Je weet dat ons systeem afhankelijk is van grondstoffen?quote:
Ik denk dat een schip van dat formaat simpelweg niet eens door het Suez-kanaal kan. En om dan toch naar de VS te kunnen moet je dan om Afrika heen varen (Kaap de Goede Hoop).quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef GasTurbine het volgende:
Dan vraag ik me af: wat doet een schip met een kwart van de olieproductie van Arabië aan boord voor de kust van Kenia?
Het weste, het oosten en Australië liggen dus op hele andere plekken
Dat gaat zeker niet gebeuren! De olie was voor de VS bedoeld, en die laten heus niet al die olie verloren gaan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:20 schreef YuckFou het volgende:
Waarom knallen ze dat schip niet naar de maan met een torpedo ofzo?
De Saoudi's hebben geld genoeg en je zend gelijk een duidelijk signaal naar die zgn. piraten *fuck off*
Het waren toch ook Somaliers (getraind door Al qaeda ofzo?) die de Amerikanen hadden gepwnd in de jaren 90. Oké, dat waren misschien geen speciaal getrainde soldaten (of wel?), maar volgens mij is zulke gasten onderschatten een grote fout.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat gaat zeker niet gebeuren! De olie was voor de VS bedoeld, en die laten heus niet al die olie verloren gaan.
Nou las ik dat die piraten o.a. bestaan uit Somalische ex-mariniers. Met alle respect voor het Somalische marinierskorps, maar het lijkt me toch zo dat dat die piraten toch geen partij zouden moeten zijn voor speciaal in contra-terrorisme getrainde special forces. Dat soort elite eenheden lijken mij toch uitermate geschikt voor dit soort situaties.
Klopt, daar hadden ze zich flink op verkeken, maar dat was gewoon de US Army.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef Asgard het volgende:
[..]
Het waren toch ook Somaliers (getraind door Al qaeda ofzo?) die de Amerikanen hadden gepwnd in de jaren 90. Oké, dat waren misschien geen speciaal getrainde soldaten (of wel?), maar volgens mij is zulke gasten onderschatten een grote fout.
die waren niet getrained door niemand, gewoon een hele stad vol mensen die in het wilde weg met kalashnikovs staan te sproeien ... op een gegeven moment raak je wel wat jaquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef Asgard het volgende:
[..]
Het waren toch ook Somaliers (getraind door Al qaeda ofzo?) die de Amerikanen hadden gepwnd in de jaren 90. Oké, dat waren misschien geen speciaal getrainde soldaten (of wel?), maar volgens mij is zulke gasten onderschatten een grote fout.
de piraten zullen wel genoeg gedreigd hebben. andere vraag, hoe pak je ze terug? ik denk vrij vlak voor de kust, met helicopters.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:15 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet hoe ontvlambaar dat is maar het lijkt me geen prettig idee om vuurgevechten te leveren met genoeg olie om je heen om 2 miljoen vaten te vullen ... een torpedo zal ook wel een flinke klap opleveren
dan zijn er nog de opvarenden van dat schip
Dat klopt, maar er zijn toch speciale teams die dat soort gijzelingssituaties aankunnen. Misschien gaan ze die nog inzetten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:15 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet hoe ontvlambaar dat is maar het lijkt me geen prettig idee om vuurgevechten te leveren met genoeg olie om je heen om 2 miljoen vaten te vullen ... een torpedo zal ook wel een flinke klap opleveren
dan zijn er nog de opvarenden van dat schip
Yep, gewoon ¤100 miljoen (+?) de lucht in knallen, gegijzelden vermoorden en een mega natuurramp veroorzaken..quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:20 schreef YuckFou het volgende:
Waarom knallen ze dat schip niet naar de maan met een torpedo ofzo?
De Saoudi's hebben geld genoeg en je zend gelijk een duidelijk signaal naar die zgn. piraten *fuck off*
Grappig, want piraten leven juist in extreme rijkdom. Dure auto, merkkleding, maar vooral de vrouwen die hiervoor vallen.quote:Op maandag 28 april 2008 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, armoede Vs extreme rijkdom die onder je neus voorbij glijdt...
't zou nog mooie beelden kunnen opleverenquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:00 schreef sp3c het volgende:
allicht
dit schip is alleen niet het meest ideale punt om daarmee te starten
idd kunnen die jongens van de seals ook nog eens wat leuke oefeningen doen...quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:55 schreef Captain_Chaos het volgende:
Volgens mij wordt het tijd voor een ondubbelzinnig signaal naar piraten.
'
Tring....
Wie is daar?
Het is de kikvorsman!
Kom maar boven!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fuck, je hebt gelijk. Niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat een schip van dat formaat simpelweg niet eens door het Suez-kanaal kan. En om dan toch naar de VS te kunnen moet je dan om Afrika heen varen (Kaap de Goede Hoop).
[ afbeelding ]
Het is inderdaad een wat volgevreten object om van wal te steken met zo een aktie.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:00 schreef sp3c het volgende:
allicht
dit schip is alleen niet het meest ideale punt om daarmee te starten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |