quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:38 schreef madelien het volgende:Nadat Joran en de twee broers een tijdje vast hadden gezeten zijn ze tijdens die gevangenistijd, zogenaamd op weg ergens naartoe, met zijn drieën in de politieauto alleen gelaten. Dat gesprek is opgenomen.
Ik denk dat Joran “wist” dat het gesprek werd afgeluisterd. Die broertjes hadden vermoedelijk niets in de gaten.
Joran zegt in dat gesprek dat een van de broertjes had gelogen over de hotelmensen. Hij geeft dus de broertjes de schuld van het er hebben laten inluizen van mensen die bij het hotel werkten.
Maar wie heeft dat bedacht dan?
Toen de hotelmensen waren opgepakt heeft een van de broertjes (Deepak?) bij het zien van foto's meteen gezegd dat dit niet de man(nen) waren die hij gezien had, het was dus niet het plan van Deepak iemand anders op te laten pakken.
De broertjes zeggen dat ze die leugen voor Joran hadden verteld.
Het cartranscript staat hier:
http://www.hollowaycase.com/Onder in de zwarte balk staan allerlei onderwerpen. Het gesprek staat in de rubriek:
Police File & Civil Documents,
In de eerste categorie staan veel verklaringen en in de tweede categorie staat bovenaan:
Police Car Tape Transcript 6/24/05.
@ Duikkie,
Weet jij of die Steve een vriend van VanderSloot is? Steve was naar Deepak's werk gegaan om te zeggen dat had hij had gezien dat ze Natalee oppikten, maar ook dat hij gezien had dat ze haar hadden afgezet bij het HI. Hij vertelde ook details.
Hoe kan dat? Was hij daar beide keren dan toevallig? De broertjes vonden dit ook vreemd omdat ze Natalee helemaal niet bij het HI had afgezet.
Zijn de jongens onder druk gezet om dat te zeggen, denk je?
Door wie dan?
even uit mijn vertaling, niet klagen over schrijffouten, kan zo bij de politie

van aruba

29 juni 2005
D zegt tegen J :---------------------------------“hoe voelt het Joran”
J zegt met opgeheven stem tegen D :--------------“jullie hebben mijn vader laten arresteren vriend”
D zegt heel kalm tegen J: -----------------------“dat zeg ik, hoe voelt dat”
J zegt tegen D:----------------------------------“jij weet heel goed dat mijn vader er niets mee te maken heeft”
-------------------------------------------------“ik heb jullie verklaring gelezen vriend “
D zegt tegen J:----------------------------------“dat is onzin/ (bullshit)
J tegen D:---------------------------------------“jullie liegen shit”
J zegt heel kalm tegen D: -----------------------“jullie weten wat er gebeurt is met dat meisje”
-------------------------------------------------“als jullie dat niet weten, dan is er niets met haar gebeurt”
J zegt tegen D :---------------------------------“dus fuck jullie”
J zegt tegen D:----------------------------------“wat zeg je dat freddy gearresteerd moet worden”
D zegt tegen J:----------------------------------“dat freddy de waarheid moet vertellen”
J zegt tegen D:----------------------------------“Jij weet heel goed dat freddy de waarheid heeft verteld”
S zegt tegen J :---------------------------------“je gaat zien, je gaat zien”
Pagina 2
D zegt tegen J :---------------------------------“ je kon dit vanaf het begin, voorkomen.dat van je vader”
-------------------------------------------------“ je weet het “
J zegt tegen D :---------------------------------“ hoe wat hoe waar ? “
D zegt tegen J : --------------------------------“ dat hij niet gearresteerd was”
J zegt tegen D :---------------------------------“ mijn vader wilde jullie alleen helpen vriend “
-------------------------------------------------“ alleen helpen wilde mijn vader. Mijn vader heeft zelfs jullie
------------------------------------------------- advocaten geregeld” “en jullie betalen het zo terug ?”
J zegt met boze stem tegen D :-------------------“ ik zou jullie allebei een klap moeten geven”
D zegt tegen J: ---------------------------------“ probeer het dan “
-------------------------------------------------“ jij kunt het in 1 keer goed maken, jij weet het “
J zegt tegen D: ---------------------------------“ over wat ? “
-------------------------------------------------“ jullie kunnen het ook goed maken “
-------------------------------------------------“ hoe goed maken ? “
D zegt tegen J : --------------------------------“ je moet gewoon de waarheid zeggen”
D zegt tegen J : --------------------------------“ morgen krijg in mijn laatste 8 dagen en daarna ga ik naar huis”
J zegt tegen D : --------------------------------“ dat denk je “
D zegt tegen J : --------------------------------“ ik ga naar huis “
J zegt tegen D: ---------------------------------“ wacht maar tot dat ik dingen over jullie ga vertellen “
-------------------------------------------------“ dan wil ik zien of jullie naar huis gaan “
D zegt tegen J : --------------------------------“ ik garandeer je “
J zegt tegen D : --------------------------------“ denk je niet dat de politie ge-insteresseerd om te weten dat
-------------------------------------------------- satisch een meisje met de auto geraakt heeft “
S zegt tegen J : --------------------------------" he heh, ene, je laat mij lachen jongen,gewoon lachen "
D zegt tegen J : --------------------------------" jij weet het donders goed, jij probeert altijd bullshit tussen
-------------------------------------------------- ons te brengen "
J zegt tegen D : --------------------------------" dan jullie shit vertellen over de choller "
-------------------------------------------------- ik heb jouw met dat shit van de choller geholpen vriend "
D zegt tegen J : --------------------------------" dat heb ik ook gezegd "
J zegt tegen D : --------------------------------" zo heb ik het niet gelezen,ik heb die verklaring ook gelezen"
S zegt tegen J : --------------------------------" dat van die choller was van mij "
S of D tegen J : --------------------------------" dat heb ik al eerder verteld "
-------------------------------------------------" dat heb ik ook in mijn eerste verklaring gezegd "
-------------------------------------------------" dat heb ik voor mezelf gedaan "
S zegt tegen J : --------------------------------" ik heb het in mijn belang gezegd "
J zegt terug : --------------------------------" dat zeggen de politie tegen mij nu "
J zegt tegen S of D : ---------------------------" politie zegt nu net tegen mij van, (dus)
-------------------------------------------------- als jullie tegen mij ingaan, ga ik ook tegen jullie "
Gebroeders lachen : -----------------------------" hehehehehehehe "
S tegen J : -------------------------------------" wij zetten jou niet in problemen "
-------------------------------------------------" wij zeggen gewoon de waarheid "
J zegt tegen broers : ---------------------------" dat doen jullie niet "
-------------------------------------------------" de helft wat jullie hebben gezegd is niet de fucking waarheid "
-------------------------------------------------" het komt wel naar voren "
-------------------------------------------------" net zoals ze mij checken, checken zij jullie ook "
S zegt tegen J : --------------------------------" bij ons,bij ons kunnen zij bewijzen krijgen, maar bij jou niet "
-------------------------------------------------" bij leugens krijg je geen bewijzen "
J zegt tegen broers : ---------------------------" al die shit van "karen" allemaal van jullie,
-------------------------------------------------- jullie weten van geen shit" fuck jullie.
D zegt tegen J :---------------------------------" Je denk dat het meisje niets aan heeft, je zult zien wie,
-------------------------------------------------- wie gefuckt heeft "
J zegt tegen D : --------------------------------" dat zien wij wel "
-------------------------------------------------- hee, weet je wanneer ik zal lachen,
-------------------------------------------------- als ik jullie een klap in het gezicht heb gegeven "
-------------------------------------------------" ik zal lachen als ze dat meisje levend vinden, fuck jou "
J zegt tegen broers : ---------------------------" ik weet heel goed dat jullie bang zijn "
-------------------------------------------------- dat is als jullie wat slecht gedaan hebben met dat meisje,
-------------------------------------------------- en als zij het meisje vinden , dan zien wij wel "
S zegt tegen J : --------------------------------" ik ben niet bang "
-------------------------------------------------- waarom moet ik bang zijn ?
D zegt tegen J : --------------------------------" ik wil dat ze dat meisje vinden "
-------------------------------------------------- jij gaat shit vertellen over mij dat ik dat meisje
-------------------------------------------------- bij fishermans hut heb begraven "
J zegt tegen D : --------------------------------" wie heeft gezegd over begraven ?, ik heb niets
-------------------------------------------------- gezegd over begraven "
D zegt tegen J : --------------------------------" dat heb jij verklaard "
-------------------------------------------------- hou op met die bullshit
Pagina 3
??????????????? ---------------------------------- dat het de mensen zijn van automotive enterprices "
S zegt tegen J : --------------------------------" jajajajajajaja, daarna had ik flat tire gekregen he "
-------------------------------------------------- jajajajaja, ik heb jouw opgehaald he, en daarna
-------------------------------------------------- ben ik weer naar de beach gegaan voor haar "
J zegt tegen S : --------------------------------" wie heeft dat gezegd ? "
S zegt tegen J : --------------------------------" dat heb jij gezegd "
J zegt tegen S : --------------------------------" dat heb ik nooit gezegd vriend "
-------------------------------------------------- ik heb nooit gezegd dat jij terug bent geweest vriend "
J zegt tegen broers : ---------------------------" dat is jullie probleem "
-------------------------------------------------- als hunne dat meisje vinden dan zien zij dat shit"
D zegt tegen J : --------------------------------" 8 dagen nog en dan ga ik naar huis,
-------------------------------------------------- ik garandeer jou dat voor 1000 procent "
J zegt tegen D : --------------------------------" dan zien wij wel "
D zegt tegen J : --------------------------------" jij geeft gewoon geen shit over je eigen familie leden "
J zegt tegen D : --------------------------------" het enige waar ik aan kan denken is mijn familie,
-------------------------------------------------- ik doe wat mijn familie mij verteld om te doen "
J zegt tegen broers : ---------------------------" he mongool"
D zegt tegen J : --------------------------------" je eigen vader gewoon, ongeloofelijk "
J zegt tegen D : --------------------------------" wat mijn vader, het is jullie schuld dat hij gearresteerd is
-------------------------------------------------- ik heb niets tegen mijn vader verklaard, jullie hebben tegen
-------------------------------------------------- mijn vader verklaard "
S zegt tegen J : --------------------------------" wij hebben niets verklaard "
J zegt tegen broers : ---------------------------" natuurlijk wel "
S zegt tegen J : --------------------------------" wat heb ik tegen je vader verteld ? "
J zegt tegen broers : ---------------------------" jullie zitten te vertellen dat hij heeft verklaard:
-------------------------------------------------- dat als er geen lijk is, geen zaak is of
-------------------------------------------------- weet ik wat voor shit allemaal "
-------------------------------------------------" dat is helemaal niet waar, het enige wat hij heeft gezegt is
-------------------------------------------------- als er geen lichaam was er dan geen zaak is "
D zegt tegen J : --------------------------------" dat is waar "
J zegt tegen D : --------------------------------" daar is niets van waar "
D zegt tegen J : --------------------------------" ik heb ook gezegd in mijn verklaring,
-------------------------------------------------- dat het niet zo bedoeld was "
J zegt tegen D : --------------------------------" zo heb ik het niet in jouw verklaring gelezen "
J zegt tegen broers : ---------------------------" dat gebruiken zij tegen mijn vader nou "
D zeft tegen J : --------------------------------" we hebben veel geleden door jou "
J zegt tegen broers : ---------------------------" dat is de prijs die jullie mijn vader laten betalen ?
-------------------------------------------------- dat jullie hem zo laten lijden, fuck you
-------------------------------------------------- als jullie mij laten lijden zeg ik oke
-------------------------------------------------- mij maakt het niets uit ik kan gewoon 160 dagen hier zitten
-------------------------------------------------- mij maakt het geen moer uit, ik zit hier goed "
broers tegen J : --------------------------------" ik ook, ik ook "
J zegt tegen S : --------------------------------" en jij satisch, zij zitten mij te vertellen, dat jij klootzak
-------------------------------------------------- spoken in de cel ziet "
-------------------------------------------------" zij hebben tegen mij gezegd, dat jij het meisje in je cel zag
-------------------------------------------------- en dat jij je rot schrok "
S zegt tegen J : --------------------------------" ik zat spoken te zien ? twee andere jongen zaten spoken te zien
-------------------------------------------------- jij geloofd ook de mensen die hierin de gevangenis zitten "
-------------------------------------------------- dat heeft niets te maken met spoken en dat is rommel shit
-------------------------------------------------- wat jij zegt "
J zegt tegen S : --------------------------------" zij praten goed over mij, maar niet goed over jou "
J zegt tegen broers : ---------------------------" en ook die twee bewakers zij hebben mij gegarandeerd dat zij
-------------------------------------------------- jullie dood maken, als jullie de gevangenis uitkomen "
D zegt tegen J : --------------------------------" o ja "
J zegt tegen broers : ---------------------------" wie heeft er over de bewakers verklaard ? jullie en ik niet "
-------------------------------------------------- waarom ? omdat ik niemand in problemen wilde zetten
-------------------------------------------------- die niets met deze zaak te maken heeft "
D of S schreeuwt tegen J : ----------------------" dat leugen was voor jou "
J zegt tegen broers : ---------------------------" dat heb jij toegegeven "
D of S schreeuwt tegen J : ----------------------" dat leugen was voor jou "
J zegt tegen broers : ---------------------------" jullie hebben hem afbetaald toch ? "
pagina 4
broers lachen : ---------------------------------" hahahahahahahaha "
J zegt tegen broers :----------------------------" jij hebt toen via de telefoon gebeld van: dat ik de jackpot heb
--------------------------------------------------- jij hebt nuj?/dat? door de telefoon gezegd,ik heb de fucking jackpot
--------------------------------------------------- je vergeet dat de telefoon afgetapt is he "
S of D zegt tegen J : ---------------------------" hou je bek "
J zegt tegen broers : ---------------------------" dat vergeet je he mongool"
-------------------------------------------------- dan kom je thuis en zeg je hoe je dan alles geregeld hebt.
-------------------------------------------------- je zegt "ik heb het gefix "
J zegt tegen D : --------------------------------" goed voor jou. Door jouw zit hij ook in de bak"
D zegt tegen J : --------------------------------" jaaaaaaaaajaaaaaaaaa "
J zegt tegen broers : ---------------------------" fuck jullie man, wat ga/had je kunnen doen "
D zegt tegen J : --------------------------------" wat ga/had jij kunnen doen "
J zegt tegen broers : ---------------------------" maak mij. me smoel dichthouden nee. "
broers zeggen tegen j ---------------------------" fuck jou, wij praten niet meer met jouw"
D zegt tegen J : --------------------------------" praat jij tot je moe wordt "
S zegt tegen D : --------------------------------" heb je kleren ? "
D zegt tegen J : --------------------------------" wat ga ik daarmee doen. ik ga toch over fi/8 dagen weg ! "
J zegt tegen D : --------------------------------" dat denk je "
D zegt tegen J : --------------------------------" hou je bek "
-------------------------------------------------- hou je bek, you bitch "
J zegt tegen D : --------------------------------" wat ga/had je kunnen doen "
D zegt tegen J : --------------------------------" fuck jouw vader"
J zegt tegen D : --------------------------------" als mijn vader morgen niet weg gaat, dan ga je zien ! "
-------------------------------------------------- jongen hou je smoel dicht voor dat ik het dicht sla "
D zegt tegen J : --------------------------------" doe het dan. je bent al in de gevangenis"
J zegt tegen D : --------------------------------" maak mij niet uit, zij kunnen mij zelfs in de fucking
-------------------------------------------------- "kajot"zetten. Mij maakt het niets uit "
D zegt tegen J : --------------------------------" ze gaan jouw 15 jaar geven als zij het meisje vinden "
J zegt tegen D : --------------------------------" voor wat ? voor wat ? "
D zegt tegen J : --------------------------------" die schoolbeurs van jou, ayyyoooo, die kan je wel vergeten "
J zegt tegen D : --------------------------------" ja ! door wie, door jouw mongool ! "
-------------------------------------------------- jij weet goed dat je slecht heb gedaan, anders zou je
-------------------------------------------------- niet liegen "
broers tegen J : --------------------------------" aaiaaiaaiaaiaaaaaaai
J tegen 1 van broers: ---------------------------" ik had je dood moeten maken, mongool "
-------------------------------------------------- hou je kanker bek dicht !! "
D zegt tegen J : --------------------------------" zou niet leuk zijn als je morgen voor rechter commisarris staat"
-------------------------------------------------- Waarom niet ? Te veel bewijs "
J zegt tegen D : --------------------------------" dan mogen zij mij ook slaan "
-------------------------------------------------- denk je dat het mij iets uit maakt ?
-------------------------------------------------- een klap zal genoeg zijn "
S zegt tegen J : --------------------------------" denk je ? denk je ? "
J zegt tegen S : --------------------------------" wat denk je, dat je naar huis gaat om je pistool op te halen ? "
S zegt tegen J : --------------------------------" dat ik een pistool heb ?? "
J zegt tegen S : --------------------------------" satisch jij, thuis pistool halen. IK jullie dood schieten "
S zegt tegen J : --------------------------------" hehe, kijk de politie is al naar mijn huis gegaan en zij hebben
-------------------------------------------------- ook al onderzocht. Hebben zij een pistool gevonden ?? "
S zegt tegen J : --------------------------------" wat zal zij krijgen "
D zegt tegen J : --------------------------------" jij praat soms een hoop poep he ";)
J zegt tegen D : --------------------------------" waarom is dat shit niet waar ? getuigen hebben jou gezien "
S zegt tegen J : --------------------------------" op het laatste zullen we zien, wie er uit gaat en wie blijft "
-------------------------------------------------- jij zegt de waarheid, wij zullen zien "
J zegt tegen broers : ---------------------------" ik weet dat ik eruit kom "
broers zeggen : --------------------------------" wij zullen zien , jajajaja "