
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:46 schreef prupke het volgende:
voorstel :
als hekates en DizzyML beide op op de zelfde dag komen kijken naar fred?
dan kan hekates het proberen met het treinen en mocht dat echt niet gaan dat fred dan naar Dizzy verhuist?
Sorry maar het gaat sowieso tegen mijn principe in om een kat maar heen en weer te zeulen en ik zit er niet echt op te wachten om een kat die mega gestressed is omdat iemand 'm perse in een trein wil hebben vervolgens op te vangen. Ik snap niet helemaal dat het uitgeprobeerd moet worden als er ook een optie is zonder stress en gedoe voor een beestje en dat zeg ik niet omdat ik Fred zo graag wil hebben. Zoals gezegd ik heb er al twee, dacht alleen Fredje een plezier te doen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:16:27 #112
150152 Queen_Bee
pi_58805437
Noh, wat een overdreven reactie Hoeveel dieren gaan er wel niet in de trein zeg.
I'm super sonic man
pi_58805635
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Noh, wat een overdreven reactie Hoeveel dieren gaan er wel niet in de trein zeg.
Nou en? Jouw mening, mijn mening is bovenstaande. I couldn't care less dat je 'm overdreven vindt. Mijn ideeën over dieren zijn misschien anders dan die van andere mensen. Ik vind het gewoon niet cool als mensen zo met dieren zeulen die eigenlijk het best gedeien in hun eigen omgeving. Ik wil er gewoon niet aan mee werken dus bij deze trek ik mij terug.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:43:12 #114
150152 Queen_Bee
pi_58805983
. Ik ga maar niet verder reageren.

Prupke, Hekates en Fred; succes !
I'm super sonic man
pi_58812208
Dankje Queen_Bee! Ik heb al helemaal de kriebels in mijn lijf nu. =) Vind het super spannend!

Jammer dat je er zo over denkt Dizzy. Jammer dat we op dit punt zo verschillen van mening, maar het is niet anders.

Tot zondag Prupke!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 mei 2008 @ 17:53:12 #116
163650 Greys
pi_58829667
Als er een optie is zonder al te ver reizen, zou die ook mijn voorkeur hebben.
Dus zo gek vond ik het niet gedacht van Dizzy. Het belangrijkste zou Fred moeten zijn in deze en als ze dan denkt aan wat voor hem het fijnst en het minst belastend zou zijn, dat zou niemand haar kwalijk moeten nemen. Maar goed, da's mijn bescheiden mening

Succes allen! Ik duim voor een goed huis voor Fred
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_58832581
Ik heb er goed over nagedacht, en Fredje is vast een enorm lief beest (ik was zelfs een beetje verliefd op de foto), maar ik heb besloten het niet te doen. In de buurt hier zitten ook opvangen en daar ga ik binnenkort een kat z'n welverdiende zachte mandje geven! Succes met het zoeken van een goed huisje voor Fred, ik houd het topic zeker in de gaten!
pi_58867206
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:01 schreef Hekates het volgende:
Dankje Queen_Bee! Ik heb al helemaal de kriebels in mijn lijf nu. =) Vind het super spannend!

Jammer dat je er zo over denkt Dizzy. Jammer dat we op dit punt zo verschillen van mening, maar het is niet anders.

Tot zondag Prupke!
tot zondag
pi_58874446
Oh, had ik heel pagina 2 gewoon NIET gelezen Ben benieuwd!
pi_58906274

Fred is inmiddels onderweg naar zijn nieuwe thuis
Hekates zal nog wel reageren straks als ze thuis zijn

Iedereen echt hartelijk dank voor de gedane moeite
  zondag 25 mei 2008 @ 21:31:51 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58906636
Goed nieuws

Zul je m nou niet missen prupke?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_58906769
Tuurlijk zal ik hem wel missen , maar het scheelt wel een hoop dat hij ook maar 1 jaartje bij ons was en dat ik hem niet zelf heb grootgebracht.

Maar goed ik heb er nu nog 4 waar ik mijn handen vol aan heb natuurlijk
  zondag 25 mei 2008 @ 21:39:16 #123
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58906797
Het reizen ging dus goed?

En je hebt 4 donderstralen over inderdaad
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 25 mei 2008 @ 21:57:07 #124
150152 Queen_Bee
pi_58907130
Oh wat goed
I'm super sonic man
pi_58907841
Whoo, Fred heeft een nieuw huisje!
Hekates, ben benieuwd hoe het gaat met Fred!
pi_58916085
Whoooh!!

Fred is intussen dus bij mij thuis. =)

Het trein reizen hebben we besloten niet uit te testen op 1 dag, maar hem daar heel langzaam aan te helpen wennen. (En als het niet wil dan kan hij ook thuis blijven hoor)

De auto rit naar huis toe, meer dan anderhalf uur, ging goed! Nou ja, in het begin zat hij in mijn mandje en dat vond hij duidelijk maar niets. Na een tijdje toch besloten om hem er uit te laten en zijn tuigje om te doen. Vanaf dat moment heeft hij op de achterbank rustig tussen mij en de mand in gelegen. Op een gegeven moment kwam hij zelfs op schoot liggen!

Ik heb dus goede hoop dat hij wel kan wennen aan een tuigje!

Hier in huis heeft hij al elke plekje helemaal ingenomen. De eettafel stoelen (aangeschoven onder de tafel) zijn een favoriet. Ook is 1 stukje tapijt onder de vensterbank duidelijk leuker dan alle andere. En tot slot is hij al een paar keer naast me komen liggen terwijl ik op de bank zat. Dan ging hij zelfs op zijn rug en zij liggen, zodat ik hem over zijn buikje kon aaien!!

Vanavond zal ik eens kijken of ik voor wat foto's kan zorgen!
  maandag 26 mei 2008 @ 12:13:24 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58916327
Leuk dat te lezen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 mei 2008 @ 12:18:45 #128
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_58916451
Foto's!
† The 3 Kings †
  maandag 26 mei 2008 @ 21:46:38 #129
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_58927996
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:01 schreef Hekates het volgende:
Whoooh!!

Fred is intussen dus bij mij thuis. =)

Het trein reizen hebben we besloten niet uit te testen op 1 dag, maar hem daar heel langzaam aan te helpen wennen. (En als het niet wil dan kan hij ook thuis blijven hoor)

De auto rit naar huis toe, meer dan anderhalf uur, ging goed! Nou ja, in het begin zat hij in mijn mandje en dat vond hij duidelijk maar niets. Na een tijdje toch besloten om hem er uit te laten en zijn tuigje om te doen. Vanaf dat moment heeft hij op de achterbank rustig tussen mij en de mand in gelegen. Op een gegeven moment kwam hij zelfs op schoot liggen!

Ik heb dus goede hoop dat hij wel kan wennen aan een tuigje!

Hier in huis heeft hij al elke plekje helemaal ingenomen. De eettafel stoelen (aangeschoven onder de tafel) zijn een favoriet. Ook is 1 stukje tapijt onder de vensterbank duidelijk leuker dan alle andere. En tot slot is hij al een paar keer naast me komen liggen terwijl ik op de bank zat. Dan ging hij zelfs op zijn rug en zij liggen, zodat ik hem over zijn buikje kon aaien!!

Vanavond zal ik eens kijken of ik voor wat foto's kan zorgen!
pi_58929970

een uur na aankomst: Mag ik samen met jou Finding Nemo kijken? Of kan ik jou afleiden van de film en me laten aaien?

Speeltjes he? Dat is lang geleden, eens kijken of ik dit nog snap!

vanmorgen: Helemaal verstopt... maar zo slaapt het wel lekker!

op schoot bij mijn vriend... (zou het een mannen ding zijn dat hij al wel bij hem wil liggen en nog niet bij mij? of zou het komen omdat mijn vriend op zijn plaatsje op de bank is gaan zitten?)
pi_58929983
Wat fijn Hekates! Wel nog foto's posten hè
  maandag 26 mei 2008 @ 23:21:56 #132
150152 Queen_Bee
pi_58930290
Wat tof dat ie gelijk al helemaal thuis is
I'm super sonic man
pi_58930326
Oh ik zie dat onze posts bijna samenvallen
Wat een leuke foto's en wat goed dat ie zich al zo thuisvoelt!!
pi_58931246
Hey !!!

WIe heeft daar zomaar mijn tenen op het internet gezet

Maar 'tis wel een gezellige knuffelkat hoor We zullen hem goed vertroetelen, fred kan uitkijken naar een heerlijk lui en verwend katteleventje
pi_58932381
nieuwe bijnaam : Fred de Slet!!!

ik heb er meer dan een half jaar over moeten doen dat hij bij mij op schoot kwam liggen ja !!!!

maar ik ben wel blij dat ie bij jullie helemaal in zijnnopjes is
pi_58933753
Zojuist kwam Fred ook eventjes bij mij op schoot zitten
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:29:11 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58937313
Wow, hij is echt goed terecht gekomen

Ik ben blij voor Fred
pi_58952969
Het lijkt wel of ons sjefke toch een beetje fred mist....
hij is wel zo rustig nu.
ws baalt hij dat hij nu weer de enige zwart/witte kater is in huis
pi_58957617
Awww, en sjefke was al zo een held ;-) Nu laat hij zich NOG minder zien?

Update over Fred: Hij heeft nog steeds niets stuk gemaakt, omgestoten of lomp behandeld! Wel is hij gisteravond toen hij op de vensterbank wilde springen uitgegleden en met een plof (houten vloer onder mijn vloerbedekking) neegekomen....

Op dit moment weet hij niet wat hij wil. Toen ik thuis kwam was het duidelijk miauwen om aandacht. Als ik op de bank ga zitten, gaat hij in de vensterbank zitten en naar me kijken en miauwen. Krijg ik hem eindelijk gek genoeg om te komen snuffelen, gaat hij er daarna met een rot gang vandoor om op de gang om aandacht te mauwen. Komt hij eventjes op schoot, is hij nog sneller er weer van af.... Als ik naar hem toe ga, laat hij zich heerlijk kroelen over zijn buikje en alles! Maar ja, zelf bij mij komen is duidelijk nog een beetje eng.

Verder kwam hij vanacht en vanmorgen toen ik uit bed was naar de gang toe gewandelt om te kijken waar ik toch vandaan kwam. (hij mag voorlopig nog niet in de slaapkamer)

Tot slot, wat ik nog niet verteld had: Maandag ben ik voor alle zekerheid met hem langs de dierenarts geweest. Fred lijkt grotendeels prima in orde. Hij moet alleen naar de tandarts toe. Volgende week maandag is het zo ver. Ze gaan tandsteen weg halen en hij mist bij 1 tandje een klein stukje. Benieuwd of ze daar wat aan kunnen doen.

Al met al, spannend genoeg dus voor Fred en mij!
pi_58958442
Hekates, wat goed om te horen!
Fijn dat ie nog even een check gehad heeft bij de dierenarts
pi_59077655
Fred is weer terug! Zijn tandjes zijn weer wittig zoals het hoort. Hij is nog steeds een beetje wankel van de verdoving, maar eet prima en heeft zijn plaatsje terug in de vensterbank!

Verder heeft ie antibiotica gekregen voor deze week. Eens kijken hoe lang ik hem kan foppen met een klein beetje nat eten waarin een pilletje zit... Vanavond werkte het!

Dus volgende week moet ie weer helemaal in goede gezondheid verkeren.

Tot slot het wennen: Hij is nu stukken nieuwschieriger dan voorheen. Hij probeert steeds tussen mijn benen door te glippen wanneer ik een deur door ga waar hij niet door mag. Nou ja, als hij toevallig in de buurt is, meestal ligt hij lekker voor het raam. Onder de tafel is hij nauwelijks meer te bekennen!
Wanneer ik op de bank zit een film te kijken ofzo komt hij nog steeds af en toe naast me liggen en aandacht vragen en heel soms komt hij dan ook op schoot!
  maandag 2 juni 2008 @ 21:58:07 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59077705
Antibiotica? Wat heeft 'ie dan?
pi_59078801
quote:
Op maandag 2 juni 2008 21:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Antibiotica? Wat heeft 'ie dan?
Fred had blijkbaar een ontsteking achter in zijn bekje...
pi_59079029
Tijd voor vensterbankfoto's hier !
En veel beterschap voor Fred!
pi_59079682
Jup, hij is 1 tandje kwijt geraakt vandaag. Zijn tandvlees en de wortel was daar al te ver heen. Vandaar dus de antibiotica.

Maar gelukkig zijn we er op tijd bij om de rest heel te houden!

Volgende keer dat mijn vriend hier is zal ik weer wat foto's van hem maken. Tot die tijd moet ik eens vragen of andere vrienden van mij een camera willen meenemen....
pi_59275185
Weer hoog tijd voor een kleine update =)

Fred heeft de antibiotica overleefd. De eerste keer at hij het pilletje samen met zijn eten op, daarna kon ik hem niet meer voor de gek houden. Gelukkig heeft Prupke me een hele goede tip gegeven: Smeer vervelende dingen op de poten van je kat, dan likken ze zichzelf schoon en krijgen ze toch alles binnen. Werkelijk een uitkomst! Alle protesten die een kat kan uiten heeft Fred aan ons laten merken toen we het als pilletje probeerden. (maar wel zonder zijn nagels uit te slaan)

Gisteravond ben ik begonnen om hem aan een tuigje te laten wennen. Hij heeft het in totaal een kwartier omgehad ongeveer. Veel geaaid tijdens het omdoen en afdoen. Hij zat continu te spinnen! De eerste 10 minuutjes heeft hij rustig met het tuigje op in de vensterbank gelegen, daarna ging hij rondjes lopen. Omdat ik toen niet continu een oogje op hem kon houden heb ik het tuigje toen maar weer af gedaan.
Als dit goed gaat deze week, laat ik hem volgende week de tuin verkennen. Daarna word het tijd voor zijn eerste treinreisje.

Foto's volgen nog. Dit weekend zijn er door een vriend van me een paar hele leuke gemaakt!
pi_59282762
grappig dat ie meteen op schoot gaat zitten
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59309731

Dit is een Fred die geen zin heeft in antibiotica...

En hier is dan eindelijk een goede vensterbankfoto!

En een close-up met doorschijnende oortjes
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:57:58 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59309831
Wat ligt ie er heerlijk ongegeneerd bij
pi_61727909
Er is al 98 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Dat is veeeeel te lang zonder foto's of andere updates eigenlijk.

Helaas heb ik zelf geen camera en ben ik dus afhankelijk van anderen. Gisteravond is Verita zo lief geweest om een fotoshoot te maken van Fred toen ze de spullen voor de asielactie kwam afhalen.

Op de krabpaal

Hoger op de krabpaal, spelenden met zijn favoriete speelgoed; postbode elastieken!

In mijn armen

Op een van zijn favoriete plaatsjes; de vensterbank.
pi_61727927

Spelende met de muishengel.
pi_61727986

Met gevaar voor eigen handen spelen met zijn postbode elastiek.

Een van de weinige manier om krassen van Fred te krijgen! (De andere is catnip speelgoed in je handen houden)
  donderdag 18 september 2008 @ 12:13:11 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61728042
Leuk! Ik ben blij dat ie een goed huis gevonden heeft!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 18 september 2008 @ 12:28:27 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61728429
wat is Fred leuk!! Die hamsterwangen

Wat bijzonder dat hij meteen bij zijn nieuwe baas zijn buik toonde!

en hij wist dat het goed was.......

pi_61728450
Typische knuffelbeer
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_61729609
Het is een geweldig mooie en goedaardige kat. Hij heeft het erg naar zijn zin bij jou, Hekates.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61729790
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:28 schreef SHE het volgende:
wat is Fred leuk!! Die hamsterwangen

Wat bijzonder dat hij meteen bij zijn nieuwe baas zijn buik toonde!

en hij wist dat het goed was.......

Hij is echt heerlijk fluffy op zijn wangen ja. Zijn schedel is echt niet zo breed. Als ik zijn haar strak naar achteren duw houd hij echt een smal koppie over.

Enne dat tonen van de buik doet hij echt niet alleen bij mij. Iedereen kan hem over zijn buik aaien als hij lekker ligt en je maar naar hem toekomt. Dit ging dus niet toen Verita en haar man gisteravond kwamen. Toen had hij net gegeten en wilde hij nog spelen. Als ze een uur later waren gekomen weet ik zeker dat ze hem wel over zijn buikje hadden kunnen aaien. Hij houd gewoon van lekker kroelen.
pi_61729937
wat een lekker beest!
pi_61745647
fred is gewoon een slet

zo speels heeft hij hier nog nooit gedaan en ik ben dus ook zo blij dat hij nu echt een leuk huisje heeft met lieve baasjes
pi_61750708
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:14 schreef prupke het volgende:
fred is gewoon een slet

zo speels heeft hij hier nog nooit gedaan en ik ben dus ook zo blij dat hij nu echt een leuk huisje heeft met lieve baasjes
*bloost*

Hij kan echt de kolder in zijn koppie hebben soms. Dan is het net een kitten van 5 kilo, lol. Rent als een gek de ene kant, sprint terug, springt op de vensterbank en nog sneller er weer vanaf enzo. Als ik op zo een moment de muishengel pak kan hij echt helemaal gek worden, er achteraan stuiteren, er voorbij sliden zonder het te merken en dan verbaasd kijken enzo... Het eindigt meestal met dat hij net op een hoekje gaat zitten grommen naar het speelgoed, lol.

Op normale actieve momenten is hij prima te overtuigen om wat te willen vangen, dat is wat je op de filmpjes ziet. Maar dan pakt hij het toch wat beheerder aan. Net alsof hij de tijd neemt om een situatie in te schatten en de beste oplossing te zoeken. Terwijl hij op die kolder momentjes ergens al achteraan rent voordat hij bedacht heeft wat er dan gebeurt.

Het grootste deel van de tijd is hij nogsteeds de theemuts die je kent hoor! Dan ligt hij lekker in de vensterbank op een kussen, of op de bank. Hij ligt bijna nooit meer op de stoelen onder tafel. Denk dat hij zich niet meer hoeft te verstoppen voor zijn gevoel.
pi_61752613
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:14 schreef prupke het volgende:
fred is gewoon een slet

Kan ik me voorstellen, Hekates is duidelijk stapel op Fred.

Die kolder heeft onze Gijs ook regelmatig, racen en slippen door de kamer, heel grappig. En die is al 15.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_61756029
De rare 5 minuten noemen wij dat. Boy doet dat ook nog weleens en die is al 13. Maar niet te vaak he daar word je moe van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')