abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63326208
Waarom staat dit in AEX?
pi_63326394
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:16 schreef Maravilla het volgende:
Waarom staat dit in AEX?
Je weet dat ons systeem afhankelijk is van grondstoffen?
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
pi_63327399
AEX -> NWS

Hoorde het vandaag op BNR ja. 2 miljoen vaten leuke buit.

Er schijnen maar 3 schepen te partouilleren langs de kust en hun voornaamste taak is dan nog het begeleiden van voedseltransporten naar Somalië dus tja... (en deze kaping was dan nog verder uit de kust)
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:55:59 #54
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_63327490
Dan vraag ik me af: wat doet een schip met een kwart van de olieproductie van Arabië aan boord voor de kust van Kenia?
Het weste, het oosten en Australië liggen dus op hele andere plekken
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  Donald Duck held dinsdag 18 november 2008 @ 21:03:54 #55
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63327758
Eigenlijk best absurd groot dat ding. Da's gewoon even lang als een Nimitz vliegdekschip.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63328084
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef GasTurbine het volgende:
Dan vraag ik me af: wat doet een schip met een kwart van de olieproductie van Arabië aan boord voor de kust van Kenia?
Het weste, het oosten en Australië liggen dus op hele andere plekken
Ik denk dat een schip van dat formaat simpelweg niet eens door het Suez-kanaal kan. En om dan toch naar de VS te kunnen moet je dan om Afrika heen varen (Kaap de Goede Hoop).

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:20:15 #57
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63328374
Waarom knallen ze dat schip niet naar de maan met een torpedo ofzo?
De Saoudi's hebben geld genoeg en je zend gelijk een duidelijk signaal naar die zgn. piraten *fuck off*
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_63328699
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:20 schreef YuckFou het volgende:
De Saoudi's hebben geld genoeg en je zend gelijk een duidelijk signaal naar die zgn. piraten *fuck off*
Dat gaat zeker niet gebeuren! De olie was voor de VS bedoeld, en die laten heus niet al die olie verloren gaan.

Nou las ik dat die piraten o.a. bestaan uit Somalische ex-mariniers. Met alle respect voor het Somalische marinierskorps, maar het lijkt me toch zo dat dat die piraten toch geen partij zouden moeten zijn voor speciaal in contra-terrorisme getrainde special forces. Dat soort elite eenheden lijken mij toch uitermate geschikt voor dit soort situaties.
A murky, forgotten land.
pi_63329306
Ze (de piraten) gaan hun havens moeten uitbreiden.

18/11/08 17u48 "Opnieuw vrachtschip gekaapt in Golf van Aden.
In de Golf van Aden is vandaag opnieuw een vrachtschip gekaapt door piraten. Dat heeft het International Maritime Bureau (IMB) bekendgemaakt. Het betrokken vrachtschip zou uit Hongkong komen.

Volgens het Chinese persagentschap Xhinhua gaat het om het cargoschip 'Delight', dat 36.000 ton graan vervoerde naar de Iraanse havenstad Bandar Abbas. Dat schip heeft 25 bemanningsleden aan boord. (belga/tw) "
pi_63329602
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat gaat zeker niet gebeuren! De olie was voor de VS bedoeld, en die laten heus niet al die olie verloren gaan.

Nou las ik dat die piraten o.a. bestaan uit Somalische ex-mariniers. Met alle respect voor het Somalische marinierskorps, maar het lijkt me toch zo dat dat die piraten toch geen partij zouden moeten zijn voor speciaal in contra-terrorisme getrainde special forces. Dat soort elite eenheden lijken mij toch uitermate geschikt voor dit soort situaties.
Het waren toch ook Somaliers (getraind door Al qaeda ofzo?) die de Amerikanen hadden gepwnd in de jaren 90. Oké, dat waren misschien geen speciaal getrainde soldaten (of wel?), maar volgens mij is zulke gasten onderschatten een grote fout.
pi_63329994
Klopt, daar hadden ze zich flink op verkeken
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef Asgard het volgende:

[..]

Het waren toch ook Somaliers (getraind door Al qaeda ofzo?) die de Amerikanen hadden gepwnd in de jaren 90. Oké, dat waren misschien geen speciaal getrainde soldaten (of wel?), maar volgens mij is zulke gasten onderschatten een grote fout.
Klopt, daar hadden ze zich flink op verkeken, maar dat was gewoon de US Army.

De tegenstander onderschatten is altijd fout, maar een korte, felle aktie met speciale anti-terreur eenheden (eventueel in samenwerking met de Russische Spetznaz) moet toch wel te doen zijn, lijkt me.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 22:15:17 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63330477
ik weet niet hoe ontvlambaar dat is maar het lijkt me geen prettig idee om vuurgevechten te leveren met genoeg olie om je heen om 2 miljoen vaten te vullen ... een torpedo zal ook wel een flinke klap opleveren

dan zijn er nog de opvarenden van dat schip
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 22:17:06 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63330549
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef Asgard het volgende:

[..]

die waren niet getrained door niemand, gewoon een hele stad vol mensen die in het wilde weg met kalashnikovs staan te sproeien ... op een gegeven moment raak je wel wat ja

lijkt me niet echt een vergelijkbare situatie
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:21:13 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63330664
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:15 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet hoe ontvlambaar dat is maar het lijkt me geen prettig idee om vuurgevechten te leveren met genoeg olie om je heen om 2 miljoen vaten te vullen ... een torpedo zal ook wel een flinke klap opleveren

de piraten zullen wel genoeg gedreigd hebben. andere vraag, hoe pak je ze terug? ik denk vrij vlak voor de kust, met helicopters.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_63330683
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:15 schreef sp3c het volgende:

Dat klopt, maar er zijn toch speciale teams die dat soort gijzelingssituaties aankunnen. Misschien gaan ze die nog inzetten.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 22:26:40 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63330848
Frankrijk betaalden onlangs het losgeld en ging het daarna ophalen met commando's en helikopters
alleen moeten de kapers nu van de rechters waarschijnlijk vrijgelaten (en evt asiel krijgen!) omdat ze illegaal in Somalie zijn opgepakt

maar goed, ik denk dat het schip net zolang omsingeld/geschaduwd gaat worden door marineschepen tot de kapers er mee ophouden net als met dat schip vol tanks ... het is nu te high profile om te betalen en het schip enteren lijkt mij te riskant en tot ze gevangenen gaan executeren lijkt het me ook gewoon niet nodig

aan de andere kant heeft de VN net wel een resulotie afgegeven om piraten in die regio hard aan te pakken dus wie weet!
pi_63331015
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:20 schreef YuckFou het volgende:
Yep, gewoon ¤100 miljoen (+?) de lucht in knallen, gegijzelden vermoorden en een mega natuurramp veroorzaken..

Waarom zijn ze hier zelf niet opgekomen ?!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_63331197
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, armoede Vs extreme rijkdom die onder je neus voorbij glijdt...
Grappig, want piraten leven juist in extreme rijkdom. Dure auto, merkkleding, maar vooral de vrouwen die hiervoor vallen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:48:23 #69
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63331546
Dit is natuurlijjk ook te danken aan de eerdere betalingen van losgeld! Die piraten hebben door dat het systeem werkt!
censuur :O
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:55:49 #70
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_63331781
Volgens mij wordt het tijd voor een ondubbelzinnig signaal naar piraten.
'
Tring....
Wie is daar?
Het is de kikvorsman!
Kom maar boven!

Jawohl Herr Kaloin!
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 23:00:13 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63331927
allicht

dit schip is alleen niet het meest ideale punt om daarmee te starten
pi_63332142
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:00 schreef sp3c het volgende:
allicht

't zou nog mooie beelden kunnen opleveren

[ Bericht 10% gewijzigd door validname op 19-11-2008 00:04:18 (img dood) ]
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:08:17 #73
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63332192
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:55 schreef Captain_Chaos het volgende:
Volgens mij wordt het tijd voor een ondubbelzinnig signaal naar piraten.
'
Tring....
Wie is daar?
Het is de kikvorsman!
Kom maar boven!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
idd kunnen die jongens van de seals ook nog eens wat leuke oefeningen doen...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:11:18 #74
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_63332299
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk dat een schip van dat formaat simpelweg niet eens door het Suez-kanaal kan. En om dan toch naar de VS te kunnen moet je dan om Afrika heen varen (Kaap de Goede Hoop).

[ afbeelding ]
Fuck, je hebt gelijk. Niet aan gedacht.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:14:49 #75
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_63332411
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:00 schreef sp3c het volgende:
allicht

Het is inderdaad een wat volgevreten object om van wal te steken met zo een aktie.

Daarentegen heb ik al wat visioenen van een fastroapende boardingteams terwijl de kikkers langs de huid omhoog klauteren. Het nemen van het schip is volgens mij niet het probleem. Hoeveel opvarenden het gaat kosten des te meer.

Verder is het natuurlijk zaak om in de toekomst iedere wastobbe met rovende primaten uit verre warme landen met grote kalibers uit het water te blazen voordat ze deugdelijk materiaal beginnen te kopen van hun buit.
Jawohl Herr Kaloin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')