quote:
Op woensdag 26 juni 2013 00:00 schreef Norrage het volgende:[..]
Ja. Kan nu ook zeggen dat ik Third het beste vind. Is wat veelzijdiger, een fantastisch geheel. Ook dat Deep Water na We Carry On...Hoe vet kan je nummers elkaar laten opvolgen, fantastisch. Gewoon fenomenaal. Om er dan weer Machine Gun overheen te gooien. Maar wat ik vooral heb is dat de 3 albums zo ontzettend verschillend zijn en ze elkaar gewoon nagenoeg perfect aanvullen. Fantastisch gewoon, waardoor dat concert, dat uiteraard een mix is van de 3, extra hard aankomt. Nummers als We Carry On afgewisseld met een Glory Box en Roads, beter kan toch niet? Zo wat een goede band. Ik wist eigenlijk niet dat ze zó goed waren, maar ben blij dat het concert mij dat heeft geleerd. Wow.
Mee eens. Ik had al het gevoel dat Portishead wel eens de beste live-ervaring ooit kon zijn (en zonder die figuren waarover ik het in het BKS-topic had was het dat ongetwijfeld geweest

) omdat alles elkaar aanvulde, en hoopte dat ze ook mijn minder bekende favorieten zouden spelen, en dat deden ze, tot de laatste noot. Beth Gibbons haar stem deed me al wat, The Rip vond ik al zo intens, het einde van Machine Gun fenomenaal, Cowboys zo beklemmend en Roads.. gewoon prachtig. Om ze dan allemaal in een uur op zo'n manier voorbij te horen komen, dat raakt.
Third vond ik al een van de meest complete albums ooit, maar ik denk nog altijd dat ik m wat heb onderschat. Als ik zie waar ie in mijn jaarlijstjes stond.. (2 jaar geleden trouwens wel op 13, maar kan nu zomaar top 10 worden) na dit optreden wordt dat zeker een enorme stijger. Deze ervaring heeft me inderdaad laten beleven hoe Portishead me nu écht raakt.. Die overgangen zijn trouwens fantastisch.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mexicanobakker op 26-06-2013 00:12:15 ]